Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisit köyhän perheen äiti, mitä pieniä asioita toivoisit lapsesi saavan lahjoituksena?

Vierailija
12.10.2008 |

Olen kasaamassa 40 kassia lahjoitettavaksi vähävaraisille lapsiperheille asunnottomien yö-tapahtumassa. Minulla on käytössäni 200€

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoisin vaatteita/leluja tai kirjoja lapsille.

Vierailija
2/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka pilttiä tai muuta purkkiruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyjä leluja ja vaatteita, xylitol-tabletteja, shampoota tms. Piirustusvälineitä ja muovailuvahaa. Paperia voisi saada jostain kirjapainosta lahjoituksena. vapaalippu lastenteatteriin tai uimahalliin (se olisi itse asiassa tosi kiva) tai johonkin vastaavaan - yhdessäolon ja jonkin ekstran mahdollisuus.

Vierailija
4/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita lahjoittajia. Ajattelin ostaa lauantaipussin, keksipaketin ja ehkä sämpyläpussin tai pienet värikynät, tarroja, yms

Ehdotelkaa hyviä lapsia ilahduttavia pikkujuttua, mahdollisimman halpoja.

Vierailija
5/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnottomuus on iso ongelma Helsingissä ja ajatuksesi on kaunis mutta aika hyödytön. Sorry.

Vierailija
6/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä rahasi mun puolestas.

Vierailija
7/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma perheeni mukaan luettuna. En oleta että rahat aina menevät kaljaan tai tupakkiin, mutta haluan varmistaa että niin ei käy, siksi en anna puhdasta rahaa vaan lapsille sopivia tuotteita.

Vierailija
8/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha nyt saattaisi mennnä köyhän perheen isän kaljapulloon tjsp.

Vaatteita ja vaikkapa niitä kirjoja joita joku tuossa jo sanoi. Tosin kirjojakin on niin erilaisia esim. kaksi vuotiasta ja kuusi vuotiasta kiinnostaa erilaiset kirjat, vaikeaa olisi löytää sellaista yleispätevää.

Vierailija
9/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sitten tuossa hintahaarukassa tussit ja kilo paperia.

Vierailija
10/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. neekerin suukkoja tai muita karkkeja, jaat niistä sitten moneen kassiin. Lisäksi Tiimarista saa ale-koreista lapsia kiinnostavia juttuja: pikkuvihkoja, kyniä, tarroja ja muuta pientä tilpehööriä. Kirppareilta vois löytyä pikkuautoja, nukkeja.

Vierailija
11/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos liian pieni lahjoitukseni aiheuttaa saajissaan vain nurinaa, niin voihan minä ostaa tuolla 200€ itselleni vaikka lisää vaatteita komeroon pölyyntymään.

Vierailija
12/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lauantaipussin 1 e

- kaurahiutaleita 0,7 e

- sämpyläpussin 1 e

- keksipaketin 1 e

- makaroonia 0,5 e

- ja sitten sen jonkun lelun mahdollisesti

(mielummin "pakollisen roskan sijaan" ottaisin kaiken ruokana - lapsihan saa kuitenkin jo karkkia..

eli jos ei leluja ostaisin varmaan vielä

- toisen keksipaketin tai karkkia tai pillimehua tai litramehua tai jotain muuta kuivamuonaa.. 0,8 e

Jättäisin tarrat pois - mielummin värit / & paperia... ja jos aikaa olisi pyöriä kirppiksillä seiltä saa todella edullisesti kivojakin leluja!!

Tai voisit laittaa nettiin ilmoituksen, otetaan vastaan leluja :)

Sama juttu vaatteiden kanssa..

Vierailija
13/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi olla edes mikään merkki haalari ja kulunutkin varmaan kelpaisi, kunhan on lämmin. Villapuku ja ylipäätänsä villavaatteet.

Talvisaappaat tai muut lämpimät kengät lapselle.

Vierailija
14/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan toki tehdä pusseja 30, jolloin rahaa olisi enemmän.

Itse tuollaisen pussin saajana olisin todella positiivisesti kiitollinen!!!!

Vierailija
15/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi jätin ne pois kassistani.

Haluan lahjoittaa lapselle nimenomaan jotakin extraherkkua, johon ei välttämättä vanhemmilla ole aina varaa. Ja lahjoituksen pitäisi sopia kaikenikäisille, siinä on vähän ongelmaa

Vierailija
16/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaikeaa keksiä jotakin mukavaa ja useamman tuotteen verran jotka saisi viidellä eurolla. Vaatteet eivät mahdu tuohon budjettiin mutta tosin lapset taitavat itse ilahtua enemmän noista värikynistä.

Karkki on hieman sellainen juttu että voipi olla joukossa sellaisia jotka eivät voi karkkia syödä esim. suklaata ja pettyvät sitten.

Ideasi on hyvä ja toivon että saat siihen lisää lahjoittajia.

T. köyhän perheen äiti

Vierailija
17/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suklaata vältän kasseihin laittamasta, koska niin moni on sille allerginen. Ainakin oman lapseni vanhat vaatteet vien sinne tapahtumaan, harmi vaan että ne tuskin riittää kaikille tarvitseville. En haluaisi nähdä pettyneitä ilmeitä kun joku jää ilman kun kassit tai muut tavarat loppuvat. Pitää keksiä joku ratkaisu

Vierailija
18/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii kaiken ikäisille ja menevät kaikilla varmasti käyttöön. Mitähän maksaa sellaiset paksummat tussit? Niillä voi värittää kaiken ikäiset. Tai sitten vahakynät mutta usein niiden kanssa on kyllä laadun kanssa hieman enemmän ongelmia kuin noiden tussien kanssa.

Vierailija
19/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa vielä jäisi niin tarroja tms. lisäksi.

t:köyhän perheen äiti.

Vierailija
20/35 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä ksylitolipurkkaa. Miten olisi sellainen kerta annos kaakaojauhepussi. Hedelmät on kalliita ja niitä köyhän muksut ei saa, joten esim. omena tai kiiwi tai banaanistahan kaikki lapset tykkää.

Niin siitä karkista. Jos lapsi ei ole tottunut sitä saamaan, niin eivät myöskään tykkää. Suklaa on ehkä ainoa josta yleensä kaikki lapset pitää.