Särky on sietämätöntä - mitä tehdä? Onko ketään hammasasiantuntijaa paikalla tai lähistöllä?
Tämän vkon ti-ke välisenä yönä mulla alkoi jumpsuttava hammassärky alahampaassa. Menin heti ke aamulla särkypoliklinikalle hammaslääkärille, joka kuvasi ja antoi juurihoitoa. Hampaan juuressa oli tulehdus. Särky ei hellittänyt yhtään ja tänään menin uudelleen ja taas kuvattiin ja annettiin juurihoitoa, mutta tilanne ei parane yhtään - päinvastoin särky alkaa olla sietämätöntä - eivätkä särkylääkkeet auta. Mitä teen? Auttakaa
Kommentit (29)
hakemaan kunnon lääkkeet. Meidän kunnassa ainakin antavat.
Jos ei juuri omalla paikkakunnallasi, niin sairaalassa.
Pakko tässä on varmaan yrittää selvitä aamuun, jotta pääsee sinne hammashoitolan särkypäivystykseen klo 8. Keskussairaalaan on 35 km ja olen yksin lasten kanssa, kun mies on yövuorossa. Tämä on kyllä kivuista sietämättömin!
Miten sitä sairaalatapausta hoidettiin?
Kastele pumpulituppo viinalla ja paina se hampaan päälle. Puuduttaa vähän. Heti aamulla lääkäriin, ilman muuta antibiootit, tulehdushan tuo on, ja paha. Tiedän tuon kivun ja se on kamala.
jopa 8 buranaa vuorokauden aikana mikäli särky on sietämätön? Epäilenpä kovin että hampaasi juureen on muodostunut märkää. Onko juurihoidettuun hampaaseen asennettu väliaikainen paikka? Jos on, saisitko mitenkään sitä kaivettua sieltä pois niin märkäpesä pääsee tyhjenemään ja särky helpottaa.
ja heti aamulla soitat YKSITYISELLE, pääset luultavimmin heti parin tunnin sisällä hoitoon laadusta tinkimättä!!! Noista " särkypoleista" ei ole kuin haittaa.
Niitäkin on niin eri verivahvuisia - tarkoitithan 800mg x4 max ??
ota reilusti (+viinapaikka) särkylääkettä, pidä huoli että elimistössäsi on tasaisesti lääkettä ettei särky pääse päälle piikkinä.
Vierailija:
Niitäkin on niin eri verivahvuisia - tarkoitithan 800mg x4 max ??
juu eiköhän tuolla anokksella aika helpolla matikalla päästä samaan lopputulokseen =O)
annettiin juurihoitoa ja särky paheni menin seuraavana päivänä uudestaan taas tyhjättiin hammasmätä ja vielä kerran tämän jälkeen-->lopuksi hammas jouduttiin poistamaan koska tulehdus oli niin paha että hammas oli jo terveysriski. Hampaanpoiston jälkeen olin niin onnellinen kipu oli tiessään enkä ole hammasta kaivannut:)
kankaan sisään, kylmägeeliä leukaan. Toivottavasti kestät yön, ja aamulla menet yksityiselle lääkärille, jooko?
Reseptivapaat siis tabl. 200mg ja 400mg Ibuprofeiinivalmisteet.
Vierailija:
Reseptivapaat siis tabl. 200mg ja 400mg Ibuprofeiinivalmisteet.
Burana 400 mg saa perusterve aikuinen ottaa max 8 kertaa vuorokaudessa.
200 mg buranasta meillä puhuttaan " lasten buranasta"
kävin välillä tohtoti . fi :ssä lukemassa juttuja.
Tk ssa laitettiin väliaikainen paikka.
Särkyyn olen ottanut 600 + 400 buranaa ja 15 ml pronaxenia.
Kaikki yksityiset ovat tällä paikkakunnalla kesälomalla.
Kipeetä tulee ja itkettää!!
Vierailija:
kävin välillä tohtoti . fi :ssä lukemassa juttuja.Tk ssa laitettiin väliaikainen paikka.
Särkyyn olen ottanut 600 + 400 buranaa ja 15 ml pronaxenia.
Kaikki yksityiset ovat tällä paikkakunnalla kesälomalla.Kipeetä tulee ja itkettää!!
On se tärkeää kuitenkin annoskoot mainita vaiko mitä - meillä kaikillahan voi olla mitä vaan vahvuutta varastoissamme ??
Tuttava taas joutui ihan sairaalaan, kun tulehdus oli levinnyt hammasta laajemmalle alueelle. Tiedän siis tuon säryn. Itse olin niin kipeä, etten edes ruokaa pystynyt laittamaan vaan makasin vain puolikuolleena. Että voikin olla kauhea särky eikä todellakaan mitään apua särkylääkkeistä.