Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALIKSET 2007 viikolla 29

16.07.2007 |

Viime viikkoa en osaa liittää; sen tehköön joku viksumpi... :)

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkö riippuvainen ;).

Jotain piti kommentoida, mutta nää maitoaivot.. :D

Ei mun mies tahallaan unohda merkkipäiviä, ei vain ole järin hyvä huomioimaan vaimoaan, muuten kyllä ihana, 6,5vuotta ollaan oltu yhdessä ja viime synttärinä yllätti ja osti ruusukimpun, naureskeli jälkeenpäin, että onneksi osti valmiin kimpun eikä niin monta ruusua kuin ikävuosia kun oli muistanut iän väärin :).

Netissä olen liinaa etsinyt, kun pitäis ostaa uusi ja törmäsin sakaraan, onko kukaan kokeillut ja oletteko tykänneet? vaikutti aika kätevältä.

Tuo oli hyvä idea, että merkaa ylös vauvan syömiset, mustakin tuntuu että vähän menee evästä, mutta kun tuo muistikin on aika surkee, niin en ole varma millaiset syönti välit on..

Oikeesti, oli hirveesti mielessä kirjoiteltavaa, mutta nyt en muista mitään..

Vierailija
22/46 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereista piti kirjoitella. Kaverit on aika hyvin kaikonnut lasten myötä. Osittain omaa vikaani, kun olen niin huono pitämään yhteyttä ja osittain johtuu erillaisista elämän tilanteista, eli muilla ei ole lapsia ja ajatus maailmat ei enää oikein kohtaa.. Pari hyvää ystävää vielä löytyy, toinen asuu kaukana, mutta toinen samalla paikkakunnalla ja onkin lasten kummitäti ja käy n. kerran viikossa! Lisää kavereita pitäis löytää, mutta olen mahdottoman huono tutustumaan ihmisiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi kommentteja:

ERGOSTA: aivan MIELETTÖMÄNSIKAHYVÄ valinta!!! Mulla on ollut se käytössä reilun kuukauden, eli ekaksi kannoin tyttöä sivuttain siinä ja kun neidin jalat olivat tarpeeksi pitkät, normaalissa asennossa. Ja toimii kuin unelma! Itse ei rasitu kantamisesta juuri ollenkaan, kun paino tulee enimmäkseen lonkkien päälle, ja tyttö tykkää kovasti tirkistellä maisemia ja lopulta nukahtaa pää minun rintaa vasten. Minä liikun päivittäin PALJON metsässä, joten todellakin tarvitsen jonkinlaista kantohärveliä, ja siihen Ergo on erinomainen valinta. Myös kaupungilla kaupoissa pyöriessä ollaan Ergoa käytetty paljon, se on kätevämpi pienissä tiloissa kuin vaunut.

VAUVAN VIIHTEESTÄ: Koirat on kyllä tosiaankin hyödyllisiä kapineita vauvan viihdyttäjinä... :) Ei tartte kuin nakata vauva koiran viereen pötkölleen, niin siinä sitä viihdytäänkin sitten pitkään. Äänekkäästi kerrotaan kaikki jutut koirille ja hymyillään aurinkoisesti päälle. Koirat vaan ei tunnu käsittävän, miksi heidän pitäisi olla aloillaan, kun semmoinen pieni ja haiseva paketti heille rinkuu ja kiljuu...

Luetteko te paljon vauvoillenne? Minä olen varmaan kuukauden päivät lukenut meidän neidille päivittäin, lähinnä Kunnaksen tms. loruja ja riimittelyjä, ja uppoaa kuin kuuma veitsi voihin! Hiirenhiljaa tyttö pötköttää sylissä ja katselee kirjan kuvia ja kuuntelee, kun luen. Välillä hän itsekin kommentoi kiljaisuilla runoja, ja jos lukeminen taukoaa, alkaa välitön komentaminen sen jatkamiseksi :)

Kiitos kaikille kommenteista noihin allergia-asioihin! Yhäkin emmin asian kanssa, lähinnä siksi, että vauva ei tosiaankaan itkeskele edes päivittäin mahaansa tai huonoa oloaan, ainoastaan satunnaisesti on noita mahaoireita ollut. Ja ihokin siis on priimaa. Toki tiedän, että allergia voi oirehtia vain suolisto- ja mahaoireinkin, mutta kun niitäkin on niin epäsäännöllisesti, joten en siis yhäkään tiedä!

Missäs se maalisten sakki luuraa?!? Kirjoitelkaahan hyvät ihmiset kuulumisia, niin saadaan tännekin päin vähän äksöniä päivien ratoksi!

Raisa

Vierailija
24/46 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks täytyy tunnustaa että selasin vanhat pinot vain tosi nopeesti joten en nyt kommentoi moniinkaan mitä siellä oli vaan lukasen ne vielä tarkemmin :)

Tukisukkis kyselit niitä hyviä biisejä.. mulla on laaja musamaku ja voisin varmasti luetella montakin mutta ihan mieleeni tuli sellainen kuin Sir Elwoodin Hiljaiset värit:Älä mee..

Caius: Mun mielestä tuo Sinjan vuorokautinen ruokamäärä kyllä kuullostaa hyvältä. Tuskin meillä suhteessa enempää menee kun sosetta menee vain 2krt/vrk puoli purkkia ja 1krt/vrk 2dl velliä ja maitoa sitten vaihtelevasti 150ml-180ml kerrallaan ja joitain kertoja päivässä mutta ei mun mielestä mitenkään hirveitä määriä. Poika kyllä on yli 8kg ja 65cm :/

Kait Sinjakin kasvaa vain omalla tavallaan ja kuitenkin tullut plussaa sitä painoa ettei miinusta :) Voimia Sinulle jaksaa tuota ruokailurumbaa!

Jahas, heti kun äiti istahti koneelle niin poitsu herää! Palaillaan!

Sinna

Vierailija
25/46 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään kovin riippuvainen ole, heh ;)

Muuten vaan tulee roikkuttuun puol päivää täällä. Just äsken kirjoitin kauheen pitkän tekstin ja se hävis jonnekkin! Uus yritys, en kyllä muista puoliakaan mitä kirjoitin äsken.

Joo, ei munkaan mies siis tahallaan unohda. Se ei vaan tajua, että miksi pitäisi ostaa jotain sillon. Mä olen kyllä yrittänyt tässä seitsemän vuoden aikana sitä kouluttaa. Mutta sainhan mä ne renkaat ja joskus vuosia sitten ruusu kimpun, on se jo paljonkin. Muuten se kyllä on ihana ja huomio arkisinkin tosi paljon, ostaa vaikka mun lemppari keksejä tai karkkeja illaksi kun tulee joku hyvä leffa. Mut se on vaan se fiilis just sinä päivänä, et jos sais vaikka sen vitosen kukka kimpun k-kaupasta niin se ois tosi makeeta!

Kaverit on vähän eri elämän tilanteessa ja eri aaltopituudella todellakin, ei oikein jaksa pitää yhteyttä. Onneksi pikku systerit voi sitten " komentaa" kylään tai lähtee vaikka Ikeaan kun meinaa kuolla tylsyyteen! Ehkä niitä uusiakin kavereita vielä löytyy kun tommonen samanlainen elämän tilanne yleensä yhdistää. Sama juttu oli silloin kun noi kaksi isompaa oli ihan pieniä, kaikki kaverit oli lukiossa tai amiksessa ja mä kotona lasten kanssa. Pihan äidit oli sitten reilusti mua vanhempia, nyt taidan olla oikeen ikäinen! ;)

Nyt pitäis lähtee " kiekukaisan" kanssa kauppaan, palaillaan...

Moikka!

Vierailija
26/46 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 4 kk neuvola eilen ja ihan hyvässä kasvuvauhdissa ollaan. Painoa on nyt 6,8 kg ja pituutta 63,2 cm. Kiinteät aloitin reilu viikko sitten perunalla ja nyt on lisäksi maisteltu jo vähän maissiakin. Tyllerö suhtautui hienosti syömiseen ja osasi heti mutustella soseita. Nyt on aina suu auki kun linnunpoika...

Meillä ei enää syödä öisin ja muutenkin alkaa löytyä ihan selkeenoloinen rytmi tähän elämään. Aamulla heräillään puol seitsemän ja puol kahdeksan hujakoilla ja syödään rintamaitoa, pikkutirsat otetaan jossain yhdeksän ja kymmenen välillä, yhdentoista paikkeilla syödään kasvissose ja rintamaitoa päälle. Pitkät parin tunnin unet on sitten vuorossa puoliltapäivin ja niiden jälkeen sitten taas rintamaitoa. Seuraava syöttö on noin viideltä ja sitten seitsemältä, sitten syödäänkin tosi tiuhaan tonne yhdeksään asti jolloin iskä antaa pullosta vähän lisämaitoa ja sitten yleensä nukahtaa syliin ja kannetaan pinnikseen nukkumaan. Yöllä pari-kolme kertaa kitisee ja venkoilee levottomana, mutta rauhoittuu kun antaa tutin ja kääntää kyljelleen, ei kaipaa yöllä maitoa.

Meillä ei vielä juurikaan kääntyillä, kyljelleen mennään mutta ei sen pidemmälle.

Toivotan vielä onnea plussanneille!! Meille tämä neitonen on jo kolmas ja myös viimeinen... (ainakin uskon nyt niin)

Aurinko paistaa!

Mimmi-74 ja Kaisla 4kk

Vierailija
27/46 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni täysimetys hetkeks osittaisimetykseks.

Tultiin eilen yömyöhällä kyläreissulta, kun samalla kierrettiin katsomassa mahdollista uutta taloa. Oli tyhjänä, joten uskallettiin mennä pihaan kuukkimaan. Lapset tietty nukkui autossa.

Meikä joi pullon ED:iä, joten katsoin parhaaks olla imettämättä ekalla yösyötöllä. Peruna-porkkanavelli teki yllättävän hyvin kauppansa. En kyllä menisi väittämään, että velli pidentää syöttöväliä, koska kolmen tunnin päästä " Alwa" jo maiskutti nyrkkiään ja ynisi vaativasti. Eli meikä jättää energiajuomat suosista väliin ja jatkaa imetystä vaan.

Vierailija
28/46 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tällä äipällä ei ole yhtään pirtee olo, Mila heräs kuuden aikaan syömään. Oli tietty yhtä hymyä koko tyttö ja juttua riitti vaikka kuin, nukkui 45 min. ja taas hereillä! Omat jalat löytyi eilen kunnolla ja nyt neiti makaa sängyssään varpaat suussa! Tosi söpön näköistä, mut tää äippä olis voinu ihmetellä niitä varpaita vähän myöhemmin aamulla! No onneksi ei vielä kääntyile sängyssään selältä mahalleen, sit ei varmaan malteta nukkua ollenkaan.

Pakko yrittää oikeesti piristyä, ei kyl nyt auta aamukahvikaan yhtään!

Niin eihän mua edes väsyttäis näin paljon, mut oli taas joku tyhmä idea valvoa yhteen asti miehen kanssa. Ja just aina silloin kun on valvonu, niin jostain kummansyystä lapset herää aina normaalia aikaisemmin, ootteko huomannu tämmösen ilmiön!?

Nyt täytyy mennä seurusteleen " pikkupomon" kanssa, moikkis!

Vierailija
29/46 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tullut mukavan pitkä ketju .. Oli vaikka minkälaista juttua ..

Ekaksi: Möhkölle ' onnea' hääpäivän johdosta ! Meillä molemmat unohtivat täydellisesti hääpäivän mikä oli 1.6. liekö tuolla mussukalla tai maitoaivoilla jotakin tekemistä asian kanssa ?? :-))

Raisalle toivon jaksuja, jos tytöllä mahanpuruja tai allergiaa, toivotaan, että olisi ihan normaalia vaivaa johtuen suoliston herkkyydestä. Muuten, täällä luetaan myös ' kirjallisuutta' vauvalle ja meilläkin tykätään kovasti, ainakin kuvat kiinnostavat ja kirjan kulmat maistuvat hyvälle ;-)) Mutta ihan vakavasti kirjoittaen, Rosanna tykkää todella paljon kun luen. Ihan katselukirjoja luetaan, missä on muutama lause ja sitten itse yleensä runoilen lisää ... Mitä värikkäämpi opus sen parempi !!! Itse ostin juhannuksena hädissäni Emman kantorepun ja sillä ei tee tuon taivaallista. Oltiin lähdössä maalle ja nopsaa juoksin kauppaan ja katsoin mitä siellä oli ja Emma oli ainut sillä hetkellä, nyt täytyy ostaa parempi ja sijoittaa siihen hieman enmpi, emmahan ei maksanut kuin 34e(muistaakseni) Yhden kerran ollut käytössä ja sen jälkeen kaapissa :-//

Täällä ollaan edelleen maitolinjalla, koska tuossa muutama viikko sitten kun maisteltiin, aloitettiin väärällä, eli mangolla ja sen jälkeen oli tytöllä jotakin näppyä naamassa joten aateltiin odottaa siihen 4kk ja sen jälkeen aloittaa peru/porkkanalla. Imetän ja annan loput nannia jos tyttö edelleen nälkäinen. Yösyötöt mennään edelleen tissutellen ja sehän passaa.

Töitäkin olen tehnyt, mutta tämä viikko tätä päivää lukuunottamatta on ollut vapaata. Vauva on silloin kun en ole kotona niin oman isin kanssa ja hyvin ovat pärjänneet. Isi antaa pakkasesta maitoa tai hädän tullen nannia. Itse tuossa viikko sitten pumppailin vielä ainulla 3-4dl, joten kait sitä on ... siis maitoa. Mutta tuon pumppauksen tein oltuani iltavuorossa 7h.

Ihania vauvan vaatteita olen ostellut -aleista- :-)) Mutta itselle vain t-paitoja, kun tuo röllykkä edelleen heiluu tuossa edessä. Mutta nyt paino viihtynyt 65kg ihan hyvän tovin, joten toivoa on(?) Hain itselle kuntosalikortin, onneksi sali on 200m päässä kotoa, vaikka asutaankin korvessa, ovat sentäs kuntosalin tänne laittaneet. Se on apteekki eurecan omistama NICE-kuntosali vain naisille, viikonloppuna aloitan ..

Meillä oli kastejuhla 1.7., olenkohan jo kertonut ? Maitoaivot jumittaa .. Aivan ihana tilaisuus oli, pappi mitä mukavin ja kastepuhe juhlava ja kaunis, kummivalinnat ' parhaat' siis kaikki meni hienosti, itse tila oli kaunis ja valoisa, ja syömistäkin oli riittävästi .. Lahjoja saatiin paljon kaikenlaista, tyypillisiä kummilahjoja, vaatteita, nalleja, valokuvia vauvasta kun oli syntynyt(oli tehty albumi) ja r' a' h' a' a vauva sai melkein 3000e, ja kaikki laitettiin säästöön pahan päivän varalle. Nimeksi tuli: Rosanna Sawini.

Tyttö kehittyy ja kasvaa, taitaa painaa jo 7000g, ensi kuussa on Nla. Vielä ei käänny mutta yritys kova, ja kovasti juttelee kuten Sonjakin ..Eli täällä tykätään kirkua ja kovalla äänellä tai sitten puhutaan ..mmmm ummmm mämmm ... ja ääni on kova .. Ja muutama kiukku kohtauskin on jo saatu ja isiä tykkää komennella :-))

Mutta oikein helppo ja mukava tuttavuus tämä vauva on ollut. Yöt on menneet hienosti, vaikka edelleen 3x herätys, mutta silloinkaan tyttö ei avaa silmiään vaan syö ja jatkaa uniaan. Päivät menee hyvin, tykkää vaunutella .. Ollaan miehen ja vauvan kanssa käyty jo kaksi kertaa ravintolassakin syömässä ja hyvin on mennyt, ei ole itkenyt vaan tyytyväisenä ollut kopassaan. Että tälläistä täällä ...

Ja täällä eli jo toiset kuukautisetkin, hurjat sellaiset .. joten ei maalisvauvaa tai ' vahinkoa' päässyt käymään, no odotellaan ensi kevääseen ja hankkiudutaan ero tästä masusta ja kiloista ja sitten taas voi alkaa kasvattelemaan masua :-))

Caiukselle ja sinjalle piti lähettää paljon terkkuja ja jaksuja. Toivotaan, että painoa olisi tullut tarpeeksi.

Nyt moi kaikille ja hyvät viikonloput !!! t. emmi ja Rosanna

Vierailija
30/46 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva lukea, että joissakin suvuissa on tapana muistaa kastelasta ja perhettä.

Meidän suvussa on ollut sellainen tapa, ettei kastelasta muista kukaan muu kuin kummi lahjallaan. Olisi ollut tosi mukavaa, että lapsi olisi saanut tililleen edes vähän rahaa, mutta ei. Ei edes kukkia ole suvussa tapana ollut tuoda. Joskus olen pyytänyt kastekimpun tuomaan vauvalle kummilahjaksi.

Minä en itse välitä tippaakaan helyistä ja muista vauvakamasta kuten vauvahammasmukista tai vauvakorusta. Niitä helyjä kertyy niin paljon enkä ole mikään keräysfriikki. Päinvastoin ylimäärinen roju , lehdet tai muu keräysmateriaali ja tavaran paaljous ahdistaa minua. Kotimme on siis melkoisen vähäkalusteinen ja pöytäpinnat mahdollisimman tyhjät. Samaa opetan kaikille 6 lapselle, että ei kerätä kaikkea männynkävyistä lähtien. Tosin tyttö½ on tyypillinen neiti, että pitää olla miljuunia vaatteita ym. helyjä. Onneksi hän voi viedä tavaransa " oikeaan" kotiinsa, koska äitinsä on samanlainen.

En myöskään pidä siitä, että vaatteita on pilvinpimein. Mummi tykkää , että lapsella on sen seitsemät kengät ja useita hattuja ja muita asusteita. Ja minusta kun tuntuu, että on ihan hyvä että on laadukas perusvaatetus, kun kotona on kerran pk ja kuivausrumpu. OKei, olen askeetti ja olisin vielä enemmän valkoinen väritys-askeetti, jos ei olisi lapsia.No sitten vanhana.

Ehkä tavarattomuus ja askeettisuus antaa mahdollisuuden hillitä sisäistä kaaosta ja menoa, kun näkee että ulkoisesti ja kotona on harmonia niin pystyy paremmin kontrolloimaan sisäistä kiehuntaa...

Mullakaan ole kavereita. Kun sain eka satsin lapsia, olivat kaikki vähät kaverit opiskeluissaan kiinni. Kun opiskelin , muut saivat lapsia. Nyt muut tekevät töitä ja minä olen äitiyslomalla (mikä loma??).

Toisaalta mä lähdin jo just 16 täytettyäni Amerikkaan yksin niin olen kai myös persoonaltani vähän askeetti. Menen paikkoihin yksin enkä odotakaan että joku lähtisi mukaan. Olis se kiva että joku joskus esim. salille mukaan lähtisi, mutta jos sitä jäisin odottamaan niin en sopisi ovesta ulos ja kävisi aika pitkäksi kun kukaan ikuna lähe minnekään.

Vavipien on kipeä, virusta josta kuume ja mielettömät etanat nenästä tuloo yskiessä.

Sää on ihan merde, hieno kesä, hieno.

Minen ole plussannut, mutta mulla on älyn nälkä koko ajan ja tekee mieli vaikka mitä - yleensä karkkia - ja sitten on ollut koko imetysajan olo, että olis vatsatauti - ruokamahassa kiertää. Mutta siis en odota, en vaan tiiä miks on öllöolo koko ajan.

Mä en ole vielä entisessä kuosissa ja mulla on ollut tapana päästä entisiin mittoihin, ennenkuin aloitan odottamaan uudestaan ( jos Luoja niin suo) . Tiiän että tuo on ihan itsekeskeistä mutta yritän itselleni laatia jonkinlaisia tavoitteita. Mä olen muuten kuin alkoholisti ja repsahdan älyn helposti, mutta ruokaan ja karkkiin, en viunaan. Heikko minä, hyi minä.

Vieläkö muistatte miltä tuntui vauvan masuliikkeet, vieläkö muistitunnette supistuksen tai ponnistuksen? Minoon totaaliunohtanut taas kaikki tunteet.

Meillä piti olla alustavien suunnitelmien mukaan tänään vihkipäivä. Mutta ei ole. Ehkä sitten joskus kunhan housupukuun mahdun (se on siis mun maistraattihääpuku) kunhan sellaisen ostan.

No tulipahan tekstiä. Perjantaitia kaikille.

tsukkis 0 + 0, 2½ kg alkumittoihin.

Vierailija
31/46 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa kuvasarja imettämiseen liinassa:

http://www.mobywrap.com/instructions.php?link=11

Muutenkin hyvä sivusto!

Taas Jaakolla on mennyt päiväunet leikiks! ;o(

Miten ihmeessä mä saan herkkäunisen Alinan nukkumaan perheleirillä samassa huoneessa ton moottoriturvan kanssa?? Kun ei sitä varmaan voi vaunuissa laittaa yksin käytäväänkään. Täytynee rehata tarrataulukot, liikennevalot(vihr=kehu, kelt=varoitus, pun=jäähy) ja tukikuvat mukaan.

jaaha, heti kun saa vähän tekstiä, niin kuuluu huuto...

Vierailija
32/46 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas urakka. Alina ei nukahtanut liinaan sisällä eikä ulkona, vain koppa ja isi kelpasi tällä kertaa. Tais ruuan läsnäolo taas ahistaa.

Mitenkähän selviän sitten, kun ukko menee taas töihin? Tuolla se paistaa taaskin pihvejä meille.

Sain tänään Jaakon huoneen ikkunat pestyä, vielä tarttis kuurata meidän makkarista ja muualta eli edustuspuolelta riittää tälläkertaa ulkopuolen pesut. Tarvii vähän laittaa paikkoja kuntoon jos meinataan saada rahaakin tästä läävästä.

Taloo ei meille näytä löytyvän, joten ollaan ajateltu tilata pakettiratkaisu miehen kotikonnuille. Läheisen rautakaupan myyjä tekee meille tarjouksen, jos se on kallis, mietitään ehkä Kodumajaa. Älvsbyhus ei paljon innosta, sen verran p**** tuttujenkin talosta tuli.

Vierailija
33/46 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan vastaavia oloja.Vatsa kummallinen ja oksettaa,jo pitkään ollut raskautunut olo,nälättää jatkuvasti.Mutta EN ole todellakaan raskaana.

Muistan että pikkuviitosen jälkeen oli pitkään myös tämä samainen oksetus ja palakurkussa-olo.Ja silloinkin muutaman testin tein kun ihmettelin oloani.

Olisko kehon väsymistä.....

Meillä mennään edelleen pelkällä tissimaidolla.Tyttö painaa oletettavasti ainakin 7kg.Ens to on 4kk lääkärineuvola,siellä sitten varmistuu.

Ja soseita en todellakaan aio aloittaa ennen kuin tulee se 6kk täyteen,en kestä sitä sottaa ja ruoan pursotusta...

Ystävistä:

Muutamat hyvät pysyneet vierellä mutta suurin osa kadonnut...Karsastavat varmaan suurta perhettämme.

Ihanaa on että paras ystäväni,2:n lapsen äiti,on kannustava ystävä tässä lapsiluku asiassakin!

Juup,miksei paista!!!!??????Missä olet kesä??????

Minä ja muksut 10v8kk,9v6kk,7v9kk,5v9kk,2v11kk ja 3,5kk

Vierailija
34/46 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kolmannella kerralla onnistuisi tää kirjoittelu. Ekaksi mun kirjotus taas hävis ja sitten oli muuta häirötä kokoajan. Tylsää kun vaan sataa....

Tukisukkis, mä myös olen askeetikko. Monikaan tuttu ei kyllä ymmärrä mua, väittää meidän kotia ylisiistiksi. Mutta jos on vähän roinaa niin ne on niin helppo siivoo takasin paikoilleen ja on nopeesti siistin näköistä. Mä inhoon kerätä mitään " turhaa" kamaa. Tuleekin sitten säännöllisesti tehtyä vähän inventaariota, niin ettei mies huomaa. Se kyllä keräis meille vaikka mitä, onneksi ymmärtää jo kysyä multa vähän mielipidettä ettei isompia kriisejä tule. Lapset olen kanssa opettanut siivoamaan kaapeista ja laatikoistaan ylimääräiset kamat pois. Toimii kohtuu hyvin, esikoinen nyt kyllä keräilee meikkejä ja kynsilakkoja, toka taas säästäis kaiken mutta kun annan rajalliset säilytys tilat omille kamoille niin ihan kaikki ei vaan mahdu, kolmonen on yhtä askeetikko kuin minä. Se siivoaakin kaikista usemmin omat tavarat läpi ja heittää turhat pois. Kahta isompaa joutuu muistuttaan välillä. Mutta ihanaa etten ole ihan yksin tässä suomen maassa tämmöinen " outolintu" että muitakin löytyy! Mä muuten haaveilen kans siitä hyvikin vaaleasta kodin sisustuksesta, sitten eläke päivillä varmaan on sen aika. ;)

Ristiäisistä, meillä tuli ihan järkeviäkin lahjoja. Osa sukulaisista osasi kysyä etukäteen mikä olisi järkevintä ostaa ettei tule samoja. Kummilusikka, hopeinen valokuvakehys ja se valokuvakehys albumi oli ihan jees. Sitten tuli vaatetta ja astioita ja jotain muuta, en muista enään kaikkea. Rahaa ei kyllä kukaan antanut, mutta mun mutsi kylläkin maksoi osan kuluista siis tilasin valmiit kakut. Meillä oli pelkät sukulais juhlat, myös kummit kummankin suvusta.

Nyt taas Mila heräs jatkan myöhemmin juttua!

Vierailija
35/46 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ristiäiset meni muuten ihan hyvin, mutta mä olin laittamassa juhla paikka valmiiksi ja mies kotona Milan kanssa. No kuten arvata saattoi niin se mun hyvämuistinen mies unohti tosiaan siinä kiireessä tankata sitä maitoa naamaan ja Milan sitten veti kunnon älämölöä papin puheen päälle kun oli nälkä pikku masussa. Sylikummi sedällä ei ollut niinkään hauskaa kun piteli neitiä sylissä. Kahvitilaisuudessa tyttö sitten veteli sikeitä kun oli masu täynnä maitoa. Ainut mikä mua jäi harmittaan ihan älyttömästi oli se kun mä en, eikä kukaan mukaan muistanut ottaa Milasta kuvaa kastemekko päällä. Se ois ollut kiva muisto. Meillä oli seurakunnasta lainassa se mekko, enkä sitten muistanut soittaa sinne uudestaan ja kysyä onnistuisiko lainata pukua hetken verran että saisi kuvan tytöstä mekko päällä. Se sitten jäi, no ei mun isommillakaan ole ikinä olut ristiäisiä kun mä en kuulu kirkkon. Saa itse sitten päättää haluaako käydä sen riparin ja kastetaanko. Esikoinen kävi vasta tänä kesänä riparin ja on sitten kastajaiset ja konfirmaatio elokuussa. Tokalla on ens kesänä edessä jos haluaa ja kolmosella noin kolmen vuoden päästä.

Kyläilystä, mä ainakin vältän paikkoja missä tiedän ettei me kaikki olla tervetulleita. No okei, meitä on seitsemän yhteensä, niin ymmärrän kyllä ettei joka paikkaan edes mahduta. Ja ei sitä aina tarviikkaan kaikkien kanssa lähteä. Sekin vaikuttaa onko miehen työväline pihalla parkissa vai ei, on 7 hengen farmari. Just sinne vielä mahdutaan, omaan autoon ei menee kuin se viisi. Miehellä on vielä yks auto kun sitä alkoi vuosi sitten vähän lapsettaan niin oli pakko ostaa samanlainen lada kuin teini vuosina. Sillä se sitten ajelee talvella ja nyt kesällä kasailee sitä tallilla. Autoista puheen ollen saa muuten jatkuvasti kuulla vinoilua, et milloinkas ostatte sen pikku bussin jne..

ARGH! sanon minä, ihan hyvin pärjätään näillakin autoilla mitä nyt on käytössä, toistaiseksi vielä.

Miehellä muuten kauhee vauvakuume, ehdotin sille jo tota isien palstaa että jos menis sinne kirjotteleen. Tai sitten mä joudun kohta kirjoittaan sen puolesta suurperhekuumeilijoihin! Saa nähdä miten tässä käy. Yhteen voin vielä suostua, mutta sitten ei enempää enään. Mun raja tulee sitten vastaan! Muistan vieläkin ihan hyvin miltä tuntui olla raskaana, oli hankalin tähän mennessä. Käynnistettiinkin raskausmyrkytyksen takia. Synnytyksestä en juuri muista mitään, jotenkin ihan sumussa muistikuvat siitä tapahtumasta. Olin aika huonossa kunnossa silloin. En nyt mitenkään hirveästi sitä raskaus aikaa ja synnyttämistä kaipaan, mutta tulee jos on tullakseen. On tietysti tervetullut jos ilmoittaa tulostaan!

En sitten taaskaan muista mitä muuta olitte kirjoitelleet, tulen taas kun ehdin kirjoittelemaan lisää...!

Vierailija
36/46 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tänne pahemmin kirjotellut.. kovasti keskustelua seuraillut kylläkin. meillä ei kiinteitä olla aloteltu vielä, ihan täysimetyksellä mennään ja niin aijotaan jatkossakin edetä.. tahtoisin imettää sinne 6kk asti ja alottaa kiinteät vasta sitten. toistaiseksi on poika hyvin kasvanyt pelkällä maidolla.. torstaina oli 4kk neuvola, painoa oli 7110g (2265g) ja pituutta 63cm (47cm) suluissa syntymä mitat. julius syntyi viikolla 38+3 ja mitään ihmeempää syytä ei pienikokoisuudelle sanottu. itse luulen sen juhtuneen raskausmyrkytyksestä joka minua vaivasi loppuraskaudessa..

meillä ollaan kokoajan oltu ilman mitään ehkäisyä, toinen lapsi olisi tervetullut. vielä ei kuitenkaan ole yrittäminen tuottanut tulosta.. tai eihän sitä koskaan tiedä, viime testin tekemisestä on kuitenkin kulunut jo yli kuukausi. ei voi edes menkoista päätellä onko raskaana vai ei, kun ei ole koko menkat vielä edes alkanut.. eipä silti ole edes ikävä niitä:D

meillä poika ei osaa tuttipullosta imeä, ikä tuttikaan pysy suussa. ei tarvitse sitten ainakaan vierottaa niistä. sitten kun kiinteät alotellaan, niin koitan pojulle samalla opettaa nokkamukia pikkuhiljaa.

meillä ollaan ulkoiltu lähes joka päivä. vaunuissa julius ei viihdy, ellei ne liiku.. on kovin ahtaaksi käyneet, ja muutenkin julius ei juurikaan viihdy makuultaan. kovasti yrittää punnertaa itseään aina pystyyn.

on se hauska seurata kuinka se lapsi kehittyy. juuri äsken oli vielä pieni vauva:) nyt juttua on kovasti ja liikkumisen halu sitäkin suurempi:) äh, vauva aika menee liian äkkiä.. kohta ne jo lähtee liikkelle..

äiti ja julius (tasan) 4kk =)

Vierailija
37/46 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilia keksi vaille viisi aamulla, että häntä ei nukuta ja alkoi huudella sängyssä ja kääntyillä mahalleen ja tätä jatkettiin tunti ja sitten poika keksi taas herätä 6.30, väsyttää!!

TUKISUKKIS JA LEANNA: mullakin samanlaista ällötystä ja lisäksi rinnat kipeet ja alavatsaa juilii, samanlaista oli esikoisenkin jälkeen ja silloin tuli tehtyä useampi testi ja lääkärissäkin käytyä. Luulen että johtuu väsymyksestä ja hormoonien heittelystä. Testin kuitenkin teen jos alan oksennella tai jos on yhtä kurja olo kuun lopussa, kun pitäis se kierukan laitto aika tilata.

Tukisukkis ja M@mma tunnustautuivat askeetikoiksi, voi kun mäkin olisin. Mä olen toivoton keräilijä, joka ei raski mitään heittää pois, kun sitä saattaa vaikka tarvita ja sitten joka paikka tursuaa tavaraa ja minua ahdistaa!!

Eilen käytiin neuvolassa punnituksessa ja meidän oma terkka oli lomalla. Tää sijainen oli sitten tosi ärsyttävä ja ei oikein ollut asioista perillä, joten jäi kysymykset kysymättä ja en oikein uskalla hänen neuvoihinsa luottaa, kun oli aika eri linjoilla kuin oma terkka! Tyttö oli kuitenkin kasvanut 2 vikkon aikana melkein 300g, joten kiinteiden aloitus auttoi.

Vierailija
38/46 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekax omaa (.) Olo on hyvä!! Viikoja on jo 7+4 kasassa ja ei pahemmin okseta eikä muutakaan valittamista ole.Väsyttää toki,mut mä laitan sen Safian ja Oskun piikkiin joilla sitä energiaa on niin vimmatusti!!

Neuvola,se eka neuvola taas kerran, on 30.7..Juuh näin sitä vaan sit taas mennään ravaten eri paikoissa ennen maaliskuuta.

Safia voi hyvin,olin kyl vähän ihmeissäni viime neuvolassa kun pituus ei vieläkään mene yli 60cm ja painoa on vaan 5kg.

Kai noi mitat on ihan ok kun se TH ei sanonut mitään?

Me mennään nyt ulos kun aurinko paistaa taas vaihteex..

Hanan ja Safia,Osku ja vaavi

Vierailija
39/46 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö lähti ryömimään!! Aivan uskomatonta, olisi kyllä saanut vielä pysyä paikoillaan, onneksi vauhti ei vielä päätä huimaa :), ikää siis vikkoa vajaa 4kk.

Vierailija
40/46 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä toi Hananin tilanne :)) Jaksuja sinne!

Möhkis: Siis ei voi olla totta!! :D Teillähän juostaan jo ennen joulua :D

Meillä poitsu ei vielä käänny ei mitään.. viihtyy niin hyvin lattialla lelujensa kanssa selällään jos hänet niin laitetaan taikka mahallaan jos hänet laitetaan niin ;) Jos selällään on niin kyljelleen siitä pyöräyttää itsensä jos jotain oikein kiinnostavaa siellä sivulla on ja siitäpä vielä päätäkin yrittää vääntää jos se kiinnostava on siellä hänen yläpuolellaan takana. Toki jos ihan pikkuisen auttaa niin pyörähtää mutta tosiaan olen tullut siihen tulokseen että viihdykettä on riittämiin siinä ympärillä niin hän vain on ja on ja on ;) Niin ja saattaapa ottaa tirsatkin siinä leikin kesken ja jatkaa taas.

Sylissä ei voi olla enää makuuasennossa tai edes vähänkin kallellaan vaan pitää vänkää pystyyn ja istualleen.

Masu on nyt vähän kipristellyt ja ilmavaivoja ollut, meillä siis syödään peruna-porkkanaa ja persikkaa sekä maissivelliä mutta muuten ihan maitoa ja nuo sose määrät on vielä puolta purkkia noin suunnilleen 2krt/pv..en tiedä sitten mikä nyt mahavaivoja tekee :/

Mut kyl se niin on että kun pitkään ollut hiljaista ja tähän istuu niin ..loppuu se hiljaisuus ;) Eipä muutakun iltavellin laittoon ja pesuille :)

Sinna ja poitsu kohtsilleen 4kk