Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(.) TAMMIMASUJEN LA-PE (.)

11.10.2008 |

29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS

1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS

2.1. -meea-87-----------?----------eka-------------OYS

3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS

5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri

6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi

8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää

8.1. duffeli----------------34 v-------toinen---------TYKS

9.1. Tii75-----------------33v--------toinen---------KOS

11.1.Anni09-------------31v--------eka--------------kättäri tai NKL

12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs

13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri

14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys

14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?

15.1.3xäippä74---------34v-------viides----------Seks

15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu

15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo

16.1. IirisKukka---------?-----------toinen---------NKL

17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------KOS

17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks

17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari

18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS

18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?

19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi

19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi

19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?

20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS

20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS

21.1 Jadmiras----------19v-------eka------------Lohja

21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS

21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS

22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

26.1. MamaLady------26v--------eka------------- ?

26.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla

27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS

27.1. Ahava-------------------------toinen-----------Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti jo päivällä kirjoitella, mutta taas toiminnassa häiriöö..

Kävin pe siellä rasituksessa ja eilen soitin tulokset. Paastoarvo taas koholla, joten *mulla* *raskausdiabetes* siis taas (tai no olihan se jo tiedossa, kun alkuraskaudessakin paastoarvo koholla)! Nytten sitten mittailen sokereita ja tän päiväiset oli ok, mut eiköhän niitä heittoja tuu, varsinkin jos yhtään lipsun ruokavaliossa.. Uskoisin kyllä pystyväni pitää kurissa ne, JOS noudatan ruokavalioo... mut *pirun* vaikeeta se tulee oleen!!

Ensviikolla neuvolalääkäri ja saas sitten kattoo mikä on tuomio, jos heittoja mittauksissa tulee, et laittaako mut TAYSiin käynnille sen takia..

Vaivoista oli puhetta, mulla muuten toisaalta hyvä olo, mutta juurikin noi lonkat vaivaa ja häpyluu, mutta ei vielä kovin pahana ja jos muistaa välttää rankkaa siivousta. *Charlielle* jaksuja noihin tosi pahoihin vaivoihin!!

Ja sitten toi raskausdiabetes todettiin, että sen tiimoilta on sitten rankkaa ruokavalion suhteen.. Vierotusoireita tulee, kun mitään hyvää ei sais syyä ;) Mutta siis toisaalta kaikki vie hyvin, rankempiakin juttuja on :/

mamti81: Kiitokset myös sulle kokemuksien kertomisesta!

Mullakin siis on ollut toi laiteseuranta sillon v. 2000, mutta mitään ei siinä löydetty. Eikä se kohtaus tietty sillon iskenyt.. Mutta siis ton haluisin uudestaan ja nytten, kun on noita muljauksia, niin ne vois jotenkin tallentua muistiin.. Mut en tie tekeekö ne mitään nyt r-aikana noille vai vasta sitten raskausajan jälkeen..? Ja toi venyttelyjuttu kuullostaa loogiselta, mulla meinaan yläselkä ja niskat TOSI jumissa, ja sitten imetyksestä taas pahenee.. Joten täytyisi iltasin se venyttely muistaa!

Kiitokset onnitteluista ja onnittelut myös teidän yksivuotiaalle :)

HYVÄÄ SYYSLOMAA NIITÄ VIETTÄVILLE!

Huomenna suuhygienistille aika, kun näin r-aikana pitäisi käydä.. Et kai kaikki on muistanut varata aikaa!? Ei oo kivaa maata viimeisillään siellä tutkittavana :) Mulle sanotaan ihan varmasti ikenistä, on niin semmoset tulehduksen tuntuiset ja verta tulee helposti hampaita pestessä.. No jos sais jotain neuvoa, miten pitää suu kunnossa tän raskausajan!

Ei kait muuta tällä erää.. eiköhän tuossa jo ollutkin taas ;D Sokerien mittauksella nyt jatkelen ensviikkoon ja saas kattoo miten käy, kerron sitten taas kuulumisia senkin tiimoilta..

Emmuli rv 24+6 (huomenna viikot paukkuu, pam)

Vierailija
22/45 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huomenna aamulla sokerirasitus ja klo 20 jälkeen en saa syödä mitään...palkitsin kylläkin itseni vähän aikaa sitten pienellä hampurilaisella ja isolla mansikkapirtelöllä mäkkäristä :)

Huomenna saan sen vauvan talvihaalarin, tulee postiin koska oli niin iso kirje mutta ei se haitta kun siellä päin liikuskelen huomenna...

Vatsa kasvaa javiime yönä oikeesti sattu kun vauva mylläsi masussa, ajattelin että lähtee kääntymään kun pylly jo kyljessä mut ei humpsahti takasin samaan mukavaan istuma asentoon :(

Eipä mulla kummempia

Mukavaa viikoa kaikille

T:L & A rv26+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin neuvolassa, eikä terkka meinannu löytää sydänääniä.. Kauan joutu ettimään ja lopulta tosi ylhäältä löyty. Sanoi, että vauveli istua tönötti, niin siksi? Potkut tuntuukin enimmäkseen ihan alas, joskus oikeaan kylkeen. Tietenki heti sitten aloin panikoimaan, että entä jos ei käännykään?! Mutta onneksi vielä on aikaa.. Olisin halunnu jutella siellä myös mun mielialoista, masentaa ja olen koko ajan ku perseelle ammuttu karhu, muttei oikein tullu tilaisuutta. Itken nykyään tosi paljon ja olen ahdistunut. Oli niin hätäinen käynti, että pakolliset vaan äkkiä hoidettiin ja sitten ulos. Olen nimittäin miettiny ja mieskin sanoi epäilevänsä mun työkuntoa. Täytyy nyt sitten vaan seurailla tilannetta ja yrittää sinnitellä ne pari kuukautta.

Sf mitta oli 22,5cm ja painoa tullut 800g per viikko nyt!!!! Siis yhteensä JO 10 kg. Nyt sitten pitää oikeasti alkaa tarkkailemaan syömisiä ja yrittää liikkua enemmän. Ei vaan meinaa saada itteään revittyä mihinkään ja makeaa haluttaa koko ajan. Mutta sinnitellään.

Ootteko paljon laitellu vauvalle jo kaikkea? Oon ostanu yhen bodyn ja yhet potkuhousut ja virkannu villatakin. Nyt on muutama viikko tosiaan ollu semmosta, ettei ole edes kiinnostanu laittaa mitään. Mutta tottapa tuota ehtii.

Varmaan johtuu tämä mun mieliala ja väsymys myös hillittömästä työkiireestä. Tosi rankkoja potilastapauksia ja muutenkin ollu nyt koko syksyn. Suunnittelin jo että olisin alkanu tekemään lyhyempää työviikkoa, mutta se vaan sitten kuormittais niitä töissä olemiani päiviä ja silloin tekisin sitten poissaolo päivien työt, ettei taida olla järkeä.

Sain kans nuo kelan paperit ja tosiaan piti mies valjastaa kaveriksi niitä täyttämään. Vaikka töissä täyttelen kelalle erilaisia lomakkeita, niin kyllä tuo oli huippu. Pakko vielä esimieheltä ja palkanlaskijalta kysellä nuihin joihinki kohtiin että mitä laitetaan. Sitten mietin, että pitää varmaan yrittää hommata tuo että palkka lasketaan nyt viimesten kuukausien perusteella, kun vuoteen 2006 palkka noussu n. 300€. Vaikka aika vähän kokonaispalkkaan nähden, niin todennäköisesti vaikuttais sitten siihen päivärahaan? En tiiä. Olen niin pihalla tuommosista ja yritän viimeseen asti välttää että ihan ärsyttää nyt tämä pähkäily. Mies vaan totes heti, että minä käytän koko vanhempainrahakauden.

Mutta jotain positiivista: ukko tuli taas vaihteeksi kotiin ja aikoi ainakin vuoden(?) käydä töissä kotoa käsin. Toisaalta olen alkanu nyt jo kyseenalaistaa meidän parisuhdettakin. Ihan kateellisena olen teidän juttuja sänkyhommista lukenut. Oliskohan viimeisin kerta ollut joskus elo-syyskuun vaihteessa. Että meillä eletään kohta ku kämppikset. Tekis taas mieli lähteä kävelemään. Onneksi ukko iltavuorossa tämän viikon, ettei edes nähdä.

Että tämmönen päivä tänään... Anteeksi vuodatukseni, mutta taas yksin kökkiny illan kotona, että ei paljon kenelle purkaa. Teille niin hyvä ja helppo ;)

Maha kasvaa, närästää, turvottaa ja lonkat leviää, mutta muuten suht vähäisillä vaivoilla olen *vielä* päässyt.

Täytynee alkaa nukkumaan, että jaksaa aamulla aikaisin taas hypätä rattiin ja painaa töihin. Ihanaa, enää kolme päivää viikonloppuun! :D

Hömppä ja masuasukki 24+4

Vierailija
24/45 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkästä aikaa taas kirjoittelemassa ja ylipäätään lukemassa näitä sivuja.Jotenkin tuntuu, että päivät menevät niin nopeasti arjen hommissa: töihin ja kotiin ja nukkumaaan jne. ettei ehdi paljon muuta.

Nyt olen täällä kotona flunssan kourissa jo kolmatta päivää ja olo tuntuu yhtä kurjalta.Kuume on pois mutta yskittää aivan mielettömästi ja nyt aamulla silmä oli aivan muurautunut kiinni ja punainen eli on silmätulehduskin. Yskittäessä kärsin virtsankarkailusta, hävettää sanoa.Eikä sitä nyt paljon tule, mutta kuitenkin tuntuu siltä ja olen varoiksi laittanut pikkuhousunsuojan.Kaipa sitten itsellä lantionpohjanlihakset on niin huonossa kunnossa, että näin käy.Esikoista odottaessa olin usein flunssassa eikä tälläista vaivaa esiintynyt. Miten paljon te muut jumppaatte ja teette niitä lantionpohjanlihaksia vahvistavia liikkeitä?Jos nyt teen joka päivä kunnon setin, ehtivätkö vielä vahvistua ennen synnytystä vai onko turhaa enää tässä vaiheessa?

Täällä puhuttiin vauvan tuloon valmistautumisesta ja nukkumisjärjestelyistä....meillä vauva varmasti tulee nukkumaan meidän makuuhuoneessa pinniksessä, joka laitetaan sänkyyn kiinni.Tosin esikoispoika tulee usein vielä aamuyöllä meidän väliin, että aika näyttää miten kaikki sujuu.Ehkä isä saa nukkua olohuoneen sohvalla, koska niin usein muutenkin sinne nukahtaa telkkaria katsoessaan.

Uudelle tulokkaalle en ole ostanut vielä mitään.Varmaan talvihaalari pitäisi ostaa, koska esikoinen syntyi toukokuun lopussa ja piti niitä äitiyspakkauksen haalareita vasta sitten seuraavana talvena.

Muuten itse raskaus on sujunut minulla hyvin eli voimia teille joilla oli niitä vaivoja. Liitoskipuja on silloin tällöin ja vauva liikkuu kovasti (etenkin öisin), joten herään usein siihen enkä sitten saa unta.

Neuvola ensi viikolla, joten sitten näkee taas miten paljon on "lihonut".

Oletteko jo kaikki vieneet ne Kelan paperit eteenpäin?Itselläni palkka noussut viime vuodesta ja työnantaja sanoi, että laskee sen puolen vuoden mukaan.En ole vielä papereita vienyt edes palkanlaskijalle, koska inhoan näitä asioita ja jätän ne aina viime tinkaan.Eikö se ollut viimeistään 2 kk ennen LA, kun ne piti olla siellä Kelassa?

Ai niin Hömppä: voimia sinulle miehesi kanssa.Eiköhän asiat aina jotenkin selviä.Meillä taas mies haluaisi koko ajan ja mua ei huvita nyt yhtään.

Ahava ja vauveli rv26 :) :)

Vierailija
25/45 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahavan kuulumisia oli kiva lukea pitkästä aikaa. Muutkin mukaan sankoin joukoin, kun lomiltanne kerkeilette :)

*hömpälle* piti kommentoida, että jos on tuollainen olo ja masentaa, niin voisit kyllä neuvolan kautta kysyä pääsyä neuvolapsykologille. Mulle oli ainakin ekassa raskaudessa apua jo raskausaikana, kun sai puhua tunteistaan jollekin (vaikka saahan meillekin purkaa sydäntään :)), kun miehelle voisi puhua, mutta ei se silti ymmärtänyt mun outoja hormoonin vaihtelemia tunteitani ja huoliani ;) Mä pääsin sillon sinne, kun sain itkukohtauksen juuri neuvolakäynnillä vissiin väsymyksestä, sain sairaslomaa ja sitten laitto mut sinne jutteleen ja se n-psykologi oli tosi ihana ihminen!

Sullakin jos työkiireet vaivaa ja olotila pahenee tuostakin, niin aattele itseäsi ja vauvaa, ja hae sairaslomaa, jos siltä yhtään tuntuu!! En tie oliko tuosta apua, mut tiedän tuon itkuisen olotilan r-aikana, joka ei ole kivaa mitenkään päin! Joten apua hakemaan ja juttelemaan, ihan vaan vaikka arkisistakin asioista siellä voi jutella ja juuri miehen kanssa, jos ongelmia, niin niistäkin saa puhuttua.. luulisi sen hiukan auttavan. Jaksuja!

Nyt oon mittaillut sokereita ja ne on ollut hyviä, onneks! Mutta vielä on päiviä jäljellä, et saas nähä miten käy.. Kohta lähdetään pojan kaa mun hammastarkastukseen ja jos hiukan ulkoilis samalla, ihanaa ilmaa!

Miehelle puhuin tuosta, et tuntuu ettei jaksa odottaa enää vaavia, mut toisaalta viisi viikkoa niin jo rv 30, siitä viisi viikkoa taas eteenpäin niin rv 35 ja siitä sitten enää se viisi viikkoa ja jo laskettuaika ;D Ja mieskin kauhulla miettii, et kohta jo joulu, et siitä ei paljoo aikaa enää oo..

Emmuli rv 25+0, jees :)

Vierailija
26/45 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä täällä kirjoittelee aina sama porukka, joten olisi kiva kuulla taustailijoidenkin kuulumisia. Yritän kirjoittaa nyt omat kuulumiset lyhyesti.

Eilen sitten tuli äitiyspakkaus ja olin ihan innoissani, mutta olin niin väsynyt, etten jaksanut kun avata kannen. Uskomatonta.

Viikon aikana ollaan oltu kolme kertaa oltu keikalla, jossa musiikki on ollut kovalla. Vauva alkaa potkimaan vasta kun musiikki loppuu, mutta silti sitä miettii, että kuinka paljon desibelejä saisi olla. Omiin korviin voi laittaa korvatulpat, mutta maha-asukkaan korviin ei. Onko joku tutkinut asiaa?

Mullehan oli edellisellä neuvola käynnillä tullut 600g/viikko ja vähän huolestuin. Neuvola käynnistä on nyt melkein kk ja alle kilo tullut lisää kuukaudessa. Ruokavalio ja liikunnanmäärä on pysynyt samana. Hassu juttu tämäkin.

Hömppä82: Kävin kelassa niin kertoivat suoraan mitkä pitää olla tän hetkiset tulot, että saan 6kk perusteella äippärahan. Sain siitä jonkun paperitulosteenkin. Pelkästään 20% kasvu ei riitä, koska 2006 vuoden palkkaan lasketaan mukaan joku indeksikorotus ja sitten vielä vähennykset muuttaa asiaa.

Mulle sitten ilmaantui työmatka joulukuun toiselle viikolle, saas nähdä mikä on silloin tilanne ja otetaanko enää ees lentokoneeseen. Toisaalta olis vaan niin kiva käydä vielä ostamassa jotain pientä kivaa ulkomailta. Reissaaminen varmaan jää kun vauva tulee.

Marie ehkäpä rv 26+2

Vierailija
27/45 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kommentoida tuota painoasiaa, kun monelle on tässä vaiheessa tullut paljon painoa/vko. Niin myös minulle 700g/vko!. Neuvolassa sanoivat,että ihan normaalia tässä vaiheessa raskautta. kahdessa edellisessä raskudessa mulle on myös puolenvälin paremmalla puolen tullut yhtäkkiä paljon kiloja kuukaudessa ( 3-4). Siitä se sitten on tasoittunut ja lopussa paino ei juurikaaan ole enää noussut.

hömppä82, kuulosti niin tutulta tuo sun neuvolassa käynti, että käydäänköhän me samassa neuvolassa,heh.. sama synnäri meillä ainakin on. Monesti olen neuvolasta lähtenyt, että en ole saanut sanotuksi minua painavia asoita, ei vaan ole tilaisuutta. Kysytään, että kaikki on varmaan hyvin, eikä edes kuunnella mitä vastaan... yleensä siellä menee max 15min ja äkkiä ulos. Varsinkin näin uudelleen synnyttäjällä ei voi olla mitään mielenpäällä. tai siltä ainakin tuntuu.

Itse olen miettinyt tuota toppahaalari asiaa, varsinkin koko asiaa. Minkäkokoisia olette hankkineet tai hankkimassa? Äitiyspakkauksen haalari taitaa olla liian iso heti alkuun. Mä ostin Reiman 62cm haalarin, jonka myös pussiksi.. nyt mietin hukkuuko se pieni siihen.. Esikoinen meillä (tyttö) oli syntyessään 49cm ja kuopus(poika) 53cm =). Oli jo 2 viikon ikäisenä 56cm pitkä.. Tästä kolmannesta sukupuolta ei tiedetä, saadaan jännittää loppuun asti.=)

mehiz ja lapset 05&07 rv 26+3

Vierailija
28/45 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoasiaa: Täälläkin hurahtanut painoa melkeen 600 g/ vko. Nyt tähän mennessä on lisääntynyt yhteensä 6 kg. Miten muilla? Mulla on ollut viimeviikkoina aivan hirveä makeantuska (..joka on lähtenyt ainoastaan karkkia, erityisesti suklaata syömällä)

Täällä meilläkin neuvolakäynnit on aika pikasia. Virtsanäyte, hemppa, paino ja sitten hetikohta heippa. Neuvolakäyntejä yleensäkin ollut vähän. Neuvolantäti yllätty tuossa syksyllä itsekin miten pitkiä välejä neuvolakäynneissä on ollut. Jospa nyt sitten tihentys. Täällä sama tunne kun Mehizillä; ei oikein pysty puhumaan neuvolassa asioistaan kun tuntuu että siellä vaan koitetaan saaha asiakas nopeasti ulos ovesta.

Oon miettinyt myös tuota toppahaalarin kokoa. Näin kaupassa tuon Reiman, jonka saa aika neutraalin värisenä kun ei tiedetä onko tyttö vai poika tulossa. Se olis varmaan kätevä käytännössä kun saa pussiksikin ja 62 cm kokoa olen ajatellut ostaa. 68 on ehkä turhan iso, kun sitä ei käytä kuitenkaan kun tän talven/ kevään. Ainakin kahdella "isommalla" ( 3 v ja joulukuussa 2 v) olevat reiman vaatteet on olleet ihan reilun kokosia.

Oma napa: Vaavi on tosi aktiivinen liikkumaan, jytistää oikein kunnolla. On kääntynyt jo raivotarjontaan. Itsellä viikkokausia ollut flunssa on taas pahentunut ja suonikohjut vaivaa yrityksistä huolimatta. Ja väsyttää ihan hirmusesti.

Hyviä vointeja!

Toivottaa uglyduck 26+6

Vierailija
29/45 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on hujahtanut koulutuksessa ihan hurjan nopeesti. Ensiviikosta lähtien teenkin sitten nelipäivästä viikkoa marraskuun loppuun asti (pidän siis perjantai lomaa) ja sitten onkin jäljellä kaksi täyttä työviikkoa ja alkaa loma/äitiysloma, jippii.

Painosta. Minäkin olen tehnyt sen huomion, että paino nousee nyt omaa latuaan teki sitten mitä tahansa. Katsoin vanhoja äitiyskortteja ja samaa linjaa on menty aikaisemmillakin kerroilla, joten kuuluu ilmeisesti asiaan. Vaatteetkin mahtuu ihan kiristämättä päälle joten kait se kasvu menee sitten tonne vatsan seudulle joo ja vähän kyllä kieltämättä tonne takapuoleen ja reisiinkin....

Lootuskukkanen: SI-tukivyö on sellainen melko matala tukiliivi joka laitetaan alaselän/lantion ympäri. Tukee siis noita alaosaston rakenteita. Tällä niitä saa lainaan terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta ja varmaan neuvolassakin osaavat opastaa mistä teiltä niitä saisi.

Neuvolassa käydään täälläkin tosi harvoin, osittain mun omastakin toiveesta/työkiireistä johtuen. Tähän mennessä olen käynyt neuvolassa kolme kertaa eli noin kuuden viikon välein. Luultavammin vielä yksi käynti mennään tällä rytmillä ja sitten käynnit tiivistyvät neljän viikon väleiksi. No jos joudun kontrolloihin äippäpolille (kuten useimmiten olen joutunut) niin sitten käyn siellä useammin ja neuvolassa harvemmin (kummassakin kuitenkin tehdään ihan samat perusjutut joka kerta).

Kaikille oikein paljon jaksamisia vakeissa tilanteissa, toivottavasti apua löytyy kaikille sitä tarvitseville mahdollisimman pikaisesti.

Nyt valmistautumaan illan jumpalle, palaan linjoille perjantaisen neuvolakäynnin jälkeen.

Voimaa viikkkoon!

KainoElvi rv24+5

Vierailija
30/45 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasituskin oli sitten eilen. Ihme kyllä syömättömyys sujui ilman tuskaa ja tänään soitin sitten heti tuloksia. Kaikki arvot olivat hyvät, paasto arvo 4,7. Muita en niin muista, mutta reilusti alle sen rajan. Ei siis hätää sokerien puolesta.

Ensi viikolla sitten neuvolalääkäri käynti.

Koiran kanssa tulee lenkkeiltyä joka päivä ja nyt on alkanut tuntumaan kävellessä sellasta painon tunnetta alapäässä ja sitten ikää kuin "vetemään" mahasta, lähinnä sivusta. On täytynyt siirtyä nyt sitten rauhalliseen kävelytahtiin.

Muuten kaikki omassa voinnissa hyvin.

Vierailija
31/45 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa sää, mutta ei anneta sen häiritä :-)

Viikot menee ja vaivat lisääntyy, varmaan kaikilla. Tuntuu, että vauveli on kääntynyt jotenkin toiseen asentoon. Masun muoto on muuttunut ja olo "alakerrassa" muuttunut painavammaksi. Istumatyö ei enää tunnu kovin hyvältä...

Supistelee välillä, liikuntaa täytyis koittaa harrastaa, mutta vähän hiljaista on. Takareidet ja pakarat on ihan jumissa, hieronta ja venyttely auttaa niihin.

Hassua, että joillain on enää kuukausi äitiysloman alkuun, kun meillä loppukuulaisilla on vielä kaksi kuukautta, niinhän se menee! Töitä on vielä niin paljon tehtävänä, että en kyllä edes vielä haluaisi lopettaa. Tai haluaisin, jos tietäisin näiden töiden hoituvan täällä.

Yksi tutun tuttu synnytti viime viikolla tammivauvan! Ja vauveli hengittää jo omin voimin, eli ilmeisesti alamme olla siltä osin jo pikkuhiljaa paremmalla puolella. Ainakin te alkukuulaiset. Oliskos se raja jotain 26 viikkoa, kun on mahdollisuudet jo jäädä henkiin? Toivottavasti ei kenenkään vauva vielä pyri maailmaan vaan vasta reilusti kolmenkympin toisella puolella. Joulukuussa varmaan saamme jo vauvauutisia kuitenkin ;-)

Mukavaa loppuviikkoa, varmaan kaksi pinoa viikkoon on parempi. Itsestä ainakin tuntuu ettei montaa kertaa samaan pinoon jaksa kirjoittaa ;-)

T.Jaffa

Vierailija
32/45 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen aktiivisesti kuulunut kun on ollut niin paljon vaivaa (supistelujen muodossa) etten ole jaksanut oikein kirjoitella, mutta tulen juuri neuvolalääkäriltä ja että kun ärsyttää miten joka kerta kun sieltä neuvolasta tulee ulos niin on entistäkin huoletuneempi..

Neuvolalääkäri sai mulle sf-mitaksi rv 29+2 21.5cm..

Onhan mulla noi muutkin ollut alakäyrällä mutta nyt suuntä oli jo alaspäin. Täsät lääkäri vain että oli vähän hassun näköinen käyrä!! Ja esikoisesta kuitenkin ylä/keskikäyrillä.

Mites muilla? Millasilla käyrillä teillä mennään?

terkuin Ninette ja rv 29+2

Vierailija
33/45 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli edellisen raskauden 26 lisäkiloa ylittyvät huimasti tällä kertaa.

Ihan syömällä nämä kilot minulle tulevat - syön koko ajan ja rasvaa ja sokeria. Minulla oli edellisessä raskaudessakin verenpaine kunnossa ja kaikki muutkin arvot hyvät, vaikka painoa tuli tosiaan se 26 kiloa. Nyt varmaan ehtii tulla 30 kiloa ennen kuin vauveli on maailmassa.

Mutta en jaksa stressata. ehtii sitä kilojansa itkeä ja laihduttaa sitten kun imetys on ohi. = )

Nenä on tukossa edelleen - heinäkuun alusta asti. = (

Vierailija
34/45 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..edellinen viesti pääsi karkaamaan etuajassa.

Piti sanomani että viikkoja nyt siis 27+1.

Vierailija
35/45 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset ultrasta, vauveli kasvaa ja voi hyvin :D On n.200g pienempi kuin isoveljensä samoilla viikoilla mutta kaikki menee normaalin piikkiin...ja isoveli kun on "jättiläinen". Lisäksi tytöthän ovat yleensä vähän sirorakenteisempia kuin pojat. Saatiin vielä sellainen ihanuus että katseltiin meidän vauvelia 4D ultralla kun koneessa oli sellainen mahdollisuus (oli se 2d kuvakin todella selkeä) ja vauveli oli hyvässä asennossa, nyt on muistona tosi hyvä kasvokuva :D Napavirtaukset olivat kunnossa, seuraavaan kontrolliin mennään sitten vk.30.

Kohdunsuu oli kiinni (hyvä hyvä) eli nämäkin supistukset ovat samanlaisia kuin edellisissä raskauksissa, minulla vain on herkkä kohtu supistumaan. Mutta siitä ei onneksi ole mitään haittaa.

Hyvillä mielillä täällä, vesisateesta huolimatta...sellaiset 15 viikkoa vielä ja ne menevät hujauksessa.

JB72 & KeKe 24+6...todistetusti tyttö

Vierailija
36/45 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoidaanpas ensin. Elikkäs painoa on tullut 4-5kg (riippuu vaa'asta) ja sf-mitat keski-ja yläkäyrän välissä kauniisti. Viimeksi oli tullut 400g/vk ja sanoi täti, että ok ja käyrä ok. Mut mittasin mahan ympärystä navan alapuolelta, niin oli 10cm tullu lisää alkuviikoilta. :) 97cm mentiin nyt 107cm. Mut ei neuvolantäti siitäkään sanonut mitään...sanoi, että mää oon niin lyhyt ja sen mallinen, ettei vauvalla oo tilaa tulla muualle kuin tuohon eteen.

Meillä on neuvoloita nyt aika tiheesti, jotain 3 viikon välein ja ens viikolla alkaa synnytysvalmennukset yms, että joka viikko melkein saa jotain sairaalassa käydä. 5 valmennuskertaa tulee yhteensä, yksi niistä vain miehelle. Ens viikolla myös se pelätty ja jännitetty sokerirasitus.

Meillä neuvolat kestää jotain 45min-1h. Ja se on kyllä toisaalta ihan kiva, ku ehtii just rauhassa puhua kaikki itkuolot ja kaikki. Ja meillä on ihana täti. :) Pienen paikkakunnan iloja varmaan nää sitte...

Ostin tänään talvitakin ku ei mikään entinen menny kiinni mahan kohdalta. Nyt tuo menee varmaan loppuun asti, eikä silti ollut mikään teltta ja menee lenkillä sekä farkkujen kaa.

Vaatteita oon hankkinu pikkumiehelle jo aika läjän. Tai saanut suurimman osan. 62cm beigen "haalarin" ostin, missä on kisuli edessä, prismasta. Pärjätään varmaan sillä talvi,ku nyyttihän on vielä oikestaan ulkona vain vaunuissa tai turvakaukalossa matkalla autoon. Laittaa jotain villaa sinne alle, jos on oikein kylmä. Minua vaan tutut neuvoneet, että vaunuunkin ensikertalaiset pukee vauvaa ihan liikaa. Jos siellä on peittokin ja kaikki niin lämpötila on kyllä pakkasellakin sopiva vauvalle.

Hoitopöytäkin löytyi eilen tutun tutulta 10eurolla. :) kaikki isot hankinnat alkaa olemaan takana...jotain vaatetta vielä, pikkutilpehöörit, amme ja kantoliina yms vielä hankkia.

Mitä pesuainetta teidän perheissä käytetään vauvapyykkiin ja pesettekö samalla myös omat vaatteet? Onko mikään huuhteluaine sopiva vauvapyykkiin? Entä kestoilijat, mikä pesuaine teillä?

Kauhea ku päivät vaan vierii ja pian on joulu ja vielä niin paljon tekemättä ennen vauvan tuloa! Minäkin istun vaikka jalat ristissä joulun, että vauva syntyis vasta tammikuun puolella. Minulla on vaan ihan sellainen fiilis, että täältä on tulossa joku jättipoju, ku liikkeet on välillä niin selviä ja potkut sattuu, jos tulevat tuonne alas. Jäi niin sellainen pelko isosta vauvasta, ku silloin kauan sitte ultrassa oli se vauvan mahan ympärys pari päivää edellä muita mittoja.... Mut kyllä tää ainakin vielä mahtuu kääntyileen ku välillä potkut tuntuu just tosi alas ja välillä tosi ylös.Voi ku ois joku röntgenkatse, että näkis tuonne masuun...toivottavasti neuvolalääkäri katsois ultralla!

tälläisissä ajatuksissa tällä kertaa....kauhee romaani taas...anteeksi. :)

Amelie ja poju rv 27+2

Vierailija
37/45 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli tosiaan toiseks viimenen lääkärikäynti.Kaikki oli ihan hyvin,sf-mitta oli 25 cm eli hyvillä luvuilla mennään.Vähän toi painoasia rupes nyt stressaan,oli tullu 700g viikossa ja nyt on yhteensä tullu 10kg!Lääkäri käski vähän kattoon mitä suuhunsa laittaa,suklaa ja roskaruoka on siis maistunu...Sokerirasituksessa oon käyny ja arvot oli tosi hyvät,sen suhteen ei siis oo ongelmaa.

Rv 30 on kontrolliultra jossa sit katotaan istukan paikka ja vauvan kokoarviota,onneks siihen ei oo kun pari viikkoa.kiva saada tietää mitä on odotettavissa.

Mulla tosiaan ei oo kun 11 työpäivää enää,virallinen äippäloma alkaa 17.11. mutta jään jo tän kuun lopussa pois kun on pekkasia niin paljon pitämättä.Aivan mahtavaa et kohta saa jäädä kotiin!

vauva on tosi kova potkimaan ja kun se on koko ajan ollu pää alhaalla niin kaikki potkut suuntautuu ylävatsaan,välillä sattuu ihan saamaristi.Kaikki hankinnat on jo tehty joten nyt voi vaan rentoutua lopun aikaa.

Äitiyspakkausta odotellessa...

tepa ja rinsessa 27+4

Vierailija
38/45 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä ankeata ja harmaata kuin eilenkin :( Mutta sitkeitä nuo muksut kun haluavat silti mennä ulos, hyvä niin kyllä jo huomaa että eilen oltiin koko päivän sisätiloissa, alkaa tuota energiaa löytymään jo liiaksikin.

Amelie kyseli pesuaineista, meillä pestään koko porukan vaatteet samalla pesuaineella, erisan tai sitten minirisk. Aluksi pesin sillä vain vauvan pyykin ja vaipat, mutta sitten alkoi esikon iho oireilemaan vaikka käytinkin hajusteettomia pesuaineita. Joten nyt meillä sitten pestään kaikki pyykit samalla aineella, lasten vaatteet pesen vielä oikein tehopesulla että pesuaine jäämät varmasti huuhtoutuvat pois.

Vaippa pyykissä käytän pesuaineen joukossa ruokasoodaa, niin on kirkasta ja puhdasta. Tahrat poistan sappisaippualla...(käytän myös vaatetahroihin)

Huuhteluainetta ei meillä oikeastaan käytetä mihinkään...joskus lakana pyykkiin.

Jaahas nyt sitten taas joku konflikti käsillä...tätyypä rientää hätiin.

JB72 &KeKe rv 25

Vierailija
39/45 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä se kysymys jo tulikin, eli mistä tuota sappisaippuaa saa ostaa ja millä tuotenimellä sitä myydään?

Vierailija
40/45 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan sappisaippuaa, sitä on nestemäisenä tai palana. Merkkinä Sonet. Meillä se kuuluu ainakin Prisman valikoimiin. Mutta luontaistuote kaupoistakin sitä ainakin saa.

JB72