Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

aika outoa että yrittäjiltä lasketaan äpraha vaan yelin perusteella

Vierailija
17.07.2007 |

ja muut saa valita että 6kk tai edellisen verotuksen perusteel

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle maksaa palkan isompi firma missä olen aliurakoitsijana.

Vierailija
2/7 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä ei ole käytettävissä, niin käytetään YEL-tuloja. Kyselin tästä Kelasta kun mietin mitä tuloja otetaan hänen isyysrahassaan huomioon (vuonna -03 yrittäjä, nyt palkkatyöläinen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos sitä ei ole käytettävissä, niin käytetään YEL-tuloja. Kyselin tästä Kelasta kun mietin mitä tuloja otetaan hänen isyysrahassaan huomioon (vuonna -03 yrittäjä, nyt palkkatyöläinen).

Siis tarkoitin -05..

Vierailija
4/7 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkpa aheti kun tulee raskaaksi.

Minua potuttaa työssäni (eräitä etuuksia käsittelen) yrittäjät jotka vinkuvat kun heidän saamansa päiväraha on niin pieni- pvr on täsmälleen niin suuri kuin sitä Yeliä haluaa maksaa, ihan itsestä kiinni, ei minun vikani jos pitää pientä yel:ä vaikka todelliset tulot ovat suuret. Sitten se kostautuu kun sattuu jotakin.

Vierailija
5/7 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

YELin nostaminen raskautta suunniteltaessa olisikin todella helppoa, nehän perustuvat vain siihen mitä yrittäjä sanoo aikovansa ansaita.

Vierailija
6/7 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nostin yel-maksut raskauden aikana korkeiksi juuri saadakseni hyvät päivärahat, vaikka palkkaa ei todellakaan ole varaa maksaa... äp-rahani on siis käytännössä suurempi kuin palkkaani on viimeisen vuoden aikana ollut.

Ja yrittäjältäkin otetaan huomioon joko se verotettujen tulojen määrä tai viimeisen 6 kk yel, mikäli se 6 kk yel on 20 % isompi.

Vierailija
7/7 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot voidaan katsoa lyhyemmältäkin ajalta kuin 6 kuukaudelta, mutta siihen on oltava jokin perustelu. YEL:in nostaminen olisi kannattanut hoitaa heti raskauden alussa.