Kuinka nopeasti saa maksa-arvot alas? Jos on viikon ilman viiniä niin näkyykö jo labratuloksissa?
Kommentit (15)
jos sinulla on alkoholiongelma, mitä hyödyt siitä ettei saada kunnolla selville kuinka huonossa kunnossa maksasi on?
- entäpä jos oikeasti raitistuisit?
sanoa että johtuvat tarkalleen jostakin, jos esim sairastellut, tai sappivaivoja, voi johtua siitäkin, ja googlettaakin voi. Ota nyt vaan ihan rauhallisesti.
Siksi maksansiirtoihinkin joudutaan, mikäli henkilö on raitistunut ja maksa sökö.
mutta siihen saa kyllä varmaan jo oikein juomalla juoda, kossupullo päivässä vähintään...
Kiitos sinulle 10. !
Olen leikkauksen jälkeen syönyt paljon särkylääkkeitä. Panadol yhtenä niistä, joka nimenomaan nostaa maksa-arvoja. Lisäksi viiniä on kulunut reippaanlaisesti siitä lähtien kun kuulin parantumattomasta , kuolemaan johtavasta sairaudestani.
Kaikki me täältä lähdemme aikanamme mutta minä aika nopeasti.
Kohonneet maksa-arvot vaikuttavat alkavaan hoitoon. Siksi kysyin voiko jo viikossa saada maksa-arvoja alemmaksi. ap
Välillä täällä saa asiallisiakin neuvoka ja kommentteja. Tällä kertaa ei onnistanut.
niin kai se on sinun kannaltasi hyvä, että saadaan maksasi nykyinen kestokyky oikein selville?
Pakko totutella ajatukseen, että joudun luopumaan elämästä aiemmin kuin osasin odottaa.
ASAT, ALAT, GT kertoo kaikki edellisistä 3-4 viikosta. Viikon raittius varmasti saa ne laskusuuntaan jo reippaasti, mutta jos on kovasti koholla, voi mennä se 3-4 vkoa että on täysin normaalit.
Pahoittelen sairauttasi, ja koita jaksaa.
t. lääkäri
Nyt on kyllä viinin kulutus noussut ja samaten olen popsinut leikkauksen jälkeiseen kipuun mm. Panadolia. Kiitos kun helpotit oloani. :)
Viikossakin voi siis jotain saada aikaan.
ap
GT joka mittaa juuri alkoholin käyttöä, laskee kyllä viikossakin jo jonkin verran, 2 viikossa merkittävästi. Sairautesi voi vaikuttaa muihin maksa-arvoihin asat, alat, afos, juominen ei niihin paljoa vaikuta.
ja kysy siltä. Aika paljon saa kyllä juoda ja pitkään että maksa-arvot saa nousemaan.