Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuudesta kertominen

25.07.2007 |

Hei! Tästä aiheesta on ollut paljon puhetta ennenkin, kertoako lapsettomuudesta ja hoidoista vai ei. Aiemmin en asiasta juuri puhunut, mutta nyt olen avoimesti kertonut kavereille asian laidan, töissä en kuitenkaan halua hoidoista puhua.

Suurin osa on suhtautunut hyvin ja myötätuntoisesti, mutta joukkoon mahtuu myös todella ajattelemattomia tapauksia. Viimeksi eräs kaveri, vaikka tiesi taustani, niin puhui muille kavereille läsnäollessani, että tehkääpä lisää lapsia vaan ja lisääntykää.. tällä toisella kaverilla on siis ennestään jo 3 lasta. Minusta tuo ei tuntunut kivalle. Lapsistaan saa puhua, mutta tuo lisääntymisasia on arka ja varsinkin, jos toinen tietää tilanteen.

En nyt välitä nähdä koko kaveria ollenkaan, ehkä tämä on jonkun mielestä pieni asia, mutta minua kyllä loukkasi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä, että kaverisi on pahoittanut mielesi. Eikä asia mikään pieni ole, jos se sinusta tuntuu pahalta ja on sinua loukannut. Kyllähän se harmittaa ja suututtaa, kun ihmiset ilkeyksissään sanovat kaikenlaista, asiasta kuin asiasta saatikka sitten tällaisesta arasta aiheesta. Mutta toisaalta on sellaisiakin ihmisiä, jotka päästävät joskus sammakoita suustaan, ihan ajattelemattomuuttaan. Minä olen ainakin mm. tarjonnut talvipakkasilla eläinaktivistituttavalle karvahattua (miten noloa!) - enkä todellakaan ajatellut, hyvää hyvyyttäni, muuta kuin että tuttavalla olisi lämmin. Onneksi hän ymmärsi... Mahtuuhan niitä ilkeitäkin ihmisiä joukkoon, jotka tarkoituksella heittelevät sanatikareilla, mutta ehkä sitä sitten pitäisi ajatella heittelijästä vain, että on varmaan sullakin vaikea ja paha olla, kun pitää tieten tahtoen toisia " kiusata" .

Mukava kuulla kuitenkin, että olet kertonut kavereillesi lapsettomuudesta. Uskoisin, että tosiystävät haluavat sinulle vain hyvää. Itse en ole vielä kertonut vauvavaikeuksista kenellekään, lähinnä juuri siksi, että pelkään, mitä muut ajattelevat. Ensin kerrommekin varmasti vanhemmille. Pitäisi vain kerätä rohkeutensa. Kyllähän sitä toisaalta ymmärtää, että ei pitäisi piitata siitä, mitä muut ajattelevat - vaan ei se ole aina niin helppoa...

Toivottavasti kaverisi jättäisivät typerät sanomiset. Hyvää jatkoa sinulle!

M.-M.

Vierailija
2/4 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi! Uskoisin, että tämän kaverini kohdalla kyse ei ole ilkeydestä vaan ajattelemattomuudesta, ei ole kykyä asettua toisen ihmisen asemaan. Tuo karvahattu-vertauksesi oli hyvä, olen itsekin päästänyt sammakoita suustani, esim. kysellyt yhdeltä sinkkukaverilta onko miestä löytynyt, jälkeenpäin ajatellen ei välttämättä kovin kivaa, kun ihmiset kyselee sellaisia, jos asia on arka.

Kerroin lapsettomuudesta, koska jatkuva salaaminen vei niin paljon voimia ja energiaa. Jos joku ei asiaa ymmärrä eikä osaa siihen suhtautua niin jätän sellaiset ihmiset omaan arvoonsa ja onneksi voi valita seuransa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alkuun kerroin lapsettomuudesta ja hoidosta omille vanhemmille, mutta salaaminen vei niin paljon voimia & energiaa ja tarvitsin tukea niin kerroin asiasta myös omille siskoille. Nyt jälkeenpäin olen kertonut asiasta muutamalle hyvälle ystävälle. Kaikki ovat suhtautuneet asiaan todella hyvin.

Satumarika: Olen itse käynyt lapsettomuuden ja hoidot muutamia vuosia sitten läpi ja tiedän miltä tuntuu jos joku sanoo niin kuin eräs kaverisi oli sanonut eikä se tunnu yhtään kivalta. Voimia ja jaksamisia!

Vierailija
4/4 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisesta näkökulmasta. itse olin todella otettu että ystäväni kertoi hoidoistaan ja sitten yhdessä jännäsimme hoitojen onnistumista. tiesin jokaisen lääkärikäynnin ja muistin aina kysyä mitä oli sanottu yms. uskon/toivon että hänkin otti tukeni positiivisesti ja sai siitä tukea.

itse arvostan sitä että sain mahdollisuuden tukea ystävääni tässä asiassa, sekä peloissa että iloissa...(hoidot tuottivat pienen pojan)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän