Jos olisit köyhän perheen äiti, mitä pieniä asioita toivoisit lapsesi saavan lahjoituksena?
Olen kasaamassa 40 kassia lahjoitettavaksi vähävaraisille lapsiperheille asunnottomien yö-tapahtumassa. Minulla on käytössäni 200€
Kommentit (35)
koska minulla on mahdollisuus käydä tukussa ja ostaa iso erä kaakaopusseja. Hedelmistä ehkä banaani käy lähes kaikilla.
itsekin olen hakenut samasta leipäjonosta ruokaa silloin kun olin vielä työtön ja kyllä siellä lapsia oli
sillä se on arkipäivää köyhissä perheissä.
Varmaan tuo on hyvä idea, että laitat jonkun kauniin vihon ja kyniä kassiin. VINKKI: Kirjakaupoista saa hienoja vihkoja edullisesti kun ostaa _alennusaikaan_!:) Esim. Suomalaisessa kirjakaupassa ainakin viime viikolla oli tarjouksessa kivoja vihkoja ja myös kyniä.
ja värikynät on kiva. Tiimarista voisi saada edullisesti kyniä. Mikäli asut pienellä paikkakunnalla soita johonkin kauppaan ja kysy onko heillä jotain keksejä joiden viimeinen myyntipäivä lähestyy ja voisivat myydä ne edullisempaan hintaan hyvää tarkoitusta varten. Itse järjestin kerran hyväntekeväisyys tapahtuman ja soittelin lukuisat k-kaupat yms läpi. saatiin siten jopa lahjoituksiakin tapahtumaan.
Tarroja lapsille? Rusinoita? Jokin lasten lehti?
tähän ketjuun, niin ehkä löytyy muitakin, jotka haluaa auttaa.
Rusinoita, joku pieni viihdyke (lelu esim. joku muovieläin, kyniä+paperia, jotain askartelutavaraa tms. siis jotain näistä, ei kaikkia :), ehkä joku lastenlehti (paljonko aku ankka maksaa?) jos raha jää vielä.
Tarrat ja helmet muuten hyviä, mutta pojat ei välttämättä kiinnostu. Vaatteet on hankalia kun ei tiedä lasten kokoja.
muumi-keksejä, rusina-aski, pieni lehtiö + värikynät.
Sitten jos rahaa vielä on, ostaisin ison paketin tarroja tai jotain lasten leluja esim. muovieläimiä ja jakaisin paketteihin.
Hitto, osallistuisin itsekin, mutta rahat ihan lopussa ja jouduin juuri lainaamaan siskoltani. Mutta hyvä idea! Ehkä saan itse tehtyä vastaavia joulupatoihin.
ja kelpaavat kaiken ikäisille paremmin kuin muumit!
Rusinat on ykkösjuttu kans, ja ne kynät + paperi + muovailuvaha ja karkkipussi ehkä.
Itse olen elänyt opiskelijana työttömän kanssa, emmekä hakeneet edes toimeentuloa koska en nostanut opintolainaa ja silti meillä oli varaa syödä hedelmiä, kasviksia, tuoretta kalaa jne ja ostaa lapselel alennusmyynneistä vaatteita.
Ai niin. Mehän ei polteta tupakkaa, käydä baareissa tai käytetä ollenkaan alkoholia. Muunmuassa...
aikuislle lakanoita ja pussilakanoita,tyynyliinoja ja pyyhkeitä