Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilöopisto vai Naistenklinikka?

22.07.2007 |

En osaa päättää, kumpaan sairaalaan menen synnyttämään. Synnytin ensimmäisen lapsemme Kättärillä, toisesta olen käynyt ultrat Naistenklinikalla. Sain ensimmäisestä ala-arvoista kohtelua synnytyssairaalassa, mutta toisaalta olisi hyvä kohdata ikävät asiat, jotta pääsisin niistä täysin yli. Talo olisi myös tuttu; olen ajatellut käydä Naistenklinikalla tutustumiskäynnillä kuitenkin ja tehdä lopullisen päätöksen vasta sitten.

Minulla ei maito nouse rintoihin. Onko Kätilöopisto edelleen imetysfanaattinen, eli lisämaitoa sai / saa nihkeästi??

Kumman sairaalan te valitsisitte?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päädyttiin kättärille, jo sijaintinsa takia meiltä käsin. Joka sairaalasta löytyy ne ikävät ja hyvät kokemukset, voihan se olla että sulla ap seuraava synnytys onkin ihan erilainen kokemus kun eka.

Vierailija
2/7 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärillä oltiin edellisen kanssa ja sinne ollaan nytkin menossa. Pitää varmaan paikkansa, että Kättärillä ollaan enemmän luonnonmukaisia kuin Naikkarilla.

Meillä ei tosin viimeksi ollut mitään ongelmaa saada lisämaitoa, kun sitä pyysimme. Maito ei noussut sektion jälkeen nopeasti, joten pyydettiin sitten lisäravintoa, kun ei vaaveli meinannut rauhoittua.

Huonoja kokemuksia voi tulla kaikkialla. Pitkälti on varmaan kiinni siitä, että minkälainen kätilö sattuu osumaan kohdalle. Toisaalta, sinnehän mennään " vain" synnyttämään ja lähdetään heti kotiin, kun vaan on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttäny 2 kättärillä ja yhden Nkl:lla.Nyt taas Kättärille.

Mulla oli eka alatei, toka kiireellinen sektio.Maito ei viikon sairaalassaolon aikana noussu, mutta tyttö oli tyytyväinen, kun sai imeä=) Antoivat lisämaitoa pyytämättä jossain vaiheessa.

Kuopukselle tehtiin suunniteltu sektio ja ja heräämössä oloaikanani annettiin lupaa kysymättä vastasyntyneelle 60ml maitoa!!!! Tämän takia olenkin menossa Kättärille.Olisin mielelläni antanut vauvalleni itse rinnoistani ensimmäiset elämäneliksiirit.

Vierailija
4/7 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin NKL:n kun olen siellä itsekin syntynyt, muuten en osannut tehdä mitään erityistä eroa paikkojen välillä. Kummastakin olen kuullut pääasiassa hyvää ja että eniten vaikuttaa se, millainen kätilö sattuu olemaan vuorossa. Kummassakin voi sattua sellainen kätilö, jonka kanssa kaikki natsaa, tai sitten ei. NKL:lla on tietysti Lastenklinikka vieressä, tai siis käytännössä samassa rakennuksessa, mutta harvoinhan synnytyksen jälkeen tarvitaan sellaista hoitoa, jota ei missä tahansa sairaalassa pystyttäisi antamaan.

Vierailija
5/7 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi niin, että vauva piti leikata ja oli hyvä että oli tuo lastenklinikka naapurissa.Mieheni kärräsi minua vauvaa katsomaan pyörätuolilla maanalaista käytövää pitkin, kun en itse pysynyt jaloillani vielä.

Mutta en usko että kahta kertaa kävisi niin, joten ihan kevein mielin menen nyt Kättärille.

Asioilla on taipumus järjestyä=)

Vierailija
6/7 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden olen synnyttänyt ja kokemukset NKL:lta tosi hyvät! Valitsin ainoastaan sillä perusteella, että olen itse syntynyt siellä. Kätilö oli aivan ihana, tosi huippu - uskon tosin, että heissäkin on eroja. Kysyi vauvan synytty, että olenko aikonut imettää. Ei kiihkoillut imettämisen tärkeydestä vaan tuki heti alusta alkaen rauhallisesti.

Osastolla olin sen vaadittavat 2 päivää, " omahoitaja" oli tosi mukava. Ilman tätä palstaa olisin tuskin edes tiennyt " lisämaidosta" , joten tokana yönä sitä sitten pyysin ja sainkin tytölle pienenpienen tilkan. Mun mielestä hoitajat voisivat ottaa lisämaidon tarpeen ihan puheeksikin - mulla maito nousi rintoihin vasta 2. päivänä kotona. Toki ymmärrän sen jatkuvan imetyksen tärkeyden, että maito alkaa nousta - mutta onhan lapsen ja tuoreen äidinkin tovi unta ja lepoa saatava!

Onnea!!

-mooli ja tyttö 2 kk + 3 vkoa

Vierailija
7/7 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt Kättärillä kaksi kertaa ja molemmat kokemukset ovat olleet todella hyviä. Kaikki kohtaamani henkilökunnan edustajat ovat olleet mukavia. Esikoiselle ehdotettiin lisämaitoa ilman pyytämistä, kun tuntui roikkuvan tississä tauotta. (Lisämaidosta ei ollut mitään hyötyä meidän tapauksessamme.) Imetykseen sain aivan loistavaa ohjausta! Kättärille siis taas marraskuussa.