Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, joka koettelee rajoja kuin uhmaikäinen.

Vierailija
27.07.2007 |

Jotenkin tuntuu jopa stereotyyppiseltä sellainen mies, joka koettelee kuinka monta kertaa voi viikossa pitää harrastusillan ennen kuin vaimo kihahtaa. Mutta miehethän pysyvät ikuisesti pikkupoikina.

Mutta entä kun nainen koettelee rajojaan. Lähipiirissä on sellainen, joka vaatisi koko ajan jotain rajanvetoa. Kutsuu aina yhtä lasta heille leikkimään, vaikka perheessä on muitakin, jopa hänen lapsensa kanssa samanikäisiä leikkikaveriksi. Mutta näyttäisi kutsuvan vain tuota yhtä kunnes häneltä kielletään yhden suosiminen.

Samoin oma lapsi on mummolassa hoidossa työpäivinä, mutta ei pidä lastaan kotona lomallakaan, vaan silloinkin lapsi on mummolla kolmena päivänä viikossa. Eikä näemmä näe itse tarpeelliseksi hoitaa lastaan, kun mummo ei vedä mitään rajaa, että ei nyt sovi tulla, jotta hänkin saa lomaa.

Näitä on vaikka kuinka, ja olen huomannut, että ihmiset eivät tohdi rajoittaa aikuista naista kuin jotain uhmaikäistä. Mutta ihmetyttää miten joku on jäänyt noin lapseksi.

Tunteeko kukaan tällaista ihmistyyppiä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ehkä minun on vain ollut vaikea hyväksyä sitä, että tämä ihminen puhuu kaikista pahaa selän takana. Siis aina. Eli niin puhuu minustakin, vaikka olisin hänelle kuinka mielin kielin. Ja mun on vaikea niellä sitä, että tää puhuu kaikesta pahalla just av-tyyliin, että kun niillä nukutetaan lapsi illalla, eikä jätetä sänkyyn itsekseen nukahtamaan. Niin tällaset jutut on sit suuren arvostelun kohteena.

Mutta vähitellen oon oppinut, että niitä sen puheita ei mitenkään voi estää. Ja sitä myötä olen alkanut niitä rajojakin vetämään. Kun vaikka se sen rajojen asettamisen kostaakin puhumalla kakkaa, niin tekis se niin joka tapauksessa, joten so what.

pata kattilaa soimaa ja niin edelleen.

Ja mistä sä muuten tiedät, onko niillä mummin kanssa sopimus lapsen hoidosta ja mitä mummi siitä saa palkakseen? Tai onko sillä kotona joku opiskelu/tutkimus/muu projekti josta se ei vaan viitsi sua infota? Ja jos julla on iso lauma lapsia niin miksi sen täytyisi ne kaikki kutsua, miksi se ei voi kutsua vain sitä joka oikeasti leikkii sen lapsen kanssa?

Vierailija
2/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en tiedä kuinka yhteisiä vai saneltuja sen perheen päätökset ovat.

Muut jutut ovat sitten kyllä ihan rouvan henkilökohtaista käyttäytymistä. Joten tuli tuo lastenhoito vedettyä samaan soppaan, kun sopii siihen kuvioon kuitenkin sekin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero vain on siinä, että minä en oo ennen tällä tavalla haukkunut. Nyt tää yks ihminen saa mut jatkuvasti haukkumaan itseään. Edelleenkään mulla ei muista ihmisistä oo pahaa sanottavaa, enkä selän takan puhumista harrasta. Tää yks on saanut mut vaan villiintymään kohdallaan. Ehkä mulla sen vuoksi on tästä asiasta paha mieli, kun tää on mulle uutta ja outoa.

Vierailija:

pata kattilaa soimaa ja niin edelleen.

Ja mistä sä muuten tiedät, onko niillä mummin kanssa sopimus lapsen hoidosta ja mitä mummi siitä saa palkakseen? Tai onko sillä kotona joku opiskelu/tutkimus/muu projekti josta se ei vaan viitsi sua infota? Ja jos julla on iso lauma lapsia niin miksi sen täytyisi ne kaikki kutsua, miksi se ei voi kutsua vain sitä joka oikeasti leikkii sen lapsen kanssa?

Enkä usko heillä olevan mitään hoitosopimuksia, koska mummo on moneen kertaan sanonut, että lapsi vain lykätään hänelle, eikä kysellä mitään. Mutta tietysti silloin kun molemmat ovat töissä, niin jossainhan lapsen on oltava hoidossa. Mutta sen lisäksi sitten vielä lomallakin, että saavat viettää parisuhdeaikaa. Ja mummohan ei lomaa tarvitsekaan. Mutta tää ongelmahan on lähinnä mummon, joka ei osaa sanoa koskaan ei, eli vetää sitä rajaa johonkin.

Mitään opiskelu- tms. projektia siellä ei ole. Tuota parisuhdeaikaa ja remonttia ja muuta sellaista kyllä, mitä nyt jokaisessa perheessä on.

Ja jos mulla on kolme lasta, niin se ei vielä oo suunnaton lauma. Mutta se, että he kutsuvat vain keskimmäistä mukaansa silloin kun haluavat tarjota lapselleen laatuaikaa on minusta väärin. Nuorempi lapsi sitten itkee täällä kotona, että miksi hänkin ei päässyt mukaan, kun toiset käyvät huvipuistossa ja mäkkärillä. Tuollainen yhden lapsen suosiminen ei tee meidän perheellemme mitään hyvää.

ap

Vierailija
4/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi odotatte että idät vie sinne joku ilkeä sukulainen josta ette yhtään pidä?

Vierailija
5/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tuollainen viisivuotias pikkusisko osaa kyllä hyvin laskea, että isosisko pääsikin taas johonkin kivaan, eikä se sillon muista, että oltiinhan me kaikki jo aiemmin. Kun sisko pääsee useamman kerran.

Ja minä hölmö hellyyttäni annoin heille keskimmäisen mukaan, kun niin pyysivät lapselleen seuraksi. Mutta kun eivät seuraavalla kerrallakaan pyydä nuorimmaista, vaan taas sitä keskimmäistä. Niin vaikeapa sitä on lapselle selittää niin, ettei tämä tuntisi tulleensa väärin kohdelluksi.

ap

Vierailija
6/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monessa tilanteessa olenkin sanonut hänelle, että ei käy niin kuin hän yrittää pomottaa tai että olen eri mieltä. Ja siitä seuraa, että tämä nainen haukkuu selän takana kuin murrosikäinen, jonka vanhemmat ovat laittaneet tyttärelleen kotiintuloajan. Eli kun tän naisen tahtoa ei noudata, niin paskaa saa ottaa niskaansa.

Ja sitten ihmettelen tätä jutun kollektiivisuutta. Eli vaikka minäkään en usein viitsi hänen oikkujaan kyseenalaistaa, niin muut vielä vähemmän. Eli ihmiset ovat yllättävän valmiita tanssimaan hänen pillinsä mukaan. Vaikka ne jutut olisi kuinka älyttömiä. Tätä ihmettelen.

Eli kyse ei ole nyt mistään yhdestä uintijutusta, vaan koko kanssakäymisestä hänen kanssaan. Kaikki on jotain pompottamista, pomottelua, vaatimuksia, omavaltaisuutta, jne. Mutta tää ei siis taida olla ihan tavallista, kun ei vastaavaa kohdanneita löydy.

Mutta pitää tuota omaa asennettakin tarkistaa. Olen nyt antanut itseni ärsyyntyä tästä turhankin paljon.

ap

Vierailija
7/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onhan sellaisia tilanteita missä voi olla järkevämpää myöntyä kuin ruveta riitelemään.

Vierailija
8/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se tietenkin on, että mun on tyhmää hukata ajatuksia ja energiaa sen ihmisen pohtimiseen, sillä enhän voi vaikuttaa hänen elämäänsä paljonkaan. Ainoa mitä voin tehdä on tosiaan vetää omalta kohdaltani ne rajat siihen mihin haluan ja antaa muiden ihmisten selvitä hänen kanssaan omalla tavallaan.

Vierailija
9/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minun on vain ollut vaikea hyväksyä sitä, että tämä ihminen puhuu kaikista pahaa selän takana. Siis aina. Eli niin puhuu minustakin, vaikka olisin hänelle kuinka mielin kielin. Ja mun on vaikea niellä sitä, että tää puhuu kaikesta pahalla just av-tyyliin, että kun niillä nukutetaan lapsi illalla, eikä jätetä sänkyyn itsekseen nukahtamaan. Niin tällaset jutut on sit suuren arvostelun kohteena.

Mutta vähitellen oon oppinut, että niitä sen puheita ei mitenkään voi estää. Ja sitä myötä olen alkanut niitä rajojakin vetämään. Kun vaikka se sen rajojen asettamisen kostaakin puhumalla kakkaa, niin tekis se niin joka tapauksessa, joten so what.

Vierailija
10/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun ihan pakko olla tekemisissä ihmisen kanssa jonka toimista tulee vaan paha mieli?

Vierailija
11/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen tässä taannoin jo ajattelin itsekin, että kaikki vapaaehtoiset yhteiset projektit minä sen kanssa lopetan. Niin on paras kaikille. Parhaana ne välit säilyy kun ollaan mahdollisimman vähän tekemisissä.

Vierailija
12/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt heti alkuun vedit nuo miehetkin mukaan - niin miksi isä ei sitten hoida, vaan äiti laittaa lapsen mummolaan?

Vai isällekö kuitenkin ennemmin sallit vastuuttoman ja " teinimäisen" käytöksen?

Vierailija
13/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillekin kutsutaan lapsen kavereista vain niitä lapsia joiden kanssa leikit sujuu, ei kaikkia sisaruksia.

Vierailija
14/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan pariskuntien illanvietossa mökillä, jonka omistaja on jo lämmittänyt saunan valmiiksi. Niin tää yks käy ulisemaan, että koska hänellä ei oo uimapukua mukana, niin kukaan muukaan ei saa mennä uimaan. Ja kukaan ei sitten mennyt!

Mulla jäi suu auki, kun muut sanoivat heti, että okei! Eipä siinä sitten enää tarvinnut sanoa, että ei kuule muiden tarvi kärsiä, vaikka sinä et uimapukua älynnytkään ottaa, kun kaikki muut olivat jo sanoneet, että tehdään sitten niin.

Vierailija
15/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ettei yksin uimassa olevalla tarvitse olla lainkaan kurjaa.

Eihän siellä vedessä nyt hyvänen aika koko iltaa tarvi olla, ehtii kyllä rupatella ystävien kanssakin.

Vierailija
16/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esimerkiksi en oo mikään uimahirmu, vaan olisin käynyt järvessä enintään kahdesti ja tullut sitten pois. Joten ei tää nainen siinä terassilla olis kamalan kauan joutunut kärvistelemään, varsinkin kun ei se siinä istuskelukaan mitään kärvistelyä ole.

Mutta onko teistä tosiaan ihan normaalia vaatia, että muut ei saa mennä uimaan, vaikka kaikki toiset ovat siihen varautuneet. Kenellä oikeesti on edes pokkaa kieltää toisilta tuollaista, mihin periaatteessa jokaisella on kuitenkin itsellä määräysvalta. Ja kauniina kesäiltana vielä, se olis ollut ihan mukavaa.

Vierailija
17/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
18/18 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran niin kovasti halusit mennä kastautumaan että siitä löytyy aihetta AV-avaukseen asti niin olisit varmasti ilman mitään ongelmia voinut sanoa että minä kuitenkin menen nyt uimaan, ei varmaan haittaa kun kerran Kaisallakin on seuraa. Joku muukin olisi ehkä sitten uskaltautunut seuraksi. Onhan noita oikukkaita ihmisiä maailma täynnä mutta oma vika jos myöntyy joka oikkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän