Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

x0x0x0x0 Marrasmurut uuteen viikkoon 29 x0x0x0x0

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ensimmäinen kerta kun aloitan pinoa (ja vuorokausi/viikko ei ole vielä edes vaihtunut) mutta kun nyt ollaan kaupungissa käymässä täytyy ottaa tilaisuudesta vaarin.... Kesä ollaan oltu pääosin mökillä Porvoon saaristossa, ja Kreetalla kävimme myös lomamatkalla kesäkuun alkupuolella. Huomenna taas takaisin mökille! Luin pikaisesti viimeisein pinon läpi että olen edes vähän kärryillä keskusteluista.

Onnea Tuulille plussasta! Ja plussatuulia Kanelisokerille! Itsellä ei enää vauvakuumeviisari värähdä, tuntuu mukavalta ajatella että Sofia saa olla se joukon pienin ja hemmotelluin, eikä Sofian tarvitse alkaa olla isosisko 2-3 vuotiaana (esikkoparka oli isoveli jo alle 2-vuotiaana). Mutta kai jonkinlaisia vauvamietteitä joskus tulee kaikille, joku viisaasti joskus minulle sanoi että kaikki naiset surevat aina sitä viimeistä tekemätöntä lastaan, riippumatta siitä montako tuli tehtyä.

Kanelisokeri; minäkin imetän vain yhdestä rinnasta. Hassua, ei kahden ekan kanssa näin käynyt. Sofia on vain aina tykännyt toisesta enemmän, ja nyt kun imetyskertoja on enää 4-5 vrk:ssa jotenkin vain lipsuin siihen että aina tarjosin lempirintaa ja nyt se huono rinta ei enää tuota maitoa. HYvä rinta kyllä toimii ihan kunnolla... Ajattelin kuitenkin imettää vuoden ikään saakka, voiko tällaista yhden rinnan imetystä jatkaa 4-5 kk.... ettei toiseen rintaan tule jotain tiehyttukkeumia tms...

Sofia ei ole oppinut vielä ryömimään. Pyörii ketterästi kyllä paikallaan ympyrää, ja peruuttaa vahingossa, mutta eteenpäin ei liiku. Mutta kyllä tavallaan on ihanan helppoa kun ei liiku. Ulkona nurmikolla pysyy filtin päällä... Kotona pysyy metrin etäisyydellä poikien pikkulegoista. Neuvolassa (8kk) sanoivat että jos ei elokuussa opi liikkumaan eteenpäin pitää ottaa yhteyttä niin saadaan aika fysioterapeutille. Neuvoakäyntejä meillä muuten ollut kuukauden välein 5kk ikään saakka, sitten vain 8 kk ja 12 kk.

Sofiaa olen uittanut järvessä ja meressä, tykkää kovasti, mökillämme on hyvin lämmin vesi koska lahti on matala. Täytyy vain laittaa tutti suuhun aina kun Sofia istuu rantahiekalla ettei neiti syö pikkukiviä, hiekkaa ym. Tutti toimii tulppana ihmeen hyvin, ei älyä neiti sitä sylkäistä pois. Vie hiekkaa täynnä olevan nyrkin tutin eteen, ja siihen se jää.

4 viikon kuluttua mieheni pitää isyyskuukauden ja minä menen 4 viikoksi töihin. Vielä se ei yhtään hirvitä... Sen jälkeen olen kotona lokakuun loppuun. Sitten pitäisi Sofian aloittaa päiväkodissa (paikkaa ei ole vielä saatu). Vuoden ikäisen vieminen päiväkotiin mietityttää hiukan. Isoveljillä oli alkuun hoitaja kotona, tarhaan menivät vasta vanhmpina. Mutta monella työkaverilla on mennyt ihan hyvin 1-vuotiaan tarhaan vieminen.... Sitten vaan iskee infektiokierre ja töistä on niin kurja olla pois sairaan lapsen takia kun hommat kaatuu muiden niskaan...

Nyt nukkumaan!

Vierailija
2/34 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kuulla taas Marinkin kuulumisia :-)

No onneksi sentään Tiiti ei ole ainoa laatuaan, joka ei vielä välitä liikkua. Kiva se tosiaan toisaalta on, sillä ovat isompien pienet lelut rauhassa ja pihalla pysyy " paikoillaan" . Meillä ei lääkäri 8kk neuvolassa ollut huolissaan liikkumisesta; toisin kuin minä. Käydään kyllä 10kk ylimääräinen käynti, mutta ei liikkumisen, vaan syömisen takia. Mutta jos ei silloinkaan etene mitenkän, niin... Hassu näky tuo kyllä on, kun istuu ja pyörii vallan näppärästi pepultaan :-) Ihan pikkiriikkisiä matkoja mönkii eteenpäin. Ehkäpä siitä muotoutuu kunnon ryömimistäkin...

Nyt on puhjennut alaskin neljäs hammas! Eli saldo meillä on nyt sitten se kahdeksan nysää. Niillä on kiva narskuttaa. Aika " inhottava" vaihe. Eikä toinen vaivaudu ottamaan äipän hermoja huomioon ;-P Hampaita narskutellaan toisiaan vasten, jos ei muuta pureskeltavaa keksi. Onneksi ei ole kahden ensimmäisen nysän jälkeen rintaa kokeillut purra. Hiukan on varovasti kokeillut, mutta ei sitä puremiseksi voi sanoa.

Voi kun täällä on nuorta porukkaa! Itse olen jo 35 (ja vanhin lapsi tosiaan vasta vaille 4...), mies 39. Omat vanhmpani ovat 60/57 sekä ainoa elossa oleva mummini 78. Miehen vanhemmat ovat 61 ja 59.

Itselläni on kyllä tosiaan se vauvakuume korkealla. Töitä pitäisi löytää, ettei talous olisi kuralla. Mutta samalla toivon kuukautisia alkavaksi, jotta vielä voisi olla toivetta edes yhdestä vauvasta... Jotenkin niin kaksijakoista :-( Tiedän kyllä itse haluavani lapsia lisää, mutta kun ei noita rahoja oikein ole ja sitäkin kai pitäisi ajatella... vai kuinka voi olla useamman lapsen kanssa mahdollista selvitä, jos toinen ei ole töissä... ja velkaa on... *huokas*

Nyt täytyy lähteä ulos! Tässä jonain päivänä pyyhällän mökille lasten kanssa tuntemattomaksi ajaksi. Ollaan ehkä noin viikko, säiden ja mielialan mukaan.

Mukavaa viikkoa muruille :-)

TalviSalama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Meillä on miehellä vielä kaksi viikkoa kesälomaa jäljellä, eli niin kauan minunkin " loma" jatkuu. Nyt ollaan oltu kotosalla pitkään, mutta teemme vielä reissun Savonlinnaan ja sieltä Lahteen. Sitten on kesäreissut reissattu meidän osalta!

Meillä tyttö on alkanut ryömimään toden teolla. Menee matosena sinne tänne. Tähyilee myös korkeammalla olevia kohteita, kuten kukkia. Ihan kun valmiiksi katsoisi, että tuonne menen sit kun pääsen =)

Hampaita ei ole, eikä näyttäis olevan vielä tulossakaan. Aika kauan kestää minusta.

Painoa kotipuntarin mukaan tänä aamuna 12,9 kiloa =DDD Eli kasvettu on! Tyttö on kyllä sen näköinen, että ruoka on maistunut ja tissistä tulee kermaa =) Onneksi nykyään tutti maistuu, eli ihan joka inahdukseen ei tarvitse tissutella.

Ikäkeskusteluun sen verran, että minulla on 34-v plakkarissa eli ihan en nuorin ole näissä vauvapiireissä. Mutta en vieläkään aio lopettaa haaveilua iltatähdestä, vaikka mies ei innostu sitten millään. No, meidän perheelle on noin kolme vuotta sopiva ikäero lapsilla (siis minimi), eli ihan heti en ala miestä " painostamaan" .

Tekuin Saaga ja 4 muksua

Vierailija
4/34 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekax Kanelisokerille kamalasti plussatuulia,joko oot testannu=)??

Me oltiin lauantaina tosiaan siellä Tampereella,istuinta ei ostettu ku saadaan täältä omalta kylältä hiukan halvemmalla sama istuin (olin ihan ihmeissäni...). Päätettiin nyt sitte ostaa se Akta Graco CosmicXTP,vaikutti tosi hyvältä ja tilavalta. Matkaan tarttui toki jotain,nimittäin matkarattaat (Hauck Shopper6) ostettiin tolle naperolle=)! Saavat olla vallan auton perässä,ovat sieltä kevyet nostella pois reissussa ja vievät vähän tilaakin ja poikakin tykkäs niissä istuskella ku näki maisemia=)!

Poitsu rupes vkonloppuna oikein kunnolla hakeen konttausta,

konttaus-asennossa kamalasti yrittää eteenpäin mutta on lähinnä sellasta " nytkyttämistä" vielä toistasex,hauskan näköstä=)! Eiköhän nää mein murut tästä pikkuhiljaa kaikki liikkeelle lähde,kaikki omaan tahtiinsa tietty=)!

Meillä on huomenna se neuvola,ihan kiva nähdä kuinka pitkä toi ipana oikeesti on...äitiä hiukan jännittää onko kaikki ok...=)!

Mutta ihanaa alkanutta viikkoa kaikille=)!

Tiitiäinen78 ja Jansku 8kk+2pvää=)

Vierailija
5/34 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ONNEA Tuulille! Ja kiva lukea pitkästä aikaa Marin kuulumisia :)

En oo itsekään nyt kovasti ollut netin ääressä, kun paljon on lomailtu. Mutta nyt ollaan ainakin seuraavat 3-4 viikkoa enimmäkseen tässä kotiympyröissä tai kaupungissa ainakin siis.

Meilläkään ei poika vielä konttaa, mutta kovasti möyrii ja kierii. Hinaa itseään eteenpäin mittarimadon lailla :) Ja peruuttaa myöskin kovasti.

Saa nähdä, että alkaako hän konttaamaan, vai liikkuuko vaan noilla keinoilla siihen asti että alkaa nousemaan ylös.

Yöt menee edelleenkin aivan ihanasti. Pakko kehaista ;) Eli nukahtaa 19.45-20 ja herää tuossa 7-7.30.

Jaahas, mitähän muuta mulla oli vielä... tuntuu että varsinkin tällee kesällä meinaa aivot unohtua jonnekin ja ei muista ikinä että mitä pitikään kirjotella ;)

Ai niin, ainakin noista neuvola-ajankohdista oli puhetta. Meillä oli täällä joka kuukausi tuohon 5kk asti ja sen jälkeen oli n. 6,5kk ja nyt sitten seuraavaksi vajaa 9kk eli tavallaan noi kait on 7kk ja 9kk, meidän pojalla vaan tuo 7kk oli niin paljon etuajassa että ikää oli vaan 6,5kk.

Hienosti tuntuu muruset kasvavan :) Meillä on ollut aika iso tuo poika, alussa kasvoi rintamaidolla ihan hurjasti. Mutta niin se kasvu vaan alkaa tasoittumaan ja poika alkaa olla samaa koko luokkaa kun muutkin. Nyt ei nimittäin painoa varsinkaan tule enää kuukaudessa-parissa paljoakaan. Ihan sopivasti kuitenkin :)

Mukavaa viikkoa!

*Piparminttu*

Vierailija
6/34 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea Marinkin kuulumisia pitkästäaikaa ja kiitokset onnitteluista.

Antti on kovassa nuhassa, kuten minä myös. Aika pirteä on kumminkin eikä ruokahalukaan ole kadonnut, toivottavasti selvittäis nuhalla vain, ettei muuta tuu.

Kovalla vauhdilla kontataan ja huoneesta toiseen mennään paikkoja tutkien ja maistellen :) Pystyyn yrittää, polvilleen osaa nousta, mut ei vielä jaloilleen, ei siihenkään kauaa varmaan mee, sen verta kovasti harjoittelee.

Mites kanelisokerin vointi?

Voi vitsit mun on pakko häiyä koko talosta pihalle...mies purkaa tota vessaa ja se haju on mitä kauhein, yök!

Vierailija
7/34 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin tuota nimimerkkiä, kun jotenkin tökki tuo vanha..

En ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Hei kertokaa mulle pikakelauksella, ketkä kaikki nyt Tuulin lisäksi odottaa uutta vauvaa???

Meidän poika on ihan vallaton. Täyttää siis loppu kuusta 8kk ja kävelee jo tukia pitkin, kiipeää rappuja, konttaa ainakin 110 km/h ;o) pyörii ihmeellisen keterästi pepullaan lattialla. Vanha kansa sanois, että poika astuu kielensä päälle.. Tuskin siis oppii puhumaan kovin noeasti, kun meno on tuolla liike puolella ollut hurjaa. Kontattu on jo kohta 2kk...

Mullakin vauvakuume on kova. Ollaan annettu uudelle lupa tulla, jos niin meille suodaan. On vaan vähän vähäistä ollut tuo yrittäminen. Poika kllä nukkuu omassa huoneessa ja ihan suht hyvin, mutta jotenkin tuo isäntä on ollut niin väsynyt ja vit....nut töidensä takia, ettei lemmen leikit ole paljon häntä kiinnostanut.

G: Oletteko käyneet marjassa? Me käytii pe mustikassa, oltii vaa joku puoli tuntia, kun Vili oli mukana. Oli poika aika huvittvan näköinn istuessaan mustikan varpujen seassa, otsa van näkyi. Tykkäsi kyllä syödä marjoaj... ja varpuja =o)

Ei sitte kauaa voitu olla, kun itikat söi niin kovasti. Täytyy mennä kaksin joku päivä paremmalla ajalla ja jättää poika hoitoon siksi aikaa.

No eipä tänne kummempia, pitää mennä laittaa poika yöpuulle, ettei mene ihan yliväsymyksen puolelle.

Kesäterkuin mam80

Vierailija
8/34 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tuohon ikä galluppiin:

Olen itse 24v ja mieheni 38v.

Mun vanhemmat äitini 42 ja isäni 47v ja mieheni vanhemmat 70v miehen isä ja 64v miehen äiti.

Mutta nyt taas pikku miehelle iltapuuroo!!!!

toivoovauvaa

Vierailija
9/34 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA TUULI! Voi kun olet hedelmällistä sorttia =)

Liikkumisesta,ei meillä mennä mihinkään.Neiti inhoaa olla lattialla jos ei saa istua.Luinpas hätääntyneenä opuksen jonka 6kk neuvolasta sai ja konttiminen/ryömiminen oli vasta 10kk kohdalla.Jokainen vauva on siis erilainen ja meillä tuo jatkuva korvakierre on aiheuttanut lattian vihaamisen.Putkitukseen kai päästään kun 9kg tulee täyteen.

Mitähän muuta oli,no ainaskin Kanelisokerille plussatuulia!

-kisupikkukuu,kai pitäis tuo nim.merkki myös vaihtaa kun poika menee kolmannelle ja kisupikkukuu oli eskarikirjassa...

Vierailija
10/34 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun nostoa vaan :)

Vierailija
11/34 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ihan kivakin et on taas lämmintä.

Jos ehtis pari riviä naputella kun Niklas juuri nukahti. Se onkin nukkunut nyt pari viime yötä tosi huonosti. Vatsavaivoja epäilen ensisijaisesti. Hampaitakin pukkaa ja laitoinkin sitten supon yöksi, mutta ei mitään vaikutusta, huonosti nukuttiin silti. Ostin nyt sitten maitohappobakteeria, ja alan sitä antamaan. Toki noi mahavaivat voi johtua siitäkin, kun nyt tota korviketta uppoaa jo aika hyvin. Tissiä syödään oikeestaan enää vaan iltasin ja öisin, valitettavasti.. Sais kyllä noi yösyötötkin jäädä pois. Mut en nyt oo kiirehtiny niitä, kun sitten jää varmaan imetyskin ihan kokonaan pois. Mut kai se täytyy ottaa urakaksi tässä kuukauden tai parin sisällä.

Meen sitten huomenna ja ylihuomenna töihin! On vähän porukkaa sairaslomalla... Ja tietty osa myös kesälomilla, niin meinaa käydä väki vähiin. Mä sit tässä ensin itekseni pähkäilin, et saanko ketään poikaa hoitamaan. No mummo lupasi hoitaa joten sanoin sit et mä voin tulla töihin. Kyllä mieltä lämmitti, kun pomo oli niin kiitollinen ja sanoi vielä, et ei unohda tätä. :) Saas nähdä kuinka sitä on homma hallussa, kun tuossa kaupassa on tullut oltua viimeksi töissä 2003 kesällä! Sen jälkeen on sielläkin asiat muuttunu aika paljon.

Tuntuu et kaikki on kauheesti reissannu ja tehny kaikkee erikoisempaa ja me ei olla käyty oikeen missään! Elokuvissa käytiin ja Veljekset keskisellä, mut siinäpä se oikeestaan! Lappiin piti lähteä, mut eilen tossa ukko tuumas, et eipähän taideta sittenkään lähteä, kun osuu just kaikkee muutakin toimintaa niihin aikoihin kun oli tarkotus lähteä ja sit kun tultas niin on just yhet häät...

Jaa, mutta taidanpa tähän lopetella. Ei nyt ole ollut mitään sen erikoisempia tosiaan..

joelaa ja Niklas (huomenna muuten tasan 8kk!)

Vierailija
12/34 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan taas,

ihanaa kun oli lämmin päivä, ollaan oltu koko päivä ulkona ja nautittu vaan olostamme. Joel on ihan innoissaan meidän pihasta ja nurmikosta, harmittaa vaan tietty kun äiti ja isi ei anna syödä nurmikkoa. Tympeetä!

Me oltiin kesämökillä viikko, ja meni ihan loistavasti poitsun kanssa vaikkei juoksevaa vettä ym. olekaan siellä. Ensi viikolla mennään taas muutamaksi päiväksi.

Tässä välissä käydään mummolassa ja itse lähden notkumaan vielä yksille festareille siihen lähelle yhdeksi illaksi. Ja sitten ulkoillaan pojan kanssa paljon ja nautitaan vaan olosta. Mielettömän ihanaa että on kesä, nyt vaan jo meinaa iskeä paniikki äitiysloman päättymisestä... Mutta päätös töihin menosta on tehty, ja nyt vaan täytyy yrittää nauttia rauhassa näistä viimeisistä vapaista viikoista koko perheen kesken.

Aurinkoisia päiviä kaikille, ja onnea taasen raskaana oleville :-))

Anyara & Joel

Vierailija
13/34 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuolla pakkaa autoa, että olis aamulla helppo lähteä... Ihanan iso tavaratila tuossa miehen isältä reissua varten lainatussa autossa, pääsee mamma Ikeaan ;) Appiukko siis kävi tuomassa meille autonsa lainaan ja otti meidän pienemmän siksi aikaa itselleen. Kiva juttu :)

Kiva oli lukea Marin ja kisupikkukuun kuulumisia pitkästä aikaa. Marille tuosta imetyksestä, ei kai siitä mitään haittaa ole vaikka yhdellä rinnalla vaan imettää, jos kerran vauvalle se yksi hyvin kelpaa. Meilläkin tytöllä on suosikkirinta, jota mieluiten söisi. Tarjoan kuitenkin sitä toistakin tasaiseen tahtiin, vaikka välillä tyttö ei sitä kelpuutakaan.

Toivottavasti säät suosisi meidän reissua, Tampereen kautta pääkaupunkiseudulle siis suuntaamme. Ja toivottavasti Aino jaksais automatkat hyvin... Pätkissä ajetaan, mutta tuleehan täältä matkaa vaikka kuinka.

Oikein ihania lomapäiviä muruille perheineen! Tosi monilla näyttikin nyt olevan miehet lomalla myös. Mutta tasapuolisuuden nimissä ihania päiviä myös niille, joilla miehen loma on kaukainen haave vain =)

Marrastoive

Vierailija
14/34 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä ollaan oltu kotona mutta eipä paljon koneelle ole ehtinyt tulla kirjoitteleen...

Joelaakin menee töihin jo muutamaksi päiväksi ja moni muukin on näköjään sitten töihin palailemassa,mutta ei tämä mamma kun työtä ei ole,miehelle sentään öitä löytyi ettei molemmat kotona olla.

Lapset osaavat pitää erittäin kiireisinä,melkein aamusta iltaan...

Eikä sen jälkeen kun yksin hoitelee nämä kaikki kotihommat niin jaksa edes valvoa un lapset ovat menneet nukkumaan.

Siskoni tuli eilen meille taas 2 yöksi,nukkuu nyt edelleen...

On edes juttelu seuraa hänestä sillä välin kun mies on töissä.

Sen verran vielä palaan tuohon työhommaan että varmaan opiskeleen joudun jossain vaiheessa,kun ei sitä ammattia mulla edes ole.

8 vuoden aikana olen ollu 1.6v kotoa poissa ensin opiskelemassa 2 kertaa jotka meni päin puuta ja sitten 6kk töissä.

Mutta ammattia ei siis ole...

Mutta nyt pitää lopetella ja mennä aamukahveelle ja eiköhän tuo siskonikin kohta tosta heräile.

toivoovauvaa ja koko lössi

Vierailija
15/34 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin eilen neuvolassa ja kaikki oli hyvin=)! Poika kasvaa ja kehittyy hienosti,heijasteet ok eikä muutenkaan ollu mitään negatiivista sanottavaa tohtorilla=)! Seuraava neuvola 10kk:n iässä,seuraava lääkärineuvola vasta 1,5 vuotiaana.

Poitsu sai eilen sen toisen rokotuksen,voiko siitä nousta patti pistokohtaan??? Tai siis nousi kyllä mutta onkos se ihan asiaan kuuluvaa???

Töistä...Mä nyt oon ainakin vuoden vaihteeseen kotona,voi olla että kauemminkin ku ei kans oo sitä työpaikkaa johon palailla. Mä kyllä mietein sitäkin että jos lähtisin opiskelemaan iltaopiskeluna itteni sairaanhoitajax (tällä hetkellä oon siis lähihoitaja) mutta eipä se tohon rahatilanteeseen paljoo tuo helpotusta,paitsi jos pääsis lisäx johonki töihin edes hiukan ansaitsemaan...kattoo ny...!

Haettiin eilen se turvaistuin pojalle,on tosi hyvänolonen mutta hirmu vaikee asentaa...no eipä sitä tartte onnex paljoo siirrellä autosta toiseen.

Mutta palaillaas=)!

Tiitiäinen78 ja nukkuvat miehet

Vierailija
16/34 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti nukkuu neljättä tuntia! Mies lähti loppujengin kanssa uimaan joten saan vihdoinkin nauttia hiljaisuudesta edes hetken..

Töihinmenosta: en ole menossa,päiväkotiin paluu ei houkuttele kun on itsellä ' oma päiväkotiryhmä' täällä kotona.

Meidän kesä on tätä puistossa ruokailua ja uintia enimmäkseen. Eilen kävimme koko perheen voimin keilaamassa ekaa kertaa.Jopa Wilma tykkäsi ja yritti kontata keilapallojen perässä!

Vielä olisi Korkeasaaren reissu ja Linnanmäki missä-käydä-listalla.

Syökö teidän pikkuiset kaikkea mikä tulee lattialla vastaan?Meillä menee kaikki lelut,roskat ja muut mukavat suuhun. Hienolla pinsettiotteella tosin :)

Vierailija
17/34 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä on varmasti tämän joukon vanhin,40v.Mies täyttää kohta 38v.

Minun vanhemmat ovat 64 ja 66.Miehen vanhemmat 67 ja 63.

Meidän isovanhemmat ovat jo poistuneet joukostamme,olisivat jo yli 90 vuotiata.

Vierailija
18/34 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset onnitteluista :)

mam80: sammermanni odottaa vauvaa myös, tammikuussa la.

Kanelisokeri: hyvää 10 vuotis hääpäivää!!

Marjassa ei olla käyty, mustikoita täytyis kyllä pakkaseen jostain saada, tähän asti mun vaari on niitä mulle keränny, innokas mettässä kävijä.

Töihin menosta, en ole menossa vielä aikoihin. Vähintään kaksivuotiaaksi olen nuorimmaisen kanssa kotona, mieluiten kolmevuotiaaksi asti.

Ja juu kaikki mahollinen menee suuhun mitä lattioilla pyörii, tarkkana saa olla, ettei ole mitää pieniä laluja tai roskia.

Tossa taiskin olla kaikki.

Niin tiitiäinen, voi nousta patti rokotteen jäljiltä, meillä myös nousi joka kerta niistä mitä neuvolassa annettu.

Nyt antaan aamupuuroo, poika heräs.

Vierailija
19/34 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheesti ei ehdi nettiin, kun poika seisoo ja kiipeilee ja tuhoo kaikkee minkä ehtii, kolhii itseään myös. La tuli vasta 8kk täyteen että saattaa lähteä varhain kävelee kuten siskonsa lähti 8-kuisena.

Minä llen muuten myös raskaana, kun joku kyseli. Rv 15+3.Ultrassa oli kaikki hyvin.

Talvisalamako se oli ku valitteli " vanhuuttaan" ? Meitsi on 36v että löyty yks mummompi vielä=)

Hirveä väsymys ollu tänään, mutta aamupahoinvointia ei enää onneksi ole.

Ukkelilla 8kk neuvola ens vkolla.Hän on alkanut nyt itkeä mun perään, jos menen vessaan tai toisessa huoneessa käymään. Temppuilee myös syömisten ja unien kanssa.Varmaan nyt älynnyt olevansa oma persoona ja että voi vaikuttaa erilaisiin tapahtumiin.Yhdessä vaiheessa jo tuo syöminen meni kivasti ja nyt takapakki.

Hampeja edelleen 2 alhaalla.

Vauvarokko sairastettiin.

Nyt herra huutelee, mentävä on!

Vierailija
20/34 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava lukea Marinkin kuulumisia :)

Kiitos vain kovasti tsemppauksista. En ole uskaltanut vielä testata. Pitkäkiertolainen kun aina olen ollut ja nyt kiertopäiviä on koossa " vasta" muistaakseni 29 :D.

Miehellä on vielä viikko lomaa ja sitten alkaa taas arki. Lapset menevät kouluun 13.8.

Tänään vietämme 10. hääpäiväämme. Lähdemme kohta syömään, jahka Aino tuolta heräilee. Olisi kyllä tosi ihana juttu jos se plussa tulisi, mutta eipä sille sitten mitään voi, jollei tule. Nyt olo on taas ihan oireeton.

Aino liikkuu yhä kierimällä. Nousee hetkeksi kontilleenkin, ja kurottelee tavaroita ylhäältä. Kamala tuholainen tuntuu olevan :) Nyt yrittää jo nousta kylkiasennosta istumaankin. Saa nähdä milloin se onnistuu. Kaksi alahammasta on jo näkyvissä. Vihdoinkin, johan niitä ensimmäisiä on tovi odoteltu :)

Muutama yö on mennyt nyt syömättä. Tässä oli välissä melkoista rumbaa kun heräili itkeskelemään tunnin välein. Taisi olla nuo hampaat melkoisen tiukassa tuloillaan tai sitten tuo liikkumisen oppiminen...tai puuro, jota olen syötellyt ei olekaan sopinut. Tai kaikki yhdessä :D Kunpa aina kaiken tietäisi.

Marille vielä yhdellä rinnalla syöttämisestä: Ei minulla ainakaan tunnu mitään tukoksia tmv. siinä rinnassa, jolla en syötä. Mielelläni lopettaisin koko touhun jo ja antaisin korviketta, mutta kun tuo ei suostu ottamaan. Neuvolan ohjeen mukaan voin ottaa 9kk iässä Ainon kanssa varaslähdön ja aloitella hapanmaitotuotteet...

Tiitiäinen: meillä on jo pitkään ollut suunnitelmissa se turvaistuimen osto. Ei vain saada päätettyä, että mikä. Miehen mielestä pitää olla testivoittaja, mutta kun noissa testeissä on ollut niin paljon eroja, riippuen siitä, mikä instanssi ne on tehnyt. On tämä vaikeaa...

Nyt pitää lopetella...pihvin kuva siintää jo silmissä :D

Kanelisokeri