Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektion jälkeinen masuturvotus!?

19.07.2007 |

Mulle tehtiin suunniteltu sektio 25.5. Eli kohta on leikkauksesta menny 2kk ja maha on edelleenkin sen näköinen että odottaisin!!! Mun maha ei ole laskenut paljoakaan. Joudun edelleenkin kulkemaan mammavaatteissa.

Nyt vielä pelkoa ettei kaikki ole kunnossa lisää se, että aloin vuotamaan verta(voi toki olla menkatkin), mutta se on ihan kirkkaan punaista ja tulee reippaasti. Mahaa vihloo inhottavasti ja se on tullu kosketus araksi. Jälkitarkastuksessa maha oli ihan ok, ei kipeä millään tavoin. Jälkkärissä lääkäri ei löytänyt kohtua että mihin se loppuu! Ja Mua alkoi jo sillon pelottamaan ettei kaikki ole ok.

Oma lääkäri soitti sillon jo gynelle että miten toimitaan ja vastaus oli, että kattellaan vielä ainakin kuukausi! Niin kauan pitäis vaan odottaa mitä tapahtuu!

Mulla on onneksi viikon päästä TAYSsiin aika että tutkitaan tämä pömpötys. Musta alkaa vaan tuntumaan etten jaksa odottaa vielä viikkoa että saan tietää vastauksia. Kertokaa hyvät immeiset onko jollakin ollut samanlaisia ongelmia! Mä tulen kohta hulluksi...

Kiitos niille jotka vaivautuu vastaamaan = )

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ihan normaalilta kuulosta, tosi normaalikin on suhteellinen käsite. Yleensä synnytyksen jälkeen kohdun tulisi palautua napakaksi pikku pallukaksi paikalleen, sitähän ne lääkärit kokeilee. Jos näin ei oo, niin kai kaikki ei oo ihan kohdallaan. Myös kipu ja turvotus vaikuttaisivat minusta siltä että eihän niin kuulu olla.

En tosin ole mikään lääkäri, niin enpä osaa mitään varmaa sanoa. Itselläni vatsa palautui sektion jälkeen pikkuhiljaa, tosin ekat viikot se oli myös sellainen pikku pömppä. Yksilöllistähän se on miten siinä käy. Kuulostele omaa vointia ja ota iisisti, mutta älä epäröi hakeutua hoitoon jos vähänkään tuntuu siltä, että olo heikkenee. Sektio on kuitenkin iso leikkaus, eikä siitä toipumisessakaan ole leikkimistä.

Vierailija
2/4 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo ole normaalia. Mulla pömpötti masu noin viikon ajan sektion jälkeen, eikä mitään kipuja kuulu olla 2kk sektion jälkeen.

Kyllä on aikaansaamaton se lääkäri joka jälkitarkastuksesi teki.

Anemia uhkaa jos vuodat verta runsaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun alkoi vuotamaan uudestaan kirkasta ja arpi ja maha kipeytyivät uudelleen kipeämmäksi. Kävin näytillä seuraavana päivänä jo, ja sain lääkityksen. Pömpötys ja turvotus taas ei hävinnyt kuin vuoden päästä ja yhä turvottaa toisinaan, ei vaan ole palautunut enää ennalleen. Jumpalla saa toki ihmeitä aikaan, mutta heti jos se jää, ja syö jotain turvottavaa, niin kyllä näyttää yhä, kuin olisi kuudennella kuulla raskaana. Sektiosta (toinen lapsi) sentään pian 2v.

Vierailija
4/4 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oliko sulla kuumetta kun todettiin kohtutulehdus? Jotenkin vaan ajattelee että kuumeilu liittyisi vaivaan, että tulehdusarvot olis koholla.

Tänään piti soittaa tayssiin ja kyselä vähän, mutta se vaan jäi(omaa tyhmyyttäni). No ainahan pääsee päivystykseen...