Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ISOT ENSKAT VKO 29**

16.07.2007 |

Laitoin nyt viikon pinon. Jos menee ylipitkäksi niin aloitellaan sitten uutta...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli suunnitelman muutos, käyhän tsekkaamassa Turkutreffi-pino! Jos ehdit kaffetella perjantaina, niin ilmoittelehan.

Kesis

Vierailija
22/40 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on " kaikki" isot enskat jo pottailua harjotelleet... Meillä ei moista kapistusta vielä edes ole :( Ja mulla ei kyllä ole aavistustakaan, koska toi tyttö pissaa... Kakan se tekee aika usein syödessään :/ Ei nyt sentään potalla aleta syömään ;) Vaikka kai sen hankkia voisi lähitulevaisuudessa...

Tuntuu yhdellä jos toisellakin enskalla olevan " kesäkiireitä" , noi miesväen lomat on ilmeisesti ainakin osasyyllisiä :DD Vaikka mäkin tykkään kyllä, kun on ohjelmaa ja muuta, saanhan sit taas kotona kökkiä Ainon kanssa koko syksyn ja talvenkin varmaan... Ei ole vielä mietitty kauheesti tulevaa, eli missä vaiheessa Aino pitäis hoitoon laittaa... Ihan vielä nyt ei kuitenkaan, mutta kyllä vois joskus kevätpuolella ajatella vaikka " fafan" hoitoon päiväksi-pariksi joskus jättää, jos itse alkais sijaisuuksia katsella. Vaikka mies ei kyllä luota isäänsä hoitajana :DD Onneksi mies voi joustaa omista töistäänkin aika paljon.

Aurora: meillähän ei ole moneen kuukauteen juotu maitoa hereillä... Ainon onneksi nukahtaa niin syvästi, että sen jälkeen sen voi vaikka kaapata syliin ja vaihtaa tutin " lennosta" maitopulloon ;) Aikasemmin homma hoitu niin, että Aino nukahti syliin, nykyään ei enää suostu syliin nukahtaa, niin sitten sängyllä " tainnutan" sen ensin, tai joskus nukahtaa rattaisiinkin tai autoon. Sitten vaan kun on nukahtanut, maitoa vaan kehiin :) Ei ehkä kauheen " oikeaoppista" toimintaa ja voipi olla pidemmän päälle hankalaa, mutta toistaiseksi meillä toimii näin... Mä vaan toivon, että jossain vaiheessa alkais helpottaa, kun Aino oppisi vaikka nokkamukista juomaan...

Vesi meillä kyllä tekee kauppansa välillä liiankin hyvin. Mulla on tarkoituksella erilainen tuttipullo vesipullona ja maitopullona, niin Ainokin " tietää" mitä tuleman pitää. Luulisin ainakin, että tää on auttanut meillä.

Jos Oliver mieluummin juo velliä tms, niin anna mennä sitä sit vaan enemmän.

Joo, mä mietin tässä pitäiskö mennä ostamaan laatikollinen mansikoita pakastettavaksi. Vai siirtääkö huomiseen koko homma... ;)

Turvaistuimista muuten tuli mieleen, jokos isot on " kaikki" hankkineet isojen istuimen kaukalon sijaan?! Aino vielä mahtuu mainiosti kaukaloonsa, mutta tuntuu vähän, että se ei niin hyvin enää viihdy siellä... Istuimesta kun vois vähän paremmin nähdä ympärilleen ja muutenkin se olis " väljempi" . Ainolla kun on melkein jokaisen lyhyenkin automatkan jälkeen selkä ihan märkä, kun kaukalo hiostaa, vaikka autossa ilmastointi onkin... Tarttis mennä kattelemaan vaihtoehtoja tässä joku päivä...

Nyt teen jotain järkevää taas välillä ;))

t. Ope ja Aino 9kk päiväunilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Turvaistuimista: meilläkään ei vielä ole, mutta lauantaina olisi tarkoitus mennä katselemaan josko saataisiin sellainen ostettua. Aleksilla on kanssa selkä aina märkä kun kaukalo hiostaa, eikä tuo kovin hyvin muutenkaan kaukaloon enää mahdu..

Pottailu: ei myöskään ole vielä kokeiltu, pitäisi ensin vissiin hommata se potta :) En kyllä ymmärrä miten tuon vauhtivillen saisi istumaan rauhassa potalla edes hetken.. Ei nykyään halua hetkeäkään pysyä paikallaan.

Ulkoilu: Aleksi nukkuu kahdet päikkärit ulkona, mutta muuten ulkoilu on tällä hetkellä aika minimissä, syystä että mulla on ihan hirveä heinänuha :/ Kunhan tuo heinän kukinta vähän rauhoittuu niin josko sitten.

Ossen typy syö huonosti. Toivotaan että on joku ohimenevä vaihe. Hampaita meillä tuli n. kahden viikon välein kaikki kahdeksan, nyt ei ole hetkeen tullut lisää. Kaipa se vähän vaihtelee miten äkkiä seuraavat puhkee.

Karssuli, mikäs tässä on rouvana olla ;) Itse asiassa tuli vähän tyhjä olo kun hääpäivää oli odottanut niin kovin ja sitten se oli niin äkkiä ohi. Eikä nyt ole enää mitä odottaa, ei edes häämatkaa näköpiirissä.. Mutta kai tähän arkeen taas tottuu :) Jotenkin nyt on vielä suurempi yhteenkuuluvuuden tunne miehen kanssa, en osaa selittää, mutta jotenkin tämä naimisiinmeno lähensi meitä taas. Ollaan nyt " oikeasti" pari.

Aleksin yöt on nyt menneet vähän paremmin, kerran syö ja pariin kertaan vaatii tuttia. Mutta nukahtaminen illalla on edelleen työn ja tuskan takana. Seisomaan vaan vaikka viimeisillä voimilla... Tissille sitten aina viimein (tunnin parin taistelun jälkeen) nukahtaa.

Onnittelut työpaikasta! Kyllä kaikki hyvin menee ja Aino reippaana tyttönä varmasti sopeutuu hyvin hoitopaikkaan :)

Auroralle en oikein osaa neuvoa antaa...ihan hyviä neuvoja tässähän on jo tullutkin. Mutta nestettä täytyy varmasti saada tavalla tai toisella menemään kun pissakin jo muuttunut tuollaiseksi, ettei poika ihan pääse kuivamaan. Ottaisiko Oliver vettä esimerkiksi lääkeruiskusta, yhden kaverin poika joi vettä hienosti ruiskusta imemällä, se oli sen mielestä hauskaa.

Jeps, eipä muuta tällä erää. Pitäisi alkaa suunnittelemaan kaason polttareita. Hän kun menee vuorostaan syyskuussa naimisiin :)

Viipero & Aleksi 8kk+[/color]

Vierailija
24/40 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auroralle ensin tuosta juomisasiasta, että sinuna kokeilisin vielä hörppyyttää vaan oikein kunnon mukista vaikka. Noel juo nykyisin kaikki vetensä ihan tavallisesta mukista tai lasista. Se on sen mielestä tosi kivaa, kun on isojen juttu :) Et jos itse joisit ensin vettä mukista, ja antaisit sitten samanlaisesta Oliverille. Toimisikohan?

Potta-asiaan: kerran kokeilin istuttaa poikaa siinä, ja suuttui ihan kamalasti! Eli kokeillaan sitten vähän myöhemmin uudestaan.

Käytiin tänään hommaamassa Noelille passi :) Päästään sitten sinne Italiaan koko porukka. Ja täytyy varmaan hakea reseptistä kopio lentoa varten, kun ne Noelin sydänlääkkeet on sellaisissa annospusseissa, valkoista jauhetta kaikki. Näyttää pikkuisen epäilyttävältä, kun ei mitään etikettejäkään ole...

Nyt siivoamaan - meillä on tänään megasiivoukset, kun miehellä eka vapaapäivä yli viikkoon.

Kandi & Noel, melkein 7kk

Vierailija
25/40 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tre:n treffeille olleille! Oli kiva nähä pitkästä aikaa. Harmi vaan, että olin vähän huonoilla fiiliksillä liikenteessä. :/ En oikeen tiiä mikä mulla on. Oon ihan SIKA väsyny koko ajan, pinna on kireellä ja nyt illalla on meinannu alkaa itkettää. Tosin tohon väsyneisyyten miehen sisko sano, että sillä oli esikoisesta ihan sama juttu tässä vaiheessa ja nyt tosta kuopuksesta se on kans ny ihan väsyny. Se kuopushan on heidiä 1kk vanhempi. Eli siis kai tää on jotain asiaan kuuluvaa??! Mut plääh... Voisin mä tähän asioitani rutista, mutta ei sitä valitusta jaksa kukaan lukee, ni jätän kirjottamatta. ;) Mut siis... kai tää tästä.

Niin ja muuten.. se 2,5vkonen vauva oli IHANA!!!! <3

POTTAILU: Jääny ihan minimiin... joskus harvoin pottaillaan. Jos sitten jossain vaiheessa alkais pottailee... Ei taida olla tällä mammalla herkkyyskautta nyt tohon pottailuun. ;)

TURVAISTUIN: Häydi on edelleen kaukalossa, kun mahtuu siihen vielä ihan hyvin. Tosin sama vika vähän meilläkin kun open ainollakin?, että selkä on märkänä jne... ja hermot menee. Sit ku saan ton ukon ostamaan sen istuimen, ni sit vaihdetaan siihen. Mulla kun ei ny oo varaa sitä ostaa.

Viiperolle tsemppiä heinänuhan kanssa.

Pitää mennä laittaa neidille iltapuuroo jne...

Burde ja heidi 9,5kk

Vierailija
26/40 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa vaan ystävät!

Onpas jo ollut ikävä teitä! =) Tänään kotiuduttiin möksältä ja onpas ihanaa olla kotona, vaikka kivaa oli mökilläkin. Luin kyllä pinot läpi, mutta en jaksa nyt kommentoida mitään. Ja kerron meitin kuulumisetkin vasta huomenissa, nyt meinaan tuo oma peti huhuilee aika houkuttelevasti...

Viiperoa ja Aleksia kuitenkin kiitän heti - olipa kiva vierailla teillä! =) Ja toki saat laittaa ipanoitten yhteiskuvan tänne.

Vilkutuksia kaikille ja hyvää yötä! Huomiseen!

-Amy ja Emmi, vielä 8kk

Vierailija
27/40 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!

Oonpa taas pitkästä aikaa linjoilla täälläkin. Ei tästä netistä roikkumisesta vaan tahdo ikinä tulla mitään. Kerran jos pääsee hetkeksi niin sit kuitenkin jää kaikki kesken. Hittolainen.. :D.

MÖRÖTIN oli Jyväskylän treffailusta puhellut. Multa on tosiaan mennyt ohi, koska välillä tulee pitkiä taukoja, enkä sitten enää aina tule kaikkia pinoja selanneeksi. Msn:n yhteisössä ollaan vain minä ja Ladie, joten eipä ole sielläkään asiasta jutskattu. Voisihan sitä jotakin tänne kehitellä. Itse olen tosin aika hitaasti liikkuvaa sorttia, ja monina päivinä kaikki tuntuu jotenkin niin vaikealta, että en lupaa tapaamisen onnistuvan ihan heti välttämättä, mutta... yrittää voin luvata :). Mä olen yhdessä jyväskyläläisten yhteisössä ja en mä ole heitäkään tavannut, vaikka tapaamisia on ollut kymmeniä ellei jo enemmänkin... :-/. Aika pitkälle mulle siis on tämä nettiyhteisö vain riittänyt. Meillä on täällä pari vauvatuttavaa, jotka on myös tavattu tämän Vauviksen kautta. Heitä on tavattu muutama kerta Viljon kanssa. Niin joo, olen mä Ladien kanssa " tavannut" aiemmin myös, kun on istuttu samassa pöytäseurueessa yliopiston ruokalassa, mutta se oli ennen vauvoja se :D. Mun sähköpostiin annitee@hotmail.com voi kirjoitella myös, jos en täällä heti vastaile.

Meillä on muutto meneillään, joten eipä tässä kehtaa enempiä nyt. Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Mii- ja Viljo 11+ kk

Vierailija
28/40 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti jotain..

Amy, tulettkos ensi viikolla kärrikseen? Siellä meinaa olla vähän hiljaista. :) Pitää muistaa palauttaa se rintareppu, jota mies kehui todella paljon.

Turvaistuimesta, Eveliina on istunut Cragon Cosmicissa juhannuksesta lähtien, olisi toku mahtunut kaukaloon mutta minä en ainakaan jaksanut enää kantaa kaukaloa mukana ja Cosmicissa saa olla 5+kk alkaen. Ja tuossa neidillä on pää monta kertaa paremmin kuin Locigossa.

Puistosta, me on nyt muutaman kerran käyty Even kanssa tuossa pihalla keinumassa ja neiti tykkää paljon. Tänään vois suunnata keskustaan ihan oikeaan leikkipuistoon.

Meillä, tai siist minulla on tylsää kotona kun kaksi viikkoa oli mies aina " kotona" ja vähintään jomman kumman vanhemmat tai ystäviä ja nyt ollaan kahdestaan kisujen kanssa. Tylsää..

Mut pitäis varmaan rueta aamupalalle, on taas myöhäinen ja hidas aamu menossa..

Mut toivottavasti saadaan huomiseksi treffit!

Bejpi ja Eveliina ~6,5kk

Vierailija
29/40 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ällöttävä ilma!! En mä nyt kovien helteidenkään kannattaja ole, mut eikö tää nyt oo jo vähän liikaa?? Pakkasin typyn tuonne terassille: peitto alle, päälle fleece, peitto ja villashaali. Onnellisena nukkuu... :) no, vaatetta en laittanut normaalia enempää, kun inhoan sitä pukemis/riisumis-operaatiota.

Meillä on tänään neljäs hääpäivä, ja sain aamulla " aamiaista" sänkyyn! Siis aamiainen sisälsi espressokupin kahvia ja suklaata + pitkän kaulaketjun. :) Kesti vähän, ennen kuin tajusin mistä on kyse, kun olin ihan sikiunessa. Typykin siinä vieressä ihmetteli, kun yhtäkkiä avataan verhot ja ruvetaan puhumaan kesken hänen unien. Siksi painuikin takas nukkumaan heti, kun oli käyty mies viemässä töihin ja kaupassa ja syöty aamupuuro. Illalla päästään vielä sinne leffaan, kaverit tulee hoitaan typyä tänne meille joten saadaan olla ihan rauhassa kaupungilla.

Tulin niin hyvälle tuulelle tästä päivästä, että oon jo siivonnut keittiön ja olkkarin, tyhjentänyt lehtikorit ja roskikset ja kunha typy herää, jatketaan siivousta. Sit teen mansikkakakkua ja makaronilaatikkoa. Tehopäivä! :D

Kiitos noista ulkoilukommenteista! Meillä tosiaan typy nukkuu päikkärit ulkona kahdesti, mutta niinä aikoina mä itse siis puuhailen jotain omia juttujani täällä kotona. Mä en vaan muka ikinä ehdi viedä puistoon, mutta eipä näillä keleillä kyllä paljoa huvitakaan...

Turvaistuimesta; meillä siirryttiin Cosmiciin vissiin siinä puolen vuoden tietämillä. Typy olis mahtunut kans kaukaloon, mut paljon kivempi istua kunnon istuimessa, näkeekin jotain.

Meilläkään ei pottailla, koska typy ei oo edelleenkään yhtään kiinnostunut siitä eikä jaksa siinä istuskella. Pissit tulee joskus ilmakylpyjen aikana sit lattialle, mut ei se mua haittaa, kyllä lattian saa pyyhittyä. :) Saa nähdä, milloin ton vauhtimimmin saa rauhottumaan niin pitkäks aikaa, et malttais pissiä pottaan. Kakan sinne saamisesta nyt en osaa ees unelmoida...

Aurora, toivottavasti saat Oliverin juomaan! Ehkä tosiaan tuo open neuvo vois tepsiä, siis että kesken unien tuttipullo suuhun?

Musta on muuten tosi hassua, et nyt ku typy nukkuu omassa huoneessa enkä enää imetä, niin meillä mies on se, joka käy öisin rauhottelemassa, jos typy itkee. :) Mä en välttämättä edes herää kunnolla, tai jos herään, ni käännän kylkeä! Olin samanlainen silloin, ku meillä oli kissa - jos se riehu yöllä, olin aina vain tönäissyt miehen hereille ja kääntänyt itse kylkeä. :D

Jaahas, jospas sitä menis hetkeks sohvalle lukemaan kirjaa ennenku tyttö herää.

-Osse ja typykkä 8kk

Vierailija
30/40 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah.. Mä oon ku uudesti syntyny. =) Heidi ei tainnu herätä viime yönä kertaakaan! Jee! Tai ainakaan en muista että olis heränny. Ja vaikka me noustiin tähän päivään jo 6:15, ni - IHME! - mua ei silti väsyttäny oikeestaan ollenkaan. :) On ollu paljon parempi mielikin...

Osse: Mä taas oon ihan tyytyväinen tämmöseen viileeseen pilviseen päivään. Meillä kun paistaa tohon parvekkeelle aina niin, että ei voi nukuttaa heidiä rattaissa, ni tämmönen ei-aurinkoinen päivä on siinä mielessä oikeen bueno! :) Niin ja emmäkään siitä hirveestä helteestä niin perusta.

Jaahas... Heidippa on koko ajan tulossa syliin. Eli pitää siis mennä. Palaillaan.

burde ja heidi 9,5kk

Vierailija
31/40 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa!

Jospas nyt edess hiukan enemmän ajan kanssa kirjoittelisi... Me tosiaan oltiin reilu viikko mökkeilemässä Pohjanmaalla. Ennen reissua vähän jännitin Emmin matkustuskestävyyttä - ja siis samalla äipän ja iskän hermoja/korvia. Päätettiin sittenkin lähteä iltaa vasten ajamaan. Kotosalla syötettiin Emmille iltapuurot ja pistettiin yökkäri päälle ja uniaikaan kahdeksan kieppeillä lähdettiin ajelemaan. Neiti simahti heti ja nukkui jonnekin Tampereen pohjoispuolelle. Siitä sitten kukkui tunnin verran ja simahti uudestaan. Aikuisten oli pakko pitää vessatauko tunti ennen perille pääsyä ja tietysti Emmi heräs taas silloin. Nukahti kuitenkin nopeasti takas ja me jo juhlittiin, että mökillä vaan likka kannetaan nukkumaan sisään. Mutta katin villat: mökillä meitä oli odottamassa Emmin pappa, kummitäti ja papan koira. Ja koira tietysti innoissaan meidän tulosta päästi hirveen haukkukonsertin, johon Emmi heräs. Ja sitten uni tulikin joskus yhden aikaan yöllä (perillä siis oltiin puolen yön aikaan).

Tuosta ekasta illasta ja paljoista vierailuista ja uusista paikoista hämmentyneenä Emmi olikin sitten iltaisin ihan känkkä. Yhtenä iltana huusi tunnin suoraa huutoa, toisena kaksi tuntia. Syli ei auttanut eikä mikään. Lopulta nukahti omaan huutoonsa. Iltapuurot oksensi kaksi kertaa ja päiväunet oli yleensä noin ½tuntia kerrallaan. Alkoi äitillä välillä pinna kiristyä. Vielä kun melkein joka päivä satoi, niin tunnelma oli katossa. Mutta onneksi siis välillä paistoikin ja päästiin köllöttelemään nurmikolle, uittamaan varpaita järvessä, saunomaan jne. Eli oli siellä kivaakin.

Pottaa ei otettu mukaan, mutta käytettiin Emmiä pytyn reunalla ja saatiinkin aikas usein kakat sinne, ettei tarttenut olla koko ajan vettä lämmittämässä.

Potailusta tulikin mieleeni: Bejpi mulle jutteli jo aiemmin ja itse luin nyt Piltti-piirin lehdestä ettei pottailua kannattaisi aloittaa ennen kuin lapsi on 1½-2-vuotias. Voi kuulemma jäädä jotain oppimatta, jos liian aikaisin pottailee. No, ehkä me hiukan rauhoitetaan hommaa, mutta jos huomaan neidin ähistävän kakkaa ja ennätän sen potalle viedä, niin totta vie teen sen! Ja me siis aloitettiin tuo homma noin kuukausi sitten eli kun Emmi oli hiukan alle 8kk ja ollaan käyty potalla 0-5 kertaa päivässä. Suunnilleen. Siis ruokailujen tai unien jälkeen yleensä.

Reissusta vielä sen verran, että käväistiin Tuurissa Keskisellä yks päivä. Siellä oli aika mahtava tarjous: kaksi pakettia Pampers vaippoja 15 euroa. Siis täällä meillä yksi paketti maksaa 12,50 tai jotain siinä main. Piti hamstrata neljä pakettia. Jos olis ollut fiksu, olis ottanut enemmänkin.

Queen rauhoitteli meitä ei-niin-aikaisin-liikkuvien-vauvojen äitejä. Ja totta turisikin. Emmi harjoitteli kovasti koko reissun konttaamista, nousi siis konttausasentoon ja alkoi hiiata. Vielä ei mennä eteenpäin, mutta nyt hän pääsee itse istumaan. Jee! =) Ja polviseisontaan nousee myös. Noita onkin sitten kiva harjoitella vaunuissa, kun ei ihan vielä nukuta... ;o) Eli valjaita on alettava käyttää päikkäreillä.

Burde kyseli ex:sistä ja saikin ne tulemaan mun viime öisiin uniin. Pöh! Mutta muutoin ekaa poikakaveria ei juuri tule mietittyä, kuin joskus, että mitähän kuuluu. Mutta ex-mies on kyllä aiheuttanut enemmän ja vähemmän päänvaivaa menneinä vuosina. Nykyään ajattelen lähinnä, että voi kun en edes kuulisi mitään hänestä.

Bejpi: ollaan tulossa kärrikseen. Toivottavsti edes joku muukin tulisi! Kiva, että repulla oli käyttöä. Meillä mies ehdotti, että olis otettu se mukaan mökille, mutta oli todettava, että nou-kän-duu. Yritän muistaa ottaa sen Käsityölehden mukaan, että saat ne kestojen kaavat.

Tavaroiden syömisestä on ollut puhetta. Täältä löytyy kanssa rikkaimuri. Mun on pitänyt laittaa oikein oma aloituskin aiheesta, että koska ihmeessä tuo loppuu. Siis ei niin pientä roskaa tai karvaa löydy, ettei nuo pienet pinsetit sitä sais napattua. Ja jos ei muuta keksitä laittaa suuhun, niin voi purra vaikka äitin varvasta. ;o)

Ulkoilusta oli juttua kanssa. Emmikin nukkuu päikkärit _ainoastaan_ ulkona, mutta kyllä me muutenkin pihalla ollaan. Välillä kärrytellään, pyöräillään, keinutaan tai ihan vaan köllötellään viltillä nurtsilla. Ensi kesäksi täytyykin rakentaa hiekkis pihalle.

Vaatteistakin oli puhetta. Mä ostelen vaatteita milloin mistäkin. H&M, Vero Moda, Lndex, Kappahl, OIS, cittari you name it. Nykyään vaan tuntuu olevan kauheen vaikee ostaa itelle mitään. Jotenkin aina löytää itsensä lastenvaateosastolta. No, mä komppaan muita siinä, että sitten kun menee töihin, niin ehkä sitten...

Jaahas, jospa menis suihkuun ja katsois Teho-osaston. Näkymisiin!

-Amy ja Emmi-

Vierailija
32/40 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino simahtikin jo vaikka olin valmistautunut vähän myöhäisempään nukkumaanmenoon, toiset päikkärit kun meni myöhäiseksi. Mutta vaihteeksi neiti yllätti näikin päin! :)

Tikru, meilläkin äiti saa tuollaisia tappavia katseita kun ottaa kaukosäätimen tai kännykän pois. :) Meilläkin jossain vaiheessa Aino alkoi nukkumaan vain sisällä päikkyjä, ja mikäs siinä. Ei vain oikein hyvin nuku enää vaunuissa tai autossa jos pitäis uniaikaan olla menossa...

Viipero, muistan tuon ihanan yhteenkuuluvuuden tunteen mikä oli häiden jälkeen. Nyt sitä harvemmin tulee mietittyä kun jotenkin tuo parisuhde on vähän taka-alalla vaikka kovasti yritetään sitäkin muistaa " hoitaa" . :)

Osse, ah miten ihanaa että sun mies hoitaa yökitinät - kunpa meilläkin!!

Burde, kiva että väsy vaihteeksi helpotti. Kuulosti noi sun aiemmat ajatukset niin tutulta... Kun mikään ei huvita ja vaan väsyttää.

Amy, meillä on yleensä ollut just päinvastoin että reissussa Aino on oikea aurinkoinen koko ajan ja nukkuu hyvin, mutta kotona ei. Selitäpä siinä sitten sukulaisille että kotona on niin ja näin, kukaan ei usko! Kiva että oli kuitenkin hyviäkin hetkiä matkassa! Oliko teilläkin tällainen sähkötön vedetön mökki? Meillä ollut niistä mukavasti kokemusta tänä kesänä... :/

Ulkoilusta: Aino nukkuu päikkärit pääsääntöisesti sisällä mutta aamulla jos ehditään pyritään ulkoilemaan nopsasti ja sitten iltapäivällä ja illalla lisää. Monesti aamu-ulkoilu vaan jää väliin kun on kaikkea touhua ja nopsasti tuleekin jo Ainon uniaika.

Pottailusta: Harvemmin käytän Ainoa potalla. Muutaman kerran ollaan kokeiltu mutta en itse oikeastaan ole jaksanut innostua ko. touhusta. Ilmakylpyilyä kyllä Aino harrastaa ja siitä tykkää ja monesti pissat tuleekin lattialle. :)

Turvaistuimista: en muista olenko jo kommentoinut. Aino on nyt reilun viikon ajan matkannut turvaistuimessa ja tykkää. Ainut vaan että nukkuminen on siinä hankalampaa tai siis pää retkahtelee ja ostinkin Ainolle sellaisen vauvojen niskatyynyn.

Me ollaan oltu Ainon ja pikkusiskon kanssa lietsussa koko viikko ja huomenna taas mennään keskustaan treffeille. :) Kun edellinenkin viikko meni reissussa niin alkaa jo vähän väsyttää. Ens viikolla pitää ottaa vähän iisimmin, mitä nyt Turku-treffeille tietysti matkataan.

Muistan kun megatreffien aikaan Idaa piti kävelyttää niin tuo kävelyttäminen on nyt sitten meillä ihan pop. :) Ja hirveellä vauhdilla neiti meneekin eteenpäin mutta aika hassusti vielä nimittäin välillä varpaillaan ja välillä kävelee kuin juoppo jalat menee sinne tänne. :D Tosi hupaisaa menoa, mutta Aino nauttii niin!

Uusia äänteitä Ainolla on käytössä " äiti" , " tä" , " iti" , " mitä" . Olipa hassua kun oltiin yksi päivä autossa niin Aino sanoi takapenkillä mitä, mihin vastasin mitä, ja taas kuuluu takapenkiltä mitä ja sitä jatkettiin sitten vaikka kuinka kauan! Tosi korkealentoinen keskustelu siis! =D

Jotenkin viime aikoina ja etenkin sen jälkeen kun sain sen työasian kuntoon niin on ollut haikea olo kun tietää että kohta tämä kotona olo loppuu. Tiedän että kaikki menee hyvin hoidon aloituksen suhteen vaikka alku olisikin vaikea, mutta olen jo alkanut tuntea sellaista luopumisen tuskaa - näihin leppoisiin päiviin kun ei ole paluuta ja Ainosta tulee virallisesti iso tyttö, äidin pienestä mussukasta! Niisk.

Nyt menen siskolle leffaseuraksi - hyvät yöt!

Karssuli ja Aino 9,5kk

Vierailija
33/40 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli kyllä mökillä sähköt ja kylmä vesikin tulee sisälle ja sisävessakin löytyy. Eli sen puoleen aikasta helppoa hommaa. Mun vanhempien mökillä onkin sitten tuo perinteinen ei-sähköä-eikä-vettä -meininki, mutta siellä ei olla vielä pidempiä aikoja oltu koko sakki. Emmi kyllä on ollut mummun ja varin kanssa ja pärjänneet ihan hyvin.

Ja siis oli muuten papalla ja kummitädilläkin ihmettelemistä, kun neiti tosiaan oli päivät kuin itse aurinko ja illat sitten _jotain-ihan-muuta_. Kysyivät, että miten me kotona rauhoitellaan Emmi iltaisin. No olipa selittäminen, ettei tartte, kun nukahtaa iha helposti.

Ja sitten vielä turvaistuimesta. Emmi on nyt matkustanut Two Way Elitessään pari viikkoa ja tykkää kanssa. Mutta unihetkiä varten meilläkin on sellainen niskatyynypuikula.

Ymmärrän muuten nuo töihin menemisen haikeudet hyvin, sillä vaikka mä meen vasta lokakuun lopussa töihin, alkaa välillä olla olo, että joko tämä loppuu...

Ja nyt taas pois...

-A ja E-

Vierailija
34/40 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Serranon perhettä kattellessa aattelin kirjottaa muutaman rivin...

Amy: Kiva kun selvisitte mökkireissusta. :)

Missäs muuten AA ja A on? Ei oo niistä kuulunu pitkään aikaan...

Me ostettiin pari päivää sitten saippuakuplajutut miehen serkun häitä varten ja testattiin Heidin reaktioo moiseen... Ja sehän oli ihan tohkeissaan. Oikeen tärisi innostuksesta. Ollaan ny joka päivä tehty kuplia ja aina lopettamisen jälkeen tulee harmistus. :) (Oon aatellu, että kun mennään otattaa 1v kuvia valokuvaamoon, ni vois vikaks ottaa semmosia kuvia missä heidi on saippuakuplien keskellä.)

Hitsi, että mua harmittaa kun ei voida ostaa omaa kotia. Tää vuokra kämppä on niin pieni, että hoh. Heidin nimpparit lähestyy ja miehen suvussa on ollu tapana tarjota nimpparikahvit. Olis kiva pyytää ihmisiä kahville, mutta ei meille ketään mahdu! Ei siis oikeesti mahdu. :( Ja mites Heidin 1v synttärit... Voi itku. Ihan tyhmät niistä tulee, kun täällä on sit ihan hirveen ahdasta ja kuumaa. Melkeen ei ees tee mieli järjestää niitä. :/

Jaahas... Taidan jatkaa täyspainosesti serranon perheen kattomista. Se on ihan huippu!!!! :D

Burde ja heidi kohta 10kk

Vierailija
35/40 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitos Bejpille ja Evelle myös treffiseurasta! Tytöt alkaa näköjään jo olla siinä iässä että ymmärtävät jo kaverin päälle, näytti ainakin siltä että olis ollut kivaa. :) Ja mammallakin oli mukavaa, oli oikein hilpeä mieli kotiin talsiessa, vaikkakin rankkasade alkoi just kun päästiin bussista. :/

Karssuli & Aino

Vierailija
36/40 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta meki siirrytään tänne ihan virallisesti, voiko olla todellista :O

No asiaan, miten muut on tehneet noiden viljojen aloittamisen kanssa? Meillä siis aloiteltiin kiinteiden maistelut tuossa ~5kk iässä, nyt on siis pottua, porkkanaa, päärynää, mangoa, kukkakaalta, maissia ja parsakaalta listalla. Että missä vaiheessa pikkuisen suolisto on saanut sen verran " siedätyshoitoa" , että voi alkaa ottamaan myös viljoja mukaan?

Ja missä vaiheessa teillä annoskoot on suurentuneet ja missä vaiheessa tullut mukaan useapmi ateria päivässä?

Meillä siis maistellaan kerran päivässä n. puolen päivän aikaan, ja todellakin vain MAISTELLAAN. En viitsi pakottaa pienokaista syömään, jos homma menee itkuksi tai leikkimiseksi. Yleensä menee öbaut 1-2tl oli mikä ruoka hyvänsä kyseessä, ennenkuin S kyllästyy touhuun ja alkaa itkeä/leikkiä/puuhailla omiaan. Missä vaiheessa olis hyvä alkaa erottelemaan aterioita, esim. päivällä kasvisateria ja iltapäivällä hedelmävälipala tms.? Ja missä vaiheessa ei tarvi orjallisesti noudattaa 1-uusi-maku-viikossa-linjaa? Oon saattanut kysyä ennenkin, mutta oon vain niin pönttö, etten muista...

Han ja Sampo 5,5kk

Vierailija
37/40 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Meilläkin tuli kaatosade niskaan juuri kun junasta jäimme kotiasemalla pois. Mamma juoksi sitten pää kolmantena jalkana koko matkan kotiin ja Oona huuteli vaunuissa. ;) Kiitos vielä treffiseurasta, oli oikein mukavaa ja varmasti otetaan uusiksi. Jos haluat ne pari kuvaa mitä napsin siellä treffeillä niin meilaa mulle mammanalku77 @ hotmail.com niin lähetän.

Huiskutukset kaikille muillekin!!! :)))

Mammis & Oona päikyillä[/color]

Vierailija
38/40 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Meidän neiti taitaa olla hidas hämäläinen. Kaks päivää on aikaa olla 8kk ja nyt neiti kekks, että hei-mullahan-kuuluu-olla-eroahdistus-8kk-iässä. Juupa-juu! Ei sais äiskä mennä yhtään mihinkään ilman neitiä. Ja kun ei tuo tunnu tietävän olisko kiva olla sitten ihan sylkyssä vai miten. Jo mulla kävi mielessä tänään, että joku on käynyt vaihtamassa mun päiväaurinkoisen vauvan johonkin känkkäränkkään. Mutta siis kyllähän tuo ohi menee, mutta vaan huvittaa, kun kuvittelin, että me selvitään ilman tuota.

Viime yönä Emmi keksi myös pinniksessä konttaamisen kesken unien. Meillä oli pari kaveria istumassa iltaa ja Emmi nukahti ihan rauhassa jo kasin aikaan. Kun vieraat lähti yhden aikaan ja miehen kanssa hipsittiin makkariin, niin sielläpä likka konttas ympäri pinnistä. Ja kun isänsä laittoi pitkäkseen, niin johan nousi takas ja nousi istumaan piniksen kulmaan ihan pää pökkyrällä. No kun ei muuten meinannut sitten uni tulla, niin pulotainnutin neidin, jotta saatiin itsekin nukkua.

Konttausta siis harjoitellaan ahkerasti. Ja pakki on jo löytynyt. Mutta on hän jo muutaman askelen ottanut jo eteenpäinkin.

Meillä oli aika hurja luonto dokumentti live tänään pihalla. Nurmikon päällä pörräs ihan tajuton parvi amppareita, siis tuhansia. Ei paljon uskaltanut olla pihalla. Ja illalla ne oli sitten pakanneet itsensä sellaiseksi reilun puolen metrin pituiseksi parikymmentä senttiä paksuksi pötikäksi puun oksaan. Millähän ne sais häädettyä pois?

Heidi oli päässyt näkemään saippuakuplia. Wau! Ihanalta kuullostaa tuo idea kuvasta kuplien keskellä! =)

Han: me aloitettiin Emmille kiinteät 4 kk iässä peruna-porkkanalla ja pienilllä annoksilla. Emmi kuitenkin tykästyi hommaan heti ja jo muutaman päivän parin lusikallisen jälkeen alettiin antaa niin paljon kuin likka jaksaa kerralla. Alkuun määrä kasvoi puoleen purkkiin ja ehkä joskus 5kk kohdalla alkoi mennä purkillinen kerrallaan. (Miten muuten voikin unohtaa näin nopeasti?) Ensi kokeilut annettiin aamupäivällä ja alettiin pitää kiinni " lounasajasta" . Muutaman viikon ajan mentin maku viikossa, mutta kun mitään ihmeempiä oireita ei tullut, niin pian alettiin ottaa uusia makuja useamminkin. Jo ennen 5kk ikää alettiin antaa toinen kerta sosetta illalla ennen nukkumaan menoa. Neuvolasta saatiin sellainen vauvan ruokavalio-ohje, jonka mukaan ollaan menty eli 6kk alkaen alettiin antaa aamu- ja iltapuuroa (aloitettiin riisillä ja sitten kauraa ja nyt jo muitakin viljoja) ja lounaalla liha-kasvissosetta, iltapäivällä hedelmäsosetta ja päivällisellä kasvissosetta. Taidettiin muuten ensin ottaa lihat mukaan ja reilun viikon päästä sitten viljat. Ja nyt sitten menee muuten nuo paitsi, että päivälliselläkin menee lihakasvissosetta.

Jaa-has, josko nyt sitten uuden Potterin pariin. Sais iskä pistää Emmin nukkumaan...

-Amy ja Emmi, vielä 8kk-

Vierailija
39/40 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sain uuden Potterin luettua klo 03.30 viimeyönä... :)

*väsynyt mutta onnellinen" ;)

Vierailija
40/40 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMikille suuri osanottoni suuren surunne johdosta =(

Voimia kovasti teidän perheelle.

-----------------------------------------------

Ollaan oltu pari yötä Aleksin mummolassa joten en ole paljon koneelle ehtinyt. Eilen käytiin hakemassa turvaistuin, päädyttiin nyt sitten Gracon cosmiciin. Oli jo aikakin vaihtaa istuinta, pää mahtui enää juuri ja juuri kaukaloon. Tänään ollaakin sitten vietetty perheen kesken harvinaista laatuaikaa yhdessä :) Mutta nyt ruuanlaittoon.

Viipero & Aleksi 8½kk