Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sykettä ei näkyvissä ultrassa :-(

12.08.2006 |

Raskausviikoilla 9+6 kävin alkuraskauden ultrassa ja totesivat heti ettei viikot pidä paikkaansa ja ensiksi laskivat sikiön olevan 8+1 ja seuraavana päivänä lääkäri ultrasi 7+1. Kummassakaan ultrassa ei näkynyt sykettä. Käskivät odottaa kaksi viikkoa uusintaultraan. Odottavan aika on pitkä.. pelkään, että vaavi ei ole elossa ja ihmettelen noita viikkojen määrityksiä, sillä kuukautisten mukaan (jotka säännölliset ja kierron pituus kellon tarkka!) Olis pitänyt olla 9+6. Nyt pyörii kaikenlaiset mielessä ja tuntuu kurjalta odottaa, josko pikkuinen on edes elossa. Onko muita saman kokeneita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä viikot heittää vielä enemmän. Eli meille suotiin esikoinen hoitojen tuloksena 3,5vuoden odotuksen jälkeen joulukuussa. Imettämisen lopettamisen jälkeen mulla ehti olla yhdet menkat ja yllätys yllätys luomusti raskaana. Tää on todellinen ihme... Menin alkuraskauden ultraan (menkoista laskettuna viikolla 7+2), mutta ultran mukaan raskaus vasta aivan alussa eli vk 4-5. Eikun viikon päästä uudelleen...pikkuinen oli kasvanut, ruskuaispussi näkyi, munapussi oikein säännöllinen ja sikiökaikukin hyvä, mutta ei sykettä. Tällöin vastasi viikkoja 5-6?? (menkkojen mukaan siis 8+2)Sittenpä taas odotellaan...tällä kertaa kaks viikkoa, joka tulee täyteen tiistaina. Minun kohdalla ei tiedetä nyt kierron pituutta, koska menkat eivät ehtineet tasaantua. Mutta silti en itse usko onnistumiseen. Ihmettelen, että voiko viikot todella heittää noin paljon?? No, tiistaina ollaan viisaampia...jos sykettä ei näy niin sitten edessä lääkkeellinen tyhjennys. Toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin!! Jännittää ihan suunnattomasti...

Onks sul ollu raskausoireita? Toivotaan, että teilläkin syke löytyy kahden viikon päästä!! Tää se vasta piinaa on pahimmillaan...tsemppiä!!

Hansuliini

Vierailija
2/5 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole kokemusta siitä ettei syke näy, mutta viikkojen heittämisestä on!

Joten, menin alkuraskauden ultraan menkoista laskettuna viikolla 6+0, ultraaja naureskeli ja antoi viikot 4-5, en uskonut...vajaa 2 viikkoa myöhemmin kävin " kysta-ultrassa" tarkistuttamassa, ja nyt eri ultraaja antoi viikot 6+2...menkkojen mukaan tuolloin piti olla jo 7+5.

Niin ne vaan viikot heittää, riippunee ihan mittaajasta ja kuvakulmasta, ja tietysti laitteiden tarkkudestakin. Mulle ainakin sanottiin että vasta np-ultra antaa ne " oikeat" viikot. Saas nähdä mitä ne sitten on.

Tappert 8+2 tai 9+3 tai 9+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, raskausoireita on, sillä olen ollut " kestokrapulassa" eli voinut pahoin ja mikään ei tunnu auttavan tähän ällötykseen. Samoin alavatsakipuilua, jonka kuulin olevan kohdun kasvukipua, mutta tiedä siitä sitten.. Esikoinen meillä 9kk, joten raskasta on, kun yöllä vielä imetän, raskaana uudestaan ja hillitön pahoinvointi päällä. Mutta tämmöstähän tämä elämä on. Ihania yllätyksiä täynnä ja rutkasti aina huolia.Tsemppiä sulle odotukseen myös.

Vierailija
4/5 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappert: Näkyks sul siis syke jo sillon kun ultraaja sanoi, että on viikot 4-5?? Meillä lekuri sano et syke voi näkyä aikasintaan vk:lla 5+9. Niin...kai se on aika vaikea arvioida raskauden kestoa noin alussa.

Saudi: Meilläkin ukkeli kohta 8kk ja toista odotellaan :)

Hansuliini

Vierailija
5/5 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANSULIINI;

Tätä ihmettelin itsekin kun lääkäri sanoi että syke näkyy, mutta viikot ei ole kuutta vaan 4-5, ja lähempänä 4:ää.

Oliha sillä (yksityisellä kävin) hienot laitteet ja kuulema erityistarkat ja kaikkea, ja hän itse oli radiologi (luulisi ainakin osaavan käyttää laitteitaan).

Hän mittaili alkion, ja vertasi mittoja lapsettomuusklinikan lääkärin papereihin ja kertoi mittojen vastaavan viikkoja 4-5...en sitten tiedä, itse en oikein uskonut.

Sain kuvat postissa ja niissä mainitaan näin;

" sikiöpussin kaltainen löydös jonka koko on 9,3x4,7mm, tämän sisällä tulee näkyviin sikiö jonka pääperämitta 2,5mm, tämä vastaa noin 4-5viikon raskautta."

Tuota mittaa ihmettelin itse, kun katselin VAU-kirjan mittoja jossa 2,5mm:n on juuri rv6:n kohdalla...revi siitä sitten, en siis tosiaan osaa sanoa kuka mokasi ja mitä, vai onko meidän lyhyiden vanhempien lapsi vaan jo nyt kovin pieni kokoinen - eikai näillä geeneillä mitään monsteria tehdäkään (molemmat alle 165 pitkiä, ja mies vielä ihan tikkulaihakin, ja suvuissa kaikki pieniä).

Toinen ultra silloin kahden viikon kuluttua gynen polilla, vahvisti kuitenkin tuota, että viikkoja olisi niin vähän, kun siellä annettiin 6+2, eivät kertoneet mittoja enkä saanut tuolloin kuvaakaan joten en pääse tarkistamaan kokoja..enkä vertaamaan niitä mihinkään :(

Äippäpolilta varailin aikaa np-ultraan ja yritin selittää etten tiedä nyt viikoista mitään, enkä osaa sovittaa aikaa niin ettei olisi myöhäisessä tai liian varhain..sieltä sanottiin että kunnes HE ITSE ovat np-ultran tehneet, niin viikot menee menkkojen mukaan eikä sitä mikään muuta. Eli sen puoleen jatkelen sitten nyt viikolla 10+0, vaikka ultran mukaan voisi olla vasta 8+3...sittenhän se joskus selvinnee..aina mulle tässä alussa pari bonuspäivää kelpaa :)

Uuh, tulikohan vähän epäselvästi, lisäilin juttua tuonne väleihin niin voi olla ihan sekasin...anteeksi siitä. Yritä saada selvää.

Tappert 10+0