Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heikot lantionpohjan lihakset...

13.10.2008 |

Heippa!

Onko täällä muita, jotka kärsivät heikoista lantionpohjan lihaksista? Omat ko. lihakseni tuntuivat menevän ihan rapakuntoon raskauden aikana. Raskauteni oli kyllä lihaksia kovasti rasittava, sillä kannoin kaksospoikia masussani viimeisille viikoille asti ja synnytin alakautta kummankin...

Mutta mutta. Pojat ovat nyt kohta 2,5 vuotiaita ja lihakseni ovat edelleen aivan onnettomat kaikesta treenaamisesta huolimatta. Olen aika masentunut asiasta, vaikuttaa niin moneen asiaan. Seksi ei todellakaan tunnu entiseltään, välillä se ei tunnu yhtään missään...nautin kyllä kovasti siitä puuhasta ja laukeankin helposti, mutta ihan muilla kuin "perinteisillä " konsteilla. Olen aina ollut kovin lii-kunnallinen ja hyvässä kunnossa, mutta nyt tuntuu, että tämä osa kroppaani on aivan eri paria muun kehon kanssa. Olen muuten mielestäni todella hyvässä kunnossa ja lihaskuntokin on hyvä. Mutta perusjumpassakin hyppelyiden aikana on jatkuvasti tunne, että alapää tipahtaa justiinsa lattial-le...Ennen olen juossut ja suunnistanut pitkin metsiä ongelmitta, mutta nyt juokseminen tasaisella tielläkin on vastenmielistä. Siis kaiken kaikkiaan tuntuu, että tämä juttu rajoittaa mun elämää aivan hulluna. Itsetunnonkin päälle ottaa aika lailla, harmittaa miehenikin puolesta, tuskin tuotan hänelle kauheeta fyysistä nautintoa rakastellessa, vaikka tykkääkin touhusta ja laukeaa aika helpolla...

Onko täällä siis ketään kohtalotovereita. Treenin puute ei ole mielestäni syy asiaan, sillä olen käy-nyt tämän vaivan takia useamman kerran fysioterapeutillakin, mutta tuntuu, että treeni ei vain tuota tulosta...oon aika epätoivoinen. Onko kukaan kärsinyt moisesta ongelmasta ja saanut asian hoidet-tua jotenkin kuntoon...

Kiitos kaikista vastauksista!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen alapään tippumisesta, eli samanlaisia ongelmia minullakin. Tosin vaiva juontui yksöisraskaudesta ja imukuppisynnytyksestä (lapsi nyt jo 1.5v), joka kuulemma "tuottaa" tällaisia ongelmia. Kerroit, että olet kovasti treenannut, mutta oletko kokeillut kuulilla? Itselläni on Instrusta hankitut Aquaflex-kuulat, ja voin sanoa, että tilanne on merkittävästi parantunut. Siis keväällä vielä olin ihan epätoivoinen, seksi ei sujunut (tai paikat superlöysät) jne. Hankin nuo kuulat, ja rupesin niillä treenaamaan. Ihan eritavalla saa harjoitettua lihaksia kuulilla kuin ilman. Olin siis myös käynyt jo vuosi sitten fysioterapeutilla yms.

Mutta jos olet jo kuulatkin kokeillut, niin sitten kai voisit kääntyä lääkärin puoleen. Olen ainakin jostain kuullut korjausleikkauksista tms., olisiko sellaisesta apua? Täällä on vanhoja keskusteluita tästä asiasta, joista voit saada myös jotain vinkkiä.

Minulla nyt uusi raskaus, tosin ihan alussa, ja nyt ei saa kuulia käyttää (ohjeiden mukaan näin). Pelkään hieman, meneekö paikat nyt sitten ihan sohjoksi taas..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla