7-vuotiaani painaa 21 kiloa. Miten saan hänelle lisää painoa?
Pitäisikö alkaa syöttämään karkkia usemmin kuin kerran viikossa?
Kommentit (10)
Hanki vaikka harrastus tai liho/laihdu ite!
Ravitsemusterapeutin käskystä syömme makkaraa, punaista maitoa, rasvaa jne
Vierailija:
5-vuotias painaa nyt 14 kiloa.
Poika itsekin sanoo itseään luurangoksi.
pyydetty lisäämään ruuan määrää??? Neuvola tms.? Kaikki lapset eri kokoisia, vaikka pituus sama voi paino vaihdella ruumiinrakenteen mukaan paljonkin, näin ainakin järkeni sen sanoo. Jos lapsesi siro rakenteinen niin painohan voi olla ok. Oma samanikäiseni paljon pidempi ja painavampi ja vankkarakenteisempi- siis harteikas kuten minäkin, nyt vähän pyöreä, niinkuin minäkin olin ala-astella, mutta en enää sen jälkeen. Paino asia kyllä voi muuttua vuosien saatossa. Tiedän joitakin lapsia, joita on terveydenhoitaja kehoittanut lisäämään jonkin verran kaloripitoisempaa ruokaa ruokavalioon, aivan samoin kuin painon tarkkailuun ylipainoisilla, eli kyllä lapsia joskus terveyssyistä neuvolasta kehotetaan lihomaan tai vastaavasti pitämään painoa samana, jos ylipainoa.
Et taida paljon ymmärtää hoikkien lasten ruokailusta. Tai vähäruokaisten. Meillä on kirppu, jonka syöminen on ollut työlästä aina. Ei vain syö.
voiko geenit tulla jostain muualta? emme ole ikinä olleet hoikkia, edes lapsina
Vierailija:
Pitäisikö alkaa syöttämään karkkia usemmin kuin kerran viikossa?
Itse olen taas ollut isoluinen jo pienenä (kiitos geenien) eli levvee ja kappoo (sivusta) kuten karjalainen mummoni. Nyt en ole enää niin kapeakaan...
t: 8
lapsi. Itse olin pienempi 7-vuotiaana ja nykyään aikamoinen läski.