KULTAINEN 60-LUKU VIIKKOLLE 30...
Huomenta !
Mulla alkoi loma ja ihanaa viettää ekaa lomapäivää aamukahvia juoden ja koneellla notkuen, isukki meni töihin ja muksut nukkuvat.
Viikonloppu meni juhliessa ( siis minä kuskina ja isukki juhli ), perjantaina oli kavereiden häät ja lauantaina kuopuksen kummien häät ja kummitätösen 40-set ja ihan kivaa oli mutta kun juhlista lauantaina puoliltaöin lähdettiin mökille ajamaan niin hirvi meinasi tulla alle. En ole koskaan nähnyt hirvenpäätä niin läheltä kun tuolloin vänkärin ikkunasta kurkistamassa mutta onneksi oli refleksit tallella selkäytimessä ja koukkaamalla vältin kolarin.. ´Kyllä siinä muutama ajatus lensi ja kun tämä sattui ihan alkumatkasta niin loppumatka oliki ihan kamalaa kun koko ajan pelkäsin, muksut nukkui takapenkillä ja isäntä " pienessä sievässä" etupenkillä ja muutama kipeä supparikin matkalla tuli.. no loppuhyvin ja kaikki hyvin ja mökille päästiin turvallisesti ja uinahtihan se isukkikin loppumatkasta ;-)
Tänään olisi ohjelmassa siivousta, ja kaupassakäyntiä kun illalla tulee serkut pohjoisesta meille ja huomenna on muksujen kauan odottama Linnanmäki-reissu..ei kyllä yhtään huvittaisi lähteä sinne päiväksi kävelemään lähteä ( kiitos viikonlopun ajelun mun vasen lonkka on ihan jumissa ) mutta saahan siellä penkeillä sitten istuskella ja syödä vaikka vohveleita...
Mä luin eilen illalla vanhan pinon mutta en yhtään muista mitä mun piti kommentoida.. palailen myöhemmin paremmalla aikaa nyt pitää viedä sessuli aamupissalle..
Heipat ja mukavaa viikonalkua kaikille !!
Isotikru
Kommentit (31)
mutta katellaan ensi viikkoon, kun on vasta kp27 menossa.
Peukutan sulle ihan sormet jäykkänä :)) Onkos sulla niin lyhyt kierto, että kp 27 olis tätsyn jo pitänyt tulla? Meikkisellä ei ole ihan hanskassa meidän jäljellä olevien kuumeilijoiden kierrot ;))
Oma koopee taitaa olla 22 tänään.. Viikon päästä odottelen tätsyä joten sua jännätään nyt... KÄÄK!!
ANI
Viime syksystä saakka vaivaiset 22 päivää, viimeksi 21. Loppukierron normalisoimiseksi laitoinkin lugeja ihan omiin nimiin viitenä iltana kp19-22 kun niitä sattui kerran olemaan jäljellä. Molempissa inssikierroissa oikean, paljon pidemmän, lugekuurin jälkeen kuukautiset ovat alkaneet neljäntenä päivänä lopettamisesta, joten sen perusteella odottelin kuukautisten alkavan viimeistään eilen.
Ankkis: Mäkin peukutan sulle ihan täysillä!!!!!!
wemppa
Piti tulla puhaltamaan plussatuulta Ankkikselle - sieltä taitaa tulla nyt kultaisten seuraava plussa! Ja Ani - hyvä kun piinapunkku maistuu ;) - sinä sitten seuraavana jonossa. Kovasti toivon tärppiä teille kummallekin!
Emmi, kyselit, että tiesinkö, että tulokas on poika. Juu, tiedettiin, sillä minähän olin siinä istukkakokeessa ja saatiin silloin tietää 100% varmuudella.
Wemppa - tulepas kertomaan kuulumisiasi, kun pyykinpesulta ehdit. Mennään niin samoilla viikoilla, että ihan senkin takia kiinnostaa kovasti. =) Joko tunnet liikkeet kunnolla? Minä en vieläkään... Tosin rakenneultrassa viime torstaina kätilö sanoi, että edessäolevan istukan takia liikkeet alkavat tuntua huomattavasti myöhemmin eli pari viikkoa voi vielä mennä. Voi plääh, että tuntuu kurjalta ja jotenkin negatiiviselta odottaa sitä, vaikka tietääkin, että mikään ei ole/ei pitäisi olla pielessä.
Vielä omaa napaa sen verran, että huomenna neuvola. Siellä saan sitten kuulla taas sydänäänet, helpottaa varmasti tätä " liikkeettömyyttä. Senniina - sinä varmasti ymmärrät tätä liikkeiden odotuksen tuskaa...
Peltis 19+2
Isotikru: voi hurja millaisen kohtaamisen olet hirven kanssa kokenut!! Ihan meni kylmät väreet selkäpiissä. ONNEKSI selvisitte kunnialla. Itse olen pari kertaa lyönyt liinat kiinni kun peuraporukka on juossut tien yli ja jo se sai mun sydämen lyömään kahtasataa... tulis varmaan ulos rinnasta jos moikkaisin hirvee silmästä silmään.. HUI! Hyvää lomanalkua sulle ja nauti.. vaikkakin sitten foffeleita syömällä :) ei muuten mikään paha tapa ;)
Mukava oli kuulla Valtsusta :) Kyllä ne vauvat semmoisia aarteita on, ettei niistä kyllä silmiään, eikä nenäänsä, irti saa! *huokaaaaaaaaa* Ja mikäs näillä keleillä on ulkoilla, saa äitikin raitista ilmaa ja väriä poskiin :) Ihanaa vauva-arkea teille!!
Emmi: hyvä että appiukko on nyt taas paremmassa kunnossa. Toivon tosiaan että pääsette häntä katsomaan, parempi kunto ei varmaankaan kovin kauaa kestä. Vakava sairastelu on tuskallista katsella sivusta, ja kun tietää ettei siitä enää tokene. Menetin oman isäni v. 95, jä hän kuoli ns. saappaat jalassa, eli aivan yht' äkkiä. Se oli meille muille aivan valtava shokki. Hän oli 54 vee, eikä yli kymmenen vuoden jälkeenkään mene päivääkään ettenkö isää ajattelisi.
No, nyt piti vielä muutakin kommentoida, mutta makaronivesi kiehuu siihen malliin että pitäisi varmaan käydä viskaan ne makaronit veteen niinkauan kun sitä vettä vielä kattilassa on :)
Palailen :)
ANI (p.s. ei vieläkään ovistuntemuksia ja kp on 16..plääh!!)
[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Ekaa yhteistä toivottiin 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehtiin 10/06 ja tyttö syntyi 6/07.
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.
Levinia ' 69; mies ´66
lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
Pinkerton
Meillä on kolme lasta; kaksi leikki-ikäistä ja pieni vauva. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.
mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..
Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.
Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.
Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.
Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.
Ximona; Olen siis ihan pian 40v täyttävä, kovasti on lasta yritetty, joskin ennuste on huono. Olen huomattavan ylipainoinen, tupakoiva ja vanha, lääkärit varmaan nauraisivat pihalle, jos menisin sinne lapsettomuuttani valittamaan. Keskenmenokin oli viime vuoden syksyllä, varhainen sellainen ja lääkäri totesi silloin, että saattoi olla onnenkantamoinen ja käski pudottamaan painoa. Niin teinkin, ja nyt on 10 kg pois, olo on tietty hieno senkin puoleen, mutta nyt on vähän ollut ongelmia näiden kuukautisten kanssa.
Peltimetsuri
Olen 37-vuotias, mieheni hieman vanhempi. Entuudestaan kaksi lasta, 4 v ja 7 v. Pääkaupunkiseudulla asustellaan.
Ullrike
Minä ja mies molemmat -64. Luomuna syntyneet pojat 06/03 ja 11/04.
Pippuri04
39 v, mies 8 vuotta vanhempi, lapsettomuus taustaa ja silti saatu kaksi ihanaa lasta hoidolla (2v ja 5v) ja nyt kolmosta kuumeillaan.
Snööpe
Minä 68, mies 65, pojat 12/02 ja 03/05, kolmatta odotellaan jouluksi ;)
-crisse-
Olen vm-69, viides hartaasti toivottu lapsi ois odotettavissa marraskuulle -07.
äitivelho
Täytin juuri 38. 2 biologista lasta on jo. Vauvakuumetta yritetty hillitä jo 3 vuotta.
hobe69
Olen -69 ja mies -73. Yksi poika, vm-06. Muita raskauksia tuulimuna 11/04, ja pikkuisen alkion menetys 05/07.
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07
Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07
Tale68
Pinkerton, tyttö syntyi 16.5.07
Mutkala-65, tyttö syntyi 21.5.07
Panjo
Sonjaemma 11.6.07, poika syntyi 13.6.07
Senniina 27.6.07, tyttö syntyi 19.6.07
Valdevina 21.7.07, poika syntyi 15.7.07
niisku65
Yllätysäiti
Levinia 15.9.07
syystoive 16.9.07
Pietu 13.11.07
Isotikru 22.11.07
Peltimetsuri 21.12.07
Wemppa 29.12.07
ja hiljaista on kuin huopatossutehtaalla. Pojan vein aamulla päiväkotiin ja oli se vähän jumissa hetken, kun paikalla ei näkynyt yhtään tuttua tätiä tai lasta. Onneksi leluvarastosta löytyi sentään tuttu kuorma-auto.
Tikru, hyvä että selvisitte hirvestä säikähdyksellä. Ne on niin tolkuttoman isojakin, että helposti tulee tosi rumaa jälkeä.
Ani joo ei ole meitä montaa piinaajaa jäljellä. Oletko ovista odotellessa miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että clomeilla kasvatetut munikset myös irroittettaisiin lääketieteen avustuksella? Oletko menossa ultraan lähiaikoina katsomaan mitä siellä tapahtuu?
Mä täällä odottelen tätiä huomiseksi tai ylihuomiseksi. Tässäkään kierrossa ei tuntunut selkeää ovista ja alavatsaakin vähän jo jomottelee.
Pitkästä aikaa taas täällä :)
on: Vauvelia ei meille kuulu ja kiertokin on niin sekaisin, etten kyl usko itsekään... Yhtäkkiä mun aina niin säntillinen kierto on muuttunut aivan arvaamattomaksi. Se voi olla kp 35 tai kp23 etc.etc.
Vauvakuume fiilikset vaihtelee. Välillä on aivan täpinöissä ja haluaa pikku käärön ja sitten välillä ajattelee, ett joku yrittää kertoa mulle jotain kun ei kerran tärppää...
Positiivista on, ett pitkästä aikaa pääsen lomalle perheen kans! yes! Viikoks etelään. Nyt jos jollain on taikavinkkejä parin kilon tiputtamiseen kahdes viikos, niin pliis tänne päin!!! :D Pitäs mahtua uikkareihin... hih... Ns. Kokkailudieetit ei käy, koska duunis en pysty laittaa ruokaa ja muutenkin olen siinä tosi surkea. (ei mitään mehiläisen dieettejä, koska liian monimutkaisia)
Onnea kaikille kuumeilijoille ja niille joilla on jo tärpännyt! Täytyy yrittää lukea jossain välis noita vanhoja pinoja, mitä kaikille kuuluu :)
jatkuu näemmä tässä pinossa. Mukava kuulla angelqista, vaikkakin kurjaa ettei tärppi ole käynyt. Kiertosi kuulostaa ihan meikäläisen kierrolta (24-36pv) ja muahan on vaivannut ajoittainen/pääasiallinen ovuloimattomuus. Toivottavasti ei sellaista häikkää ole sulle päässyt iskemään!!
Tuota mietin kanssa, että onko gyne ehdottanut Anille irrotuspiikkiä?
Mullahan on sitäkin kokeiltu (Pregnyl). Esikoisen aikaan onnistuneesti ja keväällä 1-05/06 sitten meni pieleen. Tai varmaan munikset kehitty ja irtos, mutta pääasia jäi tapahtumatta. Inssissähän mulla ei irrotuspiikkiä ollutkaan, vaan luotettiin pelkkään tikkuun. Tikutin kyllä silloin piikitysaikoinakin ja hain sen piikin aina lh-plussapäivänä.
Muuten eipä tässä ihmeempiä. Vauva-arkea elellään ja naatiskellaan.
Oltiin itsepoimimassa mansikoita ja nyt niitä on 13 litraa pakastimessa ja väsynyt olo.