Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä perhekodissa

Vierailija
16.07.2007 |

Mietin työnhakua (ohjaajan paikka) perhekodista. Kertokaahan kokemuksia työskentelystä tällaisessa paikassa.

Kiitos!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lähihoitajana perhekodissa töissä vuoden ajan. Työ koostui lähinnä siivouksesta, kaupassa käynnistä, ruuanlaitosta, pyykkäämisestä ja vähän lasten- ja nuorten hoidosta. Työ sopi minulle, mutta jos et ole valmis tekemään " kotihommia" niin kannattaa selvittää etukäteen työnkuva. Haluaisitko tietää muuta?

Vierailija
2/8 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse työskentelen perhekodissa. Työ riippuu varmaan aika paljon siitä minkä ikäisiä lapsia siellä on sijoitettuna.

Työ normaalia arkea lasten kanssa, sekä huolopalavereita ja keskusteluja sosiaalityöntekijöiden yms kanssa. mitä haluat tietää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutukseltani sosionomi, perhekoti on vasta perusteilla, saman työnantajan toisessa yksikössä näyttäis olevan 6-18 v. lapsia.

Olen kotona kahden pienen lapsen kanssa, toki työkokemus olisi jo kovinkin tarpeeseen ja lastensuojelutyössä on paljon sellaista, mitä ei kotona oman perheen kanssa kohtaa. Mutta olisiko työ silti pelkästään tätä tavallista arkea. Saako siitä tarpeeksi haasteita oman perhe-elämän vastapainoksi, saako sieltä sitä mitä kolme vuotta kotona ollut kotiäiti kovin jo työelämältä kaipaa... " aivotyötä ja aikuisten juttuja" .

Vierailija
4/8 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne kotityöt... kyllä niitä on, vaikka meilläkin on kotiavustaja siellä. Nyt mietin tässä äitiyslomalla kun kotona-olo tökkii, että samanlaista se olisi töissäkin.. On siinä haastetta kun muiden mukuloita kasvatat ja vanhempien ja sossujen kanssa neuvottelet... Mutta kun teet samaa kasvatustyötä kotonakin ja kotihommat päälle.. Hohhoijaa. Ja ainakin minä teen kolmivuoroa. Ja sosionomi täälläkin.

Vierailija
5/8 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä joutuu tekemään koulutuksissa, arvioissa, kehittämisjutuissa ym. Ja on niitä ainakin meillä.

t. tuo edellienn sosionomi vielä

Vierailija
6/8 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla oli vakituinen työpaikka perhekodissa, mutta irtisanouduin juuri sen takia, etten jaksanut sitä, että työ oli lähes samaa kuin kotona. Välillä tuntui, että paikka vain vaihtui ja samat hommat jatkuivat. Lisäksi koin, että annoin perhekodin lapsille itsestäni niin paljon, että en jaksanut enään omien lasten kanssa illalla niin hyvin.

Kannattaa tosiaan harkita, että jaksaako koko päivää lasten kanssa ja varsinkin kun perhekodissa lapset eivät ole niitä kaikista helpoimpia kasvatettavia. Jos minulla ei olisi pieniä lapsia niin se olisi ihanne työpaikka, joten voin kyllä muuten suositella. :)

t: 3.

Vierailija
7/8 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsilla on yhtä jos toista ongelmaa ja kaikilla omansa. Yhtä on kohdeltu huonosti ja jätetty kasvattamatta jä häntä pitää kohdella tiukasti. TOisella taas on joku neurologinen ongelma ja tiukkuus ei autakaan vaan vie pahempaan jumiin.

Jos on motivaatiota niin perhekodissa kohtaa todella laajan skaalan " älyllisiä" haasteita ja lisäkoulutuksen ja tiedonhaun tarpeita, joissa voi itsenäisesti kehittää itseään.

Jos taas ei ole motivaatiota niin jotkut näyttävät kyllä onnistuvan kohtelemaan kaikkia lapsia samalla kaavallakin ja useimmat niistä tappavat itsensä vasta päästyään perhekodista ulos, joten kukaan ei joudu ongelmiin.

Vierailija
8/8 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen itse enemmän kutsumusta toisaalle, mutta tällä hetkellä saattuu vaan olemaan pari paikkaa perhekotiin auki, siksi mietin hakua. Vaikka toisaalta, ainahan voi hakea.

Koen vaan niin voimakkaasti tarvitsevani jo työtä ja työn mukanaan tuomia erilaisia haasteita, verrattuna kotiäidin haasteisiin (niissäkin kyllä on riittämiin). Siksi hieman arveluttaa, että onko työ liialti samankaltaista, tulisko vastaan samat jutut työpaikan oven avattua, mitkä kotioven suljettua luuli jättäneensä kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme