Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

milloin olette laittaneet kaiken vauvalle valmiiksi?

16.07.2007 |

eli koonnut ja pedannut sängyn, pessyt ja viikannut vaatteet paikoilleen, jne...

meillä on ennestään pian 3 ja pian 2 täyttävät poika ja tyttö ja jotenkin en ole koko kolmannen odotuksessa ollut mukana alkuunkaan. olen jopa käynyt liberon sivuilta välillä tarkistamassa, että mitähän mulla nyt on viikkoja, tätä siis tapahtunut pitkin raskautta, eikä vaan alussa.

nyt viikkoja on koossa 30+5 ja aloin miettiä, että pitäisköhän alkaa jo pikkuhiljaa suunnitella kaikkea, tuntuu vaan jotenkin vielä niin kaukaiselta vauvan tulo...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viikkoja kasassa 21 ja risat, eikä lapsia ennestään. Olen ostanut rattaat ja kantoliinan siksi, että löysin haluamani tapaukset käytettyinä. Vauvanvaatteita olen saanut ilmaiseksi sukulaisilta, mutta en ole niitä vielä pessyt enkä edes tyhjentänyt vauvan tavaroille mitään kaappia. Miehen pitäisi nikkaroida hoitopöytä, mutta ei sitäkään olla aktiivisesti jaksettu alkaa puuhata. Eikä meillä pinnasänkyä ole, eikä imetysliivejä, kestovaippoja tms. hankittuina. Mutta onhan tässä aikaa.

Viisas siskoni kyllä sanoi, että kannattaa hoitaa valmisteluja pikkuhiljaa raskauden mittaan, ettei kaikki jää viimeisille viikoille. Voihan vauva syntyä etuajassa, tai voi joutua vuodelepoon tai muuten vain olla niin kipeä tms. ettei huvita rehkiä.

Vierailija
2/6 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan tällä kertaa kaikki valmiiksi viikkoon 35 mennessä. Viimeksi laskin sen varaan ku kaikki aikaisemmat meni reilusti yli lasketun ajan mutta kuinkas kävi pikku herra nelonen päätti syntyä jo rv37 ja kaikki oli vielä varastossa... oli miehellä hommaa pari päivää :o)

Niiloakseli ja vitonen rv6+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä useempi raskaus on menossa, sitä myöhempään olen ne saanu laitettua. Nyt laitoin joskus 36 rv:lla loputkin...

Waimo72 & masu 38+3

Vierailija
4/6 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt viikolla 29 ja olen aika paljon hankkinut tarvittavia juttuja; mm ostanut vaunut, sitterin, kantorepun, turvakaukalon ja ammeen. Lisäksi olen myös ostanut vaatteita ja myös saanut yhdeltä kaverilta. Nyt ei enää puutu kuin hoitopöytä ja pinnasänky + jotain sälää....Äitispakkauksessa tulee sitten kaikenlaista, joten käyn ne läpi ennenkuin ostelen noita pikkujuttuja lisää.

Vierailija
5/6 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen syntyi 38+1 ja nyt tulossa kaksoset, joten siihen on varauduttu, että eivät ehkä laskettuun aikaan asti mahassa pysy. Muutimme juuri ja remontoimme ja samalla sitten vauvojen huonekin pistettiin kuntoon, vaikka aluksi varmaan nukkuvatkin meidän makuuhuoneessa ainakin sen puolisen vuotta. Pienemmät tarvikkeet alkavat olla kasassa, tilaamamme vaunut saamme ensi viikolla, turvakaukalot ostettiin äskettäin. Vaatteita on riittävästi pestyinä ja silitettyinä alkuun, sitten näkee, mitä tarvitaan lisää. Uusi isompi auto saadaan maanantaina. Sitteritkin on jo hankittu. Pari juttua odottaa vielä hankkimista, mutta ovat sellaisia, jotka on helppo hommata vaikka syntymän jälkeenkin eivätkä vaadi suurta kaupoissa kiertelyä.

Vierailija
6/6 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä lähtien ollut helposti esille otettavissa. Eli ei missään varastossa tms. Ja ajattelin että minun ollessa sairaalassa, mies kyllä ehtii kotona usean päivän ruuvata pinnasänkyä kokoon yms. mitä nyt tarvitsee kun tulemme kotiin vauvan kanssa. Ja näin kävikin.

Nyt kun on jo seuraava raskaus menossa, niin kaikki vauvan vaatteet yms. on tuossa kaapissa valmiina edellisen vauvan jäljiltä. Eipä sitä juurikaan tarvii valmistautua etukäteen. Enää sitä ei stressaa yhtään, että mitähän tarvikkeita tarvitsisi valmiiksi, niinkuin ekassa raskaudessa. Kokemuksesta tietää että vauvalle riittää alussa pari vaatekertaa ja äidin syli ja tissi. Kaikkea puuttuvaa pientä ehtii hankkia myöhemminkin, jos tarvii. Ja kaikki on jo kertaalleen ostettuna, isommalta lapselta jääneenä.

Samoin se paljon puhuttu sairaalakassin pakkaaminen: mitä sairaalassa muka tarvii? Siellä on äidille kaikki tarvittava valmiina: ruuat, saippuat, hiustenkuivaajat ym, siteet, vaatteet, kaikki. Siellähän vain maataan omassa huoneessa sängyssä vauvan kanssa, joten siihen ei tarvii mitään tavaroita mukaansa. Mies voi tuoda tullessan kotoa mitä vaan pientä: vaikkapa hammasharjan, jos sairaalan harja ei kelpaa. Ja pois olen lähtenyt samoissa vaatteissa kun sairaalaan saavuinkin. Maha on edelleen synnytksen jälkeen niin turvoksissa että säädettävät äitiyshousut pysyy varmasti jalassa vielä pitkän aikaa.