Tiedän, että kohta sekoan. On kyse enää vain päivistä.
Olen täällä " huutanut" apua monesti aiemminkin. Luulosairas siis olen ja tosi pahassa jamassa. Tärisen pelosta. en tiedä mitä tehdä. auttakaa.
Kommentit (20)
meillä on hyvä koti, ei päihteitä, isä ihan tolkuissaan. minä olen vain hullu. ja pelkään, olen varma, että lapseni viedään minulta pois kun olen mielisairas.
aika ei riitä. kolmea eri syöpää ainakin. sitä että kuolen, menetän lapseni. että tulen hulluksi.
paljastamatta kaikkea. Eli lievennät asiaa kun haet itsellesi hoitoa. Tuskin haluat elää noin ja tuskin haluat lapsesi elävän kaltaisesi kanssa. Voisit varmasti olla normaali lääkityksellä ja terapialla.
Miksi ne lapset vietäisiin pois jos isä on normaali?!?!?!? Ei kuule niillä ole varaa ottaa lapsia huostaan kuin tosi pahoissa tilanteissa.
Jos et kerran viitsi tarjota lapsillesi tervettä äitiä hakemalla apua niin sekoa rauhassa. Tollanen itsesäälinen....
Sinä tiedät mistä hakea apua ja jos et sitä viitsi itsesi ja lastesi vuoksi tehdä niin oma on häpeäsi!!
Typerää vedota tuohon itkuun, että " lapset viedään" . Eiköhän ne lapset voi olla isänsä kanssa sen aikaa kun äiti paranee, ja jos olet tosiaan niin pipi miltä kuulostat niin eikö lapsilla olisikin parempi jossain muualla sen aikaa kun saat taas pääs kuntoon.
tiedän että mulla on ahdistuneisuushäiriö. en saa oikeaa apua jos valehtelen/lievennän asioita. lapsille olen mielestäni (ja muidenkin mielestä) edelleen hyvä äiti. syötän, leikin, vaatetan, lohdutan, kuuntelen. romahtelen silloin kun lapset eivät näe.
Että joku taikoo sut iloiseksi? Turha odottaa että joku ilmestyy sinne lukemaan ajatuksiasi. Jos et osaa suutasi avata ja puhua ongelmistasi niin koita sitten elää ongelmiesi kanssa. Niin yksinkertaista se on.
Et kuitenkaan ole kovin vanha ja loppuelämä odottaa eläjää. Varmasti hoitoajatus pelottaa, mutta pahempi on jäädä tuleen makaamaan. Tsemppiä, oot vahvempi kuin uskotkaan.
Vierailija:
lapsille olen mielestäni (ja muidenkin mielestä) edelleen hyvä äiti. syötän, leikin, vaatetan, lohdutan, kuuntelen. romahtelen silloin kun lapset eivät näe.
Mutta sinulle antaisin neuvoksi, että hae ihmeessä apua ennenkuin ongelmat pahenevat, kuten niillä taipumusta on jos asiat pitkittyvät. Ei sinulta lapsia mihinkään viedä. Huolehdit lastesi perustarpeista ja mikäli kiireesti haet apua, on se merkki vain siitä että haluat lastesikin parasta. Nykyään lasten huostaanotto on viimeinen ja äärimmäinen lastensuojelullinen toimenpide. Kaikkea muuta mahdollista tukitoimea kokeillaan ensin. Joten pelkäät suotta, että lapsesi viedään sinulta.
Nyt haet rohkeasti apua itsellesi ennen kuin tilanne pahenee, kohta huomaat että jo alkaa helpottaa. Tee se itsesi ja lastesi tähden, he tarvitsevat sinua!
Voimia ja jaksamista sinulle!
odotetaan. Ja eka käynnillä kyllä kysellään suhdettasi lapsiin, mm. sitä tuntuuko sinusta että haluaisit tehdä lapsillesi jotain tms. Mutta ei ne tosiaan lapsia pois vie. On sitä kuule nähty sellaisiakin tapauksia, joissa lapset pitäisi viedä vanhemmilta pois. Vaan siellä ne vaan " onnellisina" olla möllöttää.
Kun saat puhelinyhteyden auki, siitä sujuu jo helpommin...
*kokemusta on*
Lapset ovat erittäin herkkiä vaistoamaan tuollaisia asioita, mielialoja jne., joten edes heidän takiaan - HAE APUA.
Joten älä pelkää, että sulta vietäisiin lapset. Se ajatus on vain osa sun ahdistuneisuushäiriötä. Halaus!
Saahan ihminen ongelmiinsa apua hakea, ja se jos mika osoittaa vastuuntuntoa lapsesta. Voisikohan sinulla olla jotain lievaa psykoottisuutta - tarkoittaa todellisuudesta irtaantumista. Se on laakkeilla hoidettavissa ja aina parempi mita aikaisemmin hakeutuu laakariin.
Et ole edes lasten kanssa yksin, niin ei todellakaaaaan oteta lapsia pois. Usko hyvä ihminen.
Sitten ne ehkä saatetaan ottaa pois jos sä sekoot ja vaikka tapat jonkun niistä. Joten hae nyt hyvä ihminen sitä apua!
huomaat ettei ollutkaan kyse hulluudesta.
Onko vaikea uskoa etta mielenterveysongelmia on ihan oikeasti olemassa, ja ne tarvitsevat hoitoa? Niihin ei todellakaan auta mikaan ylos ulos ja lenkille meininki.
Tupakointi puolestaan saattaa laukaista masennuksen. Säännöllinen ulkoilu ja terveellinen ruoka auttavat pitämään aivojen serotoniinitason tasapainossa. Ihmiset eivät osaa huolehtia enää itsestään, mielenterveystoimistot ovat täynnä turhia asiakkaita.
Ja kaikki kunnia sinulle vain, kun osaat itsestäsi niin hienosti huolehtia ettei masennus voi sinua koskaan kohdata. :)
14
Vierailija:
Tupakointi puolestaan saattaa laukaista masennuksen. Säännöllinen ulkoilu ja terveellinen ruoka auttavat pitämään aivojen serotoniinitason tasapainossa. Ihmiset eivät osaa huolehtia enää itsestään, mielenterveystoimistot ovat täynnä turhia asiakkaita.
Mies
Äiti/isä
Sisarus
Terkkarin ajanvaraus
Sossu
Neuvola
Naapuri
Ystävä
Heistä osa tuntee sinut ja osaa neuvoa eteenpäin, myös terveyskeskus, neuvola tai sosiaalivirasto voivat osata auttaa. Apua saat varmasti jostain näistä paikoista jos selvästi ja suoraan kerrot, että sinusta tuntuu siltä, että olet sekoamassa, etkä pelleile.
Sano vaikka näin:
" Tiedän, että tämä voi kuulostaa liiottelulta, mutta minusta tuntuu ihan oikeasti juuri nyt siltä etten enää pysty elämään normaalisti. Olen romahtamispisteessä ja tarvitsen apua heti! Ota minut tosissasi sillä en pysty vastaamaan seurauksista jos mitään apua en välittömästi saa."
Jos et pysty odottamaan huomiseen soita 112 tai sukulainen, naapuri tms hätiin välittömästi. Pääasia ettet jää yksin/lasten kanssa jos sinusta tuntuu siltä ettet ole normaalitilassa, etkä kykene toimimaan normaalisti.