Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paniikkihäiriö? Lääkitys?

Vierailija
13.10.2008 |

Millaista hoitoa olette saaneet ko sairauteen? Itsellä todettu tuo juuri, vuoden ajan ollut kovin vaikeaa ja kohtauksia tullut joskus monen kuukauden välein ja joskus kerran viikossa. :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmenee kuulemma masenuksen sivuoireena, vaikka en varsinaisesti tiedostanut masentunut olevanikaan. Hieman väsynyt ja vihainen kylläkin.

Sain lääkkeeksi mielialalääkityksen ja on auttanut oireisiin kyllä tosi hyvin! Kesti kyllä hieman ennen kuin alkoi vaikuttaa. Nyt ei enää mitään paniikkikohtauksia ole, vaikka minulla ennen lääkitystä olivat lähespäivittäisiä.

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
2/4 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oireina oli pääasiassa huonovointisuus ja huimaus. Joskus tuntui lähes että varmaan kuolen siihen paikkaan! Täytyi vaan oppia uskomaan, ettei taju lähde tai oksennus tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheesta löytyy todella palöjon tietoa.

Kohtaukset voivat vaihdella. Jotkuto vat enemmän fyysisiä ja jotkut enemmän henkisiä. Fyysisiä oireita ovat esimerkiksi hikoilu, r'tinä, punoitus, pahoinvointi, vessahätä, huimaus..

Fyysisiin oireisiin on lääkkeitä; beetasalpaajia, joita esimerkiksi monet esiintyjät käyttävät ramppikuumeen hallintaan. Minä myös..

Vierailija
4/4 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtaus. Sillon oli hirveä opiskelustressi, epämääräistä sairastelua takana, suht iso elämänmuutos (mies lähti reissuhommiin, eli oli viikot pois kotoa) jne. Luulin saaneeni jonku vakavan "aivoperäisen kohtauksen", mutta paniikkihäiriökohtaushan se oli.

Oireina epätodellinen olo, huomaus, pahoinvointi, vapina, puutumisen tunne jaloissa jne.

Mutta nyt kun tiedän että "sitä se vaan on", ni saan ne kohtaukset jotenkin kummalla tapaa estettyä. Onneksi. En nimittäin uskaltais aloittaa mitään lääkitystä.