Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys kantoliinoista??

Vierailija
16.07.2007 |

Toivottavasti joku osaa auttaa. Eli olen niska- ja selkävaivoista kärsivä vähäunisen vauvan äiti. Vanhemmat lapset vaativat paljon huomiotani, jota on vaikea kitisevän vauvan kanssa antaa. Hankin rintarepun, mutta käytettyäni sitä vain muutamia minuutteja, selkäni ja niskani kipeytyivät niin, että olin " työ" kyvytön joitakin päiviä. Sopiiko kantoliinakaan minulle??

Toivoisin hartaasti vastauksia etenkin selkä ja niskakivuista kärsivistä liinailijoitsa jos sellaisia on olemassakaan:) Kaikki vinkit muiltakin ovat tervetulleita arkeani helpottamaan:)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos selkäsi on niin kipeä, että villatakkikin painaa liikaa, ei kantaminen siläkään ole herkkua... Lainaa jostain pitkä liina ja kokeile. Parempi se joka tapauksessa on kuin reppu tai pelkät kädet...

Vierailija
2/5 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo villatakki esimerkki kyllä osuu melkein kohdalleen meikäläisen kohdalla;) Mutta itsekin olen järkeillyt, että kai liinan on oltava parempi kuin käsin kantaminen any way... Noh, lisää mielipiteitä odotetaan hartaasti:):)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään kantaminen ei varmaan ole hyväksi, jos olet kovasti kipeä, mutta jos pakko on, niin kantoliina on kyllä hyvä ratkaisu. Vauvalle liinaan laitto on ihan pakkonukutusta, nyykähtää aina parin minuutin kuluttua! :) Kannattaa hankkia sellainen liina, jossa on paljon eri kantoasentomahdollisuuksia, koska musta ei kaikki asennot ole tuntuneet hyviltä, eikä vauvakaan tykkää esim. kehtoasennosta, jossa on selällään.

Vierailija
4/5 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se villatakkiesimerkki on elävästä elämästä ;)

Esikoistani kantelin kaiken aikaa (vaativia vauvoja kun ei av:llä ole, niin sanottakoon, että olen kahden lapsen onnettoman avuton äiti...), liina pelasti henkeni. Kakkosen kanssa se ei enää ollutkaan niin helppoa, jotenkin sitä lasta joutui enemmän vekslaamaan liinaan ja liinasta pois, ja sekin on kyllä rankkaa (nostoja korkealle), joten siirryin selälle vähemmän armeliaaseen, mutta näppärämpään yliolanliinaan.

Otapa yhteyttä kantoliinatukihenkilöön - neuvovat mielellään. (Huonosti sidottu liina ei ole reppua parempi, mutta sitominen on helppoa!)

Vierailija
5/5 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikana sain kantorepun lainaksi, mutta en myöskään pystynyt käyttämään montaa minuuttia, niin jo olivat hartiat kipeenä. Mutta sitten hankin kantoliinan, vaikka se hieman epäilyttikin. Ja hienosti toimi! Pystyn kantamaan sillä pitkiäkin aikoja ja matkoja, esim. kaupungilla tms. Nyt kupuksen kanssa liinailu on oikeastaan lisääntynyt.

Mutta muista, että ensimmäisen tai toisen kokeilukerran jälkeen ei kannata luovuttaa, sillä liinailu tuntuu aluksi hankalalta. Joku viisaampi onkin sanonut, että kun on viidestä kymmeneen kertaan kokeillut eikä sittenkään tykkää, voi todeta, ettei liinailu ollut oma juttu.