Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PCO ja synnytyksen käynnistyminen

16.07.2007 |

Heippa,

Onko täällä odottajia, joilla todettu PCO, mutta olette synnyttäneet?

Minulla todettu PCO, ja raskaus (kahdesti) aikaansaatu hormoonihoidoilla (metformin). Ensimmäinen synnytys käynnistettiin kun lapsivedet olivat hävinneet ja supistelut eivät itsestään lähteneet voimistumaan. Nyt rv 39+2 ja supistellut jo pitkään enteillen ja kohdunsuukin jo kypsä synnytykseen. Supistukset kuitenkin lakkaavat aina alkuunsa muutaman napakan supistuksen jälkeen. Eivät siis säännöllisty. Olen ruvennut miettimään että voiko PCO:lla olla jokin yhteys asiaan? PCO:ssahan nimenomaan häikkää elimistön omassa hormonituotannossa. Vaikka ovulaatio taitaa tapahtuakin eri hormoonin vaikutuksesta kuin supistukset!

Miten teillä muilla, joilla todettu PCO, synnytys on käynnistynyt?Kokemuksia?

Kiitos vastauksistanne!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on metformiinilla alkuun autettu lapsi, 3v nyt. Synnytys käynnistyi normaalisti rv. 40+3, mutta oli aika pitkä, avautuminen jumiintui 4 cm:iin, vakka supistuksia tuli koko ajan aina vaan kipeämpinä. Sitten lähti vajaan vuorokauden päästä käyntiin kunnolla ja kalvojen puhkaisun jälkeen eteni reippaasti. Eli aika tavallinen tapaus, mutta vähän pitkän puoleinen. Oksitosiinia antoivat loppumetreillä.

Nyt on tulossa luomuvauva rv 34. Saa nähdä. PCO katosi (ainakin ultrasta ja kierron pituudesta päätellen) ensimmäisen raskauden jälkeen. Kummallista.

Vierailija
2/5 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ekan synnytyksen yhteydessä ei ollut pco:sta vielä tietoakaan mutta siis kaksi synnytystä takana ja molemmissa laitettu tippa avuksi vahvistamaan supistuksia 6cm kohdalla. Kivuliaita ovat olleet mutteivat ole oikein vaikuttaneet. Nyt luomuplussa rv 18 ja varmasti taas samalla kaavalla mennään. Käynnitstyksiä ei ole kuitenkaan tarvittu, en sitten tiedä onko pco tähän yhteydessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei PCO ole vaikuttanut synnytyksiin ollenkaan... raskaaksi tuloon kylläkin. Vuosi vuodelta kovennettiin hoitoja ,mutta uuden ruokavalion johdosta (ja miehen tupakkalakon) olen nyt raskautunut kaksi kertaa ilman hoitoja!!

Esikko syntyi ilman avustusta 40+0 ja kakkonen vesienmenolla 40+4

Waimo72

Vierailija
4/5 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään metformiinihoito ei ole varsinaisesti hormonihoito, siis siinä mielessä kuin hormonihoidot raskaustoiveiden yhteydessä yleensä käsitetään. Sillähän pyritään vaikuttamaan elimistön sokeri- ja insuliinitasapainoon, kudosten insuliiniherkkyyteen ja aineenvaihduntaan, jotta naishormonitasapaino elpyisi ja nainen ovuloisi -> raskautuisi.

PCO:lla ei ole yhteyttä synnytyksen käynnistäviin hormoneihin tai muihin tekijöihin, kyllä ne asiat riipppuvat ihan muista asioista ollen kovin yksilöllisiä.

Vierailija
5/5 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko ihan mielenkiinnosta että millaista ruokavaliota noudatit??