(.) TAMMIMASUJEN LA-PE (.)
29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS
1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS
2.1. -meea-87-----------?----------eka-------------OYS
3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS
5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri
6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri
7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi
8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää
8.1. duffeli----------------34 v-------toinen---------TYKS
9.1. Tii75-----------------33v--------toinen---------KOS
11.1.Anni09-------------31v--------eka--------------kättäri tai NKL
12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS
13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri
13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS
13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs
13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS
14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys
14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?
15.1.3xäippä74---------34v-------viides----------Seks
15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?
15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri
15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu
15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa
15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo
16.1. IirisKukka---------?-----------toinen---------NKL
17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------KOS
17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks
17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari
18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS
18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?
19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi
19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS
19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat
19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?
20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS
20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL
20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs
20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri
20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS
20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS
21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS
21.1 Jadmiras----------19v-------eka------------Lohja
21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja
21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS
21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS
22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka
22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS
22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys
23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS
24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS
25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS
25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja
25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS
25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS
25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi
26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks
26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?
26.1. MamaLady------26v--------eka------------- ?
26.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla
27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS
27.1. Ahava-------------------------toinen-----------Naistenklinikka
28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS
28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL
29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS
29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?
30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS
31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK
Kommentit (45)
Olipas mukavasti tullu tekstejä :) Siitä on niin monta päivää ku oon viimeks ehtiny. On ollu kaikenlaista...
* Hömppä toivottavasti on jo saanut jotain helpotusta oloonsa? Tule jotain kertomaan... Se on ihan hirvee tunne kun kaikki masentaa ja itkettää ja tuntuu ettei ketään kiinnosta.
* Ahava mietti niit lantionpohjalihaksii ja vaikken millää lailla oo liikunnan asiantuntija ni veikkaisin, ettei niitä oo milloinkaa myöhästä tehä :)
* talvihaalarista oli kans juttuu ja meil on esikon vanha 62cm jonka saa myös pussiksi, se saa mennä sen toppapussin rinnalla jonka kaverilta ostin. Semmosen siis kun saa kaukaloonki... olik sen nimi toppapussi? :D
* me ollaan käytetty aina kaikilla samaa pesuainetta ku tarviin ite kuitenki sensitive-juttui ja huuhteluainetta heitän lirun joka koneelliseen vaik kuivatan rummus, on jotenki pehmeempää sitte.
Käytiin eile kattoos sitä kavereitten vauvaa siä tehol. Hän oli niin pieni, alle kolme kilonen, 8 viikkonen ja ihana tukka... elämä voi silti loppua lyhyeen. Mitään ei ole hänen sairaudelleen tehtävissä ja hengityskoneesta irrotetaan... Ensi viikolla taitaa olla sitten hautajaiset hänelle. Ette usko miten mä olen itkeny ja tuntenu osittaista syyllisyyttä omasta raskaudestani kun toisilla menee noin huonosti. Ovat kuitenki halunneet meiät tueksi tähän kaikkeen ja teen minkä pystyn.
(.) voi kuten ennenki. Eilen supisteli koko päivän, johtuikohan siitä hermostumisesta jota koin? Paino oli viime neuvolas pudonnu kilon ja nyt taitaa kasas olla siis 7, ihanan vähän verrattuna viime kertaan. Makeenhimo on kyl jotai ihan kauheeta ja se ei oikeesti mee ohi ku syömäl suklaata :)
Isännän kans sujuu jotenki tosi kivasti, vaik ei meil oikee koskaa oo huonost menny. Nyt vaa tuntuu jotenki viä paremmalt! Me tosin puhutaan paljo asioist ja iha kaikest ni ei jä mikää kaivelee :) Se nyt kuitenki lähti eile illal taas viikonlopuks töihi ja tulee sunnuntai-illal. Ehkei harmittais nii paljo jos ois itelläki tekemist, mut päiväst toisee vaa koto saikkaril jo vaikka miten kaua, pöh!!
Nyt pitää tehä jotai kotihommelei ku on neki jääny parina päivänä, palaillaan ja hauskaa loppu viikkoa!
Marlene ja massu 25 (vissii...)
Pesuaineista kyselyä, meilläkin käytössä erisan tai minirisk. Ei minkään ihmeen takia, oon vaan niihin mieltynyt ja on noita mietoja. Huuhteluainetta lakanoihin, kun muistais ostaa :) Anoppi esikoisen syntymän aikaan painotti, että tarvii vielä silitää vauvanvaatteet, että on pehmeitä.. mut mä oon sitten NIIN laiska! Oishan se hienoa, kun viittis, mut meillä toi silittäminen on vaan kauluspaidoille ;)
Voi kun kurja Marlenen kavereiden tilanne, jaksamisia heille todellakin :(
Me ollaan oltu aamu sisällä pojan kaa :/ Olin taas niin puhki yön jälkeen, nukuin huonosti, kun lonkat taas niin jumissa eilisen siivouksen vuoksi, hyvä kun yöllä vessaan pääsin.. auts! Ja sitten iltasen Pikkarainen oli rauhaksiin ja aamuyöstä alotti sellasen potkujen sarjan, että en saanut unta, huoh! Siis meidän esikoinen oli todella rauhallinen tähän verrattuna, ei ikinä mua yöllä potkassut ees ja päivisinkin todella vähän verrattunan tähän vintiöön :)
Nyt meen poitsun kaa askarteleen jotain kortteja, kun sai mummulta eilen hirveen pinon pahveja, kivaa!! MUKAVAA VIIKONLOPPUA!
Emmuli rv 25+2
On taas aikaa kun olen viimeksi täällä käynyt. Luin pikaisesti teidän viime päivien kirjoituksia ja yritän nyt muistaa vastailla mahd.moneen.
Eli eikös se ole rv24 eteenpäin kun vauvalla on mahdollisuus selvitä hengissä erittäin hyvässä hoidossa?! Muistelisin ainakin näin. Mutta sehän on siis MAHDOLLISUUS.
Huuhteluaineista/pesuaineista joku kyseli...me pestiin ja pestään edelleen kaikkien vaatteet samalla kerralla. Pesuaineena on bio luvil yleensä. Huuhteluaineena käytän comfort purea.
Marlenen ystävien tilanne on todella ikävä! VOIMIA! Itku tuli täälläkin silmään kun luin mitä kirjoitit. :(
Painoa on mulle tullut nyt 3kg. vauva on raivotarjonnassa, onneksi kääntyi noin. Tosin saattaahan se vielä kääntyä ihan miten vaan. Selkä vaivoja on taas ilmaantunut ja töistä olen poissa muutaman viikon. Alamaha kipujakin tulee aika ajoittain, mutta levolla ne helpottavat.
Väsymystä on ainakin täällä ilmassa....tuntuu, että nukkuminen ei riitä! vaikka nukunkin yössä 8-9h. Pitäis riittää!
Täytyy lähteä hakemaan tyttö hoidosta...hyvää viikonloppua!! :)
rv 26+4 (luultavasti)
Neuvolassa piipahdin aamulla ennen töihin menoa. Kaikki oli ok. Hemppa 118, rautakuuri odottaa jos seuraavaan kertaan mennessä ei ole noilla multivitamiineilla noussut (olen nyt ottanut niitä sen kaksi per päivä). Painoa tullut viiteen viikkoon vähän alle kaksi kiloa, kokonaisnousu 4,7. Rh-vasta-aineet otettiin, tulokset tulee sitten myöhemmin. SF-mitta oli 24cm, eli ihan keskikäyrällä mennään. Sykkeet kamulla 141. Seuraava käynti sovittiin viiden viikon päähän ja välissä käyn äitiyspolilla lääkärin luona. Terkka sanoi, että todennäköisesti tulen käymään kaikki loput lääkärikäynnit /synnytystapa-arvion tuolla äippäpolilla kun kyseessä viides raskaus ja kaikissa aikaisemmissa raskauksissa ollut jotain pientä häikkää, jota ollaan jouduttu seuraamaan tarkemmin.
Lantionpohjan jumppa vaikuttaa noin kolmessa kuukaudessa. Eli ohje taisi olla, että jumppaa pitäisi tehdä kolme kertaa päivässä, kolmen kuukauden ajan, joten hyvin ehtii vielä treenit tehota ennen h-hetkeä. Erityisen tärkeää on myös ryhtyä treenaamaan noita lantionpohjanlihaksia heti synnytyksen jälkeen, tällöin treenillä saa erityisen hyvät tulokset.
Pesuaineista: me käytetään milloin mitäkin, mutta vauvan tullessa siirrytään varmaan omo sensitiveen.
Mulla edelleen kaikki hankinnat tekemättä. Ajattelin, että näin loppukuulaisena ostelen sitten alennusmyynneistä toppapuvun/vermettä muutenkin. Reiman luonnonvalkoista pukua olen vähän katsellut. 85€:n hinta vaan tuntuu vähän suolaiselta, josko sitten alesta sen saisin vähän halvemmalla.
Kaikille kovasti voimaa viikonloppuun. Mulla on muutama pump-tunti pidettävänä, muuten´on koko viikonloppu vapaata (jippii:). Sinkkuelämää leffan meinasin yrittää metsästää täksi illaksi jostakin katsottavaksi.
t:KainoElvi ja kamu 25+0
Niinanii: Sappisaippuaa saa ainakin luontaistuotekaupoista. Itse ainakin olen ostanut omani luontaistuotekaupoista, en tiedä myydäänkö muualla.Ihan sappisaippuan nimellä myydään.
Omaan napaan: olen todella kipeä.Nyt jo neljättä päivää pois töistä tämän kamalan taudin takia.Kuume on laskenut, mutta tänään lekurilla oli pakko käydä saadakseni lääkärintodistuksen.Lääkäri totesi, että keuhkoissa rahisee ja pahasti sekä kauhisteli yskääni, josta ei meinaa tulla loppua. Epäili keuhkokuumeeksi, mutta ei kuulemma voida sen ihmeemmin kuvata, koska olen raskaana.Lisäksi mulla on silmätulehdus, jonka itsekin totesin tänä aamuna, koska silmä oli muurautunut umpeen.Sain vinon pinon reseptejä lääkkeisiin, jotka pitäisi käydä ostamassa.Hiukan mua kuitenkin epäilyttää näiden lääkkeiden syönti.Olen tähän asti välttänyt kaikenlaisten lääkkeiden ottamista ja vaan kärsinyt. Mitä mieltä olette esim tästä, että lääkäri totesi tämän määräämänsä yskänlääkkeen olevan paras, mutta voi kuitenkin aiheuttaa supistuksia!Siis häh! Määräsi myös tuohon keuhkovaivaan antibioottilkuurin, jonka voi syödä raskaanakin ollessa.Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia?Pitäisikö mun vain kärsiä vai otanko riskin, että esim. supistelee?Tämä paha yskä jatkunut jo lähes kuukauden, joten kai se pakko jotenkin on hoitaa. Koko ajan ajattelen vauva-raukkaa, joka kuulee köhimistä kaiken aikaa.
No toivottavasti te muut voitte paremmin!Soitan yhdelle tutulle lääkärille ja varmistan vielä työterveyslääkärien määräämien lääkkeiden turvallisuuden tai mitä mieltä hän on asiasta.Nyt pehkuihin!
ahava ja vauveli rv26