Kun haluaisin kolmannen lapsen ja mies ei..
Siis ehdoton ei miehen puolesta..Olen surun murtama..Joka päivä vaan mielessä pyörii ajatus että voi kun olisi vielä mahdollisuus siihen viimeiseen vauvaan..Kaksi lasta tuntuu niin " vähältä" ,vaikka ikionnellisia olen näistäkin lahjoista.
Kommentit (14)
Tiedän, että olisin puolipakolla saanut sen 3. lapsen, jos olisin halunnut. Mun mielestä meille olisi ihan hyvin voinut vielä tulla yksi, se kun ei vielä olisi muuttanut kuvioita (esim. isompi auto) hirveästi mihinkään.
Surin muutaman viikon, ihan itsekseni miettien eli työstin asian. Olen tosi " järki-ihminen" , joten järkeistin asian itselleni. Päätin, että nyt lähtee kaikki vauvan tavarat kiertoon ja en halua pakottaa toista enempään lapsia, kun kuitenkin nämä kaksi on ihan yhdessä haluttu.
Käänsin asian sillä tavalla päähäni, että nyt kun nämä meidän kaksi lasta ovat alkaneet pikku hiljaa leikkiä keskenään (1,5 ja 3,5 v.) yms. mulla alkaa " uusi elämä." Eli voin tehdä tulevaisuuden suunnitelmia ihan vaan itselleni ja mun aika ei mene vaan joko raskaana oloon tai imettämiseen. Koko ajan nuo tuossa kasvaa ja mulla kuitenkin on kaksi tervettä, ihanaa lasta.
Ehkä huonosti sepostettu, mutta kuitenkin näin itse tein.
Keksi itsellesi jokin muu juttu, mitä aioit tehdä. Tiedän, että se ei korvaa vauvaa, mutta saat muuta ajateltavaa.
siis,miten sitten kärsii suhde,intiimi elämä..alkaako sitä sitten vieraantua siitä ukkelistaan kun on eri näkemyserot..
et ruoki katkeruutta asiasta. Onhan teillä edelleen yhteistä kaikki ne muut asiat jotka olivat yhteisiä silloinkin kun halusitte vasta ensimmäistä tai toista lasta yhdessä.
koska mä haluaisin sen kolmannen lapsen, mies ei. " kun me sovittiin silloin vuonna yks ja kaks ennen kristusta että hankitaan kaks lasta" . ja sopimuksesta ei voi poiketa. se on oikeesti tosi vaikeeta kun haluaa sitä yhtä asiaa enemmän kuin mitään muuta, ja tuo yksi ihminen estää sen. " sitten ennenkun sä täytät 35" . ja mitä kaikkia niitä tekosyitä löytyykään..
Vierailija:
siis,miten sitten kärsii suhde,intiimi elämä..alkaako sitä sitten vieraantua siitä ukkelistaan kun on eri näkemyserot..
Kuulostaa hurjalta.
Meillä on sama tilanne, minä toivoisin kolmatta lasta, mutta en uskalla edes mainita asiasta miehelleni koska luulen (tiedän), että hän ei halua lisää lapsia.
Jossakin vaiheessa aion miehelle kolmatta lasta ehdottaa ja jos hän kieltää, se on surun ja luopumisen paikka mutta ei missään nimessä vihan ja katkeroitumisen!
kahta lasta. Minusta olisi äidiksi ja meistä vanhemmiksi vielä yhdelle / kahdelle. Tunnen sen niin vahvasti..
Enkä haluaisi kolmatta lasta vielä nyt - sitten kun esikoinen menee kouluun (ja nuorempi 5-v).
Yritän nyt pysyä asiasta hiljaa vuoden, pari ja toivon sen jälkeen, että aika olisi kullannut miehellä vauva-ajan " rankat" muistot..
t. nro 2
entistä vaikeemmaksi kun ämmä taas poikii. Tajutkaa nyt hyvät selluperse mammat tai antakaa sen edes mennä vieraisiin.
Kyllä kai teillä on muutakin vinossa jos tuollainen ärsyttää?
Onhan miehelläkin yhtäläinen oikeus olla tahtomatta lisää lapsia (kuin sinulla tahtoa niitä lisää). Mieti niin päin, että mitäpä jos mies elää sietokykynsä rajoilla ja tietää, että kolmas lapsi keikauttaisi veneen lopullisesti. Hän haluaa estää sen ja elää hyvää elämää näin, kahden kanssa. Minusta on väärin painostaa toinen kolmanteen lapseen, jos sitä ei todella halua.
7
Jokaisella on oikeus haluta tai olla haluamatta lisää lapsia. Ja kun otetaan huomioon, että niitä lapsia kuitenkin on jo kaksin kappalein, totesin, että en voi pakottaa miestä sellaiseen mihin ei halua.
Tämä ei kuitenkaan ole sama asia kuin, jos mies ei haluaisi lasta ollenkaan tai mun kohdalla myös jos mies ei haluaisi sitä toista lasta, mikä oli sovittu ennen ensimmäistäkään.
t. nro 3.
Vierailija:
Kyllä kai teillä on muutakin vinossa jos tuollainen ärsyttää?
Onhan miehelläkin yhtäläinen oikeus olla tahtomatta lisää lapsia (kuin sinulla tahtoa niitä lisää). Mieti niin päin, että mitäpä jos mies elää sietokykynsä rajoilla ja tietää, että kolmas lapsi keikauttaisi veneen lopullisesti. Hän haluaa estää sen ja elää hyvää elämää näin, kahden kanssa. Minusta on väärin painostaa toinen kolmanteen lapseen, jos sitä ei todella halua.
7
Minustakin on paljon vakavampi asia, jos mies ilmoittaisi, että ei halua lapsia ollenkaan. Silloin luultavasti olisin joutunut etsimään uuden miehen.
Jos mies ei olisi halunnut toista lasta, se olisi ollut kova pala purtavaksi. Mutta yksikin olisi minulle riittänyt jos niin olisi ollut. Kolmannesta lapsesta en kättä lähde vääntämään jos mies ei uutta lasta halua. Aion vienosti ehdottaa, mutta tyydyn siihen mitä hän vastaa. Olen jo valmistautunut ei-vastaukseen ja hyväksynyt sen vaihtoehdon. Ei tämä elämä kahden lapsen kanssa kovin traagista ole ;)
Miettikääpä nyt, kai sillä miehellä on jokin syy miksi ei halua lisää lapsia? Ehkä mies kokee pikkulapsiajan niin raskaana, että ei todella sitä halua kokea uudestaan? Uskallatteko ottaa sen riskin, että vängällä tinkaatte uuden vauvan ja sitten mies on aivan hermoraunio ja parhaimmassa tapauksessa liitto sujahtaa karille?
Lapsi pitäisi laittaa alulle vain, jos molemmat sitä täydestä sydämestään haluavat.
7 (joka siis oikeasti olikin nro 8 :D)
lisää lapsia? Suuri koti, talous kunnossa, ikää meillä vanhemmilla muutaman vuoden päälle kolmen kymmenen,..
Ja jos lisäksi toteuttaa kaikin tavoin omia haaveitaan: ostanut moottoripyörän, hankkimassa uuden kalliin harrastuksen,.. Ja MINUN haaveeni olisi se kolmas lapsi, nykyistä isompi perhe, lisää pieniä menijöitä kotiimme.
Niisk...
t. 2
Niin minä tein. Ihan yhtä paljon mies rakastaa nuorimmaistaan kuin isompiakin lapsia.
Mitä pillun antamiseen tulee, sillä saralla meillä ei ole koskaan ollut hiljaista. 5-6 kertaa viikossa ellei useamminkin. Eikä mulla ole edes hyllyvää sellupersettä, sorry.
Vierailija:
entistä vaikeemmaksi kun ämmä taas poikii. Tajutkaa nyt hyvät selluperse mammat tai antakaa sen edes mennä vieraisiin.
Vierailija:
lisää lapsia? Suuri koti, talous kunnossa, ikää meillä vanhemmilla muutaman vuoden päälle kolmen kymmenen,..Ja jos lisäksi toteuttaa kaikin tavoin omia haaveitaan: ostanut moottoripyörän, hankkimassa uuden kalliin harrastuksen,.. Ja MINUN haaveeni olisi se kolmas lapsi, nykyistä isompi perhe, lisää pieniä menijöitä kotiimme.
Niisk...
t. 2
Joo-o, ymmärrän että kolmas lapsi olisi sinulle tärkeä. Mutta onko se niin tärkeä, että olet valmis luopumaan miehestäsi tai vaarantamaan suhteenne hyvinvoinnin?
Minä ymmärrän, että kaikki eivät koe ihanana asiana sitä, että kodissa on paljon " pieniä menijöitä" . Onhan kotinne miehesikin koti. Ehkä hän kokee jo kaksi lasta liian raskaana, mutta ei sitä henno sinulle sanoa?
Luettelet, varallisuutenne, ikänne, suuren kotinne. Mutta entäpä lasten kasvattamisen rankkuus ja valmiudet vastaanottaa uusi sinappitykki? Jospa miehesi kokee, että ei henkisesti kestä yhtään enempää valvottua yötä huutokonsertteineen kaikkineen?
Olen kerran näiden kymmenen vuoden aikana nähnyt mieheni todella väsyneenä, ahdistuneena ja surullisena, vihaisenakin. Tuo aika oli monien asioiden summa, mutta niin surkea näky mieheni oli, että en halua että hän enää koskaan kokee oloaan niin kurjaksi. Jos kolmas lapsi on se, mikä hänestä tuntuu liian raskaalta ottaa vastaan, annan periksi ilomielin. Mieluummin pidän perheemme onnellisena, jaksavana ja kaksilapsisena kuin vängällä väännän tahtoani läpi ja painostan miestä sellaiseen, mitä hän ei halua.
7
eli samassa veneessä ollaan :((
t. 4,5- ja 2,5 -vuotiaiden äiti