Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~{ Kesäkeijut viikkoon 42 }~~~

13.10.2008 |

Avasin meille uuden viikkopinon, kun huomasin, että uuteen viikkoon tässä tosiaan on jo siirrytty =o).

Mukavaa, kun uusia tulee mukaan kokoajan! Toivottavasti saamme kaikki pitää nämä kesäkuiset pikkuiset mukanamme =o).

EE

Ps. Voisiko joku viisaampi linkittää tuon edellisen viikon keskustelut tänne? (Ja neuvoa meitä muitakin siinä miten se tehdään?) ;o).

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, tikku näytti vahvasti kahta viivaa tänään.

Vielä on jotenkis outo ja epävarma olo, ei niin tuosta raskaudesta itsestään vaan lähinnä siitä, että tässä sitä taas ollaan. Kolmas tulossa (tyttö 03 ja poika 05 ennestään) ja viimeksi vannotin itselleni, ja pontevasti vähän muillekin, että "oli sitten viiminen kerta". Satun olemaan _niin_ stressaavaa tyyppiä että stressaan jopa siitä stressaamisesta. Sori, onpas sekavaa...

Mutta miehelle kerrottu ja hyvillä mielin tässä mennään yhdessä eteenpäin. Pari viikkoa olen jo arvaillut että nyt napsahti, niin kovasti on alavatsaa juilinut. Siis suunniteltu oli, mutta nyt se paniikki silti iskee. Laskurilla laskettuaika oli 15.6.

Löytyykö muita huolehtijoita kesäkeijuista?

Tiik-tii (5+0)

Vierailija
2/58 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime perjantaina testi näytti plussaa ja nyt menossa ilmeisesti rv5+2 ja laskettuaika olisi 13.6. Ennestään 07/04 syntynyt poika edellisestä liitosta ja nykyisellä miehelläni ei lapsia entuudestaan. Asumme Seinäjoen seudulla. Oireita ei paljon ole, tissien arkuuskin meni samantien ohi ja nyt vähän pelottaakin että onko kaikki niinkuin pitäisi.. Mutta alkuraskauden ultrassahan tuo selviää (kunhan nyt saisin sen varattua....).

Onko kesäkeijuille olemassa esittelypinoa? Olisi kiva tietää pinoutujat kun ei millään ehdi lukea kaikkia aikaisempia pinoja läpi.

Tässä linkki aikasempaan pinoon: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin testasin plussan viime perjantaina. Nyt menossa 4+5 ja LA olisi 17.6. Kovasti toivon että kaikki menee hyvin loppuun asti, esikoista siis odotamme.

Kuten RokkiMamin myös minunkin oireet (rintojen arkuus, kova väsymys, paleltaminen, oksettava olo) ovat nyt laimenneet ja tänään oli tullut vähän tuhrua. Ei kuitenkaan paljon. Tänään varasin alkuraskauden ultran yksityiselle. Yritän odottaa sinne rauhallisin mielin jospa silloin vahvistuu että kyseessä on oikea raskaus (eikä esim. kohdun ulkoinen) ja saadaan myös syke esille. Puhelimessa kun mulle sanottiin että yleensä viikoilla 6+2 on syke näkynyt. Mulla tuo ultraus sattuu viikoille 6+4.

Vierailija
4/58 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli väärin tuo ultrauksen ajankohta, silloin siis 6+5... päivällä tosin vain heitti.

Vierailija
5/58 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelinkin jo edelliseen pinoon. Tein raskaustestin viikonloppuna ja kaksi viivaahan sieltä tuli. Laskettuaika on 20.6 joten nyt on käynnissä raskausviikot 4+3. Itselläni on kovasti vihlonut avavatsaan ja nipistellyt, mutta nyt tuntuu että oikea nivunen on tosi kipeä. Kun nostaa jalkaa tai esim istuu, niin aina koskee. Onko muilla ollut tälläistä? Ekasta raskaudestani en tälläistä muista. Huoli on itsellä kova, koska sain keskenmenon heinäkuun alussa.

Tuntuu, että sitä suhtautuu niin neuroottisesti raskauteen tällähetkellä. Esikoista odottaessani en osannut edes pelätä, että mikään menee vikaan. Nyt tuijotan oireita kun hullu ja pelkään, onko kaikki hyvin. Rinnat itselläni ei ole mitenkään arat eikä kipeät (ekassa raskaudessa oli). Pahoinvointia ajoittain on ja väsymys on kova.

Hanna 4+3

Vierailija
6/58 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet plussaajat.

Hanna83 minulla on ollut myös nivuskipuja. Välillä tuntuu että ei pysty kävelemään kun sattuu niin kovin. Olen ajatellut että kait tämä kuuluu asiaan sillä ei ainakaan mitään keskenmenon oireita ole tullut. minullakin kun oli km elokuussa.

Tiik-tii täällä ilmoittautuu yksi stressaaja. Stressaan myöskin siitä että stressaan ja tuntuu että tämä ei ole vauvalle hyväksi. Minäkin panikoin päivittäin sitä että miten pärjään kaikkien yöheräämisten yms kanssa. Ja kestääkö hermoni sitä vauvan itkua. Alkaa vaan palautumaan edellisen synnytyksen jälkeisen masennuksen oireet mieleen. Ajattelin että nyt kun minulla on 27.10 ensimmäinen neuvola niin kerron tästä tunteesta siellä. Sillä en haluaisi pilata toisenkin lapsen vauva-aikaa sillä että itse vaivun jonnekin peränurkkaan karkkipussini kanssa itseäni lohduttamaan jos vauva itkee. Minullakin oli kuitenkin esikoinen erittäin helppo vauva. Tuntuu etten pysty olotilastani puhumaan edes mieheni kanssa. Silti olen onnellinen että nyt olen raskaana ja rukoilen että kaikki menisi hyvin.

mukavaa päivän jatkoa kaikille...myös masuasukeille.

Vierailija
7/58 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi stressaaja.

Pelottaa, että jotain sattuu kun hermoilen niin paljon ja itken. Oon tosi tunteikas ihminen. Mutta normaaliahan se raskaudessa on, että tunteet on kovasti pinnassa, että jospa tämä tästä. :)

Mulla ei ole nivuskipuja ollut, mut lonkat on kipeenä kun hetken istuu paikallaan. Nyt menen lepäilemään, jos sitä vaikka taas rauhottuis hetkeks kunnolla. :)

Mites muiden viikko on hurahtanut käyntiin?

Vierailija
8/58 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas nukuttaisi aivan mahdottomasti. Teen töissä tällä hetkellä suht yksitoikkoista mutta tarkkaa hommaa ja meinaan väkisellä nukkua työni ääreen. Pitää aina välillä käydä kurkkaamassa tänne palstoille niin edes vähän virkoaa. Teen onneksi työt kotona joten kukaan ei ole kyttäämässä mitä teen. Pitää vain pitää itsensä kurissa ettei koko aikaa ole täällä netissä.

Pitänee minunkin mainita jokunen sana oireista. Etova olo ja yökkäily minulla alkoi jo ennen testausta, joten olin suht varma testin tuloksesta jo ennenkuin sen tein. Väsyttää, välillä on kuuma ja sitten kohta taas kamalan kylmä. Janottaa aivan kamalasti, varsinkin aamupäivisin ja sitten saa juosta vuorostaa vähän väliä vessassa. Ilmavaivoja ja röyhtäilyä on vielä jonkin verran, joskis on vähän helpottanut alkuajoista. Maha on iltapäivällä jonkin verran pömpöllään, mutta sekin on vähän helpottanut. Nälkä on vähän väliä, ja jos ei syö niin tulee huono olo. Mutta on kuitenkin yritettävä pitää tuo syöminen aisoissa ettei paino karkaa käsistä. Sitä kun on jo valmiiksi yli omiksi tarpeiksi

Tervetuloa uusille.

Heinäminkki

Vierailija
9/58 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muiden viikko on hurahtanut käyntiin?

Ihan kivasti, palasi se oksettava tunnekin. :) Aamulenkillä koirien kanssa oli tulla ihan oksennuskin, ehdin jo ajatella että mitähän ne ihmiset oikein ajattelee jos sattuu näkemään. Ei kuitenkaan sitten tullut. En ole siis vielä kertaakaan oksentanut vaikka aamuisin on pahoinvoiva olo.

Mitään vuotoa ei ole nyt näkynyt, joten ihan hyvällä mielin.

Huomenna viikko 5 käynnistyy. :)

Missä vaiheessa olette ajatelleet kertoa muille?

Vierailija
10/58 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ja onneksi olkoon kaikille uusille kesävauvan odottajille!

Muakin kiinnostais tuo vihreän teen juonti. En ole kyllä sitä mistään kiellettyjen listoilta löytänyt, eli kai se on sallittua... Mitä nyt tuota kofeiinia ei kauheesti saisi nauttia. Vähemmänhän siinä kuitenkin on sitä kuin kahvissa esimerkiksi.

Tänään aamulla säikähdin, että nytkö se pahoinvointi alkaa, oli vähän kurja olo, enkä meinannut saada aamupalaa alas. Mutta aika äkkiä se siitä helpotti, huh. Toisaalta oon vähän huolissaan, kun ei ole juuri mitään raskausoireita, toisaalta en kyllä haluaisi samanlaista pahoinvointia kuin esikoista odottaessa.

April rv6+4

Vierailija
11/58 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään aamulla sain kaksi viivaa testiin. Yrityskerta oli ensimmäinen, kolme viikkoa sitten poistettiin kierukka (kupari). Ennestään meillä on tytöt 07/03 ja 02/05. Huonoa oloa on ollut ajoittain ja rinnat olivat jossain vaiheessa aika arat. Mutta lähes oireetonta on ollut. Viime yönä näin unta että kuukautiset alkoivat tosi runsaina, mutta ei ole onneksi näkynyt todellisuudessa. Muutenkin olen nähnyt aika outoja painajaisia, mitä en ehkä normaalitilassa näe. Täällä myös hermostuttaa ja mielessä pyörii kaikenlaisia epäilyksiä sen verran että varmaan tilaisuuden tullen alkuraskauden ultran varailen.

Onnea kovasti kaikille plussan saaneille ja tsemppiä hermoilujen kanssa!

Kanervankukka

Vierailija
12/58 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myöskin yksi stressaaja =o/ - en sitä ole ollut aikaisemmin (enkä siis perusluonteeltani varsinaisesti ole kova stressaamaan), mutta nuo 2 keskenmenoa ovat saaneet sen aikaan, että nyt pelkään ja stressaan ihan hulluna. Eikä tuo viime viikkoinen vuotokaan todellakaan auttanut asiaa =o/. Mutta yritetään olla liikoja huolehtimatta - se tulee, mikä on tullakseen; ja pääsääntöisestihän tässä kaikessa menee ihan hyvin =o). Yritetään ajatella ihan muita asioita, ja raskaus etenee siinä samalla (ihan huomaamatta) hyville viikoille, eikös juu? ;o)

Kiitos RokkiMamille, kun linkitit edellisen ketjun tänne =o)!

Hanna, minullakin oli nivuskipuja toisesta lapsestani alkuraskaudessa - loppuvaiheessa siinä raskaudessa oli voimakkaita liitoskipuja. Itse ajattelin sen johtuvan siitä, kun tulin uudestaan raskaaksi esikoisen ollessa vasta 7 kk ikäinen - kroppa ei siis ollut vielä palautunut kunnolla edellisestäkään raskaudesta.

*Esittelypino* voisi olla paikallaan nyt. Kannatetaan ajatusta. Kuka pistäisi sen alulle? Minä en nyt hormonihuuruissani osaa miettiä yhtään sopivia kysymyksiä.

EE

Vierailija
13/58 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uusi liittyy mukaan..testi näytti selvää plussaa eilen :) Ihan hurjan onnellinen olen vaikka vielä hieman epäuskoinen..ehkä täytyy vielä kolmaskin testi tehdä ennen kun uskon.. ihmetyttää että plussa tuli laskurin mukaan viikoilla 3+2 ja LA olisi 26.6 joten ihmeen aikaisin plussa näkyi ja vielä ihan vahvana...Onko kellään kokemusta voiko noin aikaisessa vaiheessa saada plussaa testiin? ..vai olisikohan raskaus sittenkin alkanut jo edellisestä kierrosta vaikka ihan normaalit menkat olikin välissä..

Ja testi oli eilen acon ja tänään apteekin oma, molemmat vahvoja plussia..

Vierailija
14/58 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään uutta,huomenna pyörähtää käyntiin jo rv 7+0,vastahan mä plussasin :D .

Ultra olis 29pvä eli vielä 2 viikkoa pitäs jaksaa odottaa.

Huomasin että esittelu pinossa,meitä Kysillä synnyttäviä näkyy olevan jo ainakin kolme. Aika mukavasti siis. Välillä on selviä kohdunkasvukipuja,mutta kestävät vain hetken ja menevät pois. Täällä olen ollut lauantaista saakka flunssassa lasten kanssa,joten ei kovin ole saanut levättyä, kun mies päivät töissä.

Nyt taas mentävä.

Vierailija
15/58 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tari: kun puhuit kohdun kasvukivuista niin millaisia ne on? Mulla välillä nipistelee alavatsaa ja aamuisin se tuntuu selkeästi olevan "koholla". Ilmeisesti nuo nippailut siis on jotain kohdun kasvusta johtuvia?

Ensimmäinen raskaus ja kaikki on niin kovin uutta.

Vierailija
16/58 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti vielä kysyä noista raskausoireista. Mulla on siis viikot 4+3 menossa ja välillä nippailee alavatsaa ja tuntuu, että oikeaa nivusta pakottaa kovasti. Nyt illan aikana on vihlonut myös vasemmalle puolelle ja selkä tuntuu kipeältä (vihloo pakaroita). Onko muilla ollut näillä viikoilla selkä kipeä? Ainakaan mitään veristä vuotoa ei tule, joten haluan toivoa ja uskoa, että kaikki olisi hyvin. Edellinen keskenmeno saa vaan oman mielen hieman ylikieroksille =(

Vierailija
17/58 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanna83: Mulla alko iskias vaivaamaan raskauden myötä pitkästä aikaa. pakarasta vihlasee reittä kohti ja meinaa jalka lähtee alta. Huolestunut oisin ehkä menkkamaisesta kivusta joka tuntuu pakarassa ja reidessä, kun synnytyksessä mua sattu siihen kaikista eniten.

Ylihuomenna neuvola. Kun vaan pian pääsis ultraan. Lääkäri tais ensimmäisen kans olla rv10, mut sekoitin päivät ja se jäi käymättä. Tarkastus tehtiin sitten vasta ultran yhteydessä rv12. Sydänääniä yritettiin kuunnella neuvolassa rv10, mut ei kuulunut ja syykin selvis ultrassa, istukka oli etuseinässä. Km-ultrassa selvis että mul on hiukan taaksepäin kallistunut kohtu, niin senkään takia ei välttämättä kuulu syke kovin aikaisin. Eli ultraa vaan kovasti oottelen...

nau rv7

Vierailija
18/58 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vain kaikille. Kerkesin pari viikkoa olla tuolla kesäkuisissa kunnes sain keskenmenon. Tänään sit tuli iloinen uutinen lääkäriltä kun soittelin kontrolliverikokeen tuloksia. Raskaushormoni oli noussut selkeesti edellisestä kerrasta (kaksi viikkoa sitten kävin kokeessa viimeksi) :) Tärppäsi siis heti, ennen kuin kerkesi edes kuukautiset tulla. Käyn viikon päästä vielä uudestaan niin saadaan varmuus.

Sanomattakin on selvää, että pelottaa ihan valtavasti nyt. En haluaisi kokea samaa taas uudestaan. Toiveikkaana kuitenkin olen... Kunpa tämä alku pysyisi kyydissä.

Lukaisin pikaisesti edellisenkin ketjun läpi, joten muistan vain pari nimimerkkiä. *Erityisesti tr02* jäi mieleen. Kuulosti vain tilanteesi niin samalta. Jos tämä raskaus sujuu ongelmitta, tulee esikoisen ja tämän toisen ikäeroksi 7 vuotta. Ja tuo keskenmenokin taitaa yhdistää. Sun kirjoituksia tulee varmasti erityisesti seurailtua :)

Sabam, onnea kaksosista. Olisipa mukavaa itsellänikin. Meidän suvussa ei ole kuitenkaan kaksosia kenelläkään, plääh.

Töppänä, sun tilanne sai itsellänikin kyneleet valumaan poskille. Toivottavasti tilanne muuttuu kun pöly laskeutuu ja miehesi saa aikaa ajatella asiaa. Voimaa sinulle!

Hanna83, mulla oli nivuskipuja oviksen jälkeen yli viikon. Nyt ne on loppuneet, mutta mullakin oli toispuoleista, vasemmalla puolella. Pelkäsin ensin että kohdunulkoinen olisi ollut, mutta kun kivut loppuivat niin rauhoitun. Kysy neuvolasta jos asia mietityttää kovasti. Siellä ne on töissä just sua varten :) Kuulostaahan tuota muillakin nivusia särkeneen että normaalia se varmaan on.

OuMamma rv 4+0 (ehkä, jos km-vuodon alkamispäivä lasketaan 1kp:ksi)

Vierailija
19/58 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kaikille vastanneille, rauhottaa kovasti mieltä kun lukee, että myös muilla on ollut samoja oireita. Nyt nivuset tuntuu paljon paremmalta eikä selkäänkään koske. Oiskohan tullut eilen vähän rasituksesta ku kävin jumpassa. Aattelin nyt pari viikkoa ottaa rauhallisemmin ja sitten mennä yksityselle ultraan niin ehkä se tuo vähän turvallisuuden tunnetta tähän odotukseen. Täytyy kai vaan uskoa, että kaikki on ok kun vuotoa ei tule.

Oumamma: Mä sain keskenmenon heinäkuussa ja hormoniarvo lähti laskee ja sitten se jumittu paikalleen. Olin jo niin innoissaan, kun luulin että uusi raskaus oli alkanut mutta varmaan viikko siitä minulla rupesi pakottamaan avavatsaan ja kun kävi pissalla, tuntu ettei saa tarpeitaan tehtyä. Kävin tutkimuksissa ja multa löydettiin 6cm kokoinen kysta oikeesti munasarjasta. Oli aika hajottavaa, kun siihen läsähti taas vauvahaaveet. Mulle kans sanottiin, et keskenmenon jälkeen pitäis tulla helposti raskaaksi, sun tapaus sen selvästi todistaa. Oon iloinen sun puolesta =) Nyt toivon, että tämä raskaus itsellä kestää loppuun saakka.

Vierailija
20/58 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens kaikille!

Kävin jo tuonne esittelypinoon laittamassa tietoja, mutta tässä vähän lisää. Eli olen 3-vuotiaan pojan äiti ja nyt siis pikkukakkosta odotellaan. Laskettu aika kuukautisista on 6.6., joka tuskin kovin paljoa heittää. Tämä kakkonen sai esikoisen tapaan alkunsa ekasta clomikierrosta, yhteistä on myös verinen vuoto näin alkuvaiheessa. Se jaksaa koko ajan mietityttää, että onko kaikki kunnossa. Ultraan on varattu aika 28.10., jolloin rv 8+3. Melkein kaksi viikkoa siis olisi jännitettävää.

Oireita löytyy jonkin verran, mutta pahoinvoinnilta olen 1. raskauden tapaan säästynyt. Välillä kuvottaa, mutta ei okseta. Rinnat on arat ja väsymys valtaisa. Nälkä tulee todella usein ja yölläkin pitää nousta pissalle.

Oikein paljon tarrasukkia kaikkien masukeille ja oloja odottajille!

Omppu 6+4