Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jollain luotettavaa tietoa?? Sf-mitta menee reippaasti yli kayrien. Nyt laittoivat ultraan. Voiko johtua vaan siita, etta lapsivetta on paljon. Vai voiko olla merkki jostain

Vierailija
23.07.2007 |

vakavammasta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm.

paljon/liikaa lapsivettä

vauva korkealla

isokokoinen vauva

lisääkin varmaan löytyy

Vierailija
2/9 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienikokoinen ja kolme keskikokoista vauvaa olen saanut, vaikka sf-mitta on kulkenut yläkäyrän yläpuolella joka kerta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

polskutella runsaassa vedessä=)

Älä turhaan huolestu etukäteen, se ei todellakaan tarkoita automaattisesti että jotakin olisi vialla.

Mukavaa kesää ja onnellista odotusta =)

Vierailija
4/9 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikiön rakennepoikkeamasta esim. ruokatorven tukos. Läheskään aina mitään syytä ei löydy, minulla on ollut 2 raskaudessa vettä liikaa ilman mitään syytä. Lapset ovat olleet isoja ja jänteviä, lääkäri sanoikin että tulee lihaksikkaita vauvoja kun on tilaa jumpata :)

Vierailija
5/9 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni kaikissa raskauksissa on ollut runsaasti lapsivettä, joten ehkä minullakin oli sen takia. Neuvolassa ja äitiyspolilla ei ainakaan puhuttu että se nyt olisi ollut jotenkin maailman erikoisin asia.

-4-

Vierailija
6/9 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis erikseen! Lantion sisämitta on ilmeisesti kapeahko, kun vauva ei ole laskeutunut kuin vasta synnytyksessä. Mulat kyseltiin jo 3 kk ennen laskettua aikaa, koska kuopus syntyy...

Vierailija
7/9 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkitaan kaikki jutut niin tarkkaan ja jos hiukankin on jotakin poikkeavaa niin otetan kaikkia kokeita.

Koita ottaa rauhallisesti, kuitenkin todennäköistä on että kaikki on hyvin!

-4-

Vierailija
8/9 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdut vaan on erimallisia. Mulla on aina ollut sf yli 40 jo viikolla 37.

Vierailija
9/9 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin raskaana ulkomailla ja kaverit samaan aikaan Suomessa. kyselivät tietysti jos jotakin ja tuota sf mittaa erityisesti. Kysyinkin sitten kätilöltä, että miksi sitä ei ole kertaakaan mitattu ja vastaukseksi sain, että on vanhanaikaista eikä ko. tiedolla ole mitään merkitystä. Mittaan vaikuttaa äidin koko ja rakenne, lapsen asento ja kymmenet muut tekijät. Lisäksi jokainen mittaaja saa hieman erilaisen mittaustuloksen. Eli ihan periaatteessa olisi sama mitata vaikka nilkan ympärystä ja siitä arvioida mitä mahassa tapahtuu...

Ja tämä ihan täysin aliarvioimatta suomalaista neuvolajärjestelmää, joka monessa asiassa varmasti on edellä montaa muuta maata, mutta silmät auki rakkaat ystävät :) joissakin asioissa voidaan vielä olla 50-luvulla.

Jotta älä ap huoli :).