Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOTOIVEET VKO 42

13.10.2008 |

Huomenta!

En ainakaan nähnyt uutta pinoa, joten tässä sellainen.

Ja pelkkää omaa napaa eli tänään ensimmäinen neuvolakäynti ja vielä uudella paikkakunnalla eli mielenkiinnolla odotan.

Ei ole vielä mitään tietoja, miten täällä toimitaan ja mitkä ultrat kuuluvat täällä normaaliin käytäntöön. Hauska sitten verrata vanhan paikan ja uuden eroja.

Olo on hyvä ja sitä se on ollut koko ajan. Mulla ei ole ollut mitään pahoinvointia ja tällä kertaa ei edes äklötystä. Toisaalta pelottavaa tämä oireettomuus, mutta koitan olla luottavainen ja nauttia joka hetkestä.

Ja nyt töiden kimppuun.

Jeppeli rv 7+4

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään huonosti nukutun yön jälkeen yksityisellä ultrassa.

Oli juuri niin kuin aavistelinkin;

12.raskausviikolla lääkäri totesi erittäin osaaottavasti, ettei meille

tule kevätvauvaa... Sain lähetteen tyhjennykseen. Huomenna täytyy

soittaa naistenpolille ja varata aika, lähete kiireellinen (7vrk). Alkion

kehitys oli keskeytynyt, kromosomivirhe =luonto tekee tehtävänsä.

Lääkäri yritti lohduttaa, että jopa joka kolmas raskaus keskeytyy näin.

Pahinta tässä on, että raskausoireet sen kun jatkuvat. Ja vähän pelottaa kuinka rankaksi tämä vielä muuttuu.

Edessä on nimittäin synnytys; joudun siis synnyttämään istukan ja alkion kotona. Saan sairaalassa lääkkeen (kahtena eri päivänä) joka käynnistää tyhjennyksen...

Terkuin murheen murtama Ramona70 (rv11+4)

Ps. Onnellista odotusta teille onnekkaille :)

22/37 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hyvistä uutisista niille, joilla niitä on, ja toivon hyviä uutisia myös pelokkaille!

Tämä akka se ykäili aamulla. Ei sitä kunnon oksentamiseksi voi sanoa, kun ei edes ollut vatsassa vielä mitään, vähän vettä olin juonut, mutta silti. Minä kun inhoon ökäämistä.. Hampaita pesin heti noustuani ja rupesin kakomaan. Kyllä se olo sitten siitä. Loppupäivä menny ihan tällee normisti etoen/väsyttäen. Kerta se oli ensimmäinenkin. Kunhan vaan ei tuu tavaksi.

Oli sentään jo parempi päivä töissäkin. Ja jaksoin hoitaa edes jonkun asian tehtävien listalta, nimittäin käydä ostamassa eläimille evästä ja tarvikkeita. Oon tässä haaveillu, että jaksaisin alkaa pakata muuttoa varten, mutta jotenkin sekin tuntuu vahaiselta. Mihin mä sitten ne laatikot kasaan, kun ei täällä ole tilaa muutenkaan. Jos viikonloppuna sitten. Meillä tulee olemaan kiireinen muutto. Pitää noin puolessa päivässä/yössä saada kaikki hoidettua. Kun vaan pääsis ajoissa entinen asukas pois, niin hyvä olis muuttaa. On nimittäin uutta tulossa tähän nykyiseenkin asuntoomme. Saas nähdä joutuuko tässä ihan muuttomiehiä palkaamaan.

Näin täällä tänään. Täytyy mennä maate, jotta jaksaa taas huomenna! Sitten ollaankin jo 8+0 viikolla, jänskää :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin suuret pahoittelut nille, joille käynyt huonosti! Voimia ja jaksamisia. Toivon myös parasta ja onnea niille, joilla epävarma tilanne menossa. Toivottavasti kaikki käntyy parhain päin.

Onnea taas kaikille hyvistä uutisista!

Tuli tässä vaan mieleen tuosta vuodosta, että mullahan sitä oli pari päivää ja ei niinä päivinä kun kuukautiset olis pitänyt tulla. Pelästyin kyllä silloin tosi pahasti ja soitin päivystykseen, mutta sanoivat ett seuraa tilannetta. Jos menee kesken, niin sille ei voi mitään. Vuoto onneksi loppui ja en sitten käynyt missään ultrissa, vaan odotin tähän tän päiväseen np-ultraan.

Oli kyllä aivan maaginen tuokio, ei sanoin voi selittää sitä tunnetta. Jotenkin sitä nyt vasta tajusi, että tuolla masussa on joku. Mulla kun ei noita oireitakaan ole ollut mitenkään hirveän paljon. Sanoisin, että olen ollut melkein oireeton. Siellä se pikkuinen kääntyili, ojenteli jalkoja ja käsiä yms. Syke näkyi vahvana ja tuorvotukset kaikki kohdallaan. Ainakin nyt kaikki näytti olevan ok. Kuvatkin saatiin mukaan. Viikkoja tuli hiukan lisää 12+4, mutta LA ei muuttunut eli 1.5.09. Rakenneultra olis sitten 12.12.08. Seulonnoissa kävin ja tulokset pitäisi sitten tulla jossakin vaiheessa.

Sori tätä omaan napaan tujottamista. Ei tässä vaan oiken osaa muutakaan, kun on vielä jotekin ihan sekasin tuosta ultrasta. Olen kans huojentunut, että kaikki kuitenkin kunnossa, vaikka alussa oli noita vuotoja ja kipuja.

Mukavaa torstaipäivän jatkoa kaikille!

Murunen 82 + vauveli

rv 12 (12+4)

Vierailija
24/37 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös eilen eka neuvola ja mies oli siellä mukana.

Muuten kaikki ihan ok mut verenpainen vähän korkea, se on ollut mulla kohollla aikasemminkin kun söin pillereitä yli neljä vuotta sitten. Tosin mun paino kyllä vaikuttaa tuohon verenpaineeseen jos olisin kevyempi niin olis varmaan matalemmat paineet.

Mahan päältä katsoi ultralla, ei ole paljon alakautta katsonut joten ei sitä tehnyt, mutta näki ainakin yhden vauvan ja sille sykkeen ja tuumas et hänen mielestä kyllä näkyy takana toinen ja syke myös, mut aika huonosti näkyi. Ei saanut parempaa näkymää vaikka kuinka yritti eri kohdasta katsoa. Mies tuuma et kyllä hän näki siellä toisen ja sykkeen myös, itse en erottanut edes sitä etummaisen sykettä mutta kyllä se siellä ilmeisesti näkyi. Mietin sit et kuitenkin kun vauvat ovat molemmat omissa pusseissa niin jos toinen olisi lopettanut kasvun niin eikö siellä kuitenkin vielä varmaan pitäisi näkyä se tyhjä pussi, kun pari viikkoa sitten on ultrattu ja silloin oli kaksi hengissä ja kaikki ok, joten se täytyi vain olla sen toisen takana ettei sitä kunnolla nähnyt.

Kaveri kyllä sanoi että meidän neuvolassa on ilmeisesti vähän huono tuo laite.

Painonsta sanoi ettei saisi tulla yhtään ylimääräistä et korkeintaa7kg painoa. Eli painoa pitäisi nyt siis saada pois vähän. Vaikea homma kun useammin on nälkä mitä yleensä ja pakko syödä enemmän mitä normaalisti, pysyy huono olokin pois. Aikasemmin kun oon laihduttanut niin oon laskenut pisteitä, toki tiedän et nyt ei saa pisteitä laskeamutta vähänniitten mallia vois noudattaa. Ongelma vain et laihduin kilon/pv kun oikein tarkkaan laskin pisteitä mut jos vähän lipsuin niin en laihtunut yhtään. Eli just tai ei yhtään painoa pois. Joten tuntuu etten välttämättä edes kahta kiloa pystyisi laihtua kk vaikka kuinka katsoisin syömisiäni. Laihdun jos oon miinuskaloreilla, muuten paino vain pysyy samassa, eikä aikaa lenkkeilyynkään oikein hirveästi ole. Onko vinkkejä tuohon painontarkkailuun?

Laksetun ajan muutti neuvolaan saman minkä sairaalalta sain,mutta päiviä sai yhden lisää. Kumpaa te ootte noudattanut päivissä jos neuvolan ja äitiyspolin viikon erit? Neuvoja nyt siis 9+2 ja sairaalan viikon 9+1, ehän tuossa nyt oo kin päivän heitto, mut kuitenkin.

Pahoittelut Ramonalle keskenmenosta ja Jeppelille onnea matkaa,toivotaan et vuoto olis vaaratonta.

Vierailija
25/37 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo toinen viesti jonka kirjoitin ja se katos jonnekin.

No eilen käytiin neuvolassa, muuten kaikki ok mut verenpainen vähän korkea tai juuri siinä rajalla, mä kyllä jännitän sitä mittaamista, mittas kahdesti ja toisella kerralla korkeampi, mut laittoi ekan ylös. Mun paino kyllä vaikuttaa tuohon koronneeseen verenpaineeseen. Pissa ok, hemglobiini hyvä.

Katsoi mahan päältä ultralla,ei ole katsonu alakautta paljon sillä mahan päältä. Löytyi ainakin yksi vauva ja syke mutta toista ei tahtonut kunnolla näkyä, uskoi kyllä näkevänsä takana toisen ja myös sykkeen. Sanoin heti kun mentiin et pelottaa jos ei molemmat ole enää mukana. Mietin sit et jos toinen olis lopettanut kasvun niin olishan se pussi varmaan vielä siellä kun omissa ovat joten kyllähän sen olis pitänyt näkyä. Joten täytyi vain olla sen toisen takana sillai ettei oikein kunnolla näe, ilmeisesti niillä on aika huono ultralaite meidän neuvolassa.

Np-ultra tulee olemaan 44vk lopulla tai 45vk alussa, maanantaina varmaan tulee postissa aika ja rakenneultra rv20 joka menee meillä tammikuun puolelle.

Seuraava käynti neuvolassa on 13.11 silloin on myös lääkäri, terveydenhoitaja ottaa sit samalla verinäytteet.

Mies oli mukana neuvolassa ja olikin varma et hän näki ultrassa myös toisen sen ekan takana. On niin innoissaa, on jo nimetkin päättänyt :)

Painoa mulle ei sais tulla juuri lainkaan lisää, pitäisi jopa vähän saada pois, tiedä sit miten tulee onnistumaan. Aikasemmin kun oon laihduttanut niin se on ollut kaikki herkut pois tai ei kiloakaan pois. Eli miinuskaloreilla oon laihtunut, nyt kun jatkuva nälkä niin ei ihan helpolla onnistu pakko syödä vähänä enemmän. Herkut pois niin on jo hyvä mut ei riitä, pitäis jättää esim voi posi leivältä,mut ruokahalua ei oo mikään paras mahdollinen niin kiva sit syödä kuivaa leipää.

Nuevolan mukaan viikkoja 9+2 ja sairaalan mukaan 9+1, kumpaa sit noudattaa vaikka eroa onkin vain päivä.

Ramonalle pahoittelut ja Jeppelille onnea matkaan toivottavasti kaikki on vauvelilla hyvin ja vuoto harmitonta.

Vierailija
26/37 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo eka viesti kuitenkin.

Ekan kun lähetin niin ei edes näyttänyt et olis toinen sivu, no se tuli nyt sit kahteen kertaan.

Vierailija
27/37 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut ja jaksamista kaikille huonoja uutisia saaneille.

Onnitteluja niille jotka ovat jo oman vauvan nähneet.

Täällä odotellaan kuin kuuta nousevaa viikon päästä perjantaita että saadaan nähdä onko sielä masussa oikeasti joku. Maha on kyllä vahan jo turvonnut mutta vaa'alla en ole uskaltanut käydä. Aika etova olo on aina välillä, mutta on kait jo helpottamaan päin. Rukahalu on kyllä tipotiessään ja en ole saanut syötyä koko lautasta edes kerralla. Syön kaksi kertaa aamu palan, luonaan ja välipaloja melkein koko ajan. (lähinnä hedelmiä, leipää yms.) Oikein hirvittää ensi tiistainen hammaslääkäri kun pitäisi mennä hammaskiven poistoon ja samalla tarkastukseen, Kun pesen hampaita niin aina meinaan yökätä ja välillä yökkäänkin, en kuitenkaan ole oksentanut.

Nyt täytyy lopetella. Palaan ensiviikolla asiaan sitten ultran jälkeen to ivottavasti kaikki menee hyvin

:)

Julianna Rv 11+0

Vierailija
28/37 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Ramona70:lle keskenmenosta! :(

Riikka82, minua alkoi kiinnostamaan, että mitä työtä oikein teet, kun ei töissä saa olla? Kuulostaapa mielenkiintoiselta.. :) Mua ei haittais yhtään, jos saisin vaikka viikon loman tähän.. :)

Oma vointi on ennallaan eli ihan hyvä. Uusi oire on jatkuva nälkä! Esim. tänä aamun söin ensin aamupalan, sitten töissä puuroa lautasellisen toiseksi aamupalaksi ja klo 10 maha kurisi jo ihan älyttömästi! Tästä kun työkaverille sanoin, niin hän tokaisi, että "et kai sä vaan oo raskaana?" :) jotain siihen sopersin, mutta en kyllä mielestäni paljastanut itseäni...

Ultraan tuli NKL:lta kutsu, eka ultra on jo 28.10 eli viikkoja silloin 10+1! Yllätti tämä ultran aikaisuus, mutta en kyllä oo yhtään sitä vastaan. Odotan ultraa pelonsekaisella jännityksellä, toivotaan, että tällä kertaa kaikki on kunnossa.

Päätä alkoi nyt vähän jomottamaan, taidan mennä lepuuttamaan ylirasittuneita aivojani sohvalle..

-Sinikellonen- 8+3

Vierailija
29/37 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää perjantaita kaikille!

Täällä olisi yksi tuleva toukomamma lisää, joka mielellään yhtyy keskusteluun :)

Täytyy ensin sanoa että en yleensä näillä keskustelupalstoilla käy, mutta nyt alkaa niin isot asiat olla tässä kyseessä että ehkä oman mielenterveyden takia on järkevää puhua näistä asioista muiden kanssa ja tässä vaiheessa ehkä vieraat ihmiset on paras kanava.

Täällä mennään siis rv 8 (7+5). Suurempia oireita ei ole ollut, eli kovasti jännittää että onko siellä mitään. Eka neuvola ja samalla ultra on vasta 30.10. (eli sillon sitten rv 10) eli sinne asti pitäisi jännittää. No onneks ollaan lähdössä viikon lomalle lauantaina Tunisiaan, joten eiköhän aika hurahda nopeesti. Ihan oireeton en onneksi ole ollut, eli väsymys on välillä tosi kova ja äklöttävä olo ja nännipihat levinnyt ihan järkyttäviksi, joten eiköhän ne kerro siitä että joku pikkutoukka siellä kohdussa uiskentelee :)

Minulle vauva on ensimmäinen, mutta miehelläni (joka on 10v vanhempi) on jo entuudestaan 16v teinipoika, joten voitte kuvitella että mun vauvahössötykset ei ihan samaa vastakaikua saa, mutta ymmärrän kyllä toisaalta...niin ja siksihän on nää palstat, eikös?

Mites teillä muilla kokemuksia tuosta ekasta neuvolakäynnistä? Menikö moni jo paljon aiemmin ekalle neuvolakäynnille vai miten? Mun terveydenhoitaja ainakin kuulosti puhelimessa tosi mukavalta ja ehdotti heti että jos vaan itse siltä tuntuu niin voin tulla vasta sitten 30.10. jotta samalla voidaan tehdä se ultra heti.

Niin ja tuosta kertomisesta lähimmäisille...mekin ollaan kerrottu lähimmille ystäville, mutta ei vielä vanhemmille. Odotellaan ultraan asti ja antaa vanhempien vasta sitten alkaa hössöttää, jos vaan kaikki on siis kohdallaan. Mun vanhemmille eka lapsenlapsi joten tiedän mitä siitä seuraa...:)

No nyt täytyy varmaan alkaa taas tehdä töitä...onneks on tää syysloma täällä Hämeessä, joten duunissakin vähän hiljasempaa :)

Lämmintä syyspäivää kaikille!

Linnanneito79 (rv 8)

Vierailija
30/37 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Linnanneito! Mulla aikoinaan eka neuvolakäynti oli hieman pettymys kun vaan juteltiin ja täytettiin papereita. En tiedä mitä odottelin, mutta jotain että vauva olisi konkretisoitunut. Eihän silloin mitään sydänääniäkään vielä kuulunut eikä kokeiltukaan. Eli varmasti on mukavampi mennä tuolloin myöhemmin jos ultraattekin silloin. Meillä kans esikoiinen oli todellinen esikoinen kun oli eka lapsenlapsi mun vanhemmille. Ja se oli tosi ihanaa vaikka hössötystä riittikin. Ihan omastakin takaa. Nyt kolmatta odotellessa hössöttäminen on vähän erilaista ja tämä on jo viides lapsenlapsi vanehemmilleni. Toisaalta tuntuu että vauva on aina vauva ja kaikki on otettu vastaan samalla lämmöllä ja rakkaudella jota tuntuu riittävän ihan yli äyräiden :)

Mitähän Jeppelille kuuluu??? Toivottavasti kaikki sujuu!!! Peukut pystyssä puolestanne!!!!

Mä olen vähän piristynyt. Ihanaa. Sellainen tolkuton väsymys alkaa väistymään ja tuntuu että jaksaa taas puuhata enempi. Vähän on pinna vielä turhan kireellä lasten kanssa ja mielialat turhan ailahtelevia miehen kanssa, mutta annettakoon anteeksi odottavalle....

Mikähän kaikki olisi sellaista hyvää luontaista raudan lähdettä??? Nyt löysinkin, kävin heti googlettamassa: "Hyviä raudan lähteitä ovat muun muassa palkokasvit, täysjyväviljatuotteet, vihreät lehtivihannekset ja kuivatut hedelmät. Samaan aikaan aterialla kannattaa nauttia C-vitamiinia sisältäviä ruokia, jolloin raudan imeytyminen tehostuu." Niin ja maito ainakin estää raudan imeytymistä!

Itse en syö lihaa joten täytyy olla tarkkana taas tässä syömisessä. Mulla oli hb vain 120 ekalla nla käynnillä, muttei vielä aloitettu rautakuuria. Eli täytyy yrittää syödä ekstra paljon edellämainittuja!! Onko muita kasvissyöjä odottajia???

Ok. Tässä päivän tietopaketti! :)

Terkkuja kaikille pilvisestä Espoosta ja mukavaa viikonloppua

-Callaway ja papunen 11+1

Vierailija
31/37 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mulle ainakin tää on vielä aamu. Tää väsymys on ihan tajutonta välillä, eilen olin ihan sairaan väsynyt heräsin aamulla kymmenen jälkeen, vapaapäivä joten en tehnyt oikeastaan mitään enkä ottanu päikkäreitä. Ja illalla väsytti ihan hirveästi kun menin 11 aikaan nukkumaan, no enpä sit kuitenkaan saanu nukuttua koko yönä hyvin. Yhteen mennessä olin käynyt ylhällä jo kolme kertaa ja siitä sit vähän väliä heräilin. Nytkin vasta sit 11 aikana heräsin ja olis oikein tehnyt mieli itkua tirauttaa kun väsytti niin hirveästi, väsyttää vieläkin ja tympäseen oikein lähteä illaksi töihin. Huomenna olis sit vielä aamuvuoro tai itseasiassa huomenna oon koko päivän töissä yli kymmenen tuntui ei millään jaksais. Mulla oli ke ja to vapaata ja niitä edeltävinä öinä nukuin tosi hyvin, johtuen kyllä siitä kun tiesi ettei tarvi töihin. Ei tässäkään päivässä ole mitään ongelmaa jos ei huomenna tarvis töihin. Menee tänään vaan yli 10 ennen kuin oon kotona ja huomenna kuuden jälkeen ylös.

Ajattelin kyllä et sanon pomolle etten enää tee yli 10 tuntisia päiviä kun ei niitä edes saisi teettää, tai ainakaan niihin ei tarvi suostua, vaan jos en tee niin sit oon useammin la töissä, enkä tykkää yhtään noista la-vuoroista.

Voiku aika menis pian ja ja sais jäädä pois töistä lomille, ei jaksa olla töissä kun työt muutenkin tympäsee.

Eilen oli sit illalla muutenkin stressaava ilta ja tuntu et rupes heti enemmän nipistelemään ja vihlomaan mahaa. En sit tiedä voiko olla edes mahdollista jos on vain kasvukipuja mut tuntui et enemmän oireili.

Semmonen valitusvirsi, onko muilla samanlaisia tuntemuksia ettei yksinkertaisesti jaksais ja vain sinnittelettekö vain sitkeästi töissä hymy naamalla. On varmaan tullu kommentteja tästä mut en juuri nyt muista niitä. Meillä ei pysty töistä edes ottaa paria päivää saikkua väsymyksen/uupumuksen takia, meillä ei sitä ymmärretä, mut ristiinnaulittais heti ja haukuttais lyttyyn.

Mutta iloista viikonloppua, mun kohdalla tosin sit vasta la illan jälkeen :|

Vierailija
32/37 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso pahoittelurutistus Ramona70, voimia teidän perheelle!

Mitä kuuluu jeppelille, toivottavasti kaikki hyvin!?

Hanna, kyselit sairaslomista, mä olin pari viikkoa sitten kolme päivää saikulla, kun pahoinvointi alkoi olla työntekoa rajoittavaa (teen potilastyötä), välillä tuntui että on justiinsa sännättävä kesken vo:n yökkimään, onneksi ei sentään tullut annettua ylen kenenkään edessä. Sen kolmen päivän aikana opin jotenkin hallitsemaan yökötystä syömisillä, ja nyt on pötkitty töissä, vaikkakin väsymys on aika uuvuttavaa ja illalla nuokkuu jo 8 aikaan :O)!

Suuronnittelut Riikalle ultranäkymistä näin hyvin jälkikäteen :O)!!! Hih hii, noista tisseistä, mun mies kanssa ihan intona haluaa aina tilaisuuden tulle tarkastella tätä uutta varustusta, ja kyllähän ne aika hienot onkin :ODDD!!

Muruselle myös isosti onnittelut ultrakuulumisista, nyt teillä on se maaginen raja ylitetty ja 1. kolmannes takana, onnea vielä!!! Vielä hetken aikaa hipusen kateellisena odottelen samaa hetkeä :O))!!!

ON: Tänään käytiin 1. neuvolavisiitillä, kaikki mittaukset kohdillaan, terkkari oli aivan ihana, otti jotenkin hirmu ihanasti miehenkin huomioon! s-ääniä ei tietenkään vielä yritettykään kuunella, mutta johan sitä taas mennään ultraan parin viikon kuluttua :O). Nyt on oma mieli vähän rauhoittunut km-pelon suhteen, erityisesti ton keskiviikoisen ultran jälkeen. Pahoinvointi tuntuis hiljalleen tasaantuvan ja kaikkoavan, mutta edelleen valtaosan ruokien ja herkkujen ajatteleminen saa inhonväristykset aikaan, ainoat mieliteot on hodari ja lasten hampurilainen (ehdottomasti ilman juustoa ja majoneeseja, yöks!), liekö hunni huutelee toiveitaan :O)))!

Kivaa viikonloppua kaikille :D !!!

T. Hyttynen ja Hunni 8+6

Vierailija
33/37 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tosiaan ajan kanssa tätä keskustelua vähän pidemmältä aikaväliltä ja tosiin pahoittelut minunkin puolestani kaikille jotka ovat saaneet valitettavan huonoja uutisia. Sympatiat on kyllä suuret, itse kun vielä eletään myös sitä jännitysvaihetta, että onko kaikki ok. Todella viisasti siellä joku kuitenkin kirjoitti että "luonto teki tehtävänsä", sillä niinhän se varmaan tosiaan on, että jos siellä kehityksessä jokin virhe on sattunut niin sitten luonto päättää näin :( Ei kun uutta yrittämään vaan :x

Ootteko muut muuten huomanneet miten tämä 12viikon salailu/hyssyttely tuntuu olevan ihan meidän suomalaisten juttu?! Muistaako kukaan esim. yhtään jenkkileffaa tai sarjaa jossa ei olisi heti testin jälkeen kuulutettu asiaa jo koko maailmalle???. Me suomalaiset ollaan varmaan niin perus pessimististä porukkaa tai sitten se juontaa juurensa jonnekin ammoisiin suomi-filmin aikoihin, jolloin raskautta "hävettiin" kun sehän tarkoitti sitä että ollaan oltu sillai pojan kanssa :p

No juu...kyllä se tietty niin on että ei sitä uskalla puhua kun kuitenkin pelkää sitä pahinta vielä, mutta toisaalta joku jo mainitsikin että onpahan sitten ainakin tukijoita jos jotain sattuu. Jokainenhan loppujenlopuksi tekee itse sen päätöksen ja jokainen kokee jutun omalla tavallaan...tuli vaan tosiaan mieleen tuo ah muutenkin niin uskomaton Amerikka!

Linnanneito79 (rv 8)

Vierailija
34/37 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanaa, on perjantai! Tämä tarkoittaa siis sitä, että huomenna saa aamulla nukkua pitkään!

Tuossa mietiskelin, että Linnanneito on ihan oikeassa. Jenkkileffoissa tosiaan kuulutetaan positiivisesta r testistä heti kaikille, kun me taas odotellaan. Onhan se tosiaan näin, että jokainen tekee kuten itse parhaakseen näkee. Itse olen taas sellainen, että kerron asiat ja otan sitten asiat vstaan miten ne tulee. Raskaudesta kerrottiin siis heti seuraavana päivänä mun ja miehen vanhemmille ja sit muutamalle kaverille ja lähisukulaiselle.

Tänään ollaan sit jo kerrottu laajemmin asiasta.

Voi, että kun noi mun porukat jaksaa hössöttää ensimmäistä lapsenlastansa. Eilen käytiin näyttämässä ultrakuvat ja voi kiesus, mikä hössötys. Miehen vanhemmilla on jo kolme lapsenlasta entuudestaan kun miehen muilla sisaruksilla on jo jälkikasvua, ne ei sitten enää samanlailla hössötä.

Oli muuten ihan positiivinen kokemus tuo Jorvi, ainakin toi np - ultra onnistu hyvin ja hoitaja oli tosi kiva yms. En sitten tiedä, että jos niin pitkälle päästään,niin mennäänkö Jorviin synnyttämään...Sen varmaan aika sitten näyttää.

Tänään olis entisen duunikaveriporukan kanssa tapaaminen. Ei tule sitten hörpittyä alkoholia tällä kertaa, vaan ollaan ihan sitten limulinjalla ja autolla liikenteessä. Kait sitä vois sitten lopuille kans kertoa.

No, mää olen taas höpötellyt tässä ihan jonnin joutavia...Ehkä pitäis taas jatkaa tuota työntekoa.

Mukavaa viikonloppua kaikille, myös niille joilla töitä.

Murunen82 + vauveli

rv12+1 tai 5

Vierailija
35/37 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on käynyt jo np-ultrassa ja liuta uusia tullut mukaan. Tervetuloa!

Pahoittelut myös niille, joilla ei raskaus jatkunutkaan.

Olen ollut nyt 1,5 viikkoa sairaslomalla, sain kahden flunssaputken päätteeksi poskiontelotulehduksen ja antibioottikuurin, tämän päälle piti sitten iskeä noidannuoli! Nyt selkä alkaa olemaan kohtuullisessa kunnossa, maanantaina töihin. Mutta on ollut aika v-mäistä.

Mies ja typy lähtivät tiistaina mummolaan, joten olen saanut olla kotona ihan itsekseni. Outoa, en ole ollut aikaisemmin yli 12 tuntia erossa tytöstä. Onneksi he tulevat huomenna kotiin, ikävä on jo kova. Toisaalta olen nyt saanut potea selkää ihan rauhassa ja nukkua kerrankin riittävästi.

Murunen, Jorvi on hyvä synnytyssairaala. Olin tosi tyytyväinen henkilökuntaan, minusta pidettiin todella hyvää huolta siellä. Suosittelen lämpimästi. Itsekin aikoinaan olisin etusijalla halunnut Naistenklinikalle, mutta sitten totesin Jorvin olevan vain 15 minuutin ajomatkan päässä ja NKL olisi ollut yli 30 min., ruuhka-aikana ties kuinka pitkän, ajomatkan päässä, että valitsin Jorvin. Ei tarvinnut katua...

Ensi torstaina NP-ultra. Odotan jo kovasti, halu päästä tarkistamaan että kaikki on kunnossa on kova.

Kaikille oikein loistavaa viikonloppua, toivottavasti saadaan auringonpaistetta!

-marvik- rv 11

Vierailija
36/37 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistun nyt takavasemmalle eli se on nyt paluu kuumeilijoihin.

Kiitoksia kaikille mukana eläjille!

Vuotoa oli vielä torstaina ja perjantaina pääsin päivystykseen ultraan. Ultrassa ei näkynyt mitään elävää eli tuli lähete polille. Oma vointi oli kuitenkin hyvä ja lauantaina esikoisen synttärit eli ajattelin odotella kutsua alkuviikosta. Lauantaina sitten juuri viimeisten vieraiden poistuttua tunsin jotain lorahtavan ja sieltähän se sitten tuli itsekseen ulos. Loppu ilta meni sohvalla lämpimän riisipussin ja särkylääkkeiden kanssa.

Luultavasti käyn vielä alkuviikosta polilla ultrassa tarkistamassa, että kaikki tuli ulos. Kyseessä oli joko tuulimuna tai raskaus oli mennyt kesken jo alkuviikoilla ja vuosi vasta nyt ulos.

Meillä ei terkalla ole mahdollisuutta ultrata alakautta eli siksi ei ihan varmuutta ole. Ultrattiin siis vatsan päältä ja jos elävää viikkoja vastaavaa olisi ollut, niin sen olisi pitänyt näkyä siinäkin. Ulos tullutta en halunnut lähteä lähemmin tarkastelemaan...

Anteeksi nämä ikävät yksityiskohdat...

Onnea kovasti teille muille toukokuisille ja toivotaan, että pysytte mukana loppuun asti.

Pahoittelut myös muille joukosta tipahtaneille.

Toivottavasti pääsen taas pian tälle puolelle.

J

Vierailija
37/37 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa on varmaan vierähtänyt, etten ole ehtinyt kirjoitella. Tosin eipä ole ollut mitään uutta kerrottavaakaan. Olen kuitenkin käynyt lueskelemassa viestejä melkein päivittäin, joten teidän kuulumiset on päivitetty. :)

Pahoittelut vielä minultakin kaikille huonoja uutisia saaneille ja tervetuloa uudet toukokuiset. Minä en muuten kertakaikkiaan päässyt sinne yahoon listalle, hermot vain meni! :( Taitaa jäädä siis minulta väliin.

Ensimmäinen neuvola oli viime viikolla, terveydenhoitaja ei tehnyt kovin positiivista vaikutusta eikä kuunnellut edes sydänääniä, joten jäi vähän turhautunut olo siitä. Onneksi ei ole eka raskaus, olisin varmaan ihan pihalla. Ultra on parin viikon päästä, joten pääsepähän sitten ainakin näkemään, että kaikki on kunnossa. Lääkärikin on reilun viikon päästä.

Paha olo on kaikonnut, mutta kilot on ja pysyy. Kuinka ne voikin jämähtää näin tiukasti heti alkuun. Onneksi alkupainoa ei ole ylimääräistä, niin neuvolantätitkään ei sanonut mitään. Väsymys helpottaa hetkittäin, mutta vieläkin on useimmiten päiväunet nukuttava. Kaikki harrastukset tökkivät, mutta eiköhän tämä tästä... ei nyt ihan vielä voi sentään mökkihöperöityä. Jos sen säästäisi sinne toukokuulle. :) Ei vaan, silloin on toivon mukaan upeat kevätilmat ja saadaan kaikki kävellä ylpeinä maha pystyssä tai rattaiden kanssa pitkin toreja.

Koska olette ajatelleet kertoa raskaudesta töissä? Joku oli tainnut jo kertoakin...

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Kiskis 11+ (ei pysy enää tämän kolmannen kanssa laskuissa mukana)