Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** Marrasmassut ma-ke ***

16.07.2007 |

Kokeillaan onnistuuko, uutta pinoa en vielä nähnyt.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10767225&p=3&tm…

Ja linkki edelliseen

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan ihan ok. Vuoto on loppunut vaikka hematooma edelleen kohdussa on. Uutta vaivaa on tuonut virtsatiekivi joka pääsi karkaamaan munuaisesta ja on ottanut asettuakseen ahtaaseen kohtaan ennen rakkoa. kipuja on aika usein ja munuaisen turvonnutta tilaa seurataan viikon-kahden välein ettei mene kuolioon.

Ei ole kyllä tämä raskaus ongelmitta sujunut kun sitä haluaisi vain nauttia olostaan ja kasvavasta mahasta.

Minkäslaisia jumppaajia muut mahassaan kantelee. Tämä pikku salamatkustaja on kyllä sellainen menijä että voi rakkoparkaa välillä =).

Huomenna on kauan odotettu neuvola josta vihdoin saan paperit äitiyspakkausta varten jeeeee

Terveisin liinu-liisa ja kolmas vilpertti rv 23

Vierailija
2/25 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti alkoi aamu, sillä vaikka maksoin ison pinon laskuja pois niin silti jäi rahaa!! Johtuu vain siitä, että lomarahat olivat tulleet tilille ;)

Joo...täällä masussa on kans aika jumppaaja. Välillä saa hypätä vessassa ihan koko ajan. Nyt viikonlopun ajan on ollut vähän rauhallisempi, mutta liikkunut kuitenkin on jonkun verran. Aamulla taas aloiti aikaisin voimistelut....hih, on se aika hassua...

Nyt olis vielä tämä viikko sairaslomaa. Saa nähdä, miten sitten taas käy kun töihin menee. Sitten vaan uusiksi lääkärille juttelemaan.

Minkälaisia valmennuksia teille on järjestetty?? Siis ensikertalaisille...

Mä oon käynyt vasta yhdessä, joka oli aika turha mun kannalta kun kaikki nostot ja asentojutut on tuttuja jo työn kautta. Se oli siis valmennuksen fysioterapia osuus. On niissä silti ihan hauska käydä.

No nyt kaupungille suuntaa tää kenguru.....

Dragondream 24+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yritän hissukseen oleilla, kun mies vielä nukkuu yövuoron tehneenä.

Minun masussa on suhtkoh rauhallinen kaveri. Kyllä se meluamisen aina aloittaa kun paikalleen pysähtyy, mutta aika vaatimattomia on vielä nuo potkut. Mulla on kyllä istukka etuseinässä että vaimentaa hieman noita liikkeitä, joten voihan se olla että todellisuudessa siellä on melkoinen voimanpesä tulossa.

Pakkauksen odottelusta moni puhunut. Oonkohan minä jotenkin outo esikoisen odottaja kun minä en innostu tuosta pakkauksesta yhtään?! Keskiviikkona on neuvola niin sitten saan sen todistuksen sieltä ja laitettua paperit Kelaan. Niin ja rahana otan tuon avustuksen siis. Sitä vaan odotan että rahat tulee tilille niin pääsen ostamaan tarvittavat vermeet. Minusta tuo pakkauksen sisältö ei mitenkään erityinen ole, ehkä siihen vaikuttaa sekin että toppapuvun ja makuupussit saan serkuilta. Tuolla 140e saan taatusti ostettua kaikki ne pikkujutut mitä jää uupumaan kun ei pakkausta ota. Vaatteita on kuitenkin jo niin paljon tullut hommattua, ettei niitten takia kannata ottaa.

Mulla on nyt alkaneet taas issias kivut selässä. Niitä oli joskus alkuraskaudessa, mut väliajan on ollut selkä tosi hyvänä. pitää siis vaan kävellä ja liikkua enemmän ja kattoa tarkkaan mitkä kengät jalkaan laittaa. Minun selkä ei yhtään tykkää tuommosista kesäläpylläistä missä ei oo ollenkaan vaimennusta/pohjakorkeutta.

Juu mut nyt siistimään v' hän tätä asumusta kun on niin kauhean räjähtäneen näköinen taas kerran.

Sanle ja DJ 22+6

Vierailija
4/25 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä pitkästä aikaa.

Ei olla missään reissussa oltu muttta silti on ollut tai on ollut olevinaan kiire etten ole ehtinyt koneella paljon istumaan joten noi teidän kuulumiset on jäänyt lukematta.

Sen verta luin että joillakin jo kovasti tekee mieli laittaa pienelle jo kamoja valmiiksi ja synnytyskin on alkanut olemaan mielessä enemmän ja enemmän.

No niin on täälläkin, tekis jo niin kovasti mieli pestä ja silittää noi pienet vaatteet joita olen jo hankkinut.

Sänky koota ja niin edelleen. No taidan odottaa vielä muutaman viikon ja sit ruveta laittelemaan paikkoja valmiiksi.

Synnytys mulla on jo kovasti mielessä, eka synnytys kun oli perätilasynnytys ja toinen oli vauhtisynnytys eli ei todellakaan tiedä mitä nyt on edessä. Ja mulla on leikattu selkä muutama vuos sit eli mulla on viikolla 36 synnytystapa-arvio joten en osaa senkään puolesta arvata mitä minulla on edessä ja kyllä se mietityttää ja vähän pelottaakin.

(.) Olo on ihan ok ja kipeät supparitkin onneksi loppui.

Huomenna onkin sitten neuvola ja saan myös kelan paperit ja pääsen tilaamaan äitiyspakkauksen.

Masuasukki on todella vilkas. Muutkin jo huomaa vatsan päältä kun pieni temmeltää. Huh huh mitähän se on muutaman viikon päästä, kauhulla jo odotan =)

Eipäs tässä muuta, pitäis kans vähän siivoilla kun eilen vietettiin kuopuksen 6-vuotis synttäreitä ja kaikki jäi illalla vähän rempalleen kun en illalla jaksanut siivoilla ja astianpesukoneen ainekin oli loppu.

Oikku ja pähkinä 23+2

Ps. Tein muuten ne testit jotka oli sen otsikon alla, odotatko tyttöä vai poikaa, ja kaikki testit väitti et tyttöä odottaisin =)

Vierailija
5/25 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan kanssa hyvin, masussa kasvaa vilkas asukki;) Tunnen potkuja ja liikkeitä useasti päivässä, hyvä niin. Perjantaina potki kovin alavatsaan, mikä tuntui hieman epämukavalta. Selkä tuli viikonlopun aikana kovin kipeäksi ja jalat ovat usein yön jälkeen krampissa. Turvotusta ei onneksi ole tullut. Eli pikkuhiljaa oireita on alkanut tulla, kun olen tähän asti pääsyt niin helpolla. Vähän jänskättää myös tuo ensi viikon sokerirasitutesti, meillä kun suvussa on diabetesta ja itsellä on painoa kertynyt hieman liikaa. Onneksi tähän mennessä ei ole tullut kuin kaksi kiloa. Olen itse asiassa syönyt paljon terveellisemmin kuin aikaisemmin.

Mulla tuli kanssa viikonloppuna kauhea hinku laittaa vauvajuttuja kuntoon. Siivosin kaappeja ja tein kodinhoitohuoneeseen vauvalle oman kaapin, jonne laitoin vaatteet ja äitiyspakkauksesta tulleet tarvikkeet. Meille ei tule hoitopöytää, koska kodinhoitohuoneessa on paljon kaappi- ja tasotilaa, lisäksi pesuallas kätevästi vieressä. Kävin aamulla tekemässä itselleni muistilistan tarvittavista tavaroista, joista on ketju tehty odotus-palstalle. On aika kätevä muistilista!

Äitiyspakkauksesta piti muuten sanomani, kun Sanle siitä ainakin kirjoitteli. En mäkään mikään kauhean innostunut siitä ollut, itse ostamani vaatteet ovat paljon ihanempia, mutta on se pakkaus kuitenkin ekan kohdalla aika kätevä. Itse en ole pakkauksen avannut kuin sen ekan kerran ja vaatteet ja peitot jätin sinne suosiolla, koska tutut haluavat varmasti sen vielä nähdä. Mutta on pakkaus mielestäni sisällöltään paljon parempi kuin edellisinä vuosina.

Rv 24 tasan

Vierailija
6/25 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ok. Painoa oli tullut runsaastikin, mutta th sanoi vain olevansa siitä hyvillään, koska olin niin alipainoinen aloittaessani odottamaan. Kehoitti silti vähän katsomaan mitä syö, ja niinhän minä teenkin =) nyt raskauden alussa aloin ihan tietoisesti syömään vähän enemmän ja terveellisemmin, jotta imetyskin sitten onnistuisi paremmin.

Sydänäänet kuuluivat hienosti ja olivat ihan normaalit. Beibi tosin luiskahti aina alta pois ja sydänäänten haku olikin melkoista metsästämistä =) Kyllähän nuo liikkeet ja potkut tuntuu, mutta ei niin kauheen voimakkainan vielä. Ja kun sitä on tuossa nuo kaksi isompaa tenavaa, niin ei sitä samalla tavalla kerkiä niitä liikkeitä tuntemaankaan/seuraamaan. Joku varmasti ymmärtää mitä tarkoitan =)

Sf-mitta mitattiin ja se oli normaali, 17,5. Pissä oli puhdas ja verenpaine hyvä. Mitäpä muuta sitten.. Niin, sain kunnalta, kuntoutuspuolelta lainaan tukivyön, joka on sitten kyllä viimesen päälle hyvä! Ihana, kun mulla on muutenkin selkä ollut vähän heikoilla, niin sai nyt sitten kunnon tuen!!! Jumpaamaan käskettiin, että sais selkä- ja vatsalihaksia vahvistettua tulevaa varten. Samoin lantionpohjalihaksistoa kuulemma kannattaa treenata ihan päivittäin. Täytyy kyllä ottaa neuvoista vaarin!

KELA:n paperit sain minäkin, kivaa =) Ja vaikka meille kolmas onkin tulossa, aion pakkauksen ottaa. Sen verran vähän on vauvan vaatteita tallella. Minä kun annoin ne eteenpäin.. Onko kellään muuten tietoa, kuinka äitiyspäiväraha nyt lasketaan kun en ole töissä ollut kuopuksen synnyttyä (2005)? Lasketaanko edellisten työtulojen mukaan vai kuinka? ..jostain olin lukevinani, että niin toimitaan jos edellisestä vauvasta max 3 vuotta.

Kiitos jos joku osaa vastata!!!

Uusi asia neuvolassa oli muuten se, että nyt vauvalle ei enää annetakaan calmette-rokotusta! Mites muilla? Toki se annetaan, jos vauva kuuluu ns " riskiryhmään" , mutta muuten ei enää automaattisesti anneta.

Siinäpä sitten taas! Oli muuten kiva kuulla liinu-liisi, että sulla se vuoto on nyt loppunut! Mutta että sitten uusi vaiva taas tilalle =/ Toivottavasti pian pääset nauttimaan raskaudestasi!!!

Aurinkoisia päiviä, Yazmin rv 20+4 sekä beibiliini

Vierailija
7/25 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin juuri neuvolassa. sf mitta 24.5 eli yläkäyrillä mennään. Painoa oli tullut peräti 2 kg kuukaudessa. Turhan paljon. Sitä se tekee reissaaminen mummoloissa. Hb noussut mukavasti, nyt 127. Ihanaa kun kuulee nuo sydän äänet aina neuvolassa. Onko teillä koti dobleria? En ole tullut ajatelleeksi, että sellaisen voisi kotiin hankkia, mutta törmäsin tällä " odotus" palstalla sellaiseenkin.

kävin kääntämässä munakkaan ja kokkelia taitaa tulla...

Kelan papereita tuli nivasta matkaan. Mitenkähän tuo opiskelu vaikuttaa äitiyspäivärahaan? Saako opintotukea ja äitiyspäivärahaa yhtäaikaa. Äitiyslomallehan jäädään norm. kk ennen laskettua-aikaa, mutta ajattelin opiskella vielä tuolloin.

Palaan myöhemmin asiaan. Pitää ruokkia muu perhe :)

Vierailija
8/25 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna olin häissä ja oli tosi kylmä ja vettä satoi. Saas nähdä minkälainen ilma on sitten tulevana lauantaina kun pitää mennä toisiin häihin.

Väsyttääkö ketään? Mulla tuntuu että joka päivä saisi nukkua kahden tunnin päikkärit ja työpäivinä en ehdi nukkumaan päivällä. Yöllä nukkumisesta on tullut ongelma, kun pystyy vain kyljellään nukkumaan. Kun kääntyy niin sitten pitää käydä vessassa. Silmän ympärykset ovat aika tummat :(

Vaavi liikkuu selvemmin viikko viikolta. Ihanaa!! Mahan ympärys on navankohdalta jo 97 cm.

Ihanaa kuulla että muutkin miettii jo synnytystä. Olen suunnitellut siivous urakkaa mut saas nähdä tuleeko tehtyä sitten syyskuussa.

Pyysin työnantajalta että vähentäis työtunteja/päiviä, mut kävikin niin että kaksi viikkoa mennään elokuun lopussa että on vain päivä per viikko vapaata ja työtunnit lisääntynyt. Täällä kun ei ole työntekijöitä! Pitää jaksaa loppuun asti....

Tulipa taas valitus virttä! Sorri, mut ottaa tää työhomma taas päähän ihan kunnolla!

-tulppa ja hiplaaja-

rv23+5

Vierailija
9/25 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta äitiyspäivärahasta aattelin vastailla. Meillä kanssa kuopus syntynyt 2005 ja olen ollut kanssa kokoajan kotona. Saan kuitenkin tästä uudesta tulokkaasta saman rahan, kuin kuopuksesta koska heidän välilleen tulee ikäeroa se alle 3v (2v5kk). Eli jos ois yli 3v toi ikäero, saisin vain tuon minimirahan. Näin on siis ilmeisesti sinullakin.:) Toivottavasti tästä oli jotain apua..Itse olin helpottunut tuosta tiedosta, ettei ihan minimille tipahda.

kk81 ja kaiffari rv 23+5

Vierailija
10/25 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli niinhän siinä sitten kävi, että sairaslomaa se neuvolalääkäri määräs työsopimuksen päättymiseen eli heinäkuun loppuun saakka. En siis enää mene töihin. Toisaalta on helpottunut olo, mutta toisaalta taas tuntuu haikealta kun en edes ehtinyt hyvästellä hoitamiani potilaita. Heistä tuli läheisiä niin nopeasti...

Kipeät supistukset jatkuvat siis vaan edelleen, niiden takia tuo sairaslomakin. Lääkäri ultras ja kaikki oli kunnossa, vauvalla painoa tällä hetkellä n.540g. Hassua, että se on jo niinkin iso. :) Kanavaa jäljellä 5cm, eli ei oo lyhentynyt yhtään liikaa vaikka supituksia on ollutkin. Silti nyt pitää ottaa hissukseen ettei supistukset vaan yhtäkkiä muutu säännöllisiksi.

Liikkeistä: Mun masussa ollaan välillä useita päiviä melko hissukseen ja sitten sopivan paikan tullen aletaan kunnolla pommittaa virtsarakkoa. Ei yhtään mukava tunne!!! Odottelen sitä, että vauva kääntyis vähän parempaan asentoon ja potkutkin muuttuis sen myötä mukavammiks. Mutta näillä viikoillahan se vauva vaihtelee siellä asentoaan vielä jatkuvasti kun on niin paljon tilaa.

Viime viikkoinen muumimaailman reissu oli muuten tosi ihana! Lapset tykkäs hirveesti, kun saivat halata kaikkia muumeja monta kertaa. :)

Eipä tässä muuta!

Tähkäpää rv 24 tasan

Vierailija
11/25 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille!

En oo aikasemmin käynykkään kirjottamassa tänne, mutta eilen sit huomasin marrasmasujen esittely pinon niin sain vihdoin laitettua meiätkin jonon perään.

Täällä viikkoja 21+4 ja masuasukin liikkeet tunsin vasta muutamia päiviä sitten. Ihania muljahuksia ne sitten onkin!!

4-d ultrassa käytiin viime viikolla ja terve asukki on kaikinpuolin, luojalle kiitos siitä. Oli kyllä mahtava kokemus nähä pikkuista niin pitkään, ja lääkäri selitti anatomian päästä varpaisiin!

Tähän asti (puuta koputellen) on menny raskaus hirmu hyvin, ilman pahoinvointeja tai muitakaan " oireita" , mutta nyt on yöunet ruvennu kärsimään sillä nukkuisin mielelläni mahallaan, mutta jonkin ajan kuluttua herään siihen että koskee.

Meillä kans huomenna neuvola, saadaan siis niitä kelan papereita opiskeltavaks. Aika myöhäseks taitaa joillakin mennä (vk:lle 23...?)

Tietääkö kukaan mistä kannattais Kuopiossa käydä katselemassa hoitopöytää? Tai vanhanajan kehtoon patjaa? (patjan pitäis olla leikattavissa, koska on niin oudon mallinen kehto)

Ihana kirjottaa tänne! Nyt kun jo uskaltaa iloita pienokaisesta kun liikkeetkin tuntuu!! =)

Vierailija
12/25 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ihanaa päivää!

Käytiin tänään 4d:ssä ja voi meiän pikkusia,niin olivat suloisia <3

Toisella on ihan isänsä mutrusuu ja toisella äitinsä pusuhuulet = D

Sukupuoletkin selvis,mutta taidampa vielä olla ihan hyshys niistä ; )

Painoa on kertyny ihan kivasti, A:lla on nyt hitusen vajaa 500g ja B:llä hitusen reilut 500g.

Joku kyseli väsymyksestä,täällä ainakin väsyttää! Tässä oli muutama viikko kun jaksoi ihan hyvin puuhata ja touhuta,mut nyt tuntuu että alkuraskauden väsy on tulossa takaisin..Ei kyllä tarttis = (.

Meillä kanssa töissä ei pomo ole yhtään kuunnellu mitä sanon, tietää kyllä tilanteen ja pyysin lyhyitä vuoroja jotta jaksaisin edes jotenkuten,mutta tällä viikolla on 2 lyhyttä ja loppuaika onkin sitten pitkiä vuoroja,ja niitä on paljon = (. Tosin jos huonosti (vai hyvin,en tiiä itekkään) niin ens viikon tiistain lääkärikäynnin jälkeen jäänkin jo kokonaan pois.

Ehdoton takaraja on kuitenkin elokuun puoliväli,jonka jälkeen saan sairaslomapaperit käteen,oli vointi mikä hyvänä. Sitten se varsinainen odotus alkaa = ).

Pikkuhiljaa pitäis varmaan alkaa tavaroita hommaileen,meillä ei ole vielä mitään :o

Kaitpa tässä kerkii vielä.Onneks tuleva mummo on luvannut hommata vaunut,en tiedä miten oltais saatu tuplien vaunuihinkin revittyä rahat,muutenkin tulee meneen ihan tajuttomasti kaikkiin kun tarvii kaksin kappalein.. Hikoiluttaa pelkkä ajatuskin = /.

Nukkuminen ei suju täälläkään,ehkä toi väsy johtuu osittain siitä.. Selällään ei ole mitään mahdollisuutta nukkua,rupee ahdistaan..Mahallaan vielä vähemmän toivoa,joten kyljellään on pakko yrittää ja hankalaa se on niinkin = (.

Vaivoja löytyy vaikka muille jakaa,onneks lähinnä vaan itteä v*tuttavia,ei mitään vakavia..

Tjaah,taidan mennä nyt muualle,rupee tuleen niin valitusvirttä että = ).

Hyvää odotusta kaikille = )

-Kompura+muppetit 22+6

Vierailija
13/25 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuhannesti vastauksestasi! Arvaa vaan kuinka jo kerkesin huolestua, että minimille tipahdetaan =/

Nyt voin hyvillä mielin lähteä nukkumaan, kun ei tarvitse sitä asiaa miettiä =)

Halaus sinulle!

Huojentunut Yaz rv 20+4 ja beibi

Vierailija
14/25 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja Tukholmasta....tänne tultiin parin viikon lomalle ja samalla miestä ja hänen poikaansa vastaan, kun tulevat viiminen päivä Keniasta. :) Täällä on helle. Masu-asukki ei oikein tykännyt junassa istumsiesta...ensin yö junassa (oli melko tuskallista istua) ja sitten päivä laivalla...laivalla menikin matka rattoisasti :) ja vaavi vaan jatkaa potkiskelua oikein olan takaa. Tosiaan potkii välillä niin tuonne alas, että pissattaa ihan koko ajan ;)...melko mojovia potkuja jo alkaa olemaan ja näkyviäkin. Ihanaa :D hehe.

Seuraava neuvola-aika onkin vasta elokuussa ja silloin taitaa olla mulla se sokeriraistustestikin. Nyt onneksi ennen lomaa sain laitettua Kelalle paperit menemään äitiyspakkauksesta. :) Osasin jopa täyttää sen, vau :D heh. Nyt vaan sitte odotellaan pakkausta ;) Mitäs muuta? täällä oli jo aika monella tehty hankintoja ja laiteltu jo valmiiksi vauvanhuonettakin...meillä ei olla hankittu vielä yhtään mitään...pitäs syksyllä sitten hankkia vaunut ja muut :) pinnasängyn onneksi saa tätiltä, sitä ei tarvitse ostaa :)

Nyt pitäs lähtä ulkoilemaan kun tuolla ulkona näyttää olevan niin ihana ilma :) Mutta oikein ihanaa viikkoa kaikille. :)

Mikä se oli se testi, josta joku puhu....jonka voi tehä siis että vois arvioida jompsi kumpsi on tulossa ;) ...voisko laittaa sen linkin vai oliko se jossain lehessä??

Vierailija
15/25 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli KELA:lta paperi että parin viikon sisään pitäis ä-paketin tulla! :).

Elokuun lopulla tai syyskuun alussa pitää viedä kelalle työnantajilta palkka laskelmat puolelta vuodelta, kun olen nyt tienannut enemmän kuin vuonna 2005.

Työpäivinä tulee syötyä karkkia/ makeaa tosi paljon. Just tänään mietin että pientä stressiä ilm. on ilmassa. Parempi makea kuin tupakka.

-tulppa ja hiplaaja-

rv 23+6, huomenna tulee taas viikko täyteen!

Vierailija
16/25 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lomalla! Siis ihan oikealla ansaitulla vuosilomalla. ;-) Nukuttiin pojan kanssa melkein ysiin. Isäntä on muutaman päivän reissussa ja ollaan ihan kahdestaan pojan kanssa. Ajateltiin kohta lähteä kirppikselle katselemaan tarjontaa. Tein eilen jo ensimmäiset hankinnat tulokkaalle. Löysin tarjouksesta kestovaippoja! Olen hävittänt esikoisen jäljiltä paljon kamaa ja nyt on kiva hankkia kaikkea uudelleen.

Rv 23 tasan

Vierailija
17/25 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä laiskottanut tän kirjoittelun suhteen... Lukemassa olen sentään käynyt =).

Huomenna olisi neuvola. Tarkoitus olisi varmaan ottaa rh verikoe jälleen ja mielen kiinnolla ootan myös mitä hb näyttää. Niin ja vaaka... Tuo meitin kotivaaka väittää ettei painoa olisi tullut kuin 3 kiloa, mutta miksi ihmeessä se neuvola vaaka näyttää aina muita lukemia =)?

Huomenna saan vihdoin ne kelan paperit että saa pistää raha anomukset menemään. Lapsoselle on kaikki muu valmiina paitsi patja pinnikseen, sadesuoja vaunuihin ja tutit tuttipulloihin. Uusia vaatteita ei ole kuin parit, mutta vaatteita onkin vaan kokoon 62 asti. Muutama 68 löytyy. Ostan sit joulualesta vaatteita lisää kun tietää kumpi tulee. Pinkkejä vaatteita kun talosta ei löydy...

Eilen vanhettiin sitten taas vuodella. Jotenkin nämä synttärit 30 täytettyään ei enää tunnu niin " kivoilta" =). Mutta tulipa nekin vietettyä.

Täytynee jatkaa siivoamista. Hyvää päivän jatkoa kaikille!!!

Eppuliina 23+5

Vierailija
18/25 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis taas neuvola:

Painonmuutos: +525g/viikko (yhteensä nyt 5kg tullut)

Verenpaineet:137/84 (hieman koholla kun terkkari tökkäs mittarin käteen heti kun ovesta sisään astuin)

Pissa:puhdas

Hb:136 (4vk sitten oli 123, eli hyvin noussu takas vaikka en oo rautaa syöny, liekkö sit mittavirhe tullu jossain vaiheessa, kun nyt ollaan taas lähtölukemissa)

Sf:23 (mitattiin nyt ekaa kertaa ja yläkäyrillehän se heti pompsahti, mut niin se kuulema monesti alussa tekeekin)

Syke:n.140

Liikkeet:++

Multa siis ihme kyllä otettiin tuo sf-mitta vaikka täällä sitä ei monesti kuulema ennen rv24 oteta. Hieman ärsytti kun tuo sijainen mittaa aina ensimmäisenä verenpaineen ja ainahan se on hieman kohollaan kun on liikkeessä ollu. Vakkari ottaa sen aina silleen, että on kerinnyt istua ja rauhoittua ja juteltu ensin kaikkea muuta.

Sain siis tänään tuon todistuksenkin niin kävin sitten samontein sen Kelalle kiikuttamassa. Nyt vaan odotellaan millon rahat tulee tilille. Kävin sit alennusmyynneissäkin taas pyörähtämässä. Ja vauvalle tarttui taas pientä kivaa mukaan. Pari bodya, paita ja farkkuhaalarit. Itelle löysin myös muutaman paidan.

Täällä sataa taas ku viimestä päivää, joten sisällä kyyhötetään jälleen kerran.

Sanle ja Dj 23+1

Vierailija
19/25 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon eppuliinalle synttäreiden johdosta. Tervetuloa 30-kymppisten joukkoon ;) Itse täytin helmikuussa ja ei ne tosiaan tunnu yhtä kivoilta kuin aikaisemmin ;) Mutta se on semmonen jotenkin must, että pitää viettää. heh :)

Mojovat potkut tuli taas masuun ja pitää kohta mennä veskiin ;) Äiti jo kuunteli kans ja huuteli vauvan perään, mutta eihän se kai vielä kuule, vai mitä ootte mieltä? Millä viikolla vauva alkaa kuulemaan ääniä? Mulle on sanottu, että joskus viikolla 26 tai jotain :)

Ihanaa olla lomalla, kun ei tarvitse ajatella mitään työhön liittyvää. :D Saa nukkua pitkään ja olla vaan...näin se on hyvä vaavillekin ;)

Mutta nyt keskiviikon viettoon...mitään erikoista ei ole luvassa, mutta ehkä tässä vois vaikka käydä vähän kiertelemässä, mitä täältä Ruotsin maalta kaupoista löytyy ;).

Iltapäivän jatkoja kaikille!

Rv 23+4 (jos oon ihan oikein laskuissa ;) )

Vierailija
20/25 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma on nyt kärsitty ja pääsin jälleen koneen ääreen. Tilattiin kyllä jo kotiinkin viimein netti-yhteys, ettei tarvi aina työaikaa täällä kuluttaa:)) Ja äitiyslomalla pysyy sitten ajan tasalla tapatumista!

Vointi on ollut oikein upea. Lomalla uitiin, käveltiin ja pelattiin tiukkoja sulkapallo-otteluita:) Ensi viikolla on pitemmän tauon jälkeen taas neuvola. Olin toisessa ultrassakin loman aikana ja kaikki näytti olevan ihan kunnossa. Kokoonsa nähden vauva oli laitteen mukaan yhden päivän laskettua-aikaa edellä.

Tämä pirpana on myös aikamoinen häärääjä. Potkuja tuntuu useaan kertaan vuorokauden aikana ja iltaisin se tanssii n. klo 22-24. Odotettavissa siis lyhyitä yöunia syksyn tullen:( Mutta on ihan hyvä, että liikkeitä tuntuu paljon, kun esikoinen oli niin rauhallinen (siis mahassa, ei enää nykyään:))

Pissalla ravaaminen on kyllä taas ankeeta. Olin su kattomassa harry Potterin ja kovien äänien vuoksi pirpana hyöri koko elokuvan ajan ja pelkäsin koko ajan pissan tulevan housuun.

Nyt täytyy lähteä kotiin. Oikein aurinkoista viikkoa kaikille!

Hömme ja pikku-i rv 23+4