Hyi kamalaa, tänään rullaportaissa naiselta pääsi lastenrattaat käsistä!
Onneksi alla ei ollut kuin yksi ihminen, mutta kyllä sitäkin sattui. Aatelkaa, jos rattaat ois päässy käsistä ihan siellä ylhäällä...
Älkää jooko ottako niitä vaunuja / rattaita rullaportaisiin! Voi tulla pahaa jälkeä!
Kommentit (89)
kun edesä joku vanhus tai juoppo kaatuu?
Olenpa nähnyt sellisiakin tapauksia. Turha luulla että kanssamatkustajat vetäisivät hätäjarrusta - töllistelevät vaan, ja tulevat sitten tekemään aloituksen AV:lle (en tarkoita nyt ap:tä).
Tutun tutulle kävi vähän vastaavalla tavalla. Oli liikkeellä pari viikkoisen vauvan kanssa. Vaunujen koppa irtosi ratasosasta (oli huonosti kiinni). Koppa vauvoineen lensi alas. Onneksi koppa suojasi pientä vauvaa, joka selvisi säikähdyksellä
on siunaantunut tänne av:lle näin paljon! Kertoisitteko äidit hyvät mikä on salaisuutenne, kun osaatte aina toimia oikein, ettekä tee koskaan virheitä, kun osaatte kaiken aina ennakoida?!
Tasan tarkkaan jokaisessa liukuportaassa on symbolein ja tekstein varustetut kyltit, joissa kielletään vaunut yms!
Kampissa varsinkin on hyvät pitkät liukuportaat. Ylhäältä kun lähtee vaunut tippumaan niin hyvää jälkeä tulee.
Asun Hgin keskustassa ja liikun siis paljon vaunujen kanssa juuri mm. Stockalla ja Kampissa. Yleensä aina mahtuu hisseihin ja ruuhka-aikaankin aivan kohtuullisella odottamisella. Eli huono tekosyy liukuportaiden käyttämiselle. Toivottavasti laittavat liukuportaisiin vastedes selvät kieltokyltit typerille mammoille!
Vierailija:
on siunaantunut tänne av:lle näin paljon! Kertoisitteko äidit hyvät mikä on salaisuutenne, kun osaatte aina toimia oikein, ettekä tee koskaan virheitä, kun osaatte kaiken aina ennakoida?!
epäkunnossa. tietysti vauvan voisi jättää aina hoitoon siksi aikaa kun itse menee kaupungille, mutta mistä löytäisi hoitajan?
Ihan hullua touhua ja mieluummin odotan sitä hissiä kuin alan seikkailla rullaportaissa. Ja kun muutenkin korkeanpaikankammosta kärsin niin sekin syynä sitten, etten uskalla lähteä rulliksiin rattaiden kanssa...
NE ON LIUKUPORTAAT EIKÄ RULLAPORTAAT!
Suosittelen kantoreppua tai -liinaa :) Pääsee kulkemaan mistä tahansa. Itse en ikinä viitsi ottaa vaunuja kaupungille, kun vauva kulkee huoletta liinassa eikä oo tukkeena vaunujen kanssa, ei tartte ettiä kusista hissiä tms.
kaupungeista. Kampissa on toisi hyvin hissejä ja en ikinä käyttäisi sillä portaita. Kaikissa kaupungeissa ei ole ostoskeskuksia. Normaalissa kaupassa ainoo vaihtoehto on ne rullikset tai tavarahissi takaovella.
Vierailija:
tsaarin aikaisia vekottimia teidän asuinpiirissänne on liukuportaat, mutta ikinä en ole niissä pelännyt mennä. Kun sen vaan osaa, niin näppärästihän tuo menee. Ikinä en ole nähnyt/ kuullut, että kenellekään mitään olisi käynyt vaunujen tai rattaiden kanssa.
Kai te pidätte sitten turvakypäriä autoissa lapsillanne, sidotte busseissa turvavöihin, kannatte sylissä kahdeksantoista vuotiaaksi asti ja senkin jälkeen annatte muuttaa vain alakertaanne, että pystytte vahtimaan ettei vaan mitään sattuisi?
Pitäisi varmaan työkaverille kertoa, että ei hänkään vammautunut pysyvästi rullaportaissa edellisen kaaduttua hänen päälleen painavan matkalaukkunsa kanssa.
Itse olen kerran jäänyt ylöspäin mennessä jumiin rattaiden kanssa. Tilanteesta selvittiin säikähdyksellä, kiitos tuntemattoman miehen, joka nappasi vaunut pois portaista. Tästä viisastuneena, en enää koskaan menen rullaportaisiin vaunujen kanssa.
Eli, kyllä näitä vaan sattuu. Eikä varmasti naurata kun osuu omalle kohdalle.
missä kannat ostokset, vauvan kamat yms liinaillessa?
ne saa kätevästi kärryn alle
(enemmän kuin se vuotuinen visiitti) on nähnyt liukuportaissa vaaratilanteita.
Tyhmemmät eivät ole tajunneet näkemäänsä.
Siinä sitä sitten mentäisiin mylläkässä, eikä lasta suojaisi edes koppa...
SUURIN OSA JENGISTÄ kulkee liukuportaita vaunujen kanssa silloin tällöin, mutta av:lla ei lähes kukaan, ja kaikki Tuomitaan.
hoh-hoijaa.
mä ite menin välillä kans rullaportaista. harvemmin, kun itteä pelotti joskus.
mutta eipä niitä sieltä joka välissä niskaan tipu - autolla ajaessa sattuu enemmän onnettomuuksia. ettehän vie lapsianne autolla? vastuuttomat hullut!
mutta ilman turvaistuimia - me nääs osataan ajaa!
Pienten lasten vanhemmat ja liikuntavammaiset voisivat liittoutua ja vaatia enemmän hissejä, liukukäytäviä ja ramppeja. Ne rullaportaat on oikeasti todella vaaralliset rattaiden kanssa.
Jumbossa olen nähnyt kun joku ajatuksissaan meinasi työntää ostoskärryt liukuportaisiin, erehtyi varmaan luulemaan olevansa sen liukukäytävän kohdalla.
Mutta ole vaan tyhmä, sille ei kai voi mitään...