Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa jos 4-vuotias ei tykkää saduista?

Vierailija
17.07.2007 |

Meidän 4-vuotias tykkää sellaisista " realistisista" lastenkirjoista, joissa kuvataan esim. eri ikäisten lasten tekemisiä ja touhuja. Samantyyppisistä pidin itse lapsena. En koskaan välittänyt saduista.

Mietin vaan kun luin tuota Potter-ketjua, missä monet aikuisetkin tunnustivat rakastavansa satuja. Minä kun en ole ikinä tykännyt saduista, vaikka olen ollut alle kouluikäisestä saakka himolukija.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että lapsesi edes joistakin kirjoista innostuu. Meilläkin tosin oli tuossa iässä vaihe, jolloin satujen lisäksi kiinnostivat paljon nuo realistisemmat kirjat. Näin itse tarinoiden intohimoisena ystävänä en osaa kuvitella elämää ilman niitä...

Vierailija
2/8 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaani suosikkilukemista ovat eläin- ja dinosaurustietokirjat, perinteisistä saduista hän ei ole koskaan pitänyt. Nyt kun hän on oppinut lukemaan itse, ovat Tintit ja Aku Ankat suosiossa, mutta tietokirjallisuus pitää edelleen pintansa. Välillä olen ollut huolissani mielikuvituksen ja luovuuden kehtiyksestä, mutta en ole itsekään kovin hyvä kuvittelemaan asioita - se ei vain kiinnosta. Saduista kyllä tykkäsin lapsena.

Olen kyllä huomannut, että lapseni suhtautuu maailmaan kovin tiedollisesti, ei ole koskaan leikkinyt esim. mielikuvitusleikkejä kovin paljoa. Onneksi lukea voi muutakin kuin Saapasjalkakissaa tai Lumikkia - Pikku Tiikeri ja Pikku Karhu, Kolme iloista rosvoa, Katto Kassinen ja Vaahteramäen Eemeli ovat kelvanneet, samoin Tatu ja Patu ja monet muut uudemmat lastenkirjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitä tule niin luettuakaan

Ehkä vika on siinä että meidän satukirjoissa on köyhempi kuvitus.

Vierailija
4/8 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni on päinvastainen. Ei tykkää niistä realistisista ollenkaan. Ihmettelinkin, ketä varten niitä tehdään tai miksi telkkarista tulee ohjelmia, joissa lapset esiintyvät. Niitä ei meillä tykätä katsella ollenkaan. Luulen, että vaihtelu vaan on suurta. Tuskin mitään häikkää on sun lapsellasikaan.

Vierailija
5/8 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota väitettä kuvituksen kurjuudesta en kyllä allekirjoita. Hyvän kuvakirjan löytämiseen pitää vain nähdä vaivaa...

Vierailija
6/8 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästi tekstiä per yksi kuva, ei lapsi jaksa sellaista meillä.

En väittänyt yhtään mitään mitä sinun pitäisi allekirjoittaa kaikista muista satukirjoista joita on olemassa. Mutta myöntänet että minä olen sinua suurempi asiantuntija niistä kirjoista mitä meillä on.

Vierailija
7/8 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeat lapset ei kiinnosta niissä lainkaan. Ihan out on kanssa sellaiset kirjat missä on valokuvia lapsista, valokuvat autoista tai elukoista menettelee.

Vierailija
8/8 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kohta 4 v ja on aina tykännyt katsella realistisia ohjelmia. Esim jossain isommille tarkoitetussa ohjelmassa kun ne lapset leipoo, niin hän tykkää tosi paljon niitä katsella. Meillä on kasapäin sisaruksilta jääneitä disney-videoita ja satukirjoja mutta ei hän niitä tykkää katsella saatika kuunnella satuja.

Eli ap, meidän kuopus on samanlainen. Hän tykkää että hänelle luettaisiin paljon mutta ei jaksa kuunnella tavallisia satuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme