Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kannattaako kesken opintojen hankkia lapsi?

Vierailija
16.07.2007 |

ja perusteluja mukaan kiitos!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälti kyse on siitä, että haluaa lapsia ja se ei kysy aikaa, eikä paikkaa!

Itse koen helpommaksi hankkia lapset opiskeluaikana kun koulu joustaa jos pienet lapset sairaana jne..

Vierailija
2/6 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska silloin äitiysraha on pieni, ei ole töitä mihin palata, ja jos vauva on itkuinen ja huonouninen, niin opiskelujen jatkaminen on hankalaa väsyneenä. Myöskään opiskelijaelämään ei pääse kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun vauva syntyi, ei ollut enää paljon kursseja suorittamatta ja kävin koulussa vain silloin tällöin ja olin paljon lapsen kanssa kotona. Kun lapsi oli noin vuoden ikäinen, hän meni hoitoon ja minä tein päättötyöni. Pian on valmistumispäivä. Opiskelut venyivät vain vähän ja koulu tosiaan joustaa paremmin kuin työpaikka.

Mies on ollut töissä, joten siinä mielessä taloudellinen tilanne ei ole ollut mitenkään kaoottinen. Kaikkea ei ole voinut ostaa mitä mieleen on tullut, mutta hyvin on pärjätty.

Nyt olen uudelleen raskaana ja minulla on työpaikka. Suunnittelen, että lähtisin vielä joskus opiskelemaan, mutta vasta kun lapset ovat vähän isompia.

Tämä on kaksi piippuinen juttu, jota kannattaa tarkkaan harkita.

Vierailija
4/6 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me halusimme lapsen, ja päätimme selvitä, vaikka opinnot olivat kesken. En osaa sanoa, voinko suositella tai olla suosittelematta lasten hankkimista kesken opintojen, se riippuu niin paljon siitä, mitä kukin haluaa ja pystyy tekemään. Jos koet, että pystyt jatkamaan opintoja lapsen kanssa eikä sinua haittaa todennäköinen valmistumisen viivästyminen, niin siitä vaan. Jos taas haluat valmistua nopeasti etkä ole valmis joustamaan opintojen aikataulusta, niin harkitse tarkkaan. Lapsia on monenlaisia; osan kanssa opiskelu onnistuu lähes entiseen malliin, osa taas vaatii niin täyttä huomiota, että opiskelua voi jatkaa vasta kun lapsi on hoidossa kodin ulkopuolella.

Minä olen pitänyt ihan rehellistä taukoa opinnoistani lasten syntymien jälkeen. Olen antanut itselleni luvan olla " vain" äiti, enkä ole stressannut opinnoilla kotonaoloaikanani.

Vierailija
5/6 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelin terveydenhoitajaksi silloin kun sain esikoisemme. Kouluun paluu ei ollut ihan yksinkertaista. Ainakin meillä oli opinnoissa pakollisia harjoituksia ihan koulussakin, että jos oli pois, piti yrittää päästä saamaan oppi jonkin toisen ryhmän kanssa. ja jos ei olis onnistunut, niin tervetuloa taas ensi vuonna kun sama jakso menee.

sama jos joutui olemaan poissa käytännön harjoitteluista, niin korvattava oli. Se taas tarkoitti esim ylimääräisiä viikonloppuvuoroja jne.

Että ei ihan yksinkertaista. samoin tentteihin luku ym jäi aina iltamyöhään kun lapsi nukkui.

Riippuu toki ihmisestä ja oppilaitoksesta. itse olen kuitenkin saanut enemmän joustoa ja ymmärrystä töissä.

Vierailija
6/6 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei haitannu kun lapsen halusin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi