Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesäkuu 07, kukkuluuruu

18.07.2007 |

Missäs kaikki kesikset lymyää?? Taitaa lomat painaa päälle ja tietty on ihanat ilmatkin ettei viitti sisällä juuri istua.

Illalla sitten onkin niin koomassa ettei enää ajatus kulje..vai olenko minä vain ainoa??

Meillä on huomenna eka neuvola kotikäynnin jälkeen. Kiva tietää kuinka paino on noussut, jätkä meinaan syö ihan koko ajan, tai ainakin musta sille tuntuu. Yöt nukutaan hyvin, toivottavasti jatkuu niin. Eka hymy tuli eilen ja se tuli iskälle!!! Mä sain hymyt sitten tänään...

Ensi järkytys tästä kaaoksesta mulla alkaa mennä ohi, ehkä tästä sittenkin selviää.Oikeesti voin käsi sydämellä sanoo et raskas vuosi tulee olemaan näiden pikkusten kanssa, en kyllä arvannut kuinka väsynyt ihminen voi olla. Mut onneks saan nukuttua hyvin ja toi tyttökin on saanut unensa takaisin.

Sit kysymys ehkäisystä: kenellä on kokemusta hormonikierukasta??? Sivuvaikutuksia jne. Lekuri sai käännettyä mun päätä hieman sen sterilisaation suhteen, et jos pidetään lähete voimassa ja koetan kierukkaa. mut noi sivuvaikutukset pelottaa.

no nyt joku jo tarvii äitiä

kuumetta ja poppoo

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valvotaan päivisin toosi paljon, mut lueskelin toukokuisistakin, että se on melko yleistä. Oisko nää kesäajan vauvat vähän tällaisia huonompia saamaan unta kun on aina valoisaa...

Masuvaivat saatu kuriin munattomalla ja maidottomalla dieetillä. MUtta ite oon tosi kamalassa flunssassa joten tästä rauhasta ei oo päässy vielä nauttimaan. Harmittaa, kun yöt menee ihan pipariks räkätaudin takia, mut vauva nukkuu...

Vaikka se tästä vielä puuttuis, et vauva huutais yöt... :D

Ristiäiset pidetty ja menivät tosi kivasti. Isotsiskot avustivat toimituksessa jne. Oikein kaunis tilaisuus. :)

Loma alkaa 9pvän kuluttua ja pohditaan viittiikö mihkään lähteä jos vauva alkaakin taas kränäämään yöt. JA onko sitä muutenkaan kauheesti rahkeita sulloutua tällä porukalla autoon yms.

Hulda, tytöt 6 ja 4v sekä poika 5,5vkoa *tiheän imun vaihe*

Vierailija
2/13 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietettiin tänään ristiäisiä! Hyvin meni tilaisuus, poika nukkui melkein koko ajan, siis sekä kasteen että kahvitilaisuuden ajan! Tankkasinkin häntä hyvin, koska esikoinen itki puolet omasta kastetoimituksestaan, kun imetylksestä oli kulunut siinä vaiheessa jo 1,5 h, enkä ollut älynnyt juuri ennen toimitusta imettää. Suosittelen siis viime hetken imuja, mikä vähentää riskiä siihen, että vaavi ärsyyntyy.

Hyvä tuuri vaan - yksi kummeista oli flunssassa ja kahden kummin perheessä oli vatsa löysällä - toivotaan, ettei pikkumiehelle tartu mitään! Mutta muuten meni mukavasti, kaste toimitettiin vanhassa kivikirkossa ja kahvittelimme vanhassa pappilassa.

Muuten pikkumies on varsin liikkis, hymyjä tulee jo paljon! Hän on selvästi viikon aikana alkanut seurustelemaan ja ääntelehtiikin jo jotain takaisin, kun hänelle juttelee. Aika on mennyt niin äärettömän nopeasti! Oho - tissi alkoi vuotaa, kun kirjoitan vaavista!

Huomenna on jälkitarkastus - ainoa ongelma on se, etten muista moneltako!!! Enkä enää tähän aikaan saa selvillekään, täytyy soittaa aamukasilta.

Nyt täytyy jatkaa hommia, kun poju nukkuu, moro!

Uula ja poitsu tasan 6 vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poika on kasvanut älyttömästi, pituutta nyt 55,7cm ja painoa 4270g. Eli maitoa tulee ihan riittävästi.

Meillä taasen poika nukkuu päivällä tosi paljon öitten lisäksi, ei vaikuta valoisuus mitenkään tohon nukkumiseen, ehkä on kiire kasvaa isoksi.

Toi 1,5 vuotias halusi tänään tissistä maitoa!!!!!!!!! Eipä ole tissiä huolinut ku viimeks 3,5 kk ikäisenä, pieni taantuma tytössä tapahtunut. Mut jospa toi oli joku kokeilu ;)))

nyt mä lähden nukkumaan

kuumetta

Vierailija
4/13 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostetaas nyt pinoa. poju sylissä, joten siks ei isoja kirjaimia! eilen oli jälkitarkastus ja lekuri määräs antibioottikuurin, kun mulla oli vielä jälkivuotoa vähän viime viikolla, siis yhten päivönä rusehtavan punaista tuli siteeseen. toista antibioottia ei sais imetyksen aikana farmaca fennican mukaan käyttää, mut lekurin mukaan voi käyttää, samoin käypä hoito -suosituksen mukaan. Silti inhottaa käyttää, kun luulen, että ei mulla mitään kohtutulehdusta ole, kunhan varmuuden vuoksi nuori lekuri määräs. Mutta en uskalla kyllä ottaa riskiäkään, koska ei se kohtutulehdus mikään leikin asia ole. Onko muilla ollut lääkkeenä FLAGYL-antibioottia? No, sitä imetyksessä kuitenkin erittyy paljon vähemmän kuin raskaana ollessa, joten varmaan murheeni on turha. Haluisin vaan välttää noita turhia lääkkeitä.

Mies ja esikko lähtivät mökille. Minä en saa siis uida vieläkään 2 viikkoon, voi persaus kun tää kesä menee toipuessa!! Kuulemma vois alapesun järvivedellä tehdä, mut ei sekään huvita, jos joku riski kohtutulehdukseen on. No, ehkä elokuussa sitten mökille... Onneksi ystäväni tulee tänään kylään, hän asuu ulkomailla ja on nyt lomalla Suomessa. Pääseepä rauhassa juoruamaan, kun mieskin on mökillä!

Nyt jatkan hommia, smoi!

Uula ja poju 6 vko 2 pv

Vierailija
5/13 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain ton samaisen flagyl-kuurin tytön viime synnytyksen jälkeen kun oli lievää tulehdusta havaittavissa. Tyttö sai hirveet allergiset reaktiot siitä maidon kautta ;(( sen jälkeen meni jonkun aikaa ennenku suostui tissille takas... mutta tulehdus hävis kyllä nopeesti, jos jotain plussaa pitää siitä miettiä

nyt pitää valua kauppaan

kuumetta ja 1kk ikäinen poika

Vierailija
6/13 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, keskustellaan me sit kahdestaan, kun muita ei näy! Kuinka vanha vaavi oli, kun aloit ottaa Flagylia? Millaisia oireita kohtutulehduksessa oli? Annoitko sen jälkeen kuurin loppuun korviketta vaaville, kun hän sai allergisen reaktion? Tosiaan jos epäilisin kohtutulehdusta niin ilman muuta söisin kuurin, mutta kun epäilen, että kyseessä on ihan tavallinen jälkivuoto edelleen... yritän saada lekuria kiinni ja kysyä uudestaan.

Vierailija
7/13 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just otin pikku tirsat, kyllä teki terää.

Kohtutuhlehdus kävi ilmi jälkitarkastuksessa, onneks oli ihan aluillaan vasta. Mulla ei ollut mitään oireita vielä, enkä osaa edes kuvitella mitä oireita olis voinut tulla. Jälkitarkastus oli 6 vkoa ja muutaman päivän synnytyksen jälkeen.

Mä eka imetin ihan normaalisti, tytölle tuli eka iltana lääkkeen ottamisen jälkeen koko kroppa täyteen punasta näppylää, luulin et niitä hormoninäppyjä pukkaa. No yö meni huutaessa ja kiemurrellessa ja minä vaan imetän. Sit aamulla kun iho oli tosi punanen ja kuuma ja niitä näppyjä oli ihan joka kohdassa, varpaan välitkin täynnä, mä sit hilasin tytön neuvolaan ja imetys heti jäihin. Mä jouduin lypsämään maitoo mut ei multa silleen tuu mitään ulos, tuli siinä sitten rintatulehduskin...ja tuttelia juotin pelkästään siihen saakka ku näpyt hävis. Muistaakseen ne hävis aika pian, mut oli taas työn ja tuskan takana saada imetys toimimaan ja sit 3,5 kk ikäisenä imetys tyssäs.

Mut kannattaa se lääkekuuri ottaa, ei ne turhia jakele niin voimakkaita lääkkeitä, mulle lekuri sano kyllä et jotain oireita voi tulla mut et noin voimakkaita ei osattu odottaa.

Toivottavasti sun vauvalle ei tuu mitään sivuoireita, maidon makuun kai se vaikuttaa eniten...

nyt kaffeelle et herää kunnolla.

kuumetta

Vierailija
8/13 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkitarkastukseen mennessä, jälkivuoto oli jo loppunut ja menkatkin oli jo kerennyt alkaa. Mä oon joku luonnon oikku, molemmista lapsista menkat alko 5viikkoo synnytyksen jälkeen imetyksestä huolimatta.

Eli jos kaava pitää paikkansa niin ens viikolla lorottaa...

Vierailija
9/13 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kuumetta vastauksestasi! Niin millä perusteella se lekuri arveli, et sulla on kohtutulehdus, jos ei ollut oireita? Näkikö sisätutkimuksella vai oliko jotain eritettä tms.?? Aika hurja oire vaaville, just sen takia en haluis " huvikseen" tai vain " varmuuden vuoksi" . tietty kohtutulehduskaan ei ole ihan vaaraton... Saitko samaan aikaan jonkun muun antibioottikuurin? Mulle lekuri määräs Flagyl + Kefalex, eli 2 antibioottia, joista toinen tehoaa aerobisiin bakteereihin ja toinen anaerobisiin (tai jotain, en osaa ehkä selostaa oikein ;). Taidan soittaa veljelle, joka on lekuri.

Muistelen, et jollain muullakin oli kohtutulehdus alussa, mitä lääkkeitä teille määrätty??

Vierailija
10/13 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kanssa tota Flagyl antibiottia ja lisäksi päälle vielä Kefalex kuurin. Eli söin siis kahta antibioottia päällekäin. Mä olin naistenklinikalla tutkimuksissa kun tuli siis kova alavatsakipu ja lisäksi sellainen synnytyksen ponnistusvaiheen " ponnistamisen tarve tunne" tai sellainen jännä paine. Alavatsakipua mulla oli sellaista pientä ollut muutaman päivän ja sitten sinäpäivänä kun menin päivystykseen oli kipu jo aika kova.

Multa otettiin verikokeet, pissanäyte ja ultrattiin kohtu. Verikokeet oli ok, mutta ultratessa ja kohtua painaessa tuli siis ihan järkkykova kipu. Diagnoosi oli se kohtutulehdus. Lääkäri sanoi, että on tosi hyvä kun kohtutulehdus huomataan ajoissa. Jos se ehtii oikein päästä vauhtiin niin silloin ei enään auta kun suoneen laitettavat antibiootit. Siksi varmasti sullekin on määrätty kuuri vaikka selviä oireita ei ole, koska jos tulehdus tosissaan ehtii kunnolla tulla on se tosi kova tauti ja vaatii sairaalahoitoa.

Naikkarilla lääkäri sanoi moneen kertaan, että lääkettä voi syödä vaikka imettää. Sanoi, että paketissa lukee se että ei imetyksen aikana, mutta todellisuudessa siitä ei ole vauvalle mitään haittaa. Ainut mitä voi tulla on se että maidon maku muuttuu ja vauva ei halua imeä. Sanoi vielä että jos näin käy niin " tissiä vauvalle suuhun vaan" . Näin siis sanoi se lääkäri. Meillä poika ei reagoinut mitenkään lääkkeeseen vaikka söin siis kahta lääkettä. Ja imetykseen ei vaikuttanut, maito maistui ihan yhtälailla poitsulle.

Itselle mulla tuli ilmavaivoja ja vatsa oli aika löysällä, mutta ei nyt mitään ripulia. Alkoholia ei sen Flagylin kanssa voi ottaa yhtään tai tulee oksennus. Minähän sitten nimittäin söin jotain rommilla kostutettua kakkua ja oksuhan siitä tuli. Mutta se taitaa lukeakin siinä pakkausselosteessa että aiheuttaa antabusreaktion.

Nyt en enään muista pitikö mun jotain muuta sanoa tai kommentoida kun oon vissiin 4 kertaa hypännyt tästäkoneeltä kun mies ei ole kotona ja esikoinen raukka katsoo videoita ja vauva nukkuu.. Hyvä äiti täällä siis.. videot päälle ja äiti nettiin.. Että ehkä mä meen pojan seuraksi.

Vierailija
11/13 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis sama setti kun mulla oli. Lääkäri sanoi vielä siitä imetyksestä, että pakettiin pitää kirjata se että ei imetyksen aikana koska on olemassa ihmisiä jotka itse lääkitsee itseään. Saa reseptin tai lääkkeen jostain edes näkemättä lääkäriä. Ja imetyksen aikana pitää aina olla lääkärin arvio lääkkeen syönnin tärkeydestä. Ilmeisesti on niin, että se maitoon menevä määrä on ihan minimaalinen ja on lääkkeen syönnin edut on niin paljon suuremmat kun haitat. Mullehan se tulehdus tuli kun vauva oli viikon ikäinen ja siltikään mitään vaikutusta sillä ei ollut vauvaan.

Tylsä juttu että kuumetan vauva sai allergisen reaktion. Uskoisin että on aika harvinaista ja huonoa tuuria jos tulee jotain. Voithan sä soittaa naikkarin päivystkseen ja kysyä vielä sieltä mielipidettä jos tuntuu epävarmalta!

Nyt mä meen =)

Vierailija
12/13 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ilmeisesti nyt se palsta jossa kesäkuiset kirjoittelee?!?

Meille syntyi kolme viikkoa sitten tyttö :) Eli juuri ehdittiin vielä kesäkuun puolelle. Raskaus meni 11 päivää yli ja synnytys oli pitkä!!! 18 h avautuminen ja 1h 20 min ponnistus. Tyttö on kuitenkin terve, vaikka painon nousun kanssa on ollut ongelmia kun maito tuntuu olevan tiukassa. Sitä kyllä tulee reilusti, joten lisämaidot saan annettua omista lypsyistä (pumppauksista), mutta tyttö ei saa imettyä sitä kovin tehokkaasti, ja pumppuunkin joudun auttamaan melko väkivaltaisesti. Vähän rankkaa näin yllättäen. Itselläni oli niin romanttisia ja ruusunpunaisia mielikuvia imettämisestä. Kuvan karisivat aika nopeasti kun viikon kuluttua synnytyksestä toisesta nännistä irtosi noin 4 mm x 1 cm pala nahkaa, eikä haava ole vieläkään arpeutunut. Pakko siis imettää kumilla, mikä ei varmasti auta siihen ettei maito heru helposti vauvan suuhun... Siksi en ole jaksanut tulla aikaisemmin ilmoittautumaankaan. Jokainen syöttökerta nimittäin kestää menkein kaksi tuntia, kun ensin imetän, sitten syötän pullosta vanhoja lypsyjä, ja sitten vielä lypsän uudet satsit jääkaappiin/pakkaseen.

Mutta sellaista siis tälle. Tsemppiä kaikille!!!

Cana & Kirppu Kaneli 3 vk

Vierailija
13/13 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun on melko hiljaista usein, niin innokkaille vinkiksi, että yahoon listalla on silti melko aktiivista kirjoittelua. :)

http://groups.yahoo.com/group/kesakuunkullanmurut2007