Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Allergiaako?! Vai mistä johtui hengenahdistus 2-vuotiaalla?

Vierailija
15.07.2007 |

Osaisiko joku arvioida, voiko kyse olla allergiaoireesta:

Hain 2-vuotiaan tyttöni päiväkodista ja huomasin sellaista ryhelöihottumaa kasvoissa. En muistanut kysyä, onko päiväkodissa syötetty jotein väärää. Tuo ihottuma on kyllä ollut selvä oire.

Päivä, pari myöhemmin nousi kuume ja lapsi alkoi hengittää todella raskaasti. Valvoin koko yön ja vahdin. Hengitys oli sellaista nopeaa, rintakehä liikkui voimakkaasti. Yritin kokeilla kurkkua päällisin puolin, mutta en oikeen osannut arvioida onko siellä jotain turvoksissa. Yöllä oksensi kerran. Aamulla hengitys oli yhä vaikeaa, mutta kuume laski.

Käytin lasta päivystyksessä aamulla. Epäilin angiinaa, kun sitä on päiväkodissa liikkeellä, mutta sitä se ei ollut. Hengitys muuttui normaaliksi iltaa kohden.

Vasta jälkikäteen muistin sen aiemman ihottuman ja epäilyn sopimattomasta ruuasta. Allergiasta ei ole ainakaan aiemmin ollut hengitysoireita. Olin jotenkin niin " varma" , että se on sitä angiinaa, joten en kiirehtinyt lääkäriin menoa. Näin jälkikäteen kauhistuttaa, jos se johtuikin allergiasta. Ja että mihin tässä pitääkään varautua jatkossa.

Osaatteko arvioida tämän perusteella, voisiko se hengenahditus olla allergiasta? Ja mitä mun sit pitäis tehdä?

APUA!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ta astma todettiin.

Vierailija
2/6 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli tosiaan eka kerta, kun tuollaisia oireita oli. Itse ruoka-allergisena (ja kun lapsikin on sellainen..) yhdistin sen suoraan siihen ruokaan. Mitä lie sille syötetty pk:ssa. Mutta astmaa en hokannu ajatellakaan. Voiko se kohtaus tulla ihan tosta noin vaan? Muistaakseni illalla nukkumaan mennessä/alkuyöstä vähän aikaa nukuttuaan oireet alkoivat. Ei kai tässä muu auta kun alkaa selvittää taaaaas kerran. Harmi kun en huomannut sitä ihottumaa kun vasta kotimatkalla. Ja se pk oli siis kesäpäivystyspk, eli ei lapsen oma...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on yöllä käyty päivystyksessä jossa on saanut ventolinea. Nyt sai myös kohtaus lääkkeen kotiin. Rasitus aiheuttaa myös yskän varsinkin pakkasella ja siitepöly aikaan. Syksyllä on menossa astma tutkimuksiin. Saa nähdä sitten onko astmaa.

Vierailija
4/6 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsi on 2v10kk.

Vierailija
5/6 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ja kamala nokkosihottuma. Epäilen pujoa.

Vierailija
6/6 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan pelottaa se, että mun pitää alkaa vahtia kun haukka tota lasta jos noita alkaa useemminkin tulemaan... Ja kun siellä päiväkodissa ei kai olla turhan tarkkoja oltu noitten asioitten kanssa... Voi video kun ottaa päähän.

ap