vuoto alkuraskaudessa?
Nyt menossa rv 6+6 ja aamuyöstä vessassa käydessä tuli paperiin pyyhkiessä hieman sellaista rusehtavaa vuotoa. Ei mitenkään paljon, mutta kuitenkin. Nyt vuoto ei ole lisääntynyt, mutta mielessä on epätoivo. Mitä sitä pitäisi tehdä. Ollakko vain ja odotella vai pitääkö mennä esim. päivystykseen?
Kommentit (4)
Kiitos sinulle vastauksestasi.
Kyllähän sitä itselle koettaa järkeä puhua ja hokea tuota, että alkuraskaudessa tälläinen on normaalia ja ilmeisen yleistäkin. Mutta kun on pelkopeikko päänsä saanut niin sitä ei noin vain lannisteta. Olen tässä jo miettinyt vaikka mitä konsteja itseni rauhoittamiseksi, mutta jos nyt lähtee esim. yksityiselle ultraan, niin se voi olla niin, että siellä saa juosta joka viikko. Joten koetan malttaa mieleni ja rauhoittua nauttimaan odotuksesta...niinkauan kuin siitä saan nauttia.
viikoilla oli mullakin rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä, melkein joka päivä jollain vessareissulla. Huoli oli kova, kun sitten tuli yksi sormenpään kokoinen hyytymäkin ja ihan kirkasta vertakin jonkin verran. Menin päivystykseen (sen kirkkaan vuodon takia) ja ultrassa näkyi ehkä liikettä. Sain myöhemmäksi ajan ultraan, ja siellä oli kaikki ok, syke bongattiin. Kipuja mulla ei juuri ollut.
Tuolla sängyssään se ultran pikkuinen " juustonaksu" nyt makailee, ja kaikki on hyvin! :) Vuoto oli ehkä johtunut istukasta, joka rv 13 ultrassa oli kohdunsuulla. Se kasvoi sitten siitä kuitenkin ylöspäin ja alatiesynnytys oli (onneksi) mahdollinen.
Tsemppiä sulle, tuo ei välttämättä tarkoita mitään huonoa! Ainakin täällä on yksi onnistunut raskaus takana niistä vuodoista huolimatta! :)
sämpyläinen
Sama huoli, samat oireet, RV 7+5 menossa ja tätä on ollut nyt kolmisen päivää.
Vähän lohduttaa se ajatus, että joillain jopa kuukautiset jatkuvat (niukkoina mutta kuitenkin) halki raskauden, ja tämä on nyt tätä aikaa kun toiset kuukautiset tulisivat jos eivät olisi jääneet pois.
Mutta pystyn täysillä eläytymään kaikkiin " tämäkö nyt loppuu tähän" -huoliin mitä kanssasisarilla on. Mitä kaikkea mielessä liikkuu. Sama täällä!
Halaus huolissaan oleville.
Itselläni on tullut rusehtavaa vuotoa, välillä ihan kunnolla vertakin, vielä viikolla 14+. Välillä tuli useana päivänä peräkkäin, välillä oli viikko pari taukoa välissä. Alkoi jo siellä 6+ viikoilla.
Otin yhteyttä neuvolaan, ja siellä rauhoiteltiin, että ei hätää. Pienet vuodot kuuluvat asiaan, mitään erityistä syytä ei välttämättä ole. Joillakin niitä tulee koko raskauden ajan, joillakin ei ollenkaan. On niin yksilöllistä.
Eli jos sulla ei ole isoja kipuja vatsassa/selässä ja vuoto ei tule runsaaksi, niin ole huoletta vain!
Itse kävin alkuraskauden ultrassa yksityisellä viikoilla 8+ juuri alavatsakipujen ja vuotojen takia, mutta kaikki oli ok. Olen yrittänyt tottua ajatukseen, että vuotoja saattaa tulla vieläkin milloin vaan.
Onnellista odotusta sinulle!
Gaiole 16+4