** Heinähelistimet lauantaina **
Kommentit (15)
Tänään on LA ja eilen iltapäivällä alkoi säänöllisesti tulla kipeitä supistuksia 10min välein ja iltaa kohden tuli 8min välein ja sama tahti jatkuu, aamulla tuli pikkasen limatulppaakin mutta kovin hitaasti edistyy mihinkään suuntaa tämä olisin jo toivonut että yöllä pääsisi synnyttämään mutta ehkä tänään myöhemmin sitten.
Ei mulla kyllä aikasemmin avautumisvaihe ole näin kauaa kestäny onkohan se ihan normaalia että näin hitaasti menee kuitenkin jo kolmas raskaus kyseessä...
No toivottavasti tämä tästä edistyy eikä tyssää tähän.
Tsemppiä kaikille muillekkin ja suppareita paljon!=)
Carita rv40+0
Sieltä syntyi, kuin syntyikin " Liti" . Nyt vaan odottamaan, jops meikäläisen mahassa kuitenkin kellisi tyttö. Kaikki merkit vaan viittaa poikaan. To käyrällä sykykin oli keskimäärin 120 tai alle. Onkohan kukaan ikinä saanut tyttöä tollaisilla sykkeillä, epäilen.
Minulla tosiaan vauvaa tarkkaillaan ahkerasti, koska lapsivettä on vähän ja mulla on raskausdiabetes, tosin lievä -voin kohta jättää aamuinsuliininkin pois. Vauvakin on aika pieni.
Olen onnistunut saamaan aikaan supistuksiakin. Toivottavasti ti neuvola lääkärissä todetaan, että kohtu alkanut avautumaan ja viikon päästä voidaan käynnistää. Nämä viimeiset päivät alkaa olla rankkoja. Mulla myös vanhempia lapsia: 2 ja 4,5 vuotiaat reippaat ja vilkkaat pojat, jotka ei anna äidin turhan paljon lepäillä.
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Vompatti ja Möhköfantti rv 39!
Tässä pikaisesti pinoidun; ollan lähdössä ystäväni häihin joka on ihan kiva piristys näin odotellessa vaavia syntyväksi! Ja siis tänäänhän on meikäläisellä laskettuaika!!!!!
Gaia: tosiaan mainitsin siitä malttamattomuudesta jota on paljon enemmän nyt kuin esikoisesta. Siis henkisesti (ja tietysti myös fyysisesti) odotus on loppumetreillä piinaavampaa, nyt kun tietää mitä on edessä niin haluaisi jo niin kovasti saada tämän odotuksen loppuun ja uuden elämän alkuun tutustumisen käyntiin! Ja olen ehkä hieman outo, mutt odotan innoissani synnytystä:) kun kertaalleen on jo synnyttänyt, kuuntelee kroppaansakkin todella tarkkaan: " joko nyt" on koko ajan mielessä...piinaavaa...
Tänään tuntuu helpommalta kun on ohjelmaa, mutta täytyy toivoa ettei paljoa mene yli...
tsemppiä heinikset!
J.E.P 40 tasan.
Eli meille syntyi poika to iltapäivällä 19.7. klo 14.15, raskausviikkoja 40+2.
Mitat pojalla oli 4315g painoa, 52 senttiä pituutta ja pipo 37. Eilen tultiin kotiin ja nyt opetellaan uudestaan vauva-arkea:) Mukavaltahan tämä tuntuu!! Esikoinen 2.5 v on aivan innoissaan uudesta pikkuveljestä (ainakin vielä..)
Tsemppiä lopuille heinikslle, odotus kyllä palkitaan mahtavasti!!
viivitsu ja pikku-ukko 2vrk tuli juuri täyteen
Duracelille ja Viivitsulle onnea nyytistä!
jokohan Carita pääsi tositoimiin! peukutan täällä!
nyt ei kerkiä enempää, lähdetään kohta ulos jahka mies käy eka täyttään renkaan rattaisiin! eilen pikaseen ulkoiltiin, mutta tuuli niin kovaa etten uskaltautunut näiden meijereiden kanssa siellä olla!! tulehtuuvat raukat =/
tsemppiä loppu heiniksille!
Ei ole mitään uusia kuulumisia kertoa. Alaselkä on ollut tänään kipeä. Eilen leivoin pullia, joten voi johtua siitä. Tänään oltiin koko perheen voimin vadelmia poimimassa ja äsken sain hillojen laiton päätökseen. Talvella on sitten kiva herkutella kuningatar- ja mansikkahillolla! Joten luulisi jo alkavan supistelemaan kunnolla, kun touhuaa höyryveturin lailla mutta eipä tule muuta kuin vatsan kovettumisia. No, loppuilta sitten rennosti.
Onnittelut Duracel ja Viivitsu! Olisi kyllä kiva kuulla Duracelin synnytystarina, kun sektioaika oli tosiaan varattuna maanantaille.
Onkohan Nalle-Kirahvi päässyt sitten tositoimiin? Ei ole kuulunut mitään... Ja taisi eilen kovasti supistella...
Mukavaa viikonlopun jatkoa,
Leppis rv 40+1
Mekin kotiuduttiin eilen, mutta tyttö syntyi jo tiistaina 17.päivä. Pitävät näköjään kaikkia (uudelleen synnyttäviäkin) 3vrk Oysissa.
Tyttö tupsahti melkosella vauhdilla maailmaan. Menin synnärille 11.30 ja n.20min myöhemmiin käyrällä maatessani kovan supistuksen aikana meni vedet. Reilu kaksi tuntia myöhemmin pikkuinen oli maailmassa, klo 14.07. 54cm ja 4020g. Mies ei ehtinyt synnytykseen mutta rohkea serkkutyttöni seisoi vieressä koko ajan :) Mies sitten tuli suoraan lentokentältä osastolle katsomaan meitä keskellä yötä.
Ihana synnytyskokemus takana ( ei kuitenkaan tarkoita kivuton :) ), yritän jakaa sen tuolla synnytyskertomusten listassa myöhemmin.
emmilee ja tyttö 4vrk
Heissan,
NALLE-KIRAHVI taisi päästä synnyttämään, kun ei ole tänään kuulunut. Huippua! Liekö syntynyt tämän vuorokauden puolella. Hänelläkin la. tänään! Taitaa olla vain jotain 5%luokkaa vauvoista, jotka syntyvät laskettuna päivänä...
Minullakin la. siis tänään. Enpä olis uskonu että tässä vielä istun tän möhömahan kanssa. Olo tosi tukala ollu koko päivän. Sain kyllä pitkästä aikaa nukuttua viime yönä jopa 11-04. Sitten heräsinkin niin kovaan pissahätään, että osa liris jo housuun... voi näitä ihania vaivoja!Sitte vaavi piti hereillä tonne 06.30 asti hervottomalla liikehdinnällä. Mutta ei supistuksen supistusta. Sain just unen päästä kiinni, niin esikoinen jo heräs! Tyypillinen aamuyö.
Jotenkin on tänään ollu outo olo. Vähän paha olo. Lantiossa hirvee paineen tunne ja särky. Alaselkä turtana. Oon päivälläkin joutunu ottaa särkylääkettä, mitä en oo vielä koskaan tehnyt aiemmmin. Tosi raskas ja vetämätön olo. Tiedä sitten. Esikoinen ens yön mummollassa, jospa sais nukuttua tai pääsis tosihommiin...epäilen!
Oltiin kaverin lapsen 3-vuotisilla. Ja voi että kun olen kyllästynyt kaikille selittelemään miten voin, ja kuinka menee yliaikaiseksi ym.ym.ym. Plaah!
Tälläista täällä. Ti. vasta neuvola seuraavan kerran. Toivottavasti tulis ennen sitä. Tsemppiä kaikille viimeisille heiniksille! Yritetäänhän motivoida toinen toisiamme jaksamaan viime metrit. Varmasti parin viikon aikana meistä suurin osa on jo nyytti kainalossa...
t.malttamaton mamma 40+0
viikonloppu täältä espoosta. Täällä tämä vauva arki on kunnolla käynnissä. uskomattoman ihanaa taasen. Ei näihin vaaveihin kyllästy, joku muu saisi vaan hoitaa synnytyksen seuraavan kerran.
isommat lapset vähän reagoi tuohon vaaviin, 6v vähän itku herkkä ja " kipuja" joka paikassa, 3,5v taasen kiukkuaa ja vähän tullut pissa vaurioita sänkyyn. Eiköhän se niilläkin ohi mene taas kun tottuvat.
Ristiäisiä tässä aletaan suunnittelemaan ja maanantaina pitäs varata kirkko/kappeli tmv. Saa nähdä mitä näin kesällä saa kun kaikki paikat on häitä pullollaa.
Koittakaa jaksella vielä masujenne kanssa!!!
Liipe ja pikku prinsessa kohta 6vrk
Tänne ei kuulu mitään uutta. turvotus on edelleen aivan järkyttävää. eilen oli kova päänsärky, lääkekään ei auttanut. kävin verenpaineen mittauttamassa mun äidin töissä ja se oli ok. Yöllä heräilen 2h välein. Ekalla heräämisellä oli pää kipeä yöllä. Sitten avasin makkarin ikkunan ja päänsärkyä ei ollut enää aaamulla. Mutta sisällä oli viileetä :)
Mä en ole vielä valmis poksahtamaan. Pitää ainakin maanantaihin odttaa. sit tulee vaavista leijona. Mulle rapu ei ole kovinkaan sopiva, niin mielellään odotan vielä hetken. Ei mulla kyllä ole merkkiäkään, et olisin edes lähdössä synnyttämään. Ei ole ollut keskiviikon jälkeen supistuksia.
Ainoastaan tuolla alapäässä jomottaa. Ja sit sieltä mistä repesi 4v sitten esikoista saadessa, niin sieltä kans jomottaa ja jotenkin on outo tunne. Selkäkipu on huomattavasti helpottanut viime viikkoina.
jännittää ihan tosissaan, et miten sitä osaakaan lähteä sairaalaan, kun esikoinenkin käynnistettiin. pahimmassa tapauksessa mulla on vielä 3,5vk odotus!
oasis 38+3
Meille syntyi poika tiistaina 17.7 kelo 3.50. Synnytys käynnistettiin raskausmyrkytysoireiden vuoksi ja poika syntyi viikoilla 40+2. Painoa oli 3430g ja pituutta 52 cm. Kovan työn takana se oli mutta maailman ihanin poitsu tuhisee alakerrassa. Perjantaina päästiin kotiin ja nyt on kovaa vauhtia opeteltu elämään omassa kodissa. Hyvin tähän asti mennyt. :)
jbaby ja " Aimo"
ONNEAONNEAONNEAONNEA Duracel, Viivitsu ja jbaby (oliko muita?) vauvoista!!!!!!!!!! :)
Täälä aina vaan... Eilen oltiin niissä serkkupippaloissa ja oli kyllä varsin mukavaa nähdä taas tuttuja. Vaikka kaikki asustellaan tässä Hämiksen läheisyydessä niin muutamia tulee nähtyä vaan vuoden välein kyseisissä pirskeissä. Miehen serkkuja puolisoineen siis olivat. Käytiin naisten kanssa tsekkaamassa Iittalan paikallinen ja vautsi että olikin meininkiä!! ;o) Ihan kaamee paikka siis! Soitettiin muutama kunnon jytäbiisi jukeboksista ja veivattiin tanssilattialla josta tuloksena supistuksia, kipeitä sellasia!!!! Juhuu!!! Heitin naiset takasi mökille ja otin ukon kyytiin, sen piti juoda vaan yks saunakalja mut olikin juonu kolme+pari kossupaukkua, joten jouduin perhana ajaan ite... Vauhtia oli motarilla max 140 ja olo oli ihan kamala ku kylkiä poltti ihan törkeesti.
Hengissä kuitenkin selvittiin kotia ja kellottelin siinä sitten suppareita joita tuli heti sit 3minsan välein. Ei ollu mitään aivan hirveenkauheenkamalia mut riittävän inhottavia. Kaks tuntia niit kattelin ja sit äite pakotti lähteen näytille (klo4). Polilla otettiin käyrää johon ei piirtyny ensimmäistäkään supistusta vaikka sellasia tulikin. Sisätutkimuksessa ei ollu mitn uutta; kohdun ulkosuu sormelle auki ja kanavaa 2cm jäljellä, ihan niinku vikassa lääkärintarkastuksessakin. Jäätiin kuitenkin vielä tarkkailtavaksi. Aamuvuoron kätilö teki taas tutkimuksen ja nyt olikin sit kohdun sisäsuu kahdelle sormelle auki ja vauvan pää tuntu. Teki tarkotuksella kovakourasen tutkimuksen että vauhdittais supistuksia, mutta kuinka kävikään; ne loppu kokonaan!!!! Höhhöh! Passittivat siis takasi kotia. Ihan kiva sikäli, pääsi nukkuun ku ei oikeen yöllä nukkumisesta tullu mitn (miestä kylläkin nukutti siinä keinutoolissa). Kätilö sano lähtiessä et luultavasti nähdään taas hyvinkin pian. Juu, toivottavasti!!! Sen koommin ei mitn erikoisia tuntemuksia oo ollu, mitä nyt alapäätä vihloo ihan hulluna ja veristä limatulppaa pukkaa, joten josko tässä ihan oikeesti kohta sais sen pienen itsepäisen (?!) möllin syliin!?
Lenkkeilty on tänään, käytiin Aulangon näkötornilla käppäilemässä, ja saunasta tulin just. Katotaan kuinka ämmän käy!! ;o) Nyt täytyy mennä nukkuun että jaksaa jos jotn vaik tapahtuis.
Muksaa lauantai-illan jatkoo kaikille!!
Tini rv 41+0
Ihania kuulumisia! Itselläni la maanantaina, ei vieläkään merkkejä tulosta, parin päivän aikana ollut hieman nivusissa kipuja kun nousen istumasta kävelemään mutta muuten vointi on hyvä. Menkkakivuilta tuntuu.. Toivottavasti kohta saan kirjoittaa tänne myös omasta nyytistä :D
Semilia ja vauva 39+5
meille syntyi tänä aamuna rv40+1 klo:05.55 poika painoa 3555kg ja 51cm kaikki meni hyvin,menin sairaalaan pari tuntia ennen synnytystä ja kun katsoivat kohdun tilanteen olin 8cm auki ja puhkastii kalvot siitä ei kauaa menny kun vesseli syntyi:) paljon tsemppiä teille joilla koitos vielä edessä!
En olekaan kirjoittanut sitten tiistain. Kuulumiset olen kyllä lukenut päivittäin.
Lämpimät Onnittelut Duracelille!
Meillä oli veljeni vaimonsa kanssa kyläilemässä pari päivää. Joten aika kului ihan mukavasti. Muuten alkaa olemaan todella tympiintynyt olo, ehkä en siksikään tule kirjoittaneeksi mitään. Kun en viitsisi valittaa, onhan täällä muita joilla laskettu aika on vilahtanut ohi jo päiviä sitten. Itsellä on vielä siihenkin matkaa. Mutta kun synnytysoireita on ollut jo kuukauden niin alkaa oikeasti väsyttämään tämä touhu, ihan fyysisestikin jo. Lähes päivittäin alkaa supistamaan kunnolla ja sitä jatkuu parikin tuntia kunnes lopahtaa. Sen jälkeen on ihan piesty ja huonovointinen olo.
J.E.P: Sinä kirjoitit myös jotain sellaista, että olet jotenkin kärsimättömäpi odottaja nyt kun on useampi lapsi. Muistanko oikein? Minun " jaksamattomuus" liittyy myös siihen kun tässä on nämä muut lapset odottamassa huomiota. Pitäisi jaksaa olla virkeänä 2v 8 kk ikäisen kanssa, ja toisaalta kohta 11 vee vaatii myös omanlaistaan kohtelua. En osaa muuta kuin toivoa tämän viheliäisen raskaustilan loppumista, jotta pääsisin taas omaan normaali olotilaani. Toki tiedän, että vauvankin kanssa on sitten mahdolliset yövalvomiset yms. Mutta oma fyysinen olo on kuitenkin erilainen synnytyksen jälkeen.
Täytyypi kehittää taas jotain ohjelmaa tälle päivälle.
Voimia ja suppareita kaikille kosolti!!
Gaia 38+4