Sofialle toinen nimi
Nyt olisi hakusessa Sofialle toinen nimi. Kaksi nimeä riittäisi. Sukunimi on suomalainen, lyhyt ja ytimekäs (kuten esim. Virta). En tykkää Katariinoista tms., mutta ei saisi kuitenkaan olla liian eksoottista... Esim. Isabellasta tykkään, mutta se tuntuu liiankin " fiiniltä" ... joku ihan suomalainen nimi voisi olla parempi.
Kommentit (13)
Tiedän erään Sikuriinan, ja nimi on mielestäni mahtavasti oivallettu, mutta olisiko liian erikoinen, jos kaipailit perinteisempää nimeä...
Sofia Aleksandra
Sofia Sarlotta
Sofia Ellinoora
Sofia Matilda
Sofia Mimosa
Sofia Serafiina
Sofia Rebekka
Sofia Adalmiina
Sofia Eerika
Sofia Peppiina
Kiitos vastauksista, mutta vieläkään ei oikein mikään kolahtanut... Olen miettinyt pääni puhki... Aleksandrasta ja Matildasta tykkään, mutta toinen on lähisuvussa ja jälkimmäisestä mies ei tykkää. Etunimestä ollaan koko ajan oltu samaa mieltä, mutta toiseksi nimeksi ei mikään tunnu yksimielisesti kelpaavan/sopivan. Jotenkin tuo Sofia sointuu paremmin toiseksi nimeksi, mutta kun halutaan se nimenomaan etunimeksi, ettei aina tarvitse selittää, että kutsumanimi on eri kuin ensimmäinen nimi... Mitä mieltä olette; eikö kuulostakin hassulta jos molemmat nimet loppuu samalla tavalla, esim. SofIA EmilIA. Miehen mielestä jopa Sofia Maria on hyvä, mutta mun mielestä ne on liian samanlaiset (ja molemmat tosi tosi tosi yleisiä toisena nimenä).
Oon miettiny myös Sofia Alinaa, mutta muistaakseni mies tyrmäsi tuonkin ja ehkä se vähän töksähtää. Ja onko hyvä, jos etunimen vika kirjain ja tokan nimen eka kirjain ovat samat... puuroutuu.
Molemmat tykätään myös Ella -nimestä, mutta miehelle ei mee jakeluun, ettei sitä voi läntätä yksinään Sofian perään (Sofia Ella... tosi töks).
Kuten huomaatte, oon ihan solmussa.
Esim.
Sofia Ella-Alina? ...mun mielestä ei töksähdä ollenkaan...
Sofia (miehen suosikki)-Matilda
Sofia Helena
Sofia Katariina
Sofia Karoliina
Sofia Ellinoora
Sofia Lauriina
Sofia Viliina
Sofia Melissa
Sofia Vanessa
Sofia Alisia
Sofia Neonilla
Sofia Lovisa
Sofia Ellamari
Sofia Ellen
Sofia Elliina
Sofia Illusia
Sofia Alissa
Sofia Amanda
Sofia Annastiina
Sofia Mariella
Sofia Mirella
Sofia Irina
Sofia Ellalotta
Sofia Milona
Sofia Marikki
Sofia Matleena
Sofia Daniela
Sofia Julianna
Sofia Inari
Sofia Emmiina
Sofia Adele
Sofia Eedit
Ja minusta on hiukan hassua, jos on peräkkäin 2 ia-loppuista nimeä, mutta paljon niitä käytetään kumminkin eli jos itse tykkäätte niin laittakaa ihmeessä ;o)!
Sofia Eleonoora
Sofia Henriikka
Sofia Elisabet
Sofia Alina
Sofia Aliisa
Tässä nyt muutama ehdotus. En nyt muista oliko jo jotain näistä ehdotettu
körömöllin ehdottama
Sofia Elliina kuulostaa hyvälle. Jos kumpikin tykkäätte Ella ja Alina nimestä niin Elliinassa olisi Ellan alkukirjaimet ja Alinan loppukirjaimet.
Palasin taas pohtimaan tätä nimiasiaa. Mies nyt tuntuu haluavan, että toinen nimi Sofialle olisi Ella ja sitten minun mielestäni on kolmas nimi välttämätön, vaikka kaksi oli toiveena. Eli Sofia Ella _____ tai olisko mitään kivaa ideaa, jossa tuo Ella olisi tokan nimen perään " kätkettynä" , kuten IsabELLA eli Sofia _____ella. Esim. Mariella oli mun mielestä jo ehdotetuista ihan jees, mutta kun siitä tulee Viking Mariella mieleen (eikä oo edes hehkeä paatti... :D). Viime yönä valvoessa tuli joku vastaava mieleen, mutta enpä tietenkään enää sitä muista! Alkaa kohta tuntua ihan tylsältä koko nimi, kun sitä on pyöritellyt päässä puoli vuotta jo, eikä millään loksahda palaset yhteen. Ja kohta se pitäis olla valmiina. Iik.
Jos sen laittaisi sitten 3.nimeksi niin tulisi kompromissi eli esim. Sofia Ella Alina :o)!!
muutama Ella-loppuinen:
Sofia Annabella
Sofia Arabella
Sofia Mirella
Sofia Daniella
Sofia Samuella
Sofia Juliella
Sofia Jadella
Sofia Janella
Sofia Marella
Sofia Gabriella
Sofia Iida Emilia