Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otatteko sisälle tulleen ampiaisen kiinni ja ohjaatte ikkunasta ulos?

Vierailija
15.07.2025 |

Itse teen näin tai sitten jos lentelee ympäriinsä avaan ikkunan kunnolla auki, että lentää ulos.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otaan kiinni lasin ja postikortin tms avulla ja vien ulos.

Vierailija
2/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiainen saa sähkömailasta. Pörröisen mehiläisen ohjaan ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ampiaisille ja mehiläisille teen näin. Kärpäset kyllä läiskiä hengiltä, samoin hyttyset. Ja eilen tapoin kolme Paarma saunan eteisestä.

Vierailija
4/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläiset ja karvamölliäiset pelastan hellästi takaisin pihalle. Ampiainen saa myrkyllisen aerosolisuihkun niskaansa.

Vierailija
5/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiainen saa maistaa myrkkyä.

Vierailija
6/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myrkytät kotisi? Fiksua.

Vierailija
7/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehiläiset ja karvamölliäiset pelastan hellästi takaisin pihalle. Ampiainen saa myrkyllisen aerosolisuihkun niskaansa.

Miksi ulkonäkö ratkaisee. Epäreilua. 

Itse otan haavilla kaikki lentävät. 

Vierailija
8/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sisälle tulevat ötökät pääsevät kuljetuspalveluni avustuksella ulos, mutta itikat, ampparit ja lintukirput lahtaan. Vapautan siis paarmatkin mikä outoa vai? 

Vierailija
9/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myrkytät kotisi? Fiksua.

Muutama suihkaus kärpäsmyrkkyä niin koko koti on myrkytetty. Joopa joo.

Vierailija
10/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mehiläiset ja karvamölliäiset eivät ole niin hanakoita pistämään kuin ampparit, ja ampiaisen pisto koskee helevetisti ja pitkään. Eri

Vierailija
11/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomalasin ja pahvinpalan avulla pyydystelen siivekkäitä ja päästän ovesta ulos.

Vierailija
12/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi päättelet, että olisi kyse hyönteisen ulkoisesta habituksesta?

Vierailija
13/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon iskostautui sellainen ampiainen ja nauroi mulle päin naamaa, niin mähän sen ampiaisen myrkytin!

Vierailija
14/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaan ulos: verhot ikkunoihin ja valot sammuksiin. Sitten ovi auki. Pörriäiset lähtee aika nopeasti suoraan ovesta ulos (menevät valoa kohti). Ei tarvi sen enempää ottaa kiinni tai ohjailla. Kärpäset vähän hankalampia, koska tuntuvat tulevan tietoisesti sisään. Ne saa ulos viemällä ulos jotain löyhkäävää, meillä käytetään huuhtelematonta kissanruokatölkkiä. 

Vierailija
15/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kiinni. Mä vain avaan ikkunat kunnolla ja odotan että se lentää ulos.

Mä olin lapsena tyhmä ja onnistuin suututtamaan maa-ampiaispesän. Mä olen sen kokemuksen jälkeen yrittänyt olla ekstravarovainen sen suhteen etten tee vahingossakaan mitään mikä saisi ampiaisen pistämään.

Vierailija
16/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiaiset pääsevät autuaammille hunajamaille, jos minun kotiini eksyvät. 

Vierailija
17/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapautan ne ulos. Meillä on ampparipesä ihan uko-oven yläpuolella ja niiden kanssa pärjää kyllä. Syksyllä pyydän ammattilaisen hävittämään, kun muutenkin kuolevat.

Vierailija
18/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapautan ne ulos. Meillä on ampparipesä ihan uko-oven yläpuolella ja niiden kanssa pärjää kyllä. Syksyllä pyydän ammattilaisen hävittämään, kun muutenkin kuolevat.

Ammattilaiset? Kuinka kädetön pitää olla, jos ei itse osaa kepillä tms. tuhota ampparipesää?

Vierailija
19/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiaiset tapan. Ihan säälimättä. Ne ovat ihan p*skoja pölyttäjiä ja inhottavia, kun pistävät. Kaikki muut ötiäiset pelastan ulos. Kimalaiset saavat pesiä missä haluavat ja mm. kasvatan kukkaniittyjä pörriäisiä ja perhosia varten. 

Vierailija
20/23 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuimme lapsena ullakolla nukkuessamme ampiaispesän surinaan. Ullakon nurkassa oli joskus jopa kolme ampiaisen pesää. 

Nyt vien ampiaisen hellästi ulos. Kissani kunnioitti myös ampiaisia, vaikka armotta söi jokaisen raatokärpäsen heti kun eteensä sai. Vain rouske kuului. Silloinen alakerran naapuri säilöi patiollaan roskapusseja, kun lähti vei raatokärpäset mukanaan.