Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALIKSET 2007 viikolla 29

16.07.2007 |

Viime viikkoa en osaa liittää; sen tehköön joku viksumpi... :)

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä te ootte tehneet et teil on jo tollanen ikiliikkuja:)?????

Safia ei käänny viel edes mahalleen:(

Anna jotain vinkkei mil saisin ton meidän neidin liikkeelle,please!!

Hanan

Vierailija
42/46 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möhkis: Teillähän tosiaan alkoi ajoissa toi liikkuminen! Huh huh, parin kuukauden päästä on varmaan jo kova meno! Jouluna saat jo varmaan juosta perässä, ja lujaa. :) Mun mies oli kuulemma 9kk kun lähti tepasteleen, et toivottavasti Mila ei tee samaa temppua. Yritystä meilläkin on ton ryömisen suhteen mutta onneksi ei vielä ihan tajua miten se tehdään. Nyt on se varpaat vaan suussa kokoajan, päiväunet ihan sekaisin kun toinen on tassut taivasta kohti kun pitäis nukkua!

Onnea hääpäivälle!

Hanan: Onnea odotukseen, en muista olenko jo onnitellut! Monikohan täältä maaliksista vielä tekee sulle seuraa tuonne odotuspuolelle uudestaan? Mä taidan tulla perässä, sen verran ihme olo on nytkin. Mutta katotaan miten tässä käy, mies juoksee taas ostamassa mulle viinirypäleitä melkein päivittäin (teki vuos sit samaa). En jaksa vielä uskoa että niin ois käyny, koska oireet on myös niin helppo kuvitella. Milaa tehtiin vähän yli vuos ja siinä kerkes miljoonaan kertaan kuvitella olevansa raskaana. Nyt vaan katotaan miten käy....

Meillä muuten kans luetaan kuvakirjoja, Mila tykkää kauheesti katsoa niitä ja vähän maistellakkin. Isi kanssa Mila tykkää kuunnella kauheesti kaikkia lastenlauluja ja isi on PALJON parempi laulamaan kuin äiti. Juttua tulee myös paljon, siis pitkiä pätkiä ja sit semmosia ihania riemun kiljasuja varsinkin aamusin kun muut nukkuu! Kuola on valunu jo kuukauden ihan hirveesti ja ikenet tosi valmiin näköset, saa nähdä koska putkahtaa eka hammas esiin. Kiukkuu ihan selvästi !hampaita" ja purulelu kovassa käytössä ja omat sormet myös.

Mut tämä äippä lähtee nukkumaan nyt, on kauhee väsy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ymärrä miten Emilia noin aikaisin oppi ryömimään. Varpaitaan ei ole löytänyt kun selääällän on max. 30 sek. Meidän poika oppi kääntymään massulleen kun oli 4kk, ryömi 6kk, nousi seisomaan 7kk ja tukeavasten otti askelia 7,5kk, eli nopeesti lähti liikkeelle hänkin, mutta tää oli jo ennen kuulumatonta.

Etominen jatkuu, en tiedä testaisinko kun tosiaan viime imetysaikaan oli samanlainen olo, toisaalta olo on karmee ja ieltä painaa mahdollinen raskaus.

Taidanpa rueta kakkua täyttämään ja sitten herätän ukon lahjan kanssa :).

Vierailija
44/46 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiitkästä aikaa minäkin ilmoittaudun :) Täällä ollaan, puuhaa ja menoa elämä täynnä. Tuntuu, että viikot häviää käsistä ja kesä samalla vaikka mieskin aloitti loman vasta nyt. Eli neljä viikkoa yhteistä aikaa edessä =)

Pikkuinen neito alkaa olla jo aikamoinen puuhastelija, ikää siis 4kk ja 5 pvää. Jos sisaruksiinsa tulee niin kohta mennään ja lujaa. Isosisarukset ovat nousseet seisomaan tukea vasten 7kk iässä ja kävelleet jo 9kk. Hitsi ne oli pieniä, mahtuivat keittiön pöydän alla kävelemään eikä yhtään järkeä päässä!

Niin, meidän tiitiäinen on nimeltään Reeta. Ei mene vielä ympäri mutta yritys on kova, jumppalelun alla ähkii ja puhkii ja ihan vimmatusti heiluttaa leluja. Päänsä ympäri pyörii kellona.

Ja uskomattoman kova ääni tällä pikkuisella on. Joutuuko se raukka huutamaan ja kiljumaan ettei jää muuten huomiotta ;)

Neuvolassa oltiin perjantaina eli mitat ovat 7030 g ja 63,5 cm. Kiinteitä neuvottiin antamaan niin paljon kuin syö, maksimissaan 2 dl kerralla. Painoa oli tullut kuukaudessa vain 450g ja se on kuulemma liian vähän. Reeta on ollut Nanilla 2,5kk:den iästä, tissittelyyn vain tuli stoppi eikä energia riittänyt jatkamiseen.

Murheita on sen verran, että kaksi viikkoa sitten lehahti käsittämätön ihoreaktio, alkoi kaulalta ja jatkui vatsalle, selkään ja taipeisiin. Lääkärikäyntejä on takana nyt useita ja myös Lastenklinikalla oltiin. Syyksi epäiltiin nokkosrokkoa tai virusinfektiota. Mutta omituista on, että ihottuma on todella rajua, päänahkaa myöten. Tulee yllättäen ja häviää yhtä nopeasti. En usko virukseen, epäilen itse allergista reaktiota. Nyt selvitellään mistä se johtuu.

Tässä pikaiset kuulumiset. Nyt kutsuu pyykin pesu =)

Onnea hurjasti plussanneille! Keitä täällä nyt uudelleen odottaa? Minulla on varovainen vauvakuume mutta taitaa olla mies toista mieltä ja sitä paitsi ei me meinata mahtua tälläkään porukalla tähän kotiin niin eipä mahdu enempää vauvojakaan :(

Zeldatar ja Reeta 4kk + muut pikkuiset riiviöt

Vierailija
45/46 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähkimisyö takana. Oon kai syönyt eilen jotain laksatiivista, kun Alina kiemurteli melkein koko yön ja valitti aamuyöstä alkaen mahaa. Aamutissin jälkeen sitten vaipassa lorisi. Ärsyttävää, että mä herään noihin, vaikka typy nukkuis koko toimituksen ajan.

Meillä on tänään aamupalana uunituoreita karjanpiirakoita ja munavoita. En mä oikeesti näin hikke oo, meillä on vaan leipä loppu. ;o)

Alina ei (kai) varsinaisesti ryömi, paitsi öisin pitkin sänkyä, jos tissinetsintäretket lasketaan. Onkohan se muuten tavallista, että vastasyntyneestä asti jatkuu se " rooting" -tyylinen ryömintä? Luulis, mutta Jaakon en muista ryömineen ekojen viikkojen/päivien jälkeen sillai. Alina kyllä kääntyi jo 2kk iässä (Jaakko tasan 4kk), eli kai se ryömiminenkin on mahdollista... 3kk neuvolassa jo sanottiin, että tää tyttö lähtee aikasin liikkeelle.

Mutta tipu on huomannut, että kierimälläkin pääsee joutusasti lelujen luo, eli hereillä ollessa edetään niin.

Vierailija
46/46 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata harmitella, jos vauva ei liiku kovin aikasin, päinvastoin!

Nimin. kok. om. Jaakko kääntyi päivää vaille 4kk ja ryömi vasta puolivuotiaana. Sitten alkoikin se pikkutavaroiden noukinta ja muiden vaarallisten tavaroiden korjuu. Ja niitä on muuten paljon! Vauvat on uskomattoman tapaturmaherkkiä etsiessään uusia puolia ympäristöstään.

Päivystykeen on kiiruhdettu mm. ruokasuolan (se purkki on kiva tyhjentää mössön päälle ja kauhoa siitä suuhunsa) ja sohvan&säkkituolin (hei, mä lennän!) takia.