MUUMIMAAILMAAN menossa, pikkuvinkit kehiin kiitos!
Mitä pitäisi ottaa mukaan tai suunnitella etukäteen, kun sinne menee? Onko kalliita ruokia/juomia? Yms. Kaikki pikkuvinkit tervetulleita, joiden avulla päivä lasten kanssa sujuisi sutjakkaammin =)
Kommentit (12)
paitsi minä olin 3-vuotiaan kanssa päiväunilla uimarannalla olevan naisten saunan pukuhuoneen penkillä...ilman niitä olis ollut aika hirveä päivä.
3-v ei ole vuoteen istunut minkään sortin rattaissa.
ota sadevaatteet mukaan :-)
yllätyin miten paljona siellä oli kaikkee kivaa
katsoin heidän sivuiltaan etukäteen mitä ohjelmaa ja merkkasin jo etukäteen mihin mennään, helpotti sitten paikan päällä kun ei tarttenut miettiä mihin ja millon mennään
ota juomisia mukaan esi pillimehuja ja hieman leipiä tms
ei siel kovin kallista ole esim ranskalaiset 3e olivat tosi hyviä kierreranskalaisia
ja pikkurattaat siel on vaikee kulkea vaunujen kanssa
ja hermot löysälle, oli ruuhkaa vaikka oli pilvinen sää kun oltiin, eli mitä lie on kun helle on
teatteri esitykset kandee kattoo meil 2v oli ihna innoissaan niistä
Portille oli pitkä jono mutta me pääsimme jonon ohi sillä meillä oli hotellista ostetut rannekkeet. Jos teillä ei ole hotellipakettia, niin osta rannekkeet ennakkoon Lippupalvelusta. Säästät jonottamisessa aikaa.
Ruoka oli aika hintavaa niinkuin odottaa saattaa. Ruokapaikkoja oli kyllä ihan riittävästi. Jos olisimme lähteneet suoraan kotoa, niin olisin tehnyt eväät valmiiksi. Siellä on kivoja paikkoja jossa voi nauttia eväitä, mm uimarannan lähellä olevilla kallioilla.
Ilmat muuttuu nopeasti; päivällä meillä oli helle ja n 16 aikaan alkoi sataa ja oli aika kylmää. Säätiedotuksiin ei ole näköjään luottamista eli vaikka jotkut sadetakit mukaan ja sandaalien sijaan lenkkarit niin ei tunnu ikävältä jos varpaat kastuu.
Muumiesitykset kannattaa mennä katsomaan. Ne on Teatteri Emmassa portin lähellä suomeksi pari kertaa päivän aikana.
Oma kohta 4 v tyttö tykkäsi kovasti vaikka ei nähnytkään sitä Pikku-Myytä jota nimenomaan halusi halata..
Sakkia oli ku salpausselänkisoissa... Kuten sanottu niin pienet rattaat mukaan ja jos mahdollista niin eväät. Pienten syötävien (jäätelö, ranskalaiset, hodarit) hinta ei mielestäni ihan kohtuuton ole, eikä kahvikaan kalliimpaa.
Tasoon nähden järkyttävän kalliit liput, monet jutut erittäin tökerösti tehty, kuten hattivatit :DDD ja se hiton sukellusvene.
Toista kertaa ei meidän perhe lähde muumimaailmaan, ellei sitten jotain huippu uudistusta tapahdu.
Teatteri Emman esitykset oli ihan ok, ja kai lapset niistä tykkäävät, mutta omasta mielestäni vähän naurettavia.
Kenellekään en kyllä paikkaa suosittele :/ mutta Naantaliin mennään uudestaan ensi kesänä, ihana kaupunki :)
Teatteriesitykset ja musikaali olivat kummankin pojan mieleen, joten suosittelen, että käytte katsomassa edes toisen (esityksiä kaksi kertaa päivässä molempia sekä vielä ruotsinkielinen näytelmä - me eksyimme siihen ruotsinkieliseen, mutta ei tahtia haitannut :)
Ruokaa on saatavilla, mutta edes Muumimamman keittiössä ei ole hyvää kotiruokaa. Meidän piti taas tänä vuonna ottaa omat ruoat mukaan, mutta emme saaneet aikaiseksi, joten lapset söivät bolognese pastaa, joka oli ihan ok. Ovathan hinnat tietenkin vähän kalliimat kuin muualla, mutta kuuluu asiaan. Itse kritisoin sitä, että siellä on niin paljon roskaruokaa eikä saa oikeasti hyvää kotiruokaa Muumimamman tyyliin.
Kannattaa kiertää rauhassa satupolku, pienille lapsille niissä on tosi paljon kiinnostavaa sekä myös Muumipapan veneen kierros. Edellisvuotena meillä oli vaunut mukana ja niillä pääsi ihan hyvin kaikkialle, mutta tänä vuonna jätimme ne pois. Vajaa kaksivuotiaammekin jaksoi taapertaa koko 5 tunnin ajan innokkaana.
Itse emme menneet lainkaan rannalle sillä itse saaressa oli niin paljon nähtävää. Tällä kerralla meillä meni 5 tuntia, mutta viime vuonna kävimme sen reilussa 3 tunnissa. Meidän lapset jaksoivat hyvin ilman päiväunia ja torkahtivat heti sitten autoon eli meidän aikatauluumme sopi heti 10:ksi meno Muumimaailmaan ja sitten lähtö 14-15.
Joka vuosi menemme sinne erittäin mielellämme sillä siellä on aikuisille silmäniloa kauniista merimaisemista ja lasten riemusta.
ja meidän 2,5 vuotiaalla ei ollut rattaita mukana. Olimme erittäin tyytyväisiä tähän ratkaisuun, nimittäin rattaiden kanssa tuntui olevan tosi hankalaa.
Niin ja mitä ikinä syöttekin, ÄLKÄÄ käykö hampurilaisella, ne olivat ihan kaameita!
Nyt olimme kesäkuun lopussa ja olin tosi pettynyt hinta laatu -suhteeseen. Sillä hinnalla olisin odottanut paljon enemmän. Teatteriesitykset olivat kivoja ja lapsi (2,5v) tykkäsi halata muumeja. Sisäänpääsymaksu on kuitenkin mielestäni aivan järkyttävä siihen nähden, mitä siellä on tarjolla.
Titi-nallen taloon olin huomattavasti tyytyväisempi. Siellä oli oikeasti lapsille kivaa tekemistä ja hintakin oli puolet Muumimaailman lipusta.
jos uimisesta pidätte ja sää on kiva.
Ruoka on ihan mukiinmenevää, kallisat niinkuin huvipuistoissa yleensä.