Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

x0x0x0x0 Marrasmurut uuteen viikkoon 29 x0x0x0x0

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammermanni:Kyllähän minä taisin olla joukon " mummo" =)

Töihin lähdöstä,alustavasti piti mennä vuoden vaihteessa.Riippuu tietenkin milloin nuo korvat putkitetaan,sen jälkeen ainakin olen väh. 3kk kotona.Sen verran monta antibioottikuuria neiti on syönyt että oma bakteerikanta on tuhoutunut ja imee joka taudin itselleen.

Vitsi kun tuli pestyä mattoja ja nyt eivät kuiva koskaan =(

Onko kaikki jo vaihtaneet turvakaukalon isompaan?

Missä olette kaukalon myyneet,jos luovuitte siitä?Täällä olisi gracon autobaby rattaineen vailla uutta kotia...

-kisupikkukuu-

Vierailija
22/34 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kaukalo ny se semmone, joka kiinnitetään siihen jalustaan? Jos on, paljo pyydät siitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli:On sellainen telakkaan kiinnitettävä kaukalo.Ajattelin pyytää matkiksien kanssa pakettina 160e.Ja kaukalon voi nostaa suoraan autosta rattaisiin.

-kisupikkukuu-

Vierailija
24/34 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluukos se telakkakin tohon pakettiin :)

Vierailija
25/34 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
26/34 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni viime yö taas muutamalla heräämisellä mutta yöt menneet taas huonompaan suuntaan...

Onko muilla näin joilla siis ennen nukuttu?

Eli onko vain ikään kuuluva juttu vai joku sen oma heräily homma...

Pitäis varmaan pikku hiljaa yrittää eroon siitä yö pullosta,kun ei sieltä sitä maitoa kuitenkaan juoda paljon ollenkaan yö aikaan.

Miten muilla vauva suhtautuu eri vnhempiinsa?

Meillä äitille kiukutaan ja isille ollaan yhtä aurinkoa useimmiten.

Muilla lapsilla on ollut tuommoista myös jossain vaiheessa mutta ei kestänyt heillä kauaa,Joel on erittäin itsepäinen tapaus ja hermostuu helposti.

Joten kai se kun äitiä kattelee päivät ympäriinsä alkaa jo tökkiä pojallakin... :)

Purraanko muilla?

Meillä on nyt myös alkanut kova puremiskausi.

Miten siitä pääsis eroon se nimittäin sattuu tosi paljon,toissa iltana poika puri niin että nahkaa lähti,ei paljoo naurattanu...

Onkos JOELAA menossa Orivedelle markkinoille ovat tänään ja huomenna?

Me lähdemme heti kun isommat lapset pääsee uimakoulusta.

Mutta nyt antamaan maitoo yhdelle kiukkupussille...

toivoovauvaa ja Joel

Vierailija
27/34 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä yritin puhua ympäri et ostettas semmone sit ku viikkoja enempi, mut ei kuulemma tarvita...pöh, se olis niin kätevä kyllä, no on mulla aikaa kääntää sen pää :)

Niitä rattaita en kyllä tarvis, mutta ilmeisesti et ilman niitä myy.

Vierailija
28/34 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiks toivoovauvaa: eihän me ainakaan tänään lähdetty markkinoille... Saa nähdä jos huomenna tulis lähdettyä, kun pitäs muutenkin varmaan käydä kaupassa.

Jaa niin en muistaakseni kommentoinut kun oli sitä ikäkyselyä! Elikäs minä olen 24 (lokakuussa 25) ja mies täytti toukokuussa 24. Mun isä on 53, äiti 46. Miehen isä 54 ja äiti 53. Äidinisä 74 ja äidinäiti 71. Isänäiti 77 ja isänisä on kuollut.. Viime vuoden juhannuksena kuoli mun äidinäidinäiti, joka kuoli 105 vuotiaana! :)

Niklas se jo kävelee ton taaperokärryn kanssa aika hienosti! Välillä meinaa päästää irti tuesta kun seisoo, mut tasapainoo ei vielä löydy kovinkaan. Heh, nyt se jahtaa kärpästä! :P

Noniin mut mitähän vielä oli??

Jaa niin no olin tosiaan pari päivää töissä ja oikeestaan oli tosi kivaa! Vaikka hieman väsytti mennä jo aamukuuteen töihin huonosti nukutun yön jälkeen... Mummo vahti Niklasta ja kun minä tulin töistä, niin mummo lähti töihin... Oli hyvät järjestelyt! :)

Ainiin toivoovauvaa kyseli puremisesta. Pari kertaa on Niklas näykkässy olkapäästä ainakin ja polvi on toinen paikka mistä meinaa välillä jäystää. Mut yleensä se pureminen johtuu vaan siitä et pikkumies on ruokaa vailla. :)

Mutta kai se tarvii vähän leikkiä poitsun kanssa. :D

joelaa ja Niklas (joka kanssa tahtoo surffata!) :P

Vierailija
29/34 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on markkinoilla käyty...

Ei siellä mitään kovin kummoista ollu.

Meillä opittiin myös nyt konttaamaan,vaikka kävelee tukea myöten ja muutaman askeleen semmosen kävelyopettelu auton kanssa.

Tapaus oli kyllä hauska nimittäin mulla putosi riisisuklaa lattialle niin kummasti tuli Joeliin puhtia ja poika konttasi suklaalle!

Oisko kentien tulossa hiukan makeenperso poika!

Mutta nyt se söi paperia...

Joten pitää mennä...

toivoovauvaa

Vierailija
30/34 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuo ihan perinteinen konttaaminen pojalta onnistu edelleenkään, mutta olen alkanu epäilemään että näinköhän alkaakaan konttaamaan. Nimittäin hän liikkuu mittarimadon lailla itseään pitkin lattioita hinaten, peppu nousee ilmaan ja siitä ponkaisee eteenpäin samalla kun käsillä kiskoo.

Tosi hassun näköinen, mutta aika tehokas keino päästä eteenpäin :)

Meille kuuluu muutenkin ihan hyvää, tuntuu että poika touhuaa koko ajan vaan enemmän. Tulee joka päivä uusia taitoja ja juttuja :)

Puremisesta on ollu puhetta, meillä poika välillä yrittää jalkoja vähän jyrsiä kun usein hinaa ittensä ihan jalkojen viereen kun olen esim. koneella. Mutta varsinaisesti ei pure. Välillä meinaa vähän hampaat vahingossa osua kun hän halii ja suukottelee.

G: Onko teidän muiden marrasmurut alkaneet kovasti antamaan hellyydenosoituksia läheisille ihmisille? Meillä nimittäin poika on nyt jonkin aikaa kovasti jo halinut ja suukottanut isiä, äitiä, mummia ja ukkia. Eli kaikkein läheisimpiään halii, mutta yhtään vieraammille ei kyllä tipu ;)

Kivaa viikonloppua kaikille!

*Piparminttu*

Vierailija
31/34 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... taas mökiltä käymässä koneen ääressä... pakko tulla pyykkäämään.... olemme poimineet mustikoita ja Sofia rakastaa niitä! Söisi niin paljon kun vain antaa... pikku nyrkit, ja sitten myös vaatteet aivan mustikassa...

Myös kakat ovat sinisenmustia ja mustikalta tuoksuvia!

Me olemme muuten myös " vanhoja" , eli minä 37 v ja mieheni 39 v.

Maitomääriä minäkin olen miettinyt, kun siis vain yhdestä rinnasta enää imetän. Sofia juo mukista kuitenkin korviketta aika hyvin, eli ehkä 2 dl/pv (mikä toki on liian vähän mutta ehkä hän rinnasta sen 3 dl saa?) Ajattelin kyllä ottaa varaslähdön luonnonjogurttiin pian.

Sofia oppi mönkimään eteenpäin toissapäivänä!

Vierailija
32/34 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mä oon ollu jo ihan maanantaissa...

Puremisesta...meillä ei varsinaisesti koiteta purra,mutta jos erehtyy kattoon pojan suuhun tai jostain muusta syystä laittaan sormensa sinne ni takuu varmasti ne pikku-legot nirhasee ja lujaa=)!

Kanelisokeri: Se istuin homma on oikeesti aivan tuskastuttavaa! Mäkin selasin yökaudet kaikkia testejä, nettikauppoja yms. kunnes tosiaan päädyin siihen Cosmiciin ja mieskin sen sitte hyväksy=)! Joko oot muuten testannu...=)???

Meillä pojalle on vielä oikeestaan ollu ihan sama että kumpi äiti vai isi on lähellä,mutta äiti sillon on " parempi" turva jos on väsy (varsinkin jos äippä ei oo näköpiirissä),muuten kelpaa kyllä isikin.

Kattelin just poitsun suuhun aamulla ja siellä törröttää jo 5 hammasta=)! Nää viimiset 3 on kaikki tulleet 2 vkon sisällä,hurjaa vauhtia=)! Onnex poika ite ei sen kummemmin niiden tuloa oo huomannut,mitä nyt kaikki menee suuhun ja leuat on kauheessa irvistyksessä lähes koko ajan...=)!

Meillä edelleen edetään omalaatusesti,kaipa sitä jotenkin vois ryömimisex kutsua...Ja kovasti koittaa jo selältään ite punnertaa istumaan,että eiköhän nekin taidot siitä pikkuhiljaa kehity.

Mä olin perjantaina labrassa, tehtiin se sokerirasitus mikä piti tehdä kun poika on 6kk...on hiukan unohtunu...mutta parempi tietty myöhään ku ei milloinkaan=)! Huomenna voin soittaa ja kysellä tuloksia,saas nähdä kuinka ämmän käy...jännittää kyllä ihan hirmusesti...

Mutta nyt muihin hommiin, mooooooi=)!

Tiitiäinen78 ja Jansku päikyillä

Vierailija
33/34 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuota pinoa läpi juuri ja vastailen aikani kuluksi kaikkiin kysymyksiin ja sitten kyselen hieman uusiakin kysymyksiä...

Ensin siitä marjastamisesta:

Ei olla vielä käyty mutta oli kyllä tarkoitus mennä kun mahdollista.

Anoppi oli tänään jo käynyt mustikassa ja toi minulle mustikkapiirakkaan mustikat.

Oli mustikka piirakka muuten pitkästä aikaa hyvää...

Joku kyseli lelujen ja roskien syömisestä:

Meillä ei heti viedä suuhun vaikkakin pinsetti otteella kaikki lattialta käsiin poimitaan ei ne silti onneksi suuhun mene.

Keksin laittaa heti suuhun ja jotain muutakin ruokaa joten kaippa se roska ei vaan houkuttele tarpeeksi että söisi sen.

Istuimista ollu puhetta:

Niin meillä poika mahtuu edelleen tuohon samaan istuimeen ei kauaa enään mutta jonkin aikaa kuitenkin joten sitten kun alkaa ahtaaksi käymään niin aletaan uutta katteleen,ellei sitten sukulaiselta saada lainaan...

Sitten oli puhe myös hellyyden osoituksista sukulaisille:

Niin halitaan paljon ja sitten pussataan mutta välillä jos isommat lapset haluaa että poika pussaa eikä poika halua niin saattaapa purra poskeen!

Joten vain äiti ja isi saa pusuja ja haleja muita ei kamalasti halita.

Hymy on kyllä tutuille herkässä joita usein näkee.

Sitten omia kysymyksiä:

1.kuinkas monella oli kasvimaa ja miten on kasvimaalla kasvattaminen sujuu?

-Meillä kasvaa hyvin peruna ja kirsikka tomaatteja tulee paljon porkkanoita tulee jokunen mutta ei kamalan hyvin ja sitten alkukesän kuumuudesta johtuen osa taimista kuivui ennen kuin tuli edes kukkia.

2.Vierastetaanko muilla?

-Meillä alettiin juuri nyt vierastamaan muutama päivä sitten,kun käytiin tapaamasssa Joelin kummeja niin heti kun kummitäti katsoi joelia ja alkoi puhua niin poikahan parahti itkuun,eikä lopettanut ennenkuin oli mun sylissä ja saanut halailla mua tarpeeksi.

Sitten varovasti kurkki sylissä kummiaan mutta ei puhettakaan että olis edes hymyilly.

3.Kuinka muilla viihdytään automatkoilla?

-Joel ei nykyään helpolla autoon nukahda ja siksi matkustaminenkaan ei ole kovin kivaa kun pitää samassa paikassa istua niin kauan kuin matka kestää ja välillä tuleekin aivan mielettömiä raivareita kun pitää istua istuimessa.

Niin ja istuin ei ole vielä ahdas ollenkaan joten siitä ei ole kyse.

4.Sitten mieluisimmat pahanteot?

-Meillä mieluisinta on vetää dvd:t ja video kasetit alas sekä syödään johtoja jos sattuu ne jostain onkimaan...

Sitten se puremienen on kanssa yksi mieli puuha...

Muuta eloon liittyvää niin pojan päivä kiukuttelut alkoi taas kun ilmat lämpeni.

Kunnon päikkäreitä ei nukuttais ja syöminen ei oikein maistu.

Nyt jo innolla odotetaan mökkilomaa että pääsee edes muutamaksi päiväksi tästä talosta muualle...

Nyt kun mies on siellä töissä niin en minnekkään pääse ilman autoa.

Tänäänkin mies men klo:11 töihin ja tulee ties milloin takaisin,kun yleensäsunnuntai työpäivä voi olla vaikka 10 tuntia.

Mutta nyt poitsua taas ruokkimaan...

toivoovauvaa ja lapset

Vierailija
34/34 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

Meillä tyttö kehitteli itselleen kesäblunssan (näin sanoo isoveli 3 v.) ja siihen liittyy nuha ja silmätulehdus ja yllärinä sit vielä korvatulehdus. Ajateltiin, et pitää mennä hakemaan silmätulehdukseen lääkkeet niin lääkäri totesi sitten samalla korvatulehduksen. Eka antiobioottikuurihan sieltä sitten pukkasi. Saapi nähdä tuleeko korvatulehduksesta isompikin riesa, esikoisella kun ei ole vielä koskaan ollut korvatulehdusta.

Järkkäilin perjantaina isäni 60-v pippalot ja vaikka niissä olikin melkoisesti vaivaa, niin oli kyllä varsin hauskat pileet. Meillä oli koko suku koossa pitkästä aikaa. Hommasin sinne sellaisen nuoren taikurin esiintymään ja lapset oli ihan intona. Sitkeimpien serkkujen kanssa istuttiin iltaa aamu neljään ja olen edelleen ihan väsynyt, kun on toi likan korvatulehdus aiheuttanut yökitinää.

Muutama gallup:

- itsellä ikää 32 v (synttärit oli eilen, onnea mulle :) ), mies 33, omat vanhemmat 60v ja 53 v., miehen 62 v ja 60 v., lisäksi on vielä elossa mun taata 81 v ja miehen mamma 89 v.

- ei ole vielä vaihdettu turvaistuimeen, ajateltiin hommata pojalle turvavyöistuin ja laittaa tyttö Britax two-way-eliteen

-mustikoilla oltiin viikolla, ekaa kertaa kuta kuinkin ikinä, lapsena kun pakotettiin metsään niin eipä ole aikuisena paljon napannut ja toisaalta hermothan siinä menee, kun niitä kertyy niiiiiin hitaasti, onneksi löydettiin hyvä paikka, jos sitten pari litraa noukin, nyt vaan pitäis kyl sulattaa pakastin, jotta vois laittaa vaikka jotain muitakin marjoja

Nyt tyhjeni pää; mitäs niitä muita galluppeja olikaan??? Ei pysty muistamaan. Taidan mennä hypistelemään alennusmyynti löytöjä. Ostin mm. North Facen gore-tex takin 51 eurolla, alkuperäinen hinta 169 e! Oli kyl oikeestikin tarvetta, mut tohon hintaan en olisi voinut jättää kauppaan sitä kummiskaan.

t: Lempi