Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään uimarannalla

Vierailija
22.07.2007 |

Näin, kun 7-vuotias poikani seisoi rannalla märkää hiekkaa kädessään. Lähdin sanomaan hänelle, että hiekkaa ei heitetä kenenkään päälle, mutta en ehtinyt perille asti, kun näin pojan juoksevan veteen.

Hänen perässään meni huomattavasti isompi poika (ehkä 13-14-vuotias), joka heitti kourallisen hiekkaa poikani päälle. Poika heitti sen oikein todella kovalla voimalla, niin että poikaani varmasti sattui. Oli myös todella raivoissaan olevan näköinen.

Sanoin tuolle pojalle oikein todella tiukalla äänellä, että " kato, että oli viimeinen kerta, kun heität hiekkaa kenenkään päälle" , mutta tämän pojan äiti totesi heti, että xxxxx (poikani, nimi muutettu;) ) heitti ensin. Siinä vaiheessa tajusin, että kyseessä oli puolituttu perhe, tätä heidän vanhinta poikaansa en vain tuntenut.

Keskusteltiin tapahtuneesta tuon toisen äidin kanssa ihan asiallisesti, poikansa liukeni paikalta saman tien kun olin häntä " ojentanut" , mutta mielestäni oli ihan hölmöä, että tuon toisen perheen äiti oli sitä mieltä, että heitot oli rinnastettavissa toisiinsa. Juuri 7 vuotta täyttäneen pieni käsi ja pienet voimat, (eikä edes kovin heitetty) ja tuon ison koltiaisen iso käsi ja täydessä raivossa heitetty " lapiollinen" .

Äiti vielä kehtasi sanoa minulle, että hänen poikansa oli uhannut hukuttaa poikani.

Pidin tietysti tiukan puhuttelun omalle pojalleni, kuten alunperin oli tarkoituskin, toisen perheen vanhemmalle pojalle ei äitinsä sanonut yhtään mitään.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ainoa tässä ketjussa, joka ymmärsi pointtini. Kiitos tuestasi.

ap

Vierailija
22/26 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulle ie olisi tullut mieleenkään alkaa väittää, että se 13-vuotias oli tässä tarinassa pahempi roisto kuin oma lapseni. Meidän ero on ehkä tässä asenteessa, että keskitytäänkö miettimään oman lapsen käytöstä vai päivittelemään naapurin kakaraa.

Ja sinuna menisin kyllä itseeni, jos alan epäillä että aikuinen joka kertoo lapseni heittäneen hiekkaa, valehtelee - etenkin kun olet nähnyt että lapsesi kouhaisee hiekkaa käteen sen näköisenä että aikoo heittää sillä jotakuta.

8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, 22 oli ainoa, joka ymmärsi pointtini. Sinultakin se näköjään meni ohi. Myös viimeisen vastaukseni osalta.

Lapseni ei ollut sen näköinen, että aikoo heittää jotakin, vaan sen oloinen, että hiekkalinnan rakennus jatkuu. Näin hänen seisovan hiljaa paikallaan hiekkaa kädessään ja sen jälkeen näin tuon ison pojan juoksevan häntä kohti, jolloin omani juoksi veteen ja iso poika heitti hänen päälleen hiekkaa.

En epäillyt toisen äidin valehtelevan. Heitin vain ilmaan sen mahdollisuuden, ihan niinkuin sinäkin vedit tästä keskustelusta johtopäätöksen, että minä en ole joutunut riitoja ratkomaan.

Sinulla on hyvin vakaa mielipide tapahtuneesta, vaikka et ole itse nähnyt tilannetta ollenkaan.

Tämän yksittäisen tapauksen perusteella olet valmis tuomitsemaan sekä minut että poikani - ja samalla nostamaan jalustalle itsesi.

ap

Vierailija
24/26 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika seisoi hiekkaa kädessään ja sinulle tuli mieleen mennä sanomaan ettei heitä sitä kenenkään päälle, mutta viestissä 29 hänellä olikin vain tarkoitus rakentaa hiekkalinnaa.

Miten se menikään?

Vierailija
25/26 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sanotaan kasvattamiseksi.

ap

Vierailija
26/26 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat 13 v ja 7 v , tyttö vajaa 5 v ja kenellekään ei tulisi mieleenkään heittää hiekkaa kenenkään päälle tahalleen.

Mutta olen sitä mieltä että sille 13 veelle olis pitänyt opettaa että kostaa ei saa, niin meillä lapsille opetetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän