Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa asua ydinperheessä

Vierailija
26.07.2007 |

Viime la kävimme vierailulla suht tuoreessa uusioperheessä, ja voi sentään niitä ongelmia.

Lapsia on viisi, joiden täytyy nyt tulla toimeen, toisaalta ovat kaikki alle 8, eli aika hyvin sujui.

Vanhemmilla sen sijaan tuntui olevan ongelmaa. Vaimo mustasukkainen entiselle vaimolle, mies ei käsitä. Vaimon ex, muuten vain ongelma, ei halua olla lasten kanssa tekemisisissä, ellei jotenkin omasta käsityksestään ' säästä siinä jotenkin rahaa' ..

Siinä mietin, että on se ihanaa, että minulla on lasteni isä puolisona, eikä tarvitse tuollaisia kuvioita pohtia. Onhan meilläkin vaikeaa ollut tässä 15 vuoden aikana, mutta ei onneksi emme ole antaneet periksi, ja nyt meneekin paremmin kuin koskaan :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uusperhe, mutta helpoimmasta päästä. Itselläni 10-vuotias poika, miehellä ei yhtään eikä tule. Alussa ex oli mustasukkainen nykyisestä miehestäni, mutta kun löysi itselleen vaimon ja sai pari lasta lisää, niin homma toimii loistavasti. Kaikki tulee toimeen kaikkien kanssa.

En ikinä vaihtaisi ydinperheeseen, mikäli se tarkoittaisi elämää exän kanssa ;) Mutta toki monet asiat ovat yksinkertaisempia ydinperheessä.

Vierailija
2/11 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuteni oli hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sinulla on niin ihanaa....

Vierailija
4/11 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 2

Vierailija
5/11 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi puolisoni, on mustasukkainen kaikille miehille minusta tasapuolisesti, ex-miehelle ei ole kun ei olla missään tekemisissä. Kohtelee lapsia kuin omiaan, rakastaa ja rajoittaa. Aika näyttää saadaanko yhteinen tuhiseva nuppusuu...

Vierailija
6/11 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkaus loppui, halveksunta jäi.

Mutta voin yhtyä ap:n viestiin siinä mielessä, että varmasti monilla tavoin on helpompaa ydinperheessä kuin uusioperheessä. Jos kerran vanhemmilla menee ok tai jopa hyvin. Itsekin olen monasti miettinyt, että aika ihanaa on, kun ei tarvi jakaa lapsia (jos nyt ymmärrätte mitä tarkoitan).

nimim. 11 vuotta yhdessä - eikä aina helppoa ja mukavaa, mutta kumminkin tarpeeksi mukavaa

Vierailija
7/11 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti rajansa kaikella, jos on väkivaltaa/muuten mahdoton elää yhdessä, niin tokihan parempi on erota.

Mutta aika usein erotaan kuitenkin aika heppoisin perustein.

T: ap

Vierailija:

rakkaus loppui, halveksunta jäi.

Mutta voin yhtyä ap:n viestiin siinä mielessä, että varmasti monilla tavoin on helpompaa ydinperheessä kuin uusioperheessä. Jos kerran vanhemmilla menee ok tai jopa hyvin. Itsekin olen monasti miettinyt, että aika ihanaa on, kun ei tarvi jakaa lapsia (jos nyt ymmärrätte mitä tarkoitan).

nimim. 11 vuotta yhdessä - eikä aina helppoa ja mukavaa, mutta kumminkin tarpeeksi mukavaa

Vierailija
8/11 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka asiat olisi miten huonosti tahansa. Eikä ap minusta vaikuta olevan omasta mielestään mitenkään parempi kun asiat on noin... ;)

Mutta onhan se kieltämättä itselläkin mukavaa kun elämässä ei ole mitään niitä sun-lapset-meidän-lapset-mun-lapset-mun-ex-sun-ex-vääntöjä joita uusperheessä pahimmillaan on ihan hirveästi.

Vierailija
9/11 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse yritin 4 vuotta veivata perhettä ja hoitaa asioita kun toista ei kiinnostanut sen enempää lapset kuin parisuhde... vittuilua, kiroilua, läpsimistä, halveksuntaa ja välinpitämättömyyttä raha-asoiden hoitoon. Tästä jäi paitsi paha makun niin rutosti velkaa maksettavaksi...

9 v yhdessä ero ja nyt 4 v yhdessä uuden miehen kanssa...

Vierailija
10/11 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä taas saa huokaista, kuinka simppeliä oma elämä onkaan, kun on vain tää yksi ydinperhe. Ja tietenkin siinä uusperheessä on ne samat hyvät jutut kuin ydinperheessäkin, mutta sit lisäksi tulee nuo kaikki loputtomalta kuulostavat järjestelyt. Ja tuota vääntöä just tuntuu olevan paljon. Ja sitä minä niin inhoan, etten kyllä millään itselleni sellaista haluaisi.

Vierailija
11/11 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppaan aapeetä ja neljäätoista ja muista ydinperheellisiä.

Olen itse asunut uusioperhe-helvetissä ja olen päättänyt, että lasten takia olen vaikka hampaat irvessä mieheni kanssa. (tosin tilanne on se, että päivä päivältä menee paremmin. kyseessä nuoruuteni ihastus ja rakastus, jota vain jatkuu ja jatkuu.)

enkä kerro tätä ylpeilläkseni tai toisia ivatakseni. älkää olko niin herkkä hipiäisiä, että toisen onnesta olette heti kateellisia. tuskin aloittaja halusi teitä uusioperheellisiä näpäyttää. kunhan kertoi oman tilanteensa. sitähän täällä palstalla pruukaavat kertoilla.

totuushan on se, että LÄHES poikkeuksetta kaikissa uusioperheissä on ongelmia esim. huoltajuudesta ja tapaamisista. sitähän ei kai kukaan voi väittää (ja juu, tiedän ettei kaikilla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme