Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita siskoni kanssa:( Kumpi miestä on kohtuuton?

Vierailija
25.07.2007 |

Minulla on mieheni kanssa jo kouluikäisiä lapsia. Siskollani taas on esikoinen juuri vuoden kiepukoissa oleva konttaileva tutkijatyyppi.

Siskoni tulee joka kesä miehensä kanssa meille pidemmälle vierailulle, koska asumme etäällä toisistamme. Tänä kesänä he tulivat ensimmäistä kertaa kolmisin vauvan kanssa.

Siskoni loukkaantui minulle ja haukkui minut maan rakoon, koska en ollut varustanut kotiamme heidän vauvaansa varten. Meillä ei esimerkiksi enää ole sähkörasioissa tulppia. Olemme muuttaneet hiljattain ja emme nähneet niitä enää ajankohtaisiksi kodissamme. Siskoni mielestä minun olisi ehdottomasti täytynyt käydä ostamassa heidän vauvaansa varten sellaiset, jos kerran olin vanhat jättänyt edelliseen asuntoomme muuttaneelle pikkuvauvaperheelle.

Olen mysö hänestä vastuuton, koska en ole raivannut keittiönkaapeista vaarallisia työvälineitä, kuten kuorimaveistä kaappien ylähyllyille.

Tyhjennättekö te muut kotinne, jos saatte vauvaperheen kylään?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtikoon itse muksuistaan

Vierailija
2/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen tehtävä valvoa omaansa jos kylään tulevat kerta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...teillä siellä ole sen verran silmäpareja seuraamassa ja vahtimassa vauvaa, että vierailun takia tuollaiset järjestelyt turhia... :)

Vierailija
4/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siskosi kuuluisi vahtia lastaan. Jos hän kaipaa jotain turvatoimia, niin hänen kuuluisi ne hommata. esim. nämä tulpat

Vierailija
5/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaperhettä voi muistaa nostamalla särkyvät maljakot ylähylyllyille ym. mutta kyllä se oman lapsen katseminen on vanhempien vastuulla, ei kyläpaikan.

Vierailija
6/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vahtinut.

Eri asia jos teillä olisi vapaana vaikka lemmikkikäärme lattioilla luikertelemassa :)

Vierailija
7/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun mielestä se on kyllä ihan meidän vanhempien tehtävä vahtia mitä meidän mussukat puuhaa kylässä..

en todellakaan oleta, että kylässä siirrellään kamppeita tai tehdään jotain isoja muutoksia meidän kyläilyn tähden.

enkä myöskään oleta, jo menemme johonkin kylään, että siellä on vauvan maitoa/ruokaa/pulloja/nokkamukeja tms, ne viedään kyläpaikkaan ite.

Vierailija
8/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin minä vahdin vauvaa. Minulla olisi ollut työpaikkani kesäkekkerit, mutta en edes kehdannut kertoa niistä, koska olivat miehensä kanssa päättäneet elokuviin menosta - kun nyt kerrankin oli hoitaja paikalla.

Hän ei itse ole vielä kertaakaan hoitanut meidän lapsiamme.

ap

Vierailija
9/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sellaisia pieniä valmisteluja, jotka koht. vaivatta onnistuvat jo leikki-ikäisen kodissa. Ihan sen vuoksi, että se vähän helpottaa seurustelua vauvan vanhempien kanssa, kun ei koko ajan tarvitse pompata ihan mitättöman vuoksi. Yleensä vauvaperheet ovat meille tullessaan melko hyvin varustautuneita itsekin, ainoastaan potta, muutama lelu ja syöttötuoli löytyvät vielä meiltä varastosta omani jäljiltä.

Ajattelisin äkkiä, että siskosi vaatii kohtuttomia. en voisi kuvitellakaan että KUKAAN tulisi kotiini huutelemaan " kaapin paikkaa" . Kuitenkin talossa talon tavalla. Itse valmistaudun nelivetoisiin ipanoihin ihan oma-alotteisesti, myös itseäni helpottaen. Ja vaan kiitosta on tullut. Ikävä kyllä tuon ikäisiä saa vahtia joka tapauksessa ihan yhtenään, oli huushollia kovin tuunattu häntä varten tai ei.

Vierailija
11/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tosiaan olivat teidän luona pidemmän aikaa niin kai ne ois sinne leffaan joutaneet muunakin iltana ku just sillon ku sulla olli menoa. Nainen, terästäydy, miksi annat kohdella itseäsi kuin kynnysmattoa? Ite en ois todellakaan jääny pois työpaikan kesäkekkereiltä! Enkä varustanu kotia uuteen uskoon. Piati ihan särkyvät maljakot pois kaikkien mielenrauhan takia. Jos pidempään kyläilevät, niin voisittehan yhdessä katsoa vaaran paikkoja, että kaikilla on helpompaa olla. Mutta tod kohtuutonta olettaa, että sä olisit sisustanut valmiiksi uusiksi.

Vierailija
12/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. me emme ole tulpittaneet ikinä pistorasioita, suojanneet hellaa, lukinneet laatikoita. Ainut mikä on lukittu on roskis, koska siellä on samassa astianpesukoneen puhdistusaineet ja pesuaineet.

Muuten meillä on kaapit ja laatikot auki. Myös ne missä on puukot sun muut.

Me vanhdimme lapsiamme, kiellämme koskemasta paikkoihin, joihin pienet sormet ei kuulu. Ja hyvin tämä on tehonnut.

Tottakai välillä pitää käydä koittamassa näkeekö äiti, jos kokeilee pistorasiaa. Ja kyllä se äiti näkee, tällä äidillä on ainakin joku kahdeksas aisti tommosia tilanteita varten.

Ei kotia tarvitse steriloida vauvan saapuessa. Myös meiltä vanhemmilta löytyy lujuutta opettaa lapsi siihen ettei jokapaikkaan kosketa.

Koska joka tapauksessa ne pistorasiat kiinnostaa, oli tulpat tai ei.

Ja vielä enemmän isompana, kun tulpat otetaan pois. Ja miten lapsi voi sitten oppia että siihen ei saa sattua, jos tähän asti onkin ollu tulpat ja " lällätelty" että etpäs päässytkään sinne ropeloimaan??

Vierailija
13/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siskosi kokee vierailun liian stressaavaksi, hän tuskin tulee uudestaan vauvan kanssa.

Vierailija
14/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tietysti ennen vauvaperheen vierailua voi katsoa isommat vaaranpaikat läpi, esim. lasimaljakot ja muu särkyvä pois alatasolta, kaatumavaarassa olevat valaisimet yms. pois. Loput vaaralliset olisi voinut hoitaa yhdessä läpi eli sinä annat siskollesi luvan nostaa jonkin vaarallisen esineen ylemmäs sitä mukaa kuin niitä eteen tulee. Ilman sen suurempia näytöksiä. Näin minäkin yleensä teen, kysyn kylässä voinko nostaa tämän isoäitisi perintövaasin hetkeksi tuonne ylemmäs ettei säry. Neuvottelemalla ja kohteliaasti kysymällä. Vaikka kuinka vahtisi lapsiaan kylässä, niin vahinko voi silti käydä. Siksi yleensä nostelen tavaroita ylemmäs. Ehkä sitten olen kelju vieras, tiedä sitten.

Vierailija
15/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kohtuuton mutta hän on hormonihuuruissa. Sinun täytyy vain kestää, parin vuoden jälkeen hän ei itsekään enää uskoisi käyttäytyneensä niin. Ole sinä vähän järkevämpi.

Vierailija
16/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja kyllä se äiti näkee, tällä äidillä on ainakin joku kahdeksas aisti tommosia tilanteita varten.

Vierailija
17/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan vuoden vanha ei saa molempiin reikiin yhtä aikaa tungettua mitään. Yhteen reikään ei mikään uppoa.

Vierailija
18/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siis tyhjennykset ym..

Minä itse kysyin kyläpaikassa " saanko siirtää tätä vähän ylemmäksi" jne.. kun pelkäsin taaperon joko hajottavan jotakin tai satuttavan itseään jollakin. Siis ei kyllä tullut mieleenkään että meitä varten olisi pitänyt tehdä jotain järjestelyjä ja eihän sellaiset välttämättä ymmärrä ja muista kenellä ei pieniä ole..

Vierailija
19/19 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossa talon tavoilla.

Tuli tässä samalla mieleeni vertailuksi sellainen, kun meillä on käynyt vieraisilla pariskuntia joilla on koira. Meillä on itsellä nyt 3v lapsi, ja meillä on lapsen leluja lattioilla. Ja vaikka olisi olohuoneesta siivottukin lelut lapsen huoneeseen, niin onhan ne siellä esillä, eikä lukkojen takana.

Eräällä pariskunnalla oli siis koira mukana, ihan mukava koiruliini, meilläkin oli ennen koira, joten " koiraihmisiä" itsekin ollaan. Minä vahdin lasta, ettei lapsi satuttanut koiraa, joskus kun tuon ikäisen otteet ovat tahttomasti vähemmän helliä. Hyvin sujui. Mutta tämä pariskunta ei itse ollenkaan vahtinut koiraansa, koira kävi hakemassa mm. lapsen leluja ja puri niitä, rikkoi niitä. Oli aikamoinen suru, kun aamulla poika huomasi mm. muumipeikon käden olevan purtu irti ja hännän katkenneen.

Olisivat voineet varata koiralle mukaan omia leluja ja puruleluja, jos kerran koira oli sen ikäinen, että pureskeli kaikkea.

En rinnasta tässä nyt koiraa lapseen. Tarkoitan vain, että vieraisillä ollessa pitäisi jokaisen itse huolehtia omasta jälkikasvustaan. Toki voi pyytää kohteliaasti, että olisikohan mahdollista siirtää tuo mittaamattoman arvokas perintövaasi pois keskeltä lattiaa, niin ei käy vahinkoa, mutta tämmöisen nyt yleensä jo isäntäväki huomioi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä