***HUHTIHIPPUSET 26.-29.7***
Ajattelin avata uuden pinkan, ku edellinen niin hirmu pitkä jo, ei kai haittaa?
Kommentit (59)
Täällähän on monella jo tosi jännät paikat. Huih, toivottavasti tulee paljon plussia! :) Meillä on tää nettiyhteys viimeset pari viikkoa pätkiny, joten en oo paljon täälläkään viittinyt käydä, kun silloin jos nettiin sattuu pääsemään, niin sivun latautumista saa odotella viitisen minuuttia, mihin mun kärsivällisyys ei tahdo riittää!! Sama valittaa moni naapurikin, joilla on sama laajakaistayhteys. :( Koittaisivat nyt saaha yhteydet kuntoon niin pääsisin minäki taas kunnolla palstailemaan..
Toisaalta tää palstailutauko on ollu ihan hyväksikin. Oon huomannu ottaneeni paljon rauhallisemmin koko kuumeilun, kun en oo paljon tänne päässyt kuumetta nostattaan. :) Piti äsken ihan laskea kiertopäivät, kun ei ollut hajuakaan, missä sitä jo mennään. Ovis oli viime viikonloppuna, veikkaisin, että lauantaina, kun lämmöt nousi lauantai-aamuna ja limatkin tuli seuraavana aamuna.. Jätin tässä kierrossa ihan tarkoituksella tikut ostamatta, enkä taida viitsiä tilata niitä ens kiertoonkaan, mutta saa nyt nähä.. :)
No nyt tää netti ei halua avata mulle toista ikkunaa tuohon, niin että jää tarkemmat kommentit antamatta. :( Mutta plussanvahvistussäteitä kaikille haamun saaneille ja muille niitä kuuluisia plussatuulia, jotta saatais paljon plussia tähän pinoon. Niitä ei taida vielä kovin montaa olla?? Nyt kaikki joukolla plussia bongaamaan. :) Itselläkin piinaviikko menossa, kun tätiä voi ootella kylään vajaan viikon päästä.
Nyt täytyy lähtee suihkuun, ku oon aamusta asti aikonu, enkä oo vieläkään saanu aikaseksi. Varmaan vähän veto lopussa tänään, ku en mitään saa tehtyä. :P
Khaos, kp 19/25-30 ja jos se ovis nyt oli lauantaina niin sitähän voi tähän merkata, että dpo 6
orchidea: voi kuinka harmi. pahoittelut tädistä ja onnea toukotoiveisiin!
Mariia: juu samoissa mennään. Kärsivällisyyttä tämä vaatii..mulla kun alkaa täti olemaan viikon myöhässä kohta. Toivottavasti saat plussan!
tyttelille myös parempaa onnea toukokuisiin.
äiti0305: varovaiset onnittelut haamusta. Toiv. täti nyt tajuaa pysyä loitolla.
mam80: toivotaan, että vielä plussa tulee. Mukavaa grillailuiltaa..toiset joutuvat töihin..
Pahoittelen, että puolet jäi ilman kommenttia, mutta huhtikuisten uutena jäsenenä meni nimimerkit ja asiat ihan sekaisin täällä pienen pään sisällä :)
Itsellä sama meno jatkuu eli kp 38/32. Testannut en ole sitten ke aamun ja testausta suunnittelen joko huomisaamuksi tai sitten sunnuntaille, jos siis tilanne on ennallaan. Kyllä tämän vielä on johonkin suuntaan pakko ratketa.
Ida
En sit malttanut odottaa tämän pitemmälle, kun se testi poltteli kaapissa. Ja sieltähän pamahti PLUSSA! JEEEE! Ja eikös se niin ole että predictor on aika luotettava testi? Nyt vaan sit toivon että vauveli pysyy kyydissä. Kaks aiempaa raskautta on kyllä sujunut ilman mitään ongelmia, että toivottavasti tämänkin. ÄÄÄ; mun kädet tärisee... Tänään oon lähdössä viihteelle, onneks just sen kaverin kans jolle olin etukäteen päättänyt mahdollisen plussan ekana juoruta, muille sit vasta joskus 12-16 viikoilla. Ihana loppu kesälomalle, kuinkahan pokka pitää maanantaina töissä. Nyt on jutut niin omaa napaa, mutta muuhun en pysty. Täytyy mennä sitä plussaa tuijottaan taas ;) Moi!
Hienolta näyttää mam80, mirulii ja äiti0305 (jos oli muitakin, sorry jos unohtui...) !!!!!!! Kyllä ne siitä vielä vahvistuu!!!!
Yritän pitää lippua korkealla, vaikka itse en ole saanut haamun haamua. " Mutta niin kauan kun täti pysyy poissa on toivoa.." , joku tsemppasi tuolla aikaisemmin. Itse olen tosi kärsimätön ....
Plussatuulia ja viikonloppuja heille, jotka eivät tänne jostain syystä ehdi!
Koralli73: olen kanssa joskus karpannut, ja se on hyvä ruokavalio. Minustakin turhat huonot hiilarit pitäisi saada ruokavaliosta pois. Kun saisi vain jostain motivaation... , missä lie luuraa??
Siis AIVAN MIELETTÖMÄSTI ONNEA!!!!!!!!!!!!!!
Pikkukolmonen tulossa ja nopsaan tärppäs. Perässä tullaan, piru vie....!!!
ONNEA!!!!
Eka muksu tärppäs tokasta kierrosta ja toka muksu ekasta kierrosta ja nyt tää kolmas sit tokasta.
Onnea vaan ja toivotaan että kolmonen pysyy kyydissä!!!
Teinpä testin malttamattomana kp 28/30 kun olin niin kovasti tuntevinani raskausoireita, mutta negaahan se näytti. Muutaman päivän ajan on ollut ihan tosi hailakan vaaleanpunaista niukkaa vuotoa, jollaista ei normaalisti ennen menkkoja ole, mutta liekö tuo mitään kummempaa. En jaksa olla kauhean toiveikas, vaikka yrittelemme vasta kolmatta kiertoa. Esikoinen sai alkunsa viisi vuotta sitten ekalla yrityksellä ja nyt tämä yrittämällä yrittäminen alkaa nyt jo ottaa päähän. Äsh..
Mathilde *pahalla tuulella*
Ja siis oikein kovasti onnea kaikille plussanneille ja kärsivällisyyttä meille muille..!
Täti tuli tänään... Kierto siis muuttui säännöllisestä 27:sta vissiin säännölliseen 27-30:een :P
Voi MM#" #333@@##££!
Pitänee asettaa haaveet toukokuun puolelle..
Pahoittelut tädin tulosta carzille ja onnea matkaan toukokuisiin... siellä on jo muutama pinoutunut.
Itse testailen ensi viikonloppuna...
-kp 19/24-28
Ihanaa, kun kevät sai plussan tikkuun. Onnea.
Tulin pikaseen kertomaan väliaikatietoja,
eilen illalla alkoi kauhea selkä/kylki kipu (alaselkäkipua ollut nyt kolme iltaa).
Nyt aamulla tein testin, negan sain (ehkä jotain viivanpaikkaa havaittavissa). Kovat menkkakivut alkoivat myös kun nousin sängystä, mutta loppuivat sitten yhtäkkiä. Nyt alaselkäkipua taas ja välillä vihloo mahaa. Oon jo menettänyt toivon raskautumisesta, niin menkkamaisia kipuja on. Eiköhän tänää vuoto ala ja kunnollla. Ilmottelen sit.
Ja olishan tikkuun pitänyt jo kaksi viivaa tulla näillä dpo päivillä.
Parempaa onnea ja aurinkoista lauantaita muille!
Mariia kp39 dpo 15
Eipä ole täti ainakaan vielä tullut. Tänä aamuna ihan mielettömän huono olo (tuskin johtuu niistä 2 siideristä, jotka eilen nautiskelin grilliruoan kanssa). Esikoisen kakkavaippaa vaihtaessani meinas tulla oksu.
Enpä tiedä, toisaalta on vähän kipeä olokin, vatsa ihan sekaisin, viime yön vietinkin vessassa.
Tilasin eilen lisää niitä testejä, jos ei täti tule ennen kun testit, niin pitänee tsekata tilanne.
Käytii äsken pinellä pyörälenkillä, joku 4km. Esikoinen oli ekaa kertaa pyörän kyydissä ja kotimatkalla meinas jo hermo mennä hänellä..
Vähän kastuttiinkin. Kun päästii kotiin, poika konttas omaan huoneeseen ja kun nostin hänet sänkyyn, niin uni tuli välittömästi, eli varmaan väsy kiukutti.
Carz: pahoittelut tätistä =o( enemmän onnea toukokuisiin
keävät76: isot halit plussasta!!! Kyllä me täältä kaikki perässä tullaan ennemmin tai myöhemmin
Mathilde: vielä on toivoa, älä heitä pyyhettä kehään (olipa kuluneitä fraaseja mulla..)
äiti0305, mirulii ja ida: tiedän tunteen, jännitys kohoaa, toivotaan parasta!
mam80
Hirveesti oli tullu taas uutta keskustelua sillä aikaa ku olin poissa pari päivää, joten en ihan kaikkeen pysty kommentoimaan. ;)
Neppis, mun käsityksen mukaan ei haittaa mitään jos tuossa vaiheessa juo. Tuli itsekin otettua pikku hiprakkaan asti tossa torstai-iltana, oli kp 18/25 sillon. Siinä vaiheessa korkeintaan saattaa auttaa kiinnittymistä ku verenkierto lisääntyy ;) Aluperin ajattelin olla ilman alkoholia oviksesta lähtien mut sittemmin se ajatus jäi, ei jaksa stressata liikaa.
Kevät76, onnea hurjasti!!! Alkoihan niitä plussia sadella jo! :)
Voi Ida, testaa jo! :)
Koralli, kiitos ff-ohjeista! Saatan myöhemmin pistää sitä lämpökäyrää sit viestin perään. Mäkin muuten oon karpannut, vaikka ei ylipainoa olekaan, muutama " läskikilo" vain. Sillon multa lähti ehkä 3 kiloa aika lyhyessä ajassa. Ja sittemmin oon ollu aika lailla hyväkarppilinjalla. Joskus harvoin tulee syötyä pastaa tai riisiä mut nekin yleensä täysjyvää, sitten satunnaisia hiilariherkkuja tulee joskus popsittua. Karppaus on hyvä juttu! Tsemppiä sulle painonpudotukseen. :)
Mathilde, pahoittelut negasta. Mut onneks on menkat vielä pysyneet poissa.
carzille pahoittelut menkoista. :( Onnea matkaan seuraavaan kiertoon.
Mariia, toivotaan et se täti pysyy kuitenkin poissa kivuista huolimatta!
).( täällä kp 20/25. Oireita on, ihan niinku aina, jotenkin en vain usko että ois tärpännyt, odottelen menkkoja alkavaksi. Kaikki vanhat merkit on läsnä. Rintojen arkuus, menkkamaiset kivut, tuhru yhdynnän jälkeen... Ihmeellistä on se et oon ottanu tosi rennosti nyt. Viime kierto oli yhtä piinaa jostain kp 14 lähtien, nyt oon vaan kirjannu fertilityfriendiin lämpöjä ja oireita, mutta enemmänki yrittäny opetella normaalikierrolle tyypillisiä oireita ja merkkejä, enkä oon kauheesti alkanu kuvittelemaan että olisin raskaana. Eli ovistikuttelusta yms. huolimatta täällä on otettu rennosti. :) Toki on vähän muutakin ajateltavaa ollu ku on autonostot sun muut meneillään.
No, niitä plussia odotellessa... ;)
Majita kp 20/25 dpo 6-7
listanpitäjänä ois myös sellanen toivomus/kysymys, että jos teille sopii, poistan listasta kaikki jotka täällä selkeästi ilmoittaa että täti tuli, menkat alkoi ja on kp1. Vastaavasti asiasta voi myös ilmoittaa listan perään minulle, jos haluaa hoitaa sen silleen. Olis kiva että loppuajasta lista on selkeä ja siitä näkee selkeästi suurinpiirtein ketä on jäljellä piinailemassa, vai mitä? Vastalauseita otetaan vastaan. ;)
Majita
Osaapa olla kurja keli, ainakin täällä pohjoisessa. Vettä satanu lähes tauotta koko päivän. Mutta täähän nyt on ihan normaali suomalainen kesäsää. :) Kovasti oon kyllä tilannu hellekelejä kesäloman ajaksi, mutta lienee hakemus hukkunut matkalla, kun lähes joka päivä on satanut vettä.
Majita, mainitsit tuossa, että sulla on tullut tuhrua yhdynnän jälkeen. Onko se sulla normaalia? Ku mulla on sama juttu nyt oviksen jälkeen, että parilla kertaa on yhdynnän jälkeen tullut tuhrua.. Ihmettelen, että mistä se johtuu, kun en oo aikasemmin sellaista huomannut.
Onnea plussasta Kevät76!! Hienoa saada plussia tähänkin pinoon. :) Vauvaliimaa pikkuiselle matkaan.
Carzille pahoittelut tädin saapumisesta. Kurjaa. :( Kovasti onnea seuraavaan kiertoon, kyllä se nyytti varmasti vielä teillekin annetaan.
Mariia, toivottavasti täti pysyy poissa kolkutteluista huolimatta.
Tänne ei mitään kummempia kuulu. Ihmeen rauhallisena oon vielä tässäkin vaiheessa kiertoa pysynyt, enkä oo saanut kehiteltyä itselle mitään kuviteltuja raskausoireita. :) Eilen illalla ja tänä aamuna on kyllä alavatsaa nipistellyt melko kipeesti, mutta ei kai sen tarvi mitään merkitä. En enää laita noille vatsan nipistelyille mitään painoarvoa, ei ne oo ennenkään mitään tarkoittanut.
Tällä hetkellä oon ihan rauhallinen ja ajattelen, että kyllä me vielä se vauva saadaan ennemmin tai myöhemmin. Mutta silti.. Kyllä se varmasti taas kirpasee, jos ja kun se täti taas ens viikolla saapuu. Oon kuitenkin päättänyt, että nyt tätä vauvakuumeilua jatketaan toiveikkaalla mielellä ja stressiä välttäen. Tikuttelut lopetan ainakin parin kierron ajaksi. Katsotaan mitä tapahtuu.
Peukutukset neppikselle ja muille viikonlopun testaajille, toivottavasti saadaan lisää plussia!
Khaos, kp 20/25-30 dpo 7
Heh, meillähän näyttää olevan kiertopäivät ja dpot ihan samoissa. :) Ja vielä kierron pituuskin.. Aika hauska. :) Saadaanpa jännätä yhtä matkaa.
Majita: mulle sopii ainakin, että joku viitsii poistaa nimet listalta, jos täti saapuu. Jokainen varmaan kuitenkin vaihtaa pinoa seuraavaan kuukauteen ;)
Itse tietenkin toivon, ettei tarvii lähteä...
Mahaa nippaa koko ajan, mutta johtuu varmaan mustastamakkarasta... se kun aiheuttaa ilmavaivoja ;)
Khaos taisi pohtia, että ei kannata stressaa tätä projektia. Olen kyllä samaa mieltä, välillä on vaan NIIN vaikeeta, jos näkee jonkun raskaana tai pienen vauvan. Eiköhän se joskus tärppää. Pakkohan se on!!
Mä niin toivon kevät-kesävauvaa. Tiedän, naurettavaa kalenterin mukaan tehdä vauvaa. Tulee, jos luoja suo. Onhan mulla jo kaksi ihanaa tyttöä!!
Täällä mä vuodatan... olen yksin ollut kotona keskiviikosta ja muuta perhetta on jo ikävä. Katselin tossa äsken Holiday elokuvan ja voi että pillitin!! Suosittelen kyllä, siitä tulee niin hyvälle tuulelle.
Että tätiä odotellessa ensi viikolle...
-fatmama kp 23/26, yk2-
mulla toi yhdynnän jälkeen tuhruttaminen on tavallinen vaiva, mutta en tiedä onko se normaalia. Mulla se saattaa johtua endosta, eli endopesäkkeet vuotaa jo ennen menkkoja vähän. Mulla se alkaa yleensä muutama päivä ennen menkkoja, saattaa välillä loppuakin, ja sit ihan ennen menkkoja tuleekin simpat ihan kirkkaanpunaisena ulos, jos näin suoraan sanotaan. ;) Kyllä mä ajattelin gynelle mainita vaivasta sitten ku meen papa-kokeeseen. Kuten myös tuhruttelusta yleensäkin, mulla se alkaa 3-5 päivää ennen menkkoja, joskus aiemminkin.
Mäkin huomasin että me ollaan samoilla piinailupäivillä! Kiva että voidaan sit jännätä toistemme puolesta... ootko jo miettiny millon testailisit? Mä en suoraan sanottuna ole miettiny, mut saattaisin ottaa testailussa varaslähdön ihan vaan siks et on 4 raskaustestiä kaapissa. Aattelin puolittaa niistä yhden ja testata ehkä piankin...
Laitan nyt sit tuon mun kierronkartoitustaulukon linkin tähän. Laitoin siihen myös äänestyksen että voitte arvata millon mun ovulaatio on tapahtunut. Taulukosta puuttuu tieto ovulaatiokivusta jota tunsin kp 12.
http://www.fertilityfriend.com/home/1b500a
Taustaillut olen viime aikoina. Täällä on kovasti jännitystä ilmassa. Mulla on kp 30 menossa, kierto yleensä 28-30 (joskus pitempi). Tätiä ei siis näy... Tekis mieli kovasti testata ja ostinkin predictorin viime apteekki reissulla valmiiks. Äsken juuri av:lla kyselin että joko sillä vois testailla, että näkyiskö plussa jos sellainen olis tulossa. Ohjeessa kun lukee että voi testata sinä päivän kun tätin pitäis ilmaantua. Joku oli sitä mieltä ettei kunnolla näkyis. Menkkakipujen tapaista ollut jo muutaman päivän, yleensä niitä on vasta kun täti on tullut, en tiedä onko nyt sit jännitystä vai mitä. Mutta viimeistään sunnuntaiaamuna testaan, jos maltan sinne asti odottaa. Tosin eihän se olis iso raha mikä hukkaan menis jos sen nyt tekis eikä tulosta näkyis... ;) IIK; en mä tiedä mitä teen...........