ღ.·:*¨`*:·.ღ ihanat HELMET vko29 ღ.·:*¨`*:·.ღ
linkki viikonloppuun:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10759976&p=1&tmo…
Kommentit (30)
AAMU:
Meillä aamu alkaa noin 7 aikoihin kun nousen vauvan kanssa ja vaihdan vaipan ja vaatteet heti pojalle, usein yöpuku haisee maidolle tai pissille. Keitän ekaksi puurot ja isosiskot katselee 8 saakka lastenohjelmia ja tulevat sitten siihen syömään. Vauvan puuron syötän jo ennen siskojen syömistä ja syön itse voileipää ja kahvia. TYttöjen kanssa syön puuron. Sitten tyttöjä on jankattava että rupeisvat pukemaan. Just ennen ysiä imetän vauvan ja 9 aikaan lähtevät siskot kotipihaan leikkimään ja poika ulos vaunuihin, jolloin laitan tappotahtia tiskit ja petaan sängyt. Sitten lähdemme yhdessä lähipuistoon tai pyöräilemään tms ulos. 11 aikaan tulemme sisälle ja syötän pojan, teen ruokaa ja syömme päiväruuan tyttöjen kanssa. Sellasia meijän aamut, kohta tilanne muuttuu kun esikoinen alkaa eskarin ja on vietävä hänet kahdeksaksi 2 km:n päähän ma-to.
Niin ja aamun eka juttu on suloinen hymy vauvalta, sen saan joka aamu kun silmäni avaan.
Herätään yleensä kahdeksan- puoli yhdeksän kieppeillä. Vaihdan tosi pissasen vaipan, lämmitän Ronskulle maitoa ja hän juo sen sängyssä viekussani. Köllien ja höpötellen pötköttelemme sängyllä reilun puolituntia joskus otamme viellä 15-30min pikkutirsat. Seuraavaksi nousemme ylös ja vaihdamme molemmille meille vaatteet päälle. Keitän Ronskulle puuron ja samalla itselle kahvin silläaikaa Ronja touhuilee lattialla omiaan lelujensa kanssa. Syötän tytsyn ja juon samalla kahvin ja otan voileipää.Aamu pesu, puuron jälkeen on puuroa kädet, naama ja jopa hiukset täynnä! Odotelemme kakkaa ja kun saamme vaipan vaihdettua lähdemme käymään kaupassa tai jos jotain asioita niin sitten kaupungissa. Puolenpäivän kieppeillä syödään purkillinen pilttiä jonka kanssa juodaan vettä, taas vaihdetaan kakkavaippaa ja pestään naama ja kätöset sitten tilkka maitoa naamaan ja päiväunille!
Näin meillä lähes aina aamut sujuu, jos olemme kaupungissa pidempää nukkuu Ronsku ensimmäiset päikkärit vaunuissa jolloin tosin jäävät normaalia lyhyemmiksi (normaalisti kotona nukuttuna 1,5-2
tuntia)
Äippä ja Ronja pian 5kk ,,,Apua, ei enään mikään ihan pikkuvauva!
AAMU:
Melkein yhtä kaaottista kuten aina, mutta jotain rytmin runkoa. Päivä ei käynnisty jollen saa kahta kuppia kahvia aamusta. Herääminen tapahtuu viiden ja seitsemän välillä molemmilla! (Mä itse voisin nukkua, kyllä...) Kun heränneet, laitan kahvin valumaan vaihtelen vaipat ja teen puuron. Puuron jäähtyessä ja yleensä touhujen välissä mä juon kahvini ja syön puuron samaa aikaa poikien kanssa. Molemmat puuhastelee jotain ennen puuroa ja Samu saanut kerran tai kaksi rintaa. Sitten puetaan vaatteet ja lähdetään puistoon, monesti imetän ennen ulos lähtöä, mut aina ei Samulle maistu. Puistossa olemme noin yhteentoista asti ja sitten kotiin takaisin. Sängyt jää petaamatta, ja moni muukin asia rempallaan. Niin ennen ulos lähtöä mulla on usein lounas tekeillä, yleensä joku keitto hiljalleen porisee liedellä ulkoilun ajan. Samu saattaa nukkua puistoiluajan, joten sitten Riku saa äidin huomiota ja rakennetaan hiekkakakkuja tai keinutaan. Muuten kanniskelen Samua ja Riku puuhastelee muiden lasten kanssa.
Samun 5kk-kuulumisia:
pituus 71,8cm (tarkka täti tälla kertaa =) )
paino 9835g
pipo 44,3cm
tällaista tällä kertaa...
T:Tea ja pojat
Nyt mäkin koitan tätä tekstinkäsittelyohjelmalla kirjoittamista¿ saa nähdä onnistuuko¿
Enpä ole taas kirjoitellut tänne pinojen puolelle vähään aikaan, vaan pikaisesti pistänyt kysymyksiä tohon etusivulle, tuntuu, että aina toistelen itseäni, että taaskaan en ole kirjoitellut¿mutta niin se kyllä on, aina kun päätän, että nyt kirjoittelen päivittäin niin aina se vaan jää, lukemassa kyllä käyn kunhan kerkeän¿
Ollaan kyllä oltu menossa päivät, että senkin puolen koneen vieressä istuskelu on jäänyt lyhyeksi¿
Meillä siis nuo hulinayöt vaan jatkui ja jatkui¿la-su yö oltiinkin miehen vanhempien luona eemelin kanssa, että mummi sai valvoa pojan kanssa ja mä olisin saanut nukkua (mies oli v.lopunkin kuopiossa hommissa, joten oltiin eemelin kanssa kahden) no enhän mä mitään paremmin nukkunut, kun ei saanut nukkua omassa sängyssä ja koko ajan yritin kuunnella, että valvottaako ja itkeekö se poika koko yön, mutta ei ollut kovasti valvottanut¿kähissyt oli, mutta mummi oli antanut kähistä ja oli kuulemma ajallaan nukahtanut itsekseen.. itse ei vaan jaksa kuunnella sitä kähinää kauan, vaan laitan tutin suuhun, kun siihen useimmiten rauhoittuu, tietysti varmaan tarttisi antaa nukahtaa itsekseen, mutta sitten pelkää sitä, että herää ja virkistyy kokonaan¿
No viime yö menikin sitten hyvin¿eemeli nukkui 13h, nukahti 21.30, heräsi yhdeltä, kolmelta ja viideltä söi, oli hereillä vähän yli kuuteen ja ajtkoi unia, kahdeksalta söi ja nukahti ja heräsi vasta 10.30... ite ainakin sain määrällisesti nukkua nyt hyvin¿toivottavasti oltaisiin suurimmista kähinöistä ja tunnin välein heräämisestä päästy edes hiukan eroon, vaikka tuo 2h väleinkin herääminen on usein, mutta aina parempaan päin¿
AAMUT meillä on aina erilaisia, ikinä ei tiedä mihin aikaan on herätys, no ei ikinä vielä ennen kasia, onneksi! jotain rytmiä tarttisi alkaa suunnittelemaan, mutta hulinaöistä johtuen, nukutaa niin pitkään kun eemeliä aamulla nukuttaa.. no kun herätään, riippuu, koska on viimeksi saanut aamuyöstä maitoa, jos pitkä aika niin ekaksi eemeli saa maitoa sängyssä mun viekussa, äiti vaihtaa yöpaidan pois ja sitten vaihdetaan vaippa , aamupesu ja päivävaatteet päälle.. sen jälkeen mennään keittiöön, äiti syö aamupalan, antaa kissoille ja koiralle ruokaa ja eemeli leikkii sen aikaa lattialla.. jos ei vielä ole soseen aika niin sitten touhutaan jotain yhdessä tai äiti vaan touhuaa ja eemeli touhuaa omiaan, jos täytyy käydä kaupassa niin käydään heti aamusella jos nukuttu pitkään tai sitten vasta ekojen päikkäreitten jälkeen¿ soseen jälkeen koira ulos, joskus mennään eemelin kanssa myös ulos kävelemään tai sitten koira vaan ovesta ulos aamutoimille¿ parin tunnin hereillä olon jälkeen maitoa napaan ja omassa sängyssä nukutaan ekat päikkärit, jos ollaan mammatuttujen kanssa kävelyllä tai muuten kyläilyreissulla niin sitten tietty vaunuissa.. aamut sisältävät aina myös sylittelyä pitkän yön aikaan ja leikkiä ja höpsötteöyä.. eli meillä joka aamu vähän erilainen, nyt ainakin kun ollaan oltu aamusta saakka menossa..
Varmasti oli vielä muutakin, mutta nyt taas touhuamaan jotain muuta kun eemelikin yhä nukkuu..
¿jännää, onnistunkohan saamaan tekstin myös teidän nähtäväksi¿
Pajuska+eemeli ylihuomenna 5kk
AAMU:
Alkaa viimeistään klo 7 kun isommat lapset ryntäävät meidän sänkyyn kierimään =0) Siitä sitten poppoo heräilee ja jos hyvä tuuri käy saan jäädä pikkumiehen kanssa puoleksi tunniksi köllimään (jos siis ei herää isompien metelöintiin).
Sitten aamupalaa kaikille...teetä,leipää,jugua,muroja,puuroa. Mikä nyt kellekin maistuu. Syksyllä taas arkiaamuisen kaikille puuroa, kesällä en jaksa taistella kun esikoinen marmattaa tuosta puurosta.
KLO9 mennessä yleensä isommat jo pihalla leikkimässä ja minä petailen sängyt ja siivoilen keittiötä ja pikkumiehelle maitoa. Sitten pikkuinen ekoille unille puoleksi tuntia. Yleensä ollaan ulkonaa jos hyvä ilma.
Klo 11 pikkumiehelle ruokaa ja noin 12 syö isommat ja minä.
Huomenna lähtevät isommat isovanhemmille loppuviikoksi. Saapa nähdä mitä pikkuinen sanoo kun on hieman rauhallisempaa =0) Kovasti meillä harjoitellaan tuota konttausasentoon nousemista.
Mammutille Onnea Uuteen Kotiin!!! Ja sporttarille tsemppiä muutto puuhiin.
calmus &pikkumies 5kk
Ihan pikaisesti käväisin lukemassa teidän aamurutiineja, mutta jämähdin taas penkkiin..
Peetu se nukkuikin 3h.n päikkärit, mikä on ihan ihme terveenä ollessa!
Sitten maistuikin ruoka -> yli 2dl lämmintäruokaa ja yli purkillinen hedelmäsosetta päälle!
Peetu nostaa kovasti pyllyä ylös ja samalla tunkee jalkoja mahan alle. Välillä nostaa yläkroppaa kädet suorana lattiasta ylös.. Vielä kun hoksaa tehdä liikkeet yhtäaikaa (kädet ja jalat), niin konttausasento on valmis! =)
Calmukselle kiitos =)
Nyt mennään Peetun kanssa takapihalle hommiin..
m
Tulipahan mieleeni kun oli puhetta vaateostoista. Mulla olis ylimääräisenä tyttöjen vaatteita...ihania vaatteita vaan rinsessamekot ei tälle pojalle nyt oikein käy =0)
Niin voisin luopua niistä sopuhinnalla. Jos kiinnostaa niin meiliä tulemaan: lapsoset@gmail.com
calmus (tuskastuneena kaappitilan vähyyteen =0))
Heti ekaksi galluppiin, kun kerrankin sellaisenkin aiheen muistan... ;)
Eli AAMUT: herään n. 8 aikaan tekemään esikoiselle puuron ja vaihdan hälle siinä välissä vaipan. Sen jälkeen haen Melinan ja vaihdan vaipan, sitten istuskelen sohvalla ja syötän yleensä maitoaterian. Yhdeksäksi pitääkin jo ehtiä töihin.. ennen tämä kaikki tapahtui vasta 9 aikaan.
Vihdoin ja viimein meidän muuttoasiakin edistyy, itse olemme olleet lainapapereittemme ym kanssa valmiita jo tovin aikaa, mutta vastapuoli on kämmäillyt. Nyt kuitenkin varmistui, että viikon päästä alkuviikkoon on kaupanteko järjestetty eli muuttoa päästään tekemään ensi viikon lopulla! Johan tätä on odotettukin..
Meillä oli tarkoitus ottaa koiralle kaveri uuteen taloon, ja luulimme että päästään muuttamaan jo edellis viikonloppuna mutta kun ei- koira siis ehdittiin ottaa ja nyt sitten ollaan kahden ison koiran ja lapsien kanssa tässä kolmiossa....
Työelämässä oon viihtyny ihan kivasti, tosin nyt pukkaa muuttostressiä päälle ja hirveästi hommaa on jo ennen muuttoakin, joten taidan kysyä pomolta käykö se, että aloittaisin työt ' täydellä teholla' vasta elokuun alussa että ehtii saada asiat hoidettua ensin.
Jotain muutakin oli.. en nyt muista. Meidän tyttö pitää hirmun paljon kaupan puurosta, jota tehdään jauheesta. Tais olla banaani-riisipuuroa- jo vaan sitä menee paljon kerralla! Lusikan käyttökin alkaa pikkuhiljaa olla hanskassa :)
Esikoisella on vatsa ollut sekaisin jo pari päivää, toivottavasti ei mitään vakavaa tai pikkusiskoon tarttuvaa..
Mutta nyt siis hommiin taas! ja tekemään vaaville aamupalaa..
-Henna ja Melina-
Viime yönä heräsin neljältä ekan kerran, JEE! Heräsin johonkin hassuun ääneen ja se osoittautui pojan nauruksi. Hän oli pinnasängyssään (joka on kiinni minun sängyssä) mahallaan ja nostanut itsensä kättensä varaan pää pystyyn ja oli tapahtuneesta tosi iloinen, nauroi tutin takaa kun avasin silmäni. Sitten pieni käsi tuli pinnojen välistä minua kohti. Tainnutin hänet takaisin uneen tissillä...
Illat onkin meillä menneet oudoiksi. POika ei halua enää nukahtaa tissille vaan itkee jos pidän liian kauan siinä sylissä. Sängyssään rauhoittuu hetkeksi, pitelee pupujaan ja rättiään ja laittaa silmät kiinnikin, mutta sitten alkaa itkeä kun haluaakin syliin. Sylissä huomaa että on hiki ja haluaa sänkyyn. Lopulta hän itkee varmaan sitä kun väsyttää niin tolkuttomasti mutta ei malta nukkua kun ois kääntyiltävä ja kokeiltava käsipunnerrusta ja nälkäkin pukkaa kun ei ole viitsinyt syödä tissiä. Lopulta taistelu päättyy siihen että hän haluaa tissin ja nukahtaa. Ohhoh... Mutta ei tuo nyt ole vielä paha varsinkin kun on muutaman yön tuon touhun päälle nukkunut sitten neljään asti siitä yhdeksästä sikeästi.
Mummo eli äitini tuli hoitamaan tyttöjä pariksi päiväksi, ihanaa oli käydä aamulenkillä ja torilla aamukahvilla. Ihanaa kun on mummoja!
Heinä ja poika 5 kk 1 vko
HEINÄ - tuo teidän iltataistelu kuulostaa jotenkin tutulta :o) Meillä illat on välistä kans yhtä vatvomistä ja painiskelua... ja välillä nukahdetaan mielummin ilman tissiä. Laitan kapaloon (ohut lakana) ja tutin suuhun ja pidän sylissä samassa asennossa kuin olisi tissillä. Siitä tuntuu tykkäävän :)
Nyt poika herää...
-palataan
-Junebug & leksa 5kk+
Täällä sitten piiiiiitkästä aikaa! Lueskelin äkkiä muutamia pinoja ja päätin et nyt yritän sit tosi nopsasti kirjuuttaa myöskin eli me ollaan lomailtu ja seikkailtu ympäri ämpri pitkin muumimaailmoita yms. ja kotonakin on puuhaa (remontointia) riittänyt ja sitten on myöskin vieraita käynyt vähän joka välissä ja nyt sitten miehellä alkoi taas muutamaksi viikoksi työt eli ehkä minäkin parannan taas tapani ja kirjoittelen vähän useammin. Tänään on ollut aivan mahtava hellekeli ja yksi kaveri kävikin aamupäivällä lastensa kanssa meitä täällä viihdyttämässä ja lapset saivat uida pihalla ja riehua niin että jopa meidän 3.v tyttö meni kiltisti sänkynsä päikkäreille.
Meillä Ronja on jo oppinut tosiaan kääntymään ja tänään sitten kääntyi myös ensimmäistä kertaa mahalta selälleen ja nyt tekee sitä sitten kokoajan. Soseita meillä syödään edelleen noin 1 tl päivässä, enempää ei uppoa. Tissiä syödään, mutta istualteen ei kelpaa millään eli makuulleen pitää mennä. illalla nukahtaa joko mun viereen sänkyyn tai sitten omaan sänkyynsä itsekseen. Ilman tuttia ollaan pärjätty hyvin tähän saakka.
AAMUT: Meillä ensin laitetaan kahvit tippumaan sitten vaihdetaan vaipat, Ronja syö maitoa masun täyteen ja vaihdetaan vielä päivävaatteet päälle. Isommat lapset heräilee sitten pikkuhiljaa minun ja Ronjan ääniin ja tulevat syömään aamupalaa. Syömme sitten kaikki yhdessä (Ronja omia nyrkkejään) jonka jälkeen tiski- ja pyykkikone pyörimään ja isommille mukuloille vaatteet niskaan ja pihalle ja Ronja nukkumaan. Ronja nukkuu korkeitaan 1 h kerrallaan eli mitään ihmeellistä ei siinä ehdi tehdä, mutta onneksi hän viihtyy hyvin joko sylissä, sitterissä taikka patjalla/viltillä lelujensa kanssa. Sitten onkin jo ruoanlaiton aika, joskus imuroin jo aamulla, useinmiten se jää iltahommiksi kun mies on tullut kotiin lastenvahdiksi. Riippuu keleistä, me ollaan tällai kesällä sellaisia ulkoilma ihmisiä että syödään makkaraa grillistä ja syödään myöskin ulkona, joten sisällä ei juuri aikaa vietellä.
Nyt mun täytyy lähteä laittaa pyykit koneesta kuivumaan pihalle, joten palailen sitten myöhemmin taas varmaan ainakin sadepäivänä tulee taas enemmän täälläkin vierailtua!
Nyt mukavaa ja lämmintä kesää edelleen kaikille!
Niin mukava kuulla että mammutin muutto meni hyvin ja pääsit näinkin nopeasti jo linjoille takaisin =)
T. Kaisa ja Ronja 4kk ja viikko päälle
ps. Milloin aloititte puurojen antamisen???
Täällä vietellään helleviikkoa. Kiva kuulla susta Kolomonen pitkästä aikaa : ) Missäs Frog luuraa?
Meille tuli muutamaksi päiväksi muutto-" apuun" mun isäni ja hänen vaimonsa. Tarkoittaa että kahvitellaan jne. osa päivästä, eikä muutto edisty kuten viime viikolla. Ei sen puoleen, ihan kiva nähdä, kun asuvat yli 400 km päässä.
Meidän aamuohjelma menee niin, että Milli syö pikaisesti tisua n.6 aikaan ja nukkuu vielä pari tuntia. Mies käy koiran kanssa ja nousee 7:ltä, minä yleensä myös ja syön aamupalan. Sitten herää Milli, syö ensin tisua ja sitten rauhalliseen tahtiin vaihdetaan vaippa ja puetaan päivävaatteet, vähän aamupesua myös. Sen aikaa kun itse puen ja teen pakolliset aamutoimet, Milli on yleensä leikkimatolla tai sitterissä. Sitten vähän aikaa leikitään ja 9.30-10 aikaan lähdetään pihalle, lenkille tai kauppaan ja Milli nukkuu yleensä 45min. Sitten aletaankin jo tehdä lounasta, ripustetaan pyykit tai muuta arkipuuhaa.
Huusin huuto.netistä kotiin sopivan n. metri kertaa metri pallomeren (!) ja sitä täällä odotellaan innolla postissa saapuvaksi.
Mukavaa viikkoa! T: Sporttari ja Milli 5,5kk
Me vietettiin Peetun kanssa koko päivä Tampereella ostoksilla sillä aikaa kun isommat pojat oli kakkosen kummisedän kanssa särkänniemessä.
Hienosti Peetun kanssa meni reissu! Välillä vaunuissa otti nokosia ja välillä katseli ja naureskeli ihmisille.
Kuuma päivä oli, mutta tuo poika kun ei turhia kitise, niin ei nytkään kuumuus häirinnyt =)
Paljoa en ostoksia tehnyt, Peetulle housut, paidan ja pari hattua, itselleni tunikan..niin ja hammasharjan Peetu sai kun eka hammas puhkesi toissapäivänä alas!! (toinenkin näkyy jo ikenessä)
Kovasti olis alennuksia ollut mutta me keskityttiin pojan kanssa enemmän naureskelemaan toisillemme.
Kavereiden häät on lauantaina ja lahjan hankkiminen niille oli pääasia. Onneks sain sen hoidettua!
Meille tuli bonalta postia; Vauvalusikka ja jotain lappusia ruuista..
Siinä lehtisessä luki 4kk.n iästä niin, että on sellanen kehitysvaihe, että ei viihdy kauaa yksin ja kokoajan pitää olla uusia virikkeitä. Tää on meidän kohdalla ainakin totta! Mites muilla?
Reissu vei mehut tästä mammasta niin, etten muista mitä muuta piti kirjottaa, joten palailemisiin..
mammutti ja Peetu
Kolomonen sinäkös se kyselit puurojen antamisajankohdasta?!
Minä aloin antaan puuroa kolmen kuukauden iästä lähtien kun neuvolasta sellanen ohje annettiin, että kaikkee voi antaa. Ei kuulemma tarvi välittää nykyään niistä ikäsuosituksista, mitä purkeissa ja purnukoissa on!
(näin siis meidän neuvolassa)
Iltaunitaistelu kuullostaa kovin tutulta...!
Meillä illat on aikamoista taistelua unta vastaan.. Mistä lie johtuu.. Kun vaan tietäs niin menis sekin mukavammin..
Laitan Peetun sänkyyn, kun iltapuuron jälkeen alkaa kitisemään tai hieromaan silmiään. Alku menee hyvin; laittaa silmät kiinni ja vetää sideharsoa naamalleen. Mutta hetken " nukuttuaan" aloittaa huudon, eikä siihen auta maito, eikä tutti. Syli on ainut missä poika rauhoittuu, mutta heti kun lasken sänkyyn alkaa sama uudestaan.
Puoli tuntia meillä yleensä kestää huuto ja siinä ajassa Peetu ilmeisesti väsähtää niin että lopulta nukahtaa.
Saattaa vielä unissaan pitää sellasta pientä itkuääntä.
Joku kyseli et täytyykö olla virikkeitä. Kyllä meillä ainakin täytyy olla muuten alkaa neiti pitämään kyllästymis kitinää, ei itkua, mut sellasta jännää vinkumista. Sit kun antaa jonkun lelun, juttelee tai leikkii hänen kanssa alkaa hirmu höpötys. Omat varpaat on kyl kans kuulleet pitkiä tarinoita. Vaunuissa ei tästä syystä ole pikku neiti viihtynyt pariin kuukauteen, sieltä kun ei näe mitä ympärillä tapahtuu. Utelias pirpana :).
Aamut: Emppu herää ekan kerran syömään 4-5 aikaan ja sit herää kokonaan 7 pintaan joskus voi nukkua jopa 9 asti. Ensin neiti tarkistaa varpaat ja höpöttelee niille puolisen tuntia, sit kyllästyy ja alkaa murista ja vinkua, nousen tässä vaiheessa ylös. Vaihdamme vaipan ja siirrymme keittiöön. Teen itselle aamupalan ja luen nettiä, neiti leikkii lattialla. Vähän ennen 9 menemme aamupesuille ja sit tissittämään, neiti nukahtaa tissille ja ottaa ekat tirsat 20min-1h. 11 maissa maistellaan vähän sosetta ja otetaan päälle tissiä. Jos Emppu ei nukahda tässä vaiheessa tissille, ni lähdemme ulos.
Emppu nukkui viime yön ekan kerran pinnasängyssä. Tähän asti hän on nukkunut kehdossa. Hyvin meni yö, vaik aattelin et tulee kitinää. Pinnasängyn pohjan saa silleen vinoon, et pääpuoli on ylempänä, onkohan ihan ok, nukuttaa kokoajan päähieman ylempänä?
Jaa-ha neiti kyllästyi leikkimään, täytyy lähteä aamupesuille.
Äippä07 ja Emppu
Syömisestä:
Ei nuo lapsukaiset rikki mene vaikka antaa ruokaa aikaisemmin kuin WHO:n 4kk täysimetyssuositusta... Ennen sitä syötettiin jo 1kk vanhojakin! Ja jos antaa kaikken alusta asti pääsee luultavimmin yksillä kitinöillä. Nämä yhtä ruoka viikon ajan jutut on lähinnä alllergislle perheille. Jostain syystä sitä jaetaan päääsääntöisesti tuota ohjetta.... Mulla esikoinen on allerginen enkä silti löytänyt aiheuttajaa tuolla viikon ohjeella, kun esim. maito aiheutti oireita vasta kahden viikon jälkeen, nyt tulee jo välittömiä reaktioita, kun vanhempi. Samun kanssa en ole viitsinyt olla tarkka vaan olen sitten vähän aikaa välttänyt ruokaa joka aiheuttaa ihottumaa. Esim porkkana nyt takaisin ruoassa, eikä oireita. Eli kyse voi olla sellaisesta ns. ensiherkkyydestä (monet tästä eri mieltä) tai liittyy siitepölyaikoihin.
Meillä taas erilainen aamu, muksut heräs ennen äitiä. Samu köhi virkayskää vieressä, etkö huomaa että olen jo hereillä! Isompi jo ravas ympäri asuntoa! Ja mä ihan pöppöröisenä join aamukahvini ja mies tällä kertaa vaihtoi pojat kuiviin. Nyt jo soppa tulella ja kohta lähdemme kotieläinpihalle katselemaan lehmiä, kunhan ensin syömme.
Esikoinen on kinunut ulos jo heräämisestä lähtien... asuispa maalla, vois päästää pihalle kuin koirat. =)
No kohta mökille takaisin, kun mies jälleen lomilla ensi viikon jälkeen. Kivaa, vähän helpompaa!
T:Tea ja pojat
ps. mukavaa kun palailette kirjoittelemaan! Kiva kuulla kuulumisianne!
ILTAUNITAISTELUSTA on ollut meillä puhetta... Meillä illat on kans ollut aika vaikeita. Eilen illalla kokeilin antaa pojalle vielä pottua klo 18 aikaan ja sitähän meni alas paljon. Tähän asti ollaan pottua syöty vain lounas aikaan klo 11 maissa ja illaksi on puuro ja siinä välissä vielä välipalana sosetta. Mutta miten tämä liittyy ilta kiukutteluun... niin siltä osalta eilinen ilta meni paljon rauhallisemmin kun sai poika tukevan annoksen vielä illastakin. Pelkkä riisipuuro ei taida riittää. Poika oli siis huomattavasti tyytyväisempi ja tavanomaista vatvaamista tississä ei ilmennyt. Vai liekö vain muuten sattui parempi ilta... en tiedä, mutta aiomme ottaa tavaksi että pottuporkkanasosetta syödään pari kertaa päivässä.
Nyt täytyy jatkaa hommia, palataan :) Mukavaa päivää kaikille!
-Junebug & Leksa 5kk+
Tulin poikkeamaan nyt ihan pikaisesti täällä. Oli taas kiva hetken tauon jälkeen lukea kesä kuulumisianne pinoista.
Me palailtiin kanssa reissusta, mittariin kilometrejä saatiin 1550km. Joku voi pitää täysin järjettömänä, lähteä vauvan kanssa noin pitkälle automatkalle. Mutta kaikki meni hyvin, ja nukuttiinkin matkalla asunto-vaunussa välillä yms. Ja otin matkaan turvakaukalon lisäksi,sen vaununkopan päälle tulevan suojan. Joten Jesse sai nukkua välillä ihan vaununkopassakin. Virikkeitä meilläkin kyllä tarvitaan niin autossa, kuin kotona. Aina etukenossa sylissäkin, kun joka puolelle on nähtävä. Ja lattiallakin kovasti eteenpäin yritetään.
gallupissa kyseltiin päivän aloituksesta. Meillä herätään tissille 7-8 aikaan. Mut useimmiten nukahtaa uusiksi, ja herää sitten 10 aikoihin. Vaipanvaihtoa,aamupesu, vaatteet päälle ja puurolle. Ja tämä kaikki tapahtuu hirmusen naurun ja jokeltelun säestyksellä =)
Palailen taas paremmalla aikaa tänne, nyt vaunulenksalle Jesse tahtoo päivä-unille...
T: Vivian ja Jesse 4,5kk
Hei kaikki!
ILTASHOW oli meillä eilen ja toissailtana vaisumpi kuin edellisinä iltoina kun annoin kaurapuuroa pojalle. Olen antanut puuroa pieniä annoksia aiempinakin iltoina, mutta päätin antaa niin paljon kuin hän haluaa. Ja Kylläpä halusikin! Puuro on supersuosikki. Toissailtana ei jaksanut kunnolla enää puuron päälle tissiä joka aiheutti tissiräjähdyksen yöllä. Eilen imetin ensin tunti ennen uniaikaa jolloin poika pysyi imetyksen hereillä ja sitten uniajan kynnyksellä annoin puuroa. Hän nukahti ilman raivoa syliini ja nukkui inahtamatta hieman yli neljään aamuyöllä.
Aamulla mua odotti yllätys: meillä on ns. vuosipäivä (8.) miehen kanssa ja hän oli käynyt yöllä keräämässä kukkia, keittiössä odotti termariin keitetyt kahvit, herkkuleivokset, mariskooli täynnä vaaleanpunaisia sydänkarkkeja ja ihanan lässynlässy kortti. Mies ei ole muuten mikään kukkia tuovaa tyyppiä tai muutenkaan kovin romanttinen, joten tuo oli siksi erityisen ihanaa. WAU!!!!
[color=olive]Kylläpä on ihanaa kun aurinko taas pitkästä aikaa paistaa! Johan tässä onkin ehditty manaan sadetta jo moneen kertaan.
Pistetään heti galluppia kehiin;
Miten päivänne alkaa?
Minä heräilen Peetun höpötyksiin ja otan pojan viereeni sänkyyn. Siinä hetki jutellaan ja vaihdetaan vaippa + käydään aamupesulla. Sit olkkariin katsomaan Serranon perhe ja samalla syödään aamupuuro. Naaman pestään puurosta puhtaaks ja Peetu menee leikkimään lattialle.
Puetaan päivävaatteet päälle ja sit alkaa pikkuhiljaa olla ekojen päikkäreitten aika. Minä imuroin ensimmäisenä kun Peetu nukahtaa ja sit järkkäilen muutenkin paikkoja. Pesukoneet laulamaan ja jos Peetu vielä nukkuu, puen ja yritän tukalle tehdä jotain (parturiin pitäis taas päästä!).
..ja niinkun nyt, ehdin vielä jopa koneelle!
Ruuanlaitto olis vuorossa seuraavaks..
Tässä meidän päivän avaus, välillä tietysti menee ihan toisellalailla, mutta yleensä näin..
nyt ei sit muuta
mammutti ja Peetu