Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella 37,2 lämpöä. Mitä mieltä, vieläkö huominenkin ollaan kotona..?

Vierailija
20.05.2008 |

Sunnuntaina nousi kuume 5-vuotiaalleni. Eilen illalla ei ollut kuumetta, äsken mitattuna vähän lämpöä. Kannattais varmaan jäädä vielä huomiseksi kotiin, mitä mieltä olette??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen sellainen että minulla on tosi huono olo kun lämpöä on pikkaisen päälle 37. Töissä olo on todella takkuamista silloin.

Ja toisekseen jos lapsi on hoidossa ja siellä huomaavat, soittavat hakemaan kotiin.

Vierailija
2/6 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut jälkitaudeista? Pahin tuskin on sydänlihaksen tulehdus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jos lapsi on muuten normaali (ei räkäinen, yskäinen) ei tarvetta kotonaoloon ole. Lapsilla se normaalilämpö on muutenkin lähempänä 37. Mutta jos lapsi on mitenkään kipeän oloinen, niin kotiin.

Vierailija
4/6 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olisin sitä mieltä, että vielä huomisen huilaisi kotona. Mutta kun... on jotenkin huono omatunto siitä että itse on pois töistä monta päivää. :(

Vierailija
5/6 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, että yksi kuumeton päivä pitää olla välissä. 37,2 on kuumetta, tänään ei siis ole vielä kuumeeton päivä.

Vierailija
6/6 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainattu sairaslapsisivustolta:

Lämpö mitataan, kun lapsi on ensin levännyt 20 minuuttia viileässä huoneessa. Kun lapsi on aktiivinen ja leikkii, ruumiinlämpö saattaa terveenäkin nousta 38 asteeseen. Ruumiinlämpö nousee helposti myös silloin, kun lapsi oleskelee hyvin lämpimässä huoneessa. Normaali aamulämpötila on 37 astetta, ja iltalämpötila vastaavasti 37,5 astetta.

Mikäli halutaan tarkka kehon lämpötila, lämpö on mitattava peräaukosta. Peräaukosta mitattuna kehon normaali lämpö on 37 astetta. Jos lämpö on aamulla peräaukosta mitattuna 37,5 astetta tai enemmän, henkilöllä on kuumetta. Illalla kehon lämpö on korkeampi, tällöin vasta 37,8 astetta lasketaan kuumeeksi.

Kainalosta, korvasta ja suusta mitattu lämpö ei anna kehon tarkkaa lämpötilaa. Kainalon, suun ja korvan lämpötila on alhaisempi kuin peräsuolen, ja niistä mitattuun lämpöön ei voida luottaa. Näistä paikoista mitattu lämpö voi vain antaa osviittaa siitä, onko henkilöllä kohonnut kehon lämpötila, mutta tarkkaa kehon lämpötilaa niistä ei saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi