Onko se tofu oikeesti hyvää???? mille se maistuu?
Kommentit (11)
Itse pilkon sen aina kuutioiksi ja paistan pannulla rapeiksi, taivaallisen ihanaa...
Maustamaton tofu ei maistu miltään. Sitä jos ostan niin laitan marinoitumaan yön ajaksi ja teen seuraavana päivänä ruokaa. Itse en tykkää kaupan valmiiksi marinoidusta tofusta.
Jos tofu on maustettu /valmistettu hyvin, se on hyvää.
Tavallinen tofu soijalla maustettuna ja marinoitu tofu on tosi hyvää!
Kaupan valmismarinadissa oleva tofu on pahaa, joten jos koskaan ostan puhdasta tofua, marinoin sen itse.
Miten tofua voisi maustaa? Onko hyviä kastikeohjeita?
Kaipaisin myös hyviä marinadiohjeita. Joku mihin tulee kookosmaitoa esimerkiksi.
Nosto 15 vuoden takaa?
Nähdäänköhän joskus tulevaisuudessa, että yli satavuotiasta keskustelua jatketaan, ja vieläpä löytyy AP kommentoimaan sitä...
Tofu sellaisenaan on aika mautonta (vrt vaikka kanan liha). Samat mausteet käy kuin muihinkin ruokiin ja oman maun mukaan tietysti.
Helppo lisäke esimerkiksi nuudelikeiton pinnalle: leikkaa tofupötköstä noin 1 cm paksuisia levyjä, ripottele pinnalle suolaa ja pippuria. Paahda 200 asteisessa uunissa noin 10 min/ tai kunnes pinta ruskistuu kevyesti.
Mä tykkään tofusta sen monipuolisuuden takia. Maustamalla voi varioida kuinka paljon tahansa ja esim. savutofu sopii leivän päälle.
Ja olen lakto-ovo-vege.