Kuinkahan paljon Huutiksessa liikkuu varastettua tavaraa?
Oletko itse joutunut joskus epäilemään jotain varastetuksi?
Kommentit (7)
varsinkin merkkilaukkuja ja -vaatteita. Varkautta tuokin.
" Hups, kun hävis heti uutena..!" ap
saa halvalla jotain, ja sitten se myydään eteenpäin. Samaten voi saada lahjaksi kaikenlaista tai jäädä vain käyttämättä. Joillakin on hirveät määrät vaatetta, jos ostavat paljon ja monta lasta. Kaverillani on varmaan ainakin 5 kertaa niin paljon kuin minulla, ostaa jatkuvasti kun ei ole niin rahasta tiukkaa. Pistää sitten myyntiin niitä kun jaksaa. Heidän lapsillakin on ihan järjettömästi laatutavaraa.
Hyvin yleistä myydä " ilmaa" valmistajan sivuilta kopioiduilla kuvilla tuotteita kuten kännykkää tai kannettavaa tai digikameraa ja usein myyjä on nollapalautteinen. Otetaan maksu, yhteystiedot tuulesta temmatut (kerran oli käytetty Tampereen puhelinluetteloa tähän) ja myyjä katoaa, kun tavara pitäisi maksaa. Ja tavaraa ei vaan kuulu.
Heti pitää herätä epäilys, jos esim. myynnissä pari digikameraa, eikä niillä millään ole otettu kuvia niistä toisista myytävistä kameroista kotipöydällä. Miksiköhän ei?
Ja jos oli itse ostanut, niin miksei palauttanut liikkeeseen takaisin? ap
Mutta kun tulee noudon aika, myyjä alkaakin selittämään ettei nouto onnistu koska...
-Myyjä lähteekin huomisaamuna lomalle ja rahat pitäisi saada heti
-Myyjä asuukin toisella puolella Suomea kuin ostaja, vaikka kohteessa olisikin sama asuinpaikka. X tuote sattuukin olemaan kaverin/serkun/veljen/kummin tuote, jolla ei ole nettiä käytössä.
-Työkiireet.
-Muuttokiireet.
Itse hillun lähinnä lastenvaatepuolella enkä usko, että siellä olisi varastettua tavaraa laisinkaan tai juuri laisinkaan.