Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sikiö liian pieni viikkoihin nähden (rv20)

16.07.2007 |

Onkohan kellään teistä kokemusta tälläisestä?

Rakenneultrassa todettiin että sikiö vastasi kooltaan viikkoja 18+0 vaikka piti olla 19+2. Tämä jälkimmäinen siis todettu rakenneultrassa joka on tarkempi lasketunajan määrittäjä. Kovasti tämä mittaaja ihmetteli ja mittaili moneen kertaan, mutta kaikki mitat vastasivat tuota 18+0. Sain ajan äitipolille kontrolliin kuukauden päähän jolloin asiaa tutkitaan tarkemmin.

Toki olen nyt hieman huolissani onkohan pienessä jotain vialla tms. Mutta toisaalta haluaisin luottaa että tulossa olisi vain pienikokoinen vauva. Mikä tosin olisi omituista koska esikoinen oli suht isokokoinen ja eikös toinen ole helposti vieläkin isompi?

Onko kellään kokemuksia / kommentteja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista odotan ja molemmista on ollut viikon - puolitoista pienempi ja täysin terve ja kerkeeväinen on esikoinen ja toinenkin näyttäisi olevan ok. Esikoinen syntyi 41+5 ja oli 3370g ja 52 cm, joten minulle ihan hyvän kokoinen( varsinkin kun olen itse 150 cm....), joten en ole kovin huolissani vaikka tämäkin maha asukki on käyrien mukaan liian pieni.....tsemppiä vaan

Vierailija
2/4 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas sanottiin rakenneultrassa, että näihin aikoihin voi heittää parikin viikkoja eteen tai taaksepäin, joten sinuna en olisi huolissani.

Mulla sikiön koko vastasi viikkoja, mutta sitä lääkäri enemmänkin ihmetteli ;) että näin......

Tsemppiä odotukseen!!

Dragondream 24+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä tosiaan ei hätää olekaan. Ultraaja oli itse vain kovin huolissaan ja ihmetteli koska heitti noinkin paljon np-ultrasta saadusta ajasta. Ja esikoinen oli tosiaan suht iso joten olisi outoa jos ensimmäinen olisi 4kg ja toinen vaikka alta 3kg. Mutta yksilöitähän nuo vauvat ovat.

Vierailija
4/4 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskimmäistä (viidestä lapsesta) ultrattiin äitipolilla rakenneultrasta asti 2 viikon välein kuin vauva oli niin pieni; laiha ja lyhyt. Lääkärin mukaan vauvan paino oli maksimissaan 3kg jos syntyisi LA:na. No tyttö syntyi laskettuna-aikana ja painoi 4100g ja oli 52cm pitkä eli pulska ja pitkä neiti sitten loppujen lopuksi oli (paljon isompi kuin sisaruksensa olivat olleet). Tytön solisluu murtui synnytyksessä ja myöhemmin todettiinkin että kovin paljon yli 4kg vauva ei minun lantiostani hyvin mahdu syntymään...

Eli nuo ultralla tehdyt painoarviot voivat ihan helposti heittää yli kilon suuntaansa, ikävä kyllä.